دبیر اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار گفت: دست‌اندرکاران جشنواره فیلم عمار روحیات بچه‌های جنگ و دفاع مقدس و شهید آوینی را دارند.

به گزارش مشرق، نشست خبری اکران‌های مردمی پنجمین جشنواره فیلم عمار ظهر امروز در مسجد لولا‌گر تهران که نقش مؤثری در فتنه 88 داشت برگزار شد.

باطنی: جشنواره عمار یکی از برکات خون شهدای فتنه 88 است

در این نشست خبری محمدصادق باطنی مسئول روابط عمومی جشنواره فیلم عمار با اشاره به برگزاری این نشست در مسجد لولاگر گفت: علت انتخاب این مسجد به عنوان محل نشست مردمی بودن جشنواره عمار و سابقه 60 ساله این مسجد در پیش و پس از انقلاب است.

وی افزود: این مسجد و اهالی آن در جریان انقلاب و دفاع مقدس و همچنین فتنه 88 ایستادگی کردند و اجازه ندادند کسانی که علیه جمهوریت و اسلامیت نظام اغتشاش کردند به اهداف خود برسند.

باطنی ادامه داد: بعد از آتش زدن این مسجد و آتش‌های دیگری که در فتنه 88 رخ داد و با ایستادگی بسیجیان و برکت خون شهدا اتفاقات پربرکتی رخ داد که یکی از آنها جشنواره فیلم عمار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چرایی برگزاری نشست خبری جداگانه برای اکران‌های مردمی جشنواره عمار اشاره کرد و گفت: بخش اکران‌های مردمی بخشی ویژه در جشنواره عمار است چرا که جشنواره‌های دیگر اگر در اکران فیلم‌های خود محدودیتی دارند جشنواره عمار تمایز خود را در این می‌بیند که مردم ایران در هر جا که باشند می‌توانند فیلم‌های این جشنواره را اکران کنند.

*پدر شهید حسین غلام‌کبیری: حسین من فدای مملکت و رهبر و راه امام حسین (ع) شد

در ادامه این نشست خبری پدر شهید حسین غلام‌کبیری در سخنان کوتاهی به حادثه شهادت فرزندش اشاره کرد و گفت: پسر من اولین شهید فتنه 88 بود که در 25 خرداد آن سال به شهادت رسید.

وی افزود: پسرم پنج‌شنبه قبل از انتخابات امتحاناتش تمام شد و 22 خرداد و روز رأی‌گیری تا آخرین ساعت‌های درگیری در مسجد بود و از اینکه آقای احمدی‌نژاد به پیروزی رسیده بود خوشحال بود.

پدر شهید غلام‌کبیری با بیان اینکه پسرم عاشق بسیج و شهادت بود، گفت: در آخرین شب ما منتظر او بودیم اما تا 4 صبح که یکی از دوستانش به ما خبر داد حسین زخمی شده خبری از او نداشتیم. پس از آن به بیمارستان رفتیم و دیدیم که حال او وخیم است و او را با ماشین زیر گرفته‌اند تا اینکه نهایتا در ساعت 4 عصر در حالی که دست من را با قدرت فشار می‌داد و اکنون پس از 5 سال هنوز آن فشار را حس می‌کنم به شهادت رسید.

وی افزود: حسین من فدای مملکت و رهبر و راه امام حسین (ع) شد.

*آهنگران: عماری‌ها جناح‌بندی ندارند و کار خالص مردمی انجام می‌دهند

در ادامه این نشست خبری حاج صادق آهنگران به عنوان دبیر اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار گفت: دست‌اندرکاران جشنواره فیلم عمار روحیات بچه‌های جنگ و دفاع مقدس و شهید آوینی را دارند.

وی با اشاره به عنایت رهبری به این جشنواره و دیدار با دست‌اندرکاران آن افزود: ایشان در دیدار خود با دست‌اندرکاران جشنواره عمار از آنها خواسته‌اند که با قوت به کار خودشان ادامه دهند و ما نیز اگر در مسیر رهبری باشیم امیدواریم اجر اخروی ببریم.

آهنگران با اشاره به برخی از مشخصات جشنواره عمار تأکید کرد: عماری‌ها جناح‌بندی ندارند و کار خالص مردمی انجام می‌دهند و فکر می‌کنم حرکت در این راه موجب خشنودی امام زمان و مقام معظم رهبری خواهد شد.

وی به مردمی بودن جشنواره عمار اشاره کرد و افزود: هر چه کار مردمی‌تر باشد مؤثرتر است همان‌گونه که هیأت‌های حسینی پس از سده‌ها با فعالیت‌ مردم به کار خود ادامه می‌دهند و این مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در جنگ حضور جدی داشتند.

آهنگران ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در این کار مردمی عمار نیز حمایت خود را نشان دهند تا بتوانیم محکم‌تر در این عرصه فرهنگی جلو برویم.

وی بخشی دیگر از سخنان خود را خطاب به خانواده شهدا قرار داد و از آنها خواست به اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار بپیوندند.

* حاج‌کرمی: شاهد حضور کودکان مهدکودک‌ها تا ریش‌سفیدان در اکران‌های مردمی بوده‌ایم

در ادامه این نشست خبری محمدهادی حاج‌کرمی دبیر اجرایی اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار با اشاره به اکران‌های مردمی دوره گذشته جشنواره عمار گفت: سال گذشته برای نخستین بار در همه استان‌ها و در بیش از 3 هزار نقطه اکران مردمی داشتیم که این بیش از انتظار ما بود و در این مسیر مردم جلودار بودند.

وی به نمونه‌ای از اکران‌های مردمی در تهران، فارس، خوزستان، خرمشهر و ... اشاره کرد و افزود: ما در روستای سمنگان که مسجد ندارد اکران مردمی داشتیم و همه این اکران‌ها به همت مردم و با توان و پتانسیل خود آنها برگزار شده است.

حاج‌ کرمی تأکید کرد: طیف گسترده‌ای از اقشار مختلف مردم پای اکران‌های مردمی نشسته‌اند و ما از کودکان مهدکودک‌ها تا ریش‌سفیدان را در مدرسه، سینما و سالن‌های نمایش فیلم، پایگاه‌های بسیج، امامزاده‌ها، مصلی‌ها، مهدکودک‌ها، قطارها، اتوبوس‌های راهیان نور و حتی پارک‌ها شاهد بوده‌‌‌ایم.

وی به اکران‌های مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سال گذشته سایت عمارپرتال مخصوص اکران‌های مردمی راه‌اندازی شد که تاکنون هزار گزارش اکران و 150 محصول دیجیتال اعم از پوستر فیلم، کلیپ و ... در این سایت بارگذاری شده است.

حاج کرمی افزود: امسال نیز پذیرای همه مردم هستیم و اکران‌های مردمی هیچ شرطی ندارد و هر کس بتواند با هر وسیله‌ای اکران فیلم انجام دهد می‌تواند در حلقه اکران‌کنندگان جشنواره عمار قرار بگیرد.

وی با اشاره به 2 مسیر ملحق شدن به اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار گفت: مردم می‌توانند کلمه «درخواست اکران» را به سامانه 30001801 ارسال کنند و یا با مراجعه به سایت عمار پرتال ثبت‌نام کنند.

*حاج‌کرمی: برگزاری جشنواره استانی برای نخستین بار در جشنواره عمار

دبیر اجرایی اکران‌های مردمی جشنواره‌ فیلم عمار در ادامه گفت: خوب است که هر اکران‌کننده یک اکران‌کننده جدید به جشنواره عمار معرفی کند و اکران‌هایش در طول سال ادامه داشته باشد و ما اکنون 80 بسته اکران شامل فیلم‌های منتخب 4 دوره جشنواره عمار را در اختیار اکران‌کنندگان قرار می‌دهیم.

وی از همه رسانه‌های محلی نیز خواست که با حضور در اکران‌های مردمی جشنواره عمار نسبت به پوشش اتفاقاتی از جنس خلوص و خودجوش فرهنگی اقدام کنند.

حاج کرمی در پایان این نشست خبری از برگزاری جشنواره‌های استانی برای نخستین بار در جشنواره عمار خبر داد و گفت: دوستان اکران‌کننده مردمی جشنواره عمار در حال برنامه‌ریزی برای جشنواره‌های استانی هستند.

وی از جشنواره اکران‌کنندگان مردمی نیز خبر داد و گفت: در این جشنواره بهترین عکس، فیلم و کلیپ و روایت‌های اکران اعم از خاطره، خبر و گزارش و بهترین رسانه محلی و رسانه ملی و وبلاگ را معرفی کرده و در وقت مناسب از آنها تقدیر خواهیم کرد.

حاج کرمی افزود: امیدواریم امسال اکران‌های مردمی ما 40 درصد افزایش داشته باشد.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست خبری عنوان شد: نشست بعدی اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس