کد خبر 370070
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

مقامات وزارت دفاع تایوان ضمن تاکید بر خرید دو فروند کشتی از آمریکا ابراز امیدواری کردند رهبران واشنگتن تحت تاثیر مخالفت های چین در این معامله قرار نگیرند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سنای آمریکا هفته گذشته به اتفاق آرا با فروش دو فروند ناوچه جنگی موسوم به «پری کلاس» به تایوان موافقت کردند.این در حالی است که رهبران پکن پس از اعلام تصویب لایحه سنای آمریکا در آوریل گذشته مبنی بر موافقت با فروش ناوچه به تایوان مخالفت کردند.

دیوید لو، سخنگوی وزارت دفاع تایوان گفت« بودجه خرید دو فروند ناوچه آمریکایی به ارزش 176 میلیون دلار بدون در نظر گرفتن هزینه های بروزرسانی تصویب شده و این وزارت خانه برای خرید دو ناوچه دیگر متعاقبا تصمیم گیری خواهد کرد.»

وی ابراز امیدواری کرد مراحل تحویل دو ناوچه جدید به ناوگان دریایی تایوان هرچه زودتر انجام شود.
با توجه به اینکه خرید دو کشتی جنگی تایوان از آمریکا روز گذشته خشم رهبران پکن را برانگیخته است لذا مقامات تایوان امیدوارند آمریکا تحت تاثیر اینگونه نگرانی ها و یا تهدیدات پکن قرار نگیرد.

در پی شکست نیروهای ملی گرا و فرار آنها به تایوان در پایان جنگ 1949، چین و تایوان از یکدیگر جدا شدند. مقامات چین تاکنون تلاش نکرده اند با زور و قدرت تایوان را به این کشور محلق کنند.
افزن برآن، به رغم خشم و نگرانی رهبران پکن درسال های اخیر به دلیل فروش سلاح و جنگ افزار آمریکایی به تایوان، اینگونه معاملات نظامی واشنگتن با تایوان سبب کاهش روابط و سردی مناسبات پکن با تایوان و یا واشنگتن نشده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس