کد خبر 369985
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد: ایران به تمامی تعهدات خود طبق توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) عمل کرده است.

ساکی:ایران به تمامی تعهدات کرده است

به گزارش مشرق، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد: ایران به تمامی تعهدات خود طبق توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) عمل کرده است. اعتقاد ما همچنان بر این امر است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شد که یکی از خبرنگاران در خصوص ادعاهای نشریه فارن پالیسی از ساکی سوال کرد.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی در مقاله‌ای مدعی شد که ایالات متحده در گزارش به پنل نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شده که ایران در طی یکسالی که مشغول مذاکره با ۱+۵ بوده در حال تلاش غیرقانونی برای خرید تجهیزات رآکتور آب سنگین اراک نیز بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال تأکید کرد: من این گزارش را دیدم، همه ما این گزارش را صبح امروز مشاهده کردیم. این یک خبر فوری نبود که ما بخواهیم از فعالیت‌های خرید ایران نگران شویم. من معتقدم که این مسئله در گزارش مورد اشاره قرار گرفته است. ما کمتر به جزئیات آن می‌پردازیم. ما مباحثاتی با سازمان ملل و گروهی از سازمانها درباره نگرانی‌هایمان داشته‌ایم. ما به طور دائم درباره این نگرانی خود صحبت کرده‌ایم. ما تحریم‌هایی را در ارتباط با نگرانی‌های خود (علیه ایران) قرارداده‌ایم بنابراین فکر نمی‌کنم اطلاعات جدیدی در این گزارش وجود داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس