سيّد ابراهیم دمشقی، پیکر حضرت رقیه (س) را از ميان لحد بيرون آورده بر روى زانوى خود نهاد و سه روز به همين شکل بالاى زانوى خود نگه داشت و پیوسته گريه مى كرد...

درباره مقام حضرت رقیه (س)گروه بین الملل مشرق- روز گذشته طی مراسمی به مناسبت سالروز شهادت غریبانه حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) در منطقه قدیمی دمشق پرچم سیاه رنگی مزین به نام دخت سه ساله اباعبدالله بر فراز گنبد حرم مطهر ایشان نصب و به اهتزاز در آمد. به همین منظور مترصد آن شدیم تا به بهانه فرارسیدن روز شهادت آن بانوی مخدره ، جستجویی در باره وضعیت حرم آن حضرت و تاریخچه آن بیندازیم.

حرم حضرت رقیه(س) در محله تاریخی "العماره" منطقه شام (دمشق قدیمی) قرار دارد. این مقام آرامگاه حضرت رقیه (س) دختر 3 ساله امام حسین (ع) است که در فاجعه صحرای کربلا حاضر بوده و پس از شهادت امام و یاران با وفایش به همراه خانواده امام حسین (ع) به اسارت سپاه شامیان در آمده و به دستور یزید و با هدف تحقیر اهل بیت و قدرت نمایی در قالب کاروان اسرا به شام (سوریه فعلی) منتقل شده بودند.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

ویدیوی برافراشتن پرچم بر روی گنبد حرم حضرت رقیه را از اینجا دریافت کنید.


بنابر روایات معتبر پس از انتقال اهل بیت امام حسین به شام که در آن روزگار مقر خلافت امویان و یزید بود ، حضرت رقیه (س) بدلیل مصائب ناشی از رویت حوادث کربلاء و حزن و اندوه ناشی از آن و همچنین سختی راه طولانی کربلا تا شام جان به جان آفرین تسلیم کرد و در پشت کاخ یزید به خاک سپرده شده است. از زمان شهادت این دردانه خامس آل عبا تا کنون مزار و مدفن ایشان زیارتگاه شیعیان و و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است. بارگاه حضرت رقیه (س) در طول سالیان همواره مورد احترام و توجه و علاقه مردم شام قدیم و سوریه فعلی بوده و ساکنین محل استقرار حرم ، از این بارگاه نورانی به قطعه ای از عرش و بهشت خدا بر روی زمین یاد می کنند.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

بنای اولیه ساخته شده بر روی قبر مطهر حضرت رقیه (س) برای اولین بار در سال 526 ه.ق توسط فرمانروایان سلسله ایوبی احداث گردید که طی آن سنگ مزاری از جنس مرمر که با عاج مزین شده بود بر روی آن نصب شد. پس از آن در طی سده ها و سالهای بعدی مسجدی بر روی مدفن شریف حضرت ساخته شد و بارها مرمت و تجدید بنا گردید که از آن میان باید به ساخت و مرمت مقام حضرت رقیه در سال 1323 ه.ق بدست میرزا علی اصغر خان "امین السلطان" صدر اعظم مظفرالدین شاه قاجار ، بازسازی مجدد بنا در سال 1399 ه.ق و در نهایت بازسازی کامل و ساخت صحن و سرا در زمان مرحوم حافظ اسد رییس جمهور پیشین سوریه اشاره کرد که طی فضای حرم به 4000 متر مربع شامل 600 متر صحن زیارت ، مصلی و کتابخانه توسعه پیدا کرده است.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)

از ابتدای وقوع بحران تروریسم در کشور سوریه که با نقش آفرینی نیروهای تکفیری عموما غیر سوری (عربستانی سعودی، لیبی، تونس، کویتی، اماراتی، عراقی و اروپایی و آمریکایی) در قالب صدها دسته و گروه نظامی همراه بوده است و با توجه به مبانی عقیدتی نحله فکری وهابیت مبنی بر ممنوعیت و حرمت هرکونه زیارت اهل قبور ، تخریب مزار بزرگان دینی و ائمه و صحابی جلیل القدر پیامبر و لزوم انهدام کلیه مزارها و حرمها و مساجد احداث شده بر روی این قبور به بهانه "مبارزه با مظاهر بت پرستی"! ، کشور سوریه شاهد اقدامات وحشیانه این گروهها در حملات مکرر به مراقد بزرگان دینی ، صحابه پیامبر اسلام و حرمهای ائمه و فرزندان آنها بوده است.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)

ویدیوی تفضیلی مقام حضرت رقیه در سوریه را از اینجا بگیرید.


از میان این وحشی گری ها می توان به حملات مکرر زمینی و موشکی به حرم مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در حاشیه جنوبی شهر دمشق ، حملات تروریستها به حرم مطهر حضرت سکینه (ع) در منطقه داریا (که منجر به تخزیب نیمی از بنای ساخته شده بر روی آن شده است) و حمله تروریستهای تکفیری گروه جبهه النصره (شعبه القاعده در سوریه) به مرقد "حجر بن عدی"صحابی جلیل القدر پیامبر اسلام(ص) و امیر المومنین علی (ع) در منطقه عدرا واقع در شمال شرقی شهر دمشق اشاره کرد که طی آن تروریستها اقدام به نبش قبر و انتقال پیکر ایشان به مکان نامعلومی کرده اند.

درباره مقام حضرت رقیه (س)
حرم منهدم شده حضرت سکینه (س) در منطقه داریا واقع در حاشیه جنوبی شهر دمشق. فیلم این اقدام را از اینجا دریافت کنید.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)
تخریب و نبش قبر "حجر بن عدی" صحابی پیامبر اسلام توسط تروریستهای جبهه النصره در شهر عدرا،شمال شرق دمشق

در این میان حرم مطهر حضرت رقیه (س) نیز از شر جهالت و کینه تروریستهای تکفیری در امان نبوده است و طی سالهای گذشته بارها در معرض تهدیدات و حملات تروریستی قرار گرفته است که با هوشیاری نیروهای امنیتی مستقر در حرم ، اکثر آنها خنثی شده است. البته لازم به ذکر است که در سال اول وقوع بحران تروریستی در سوریه به دلیل موج انشقاقها و خیانتهای داخلی در میان نیروهای امنیتی و نظامی سوری و همچنین جو هرج و مرج شدید که در کلیه شهرهای بزرگ و کوچک این کشور عضو محور مقاومت ، در اثر عملیاتهای مکرر تروریستهای تکفیری و عناصر سرویستهای اطلاعاتی ترکیه ، عربستان و آمریکا و انگلیس به وجود آمده بود ،  شیخ عباس اللحام ، امام جماعت حرم حضرت رقیه (س) در مقابل درب ورودی حرم هدف حمله ناجوانمردانه تروریستهای تکفیری قرار گرفته و با شلیک چندین گلوله به شهادت رسید.

درباره مقام حضرت رقیه (س)
شیخ عباس لحام امام جماعت حرم حضرت رقیه (س) که در ماههای ابتدایی وقوع بحران سوریه در مقابل درب حرم بدست تروریستهای تکفیری ترور و بشهادت رسید. گزارش تصویری از پیکر این شهید را از اینجا دریافت کنید.

همچنین تروریستهای تکفیری مستقر در منطقه "جوبر" واقع در شرق شهر دمشق چندین بار اقدام به پرتاب خمپاره به سمت مقام حضرت رقیه (س) کرده اند که گلوله ها به هدف اصابت نکرده است. هم اکنون مسئولیت حفاظت از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در شهر دمشق با هماهنگی مسئولان سیاسی و امنیتی و نظامی سوریه بر عهده یگانی نظامی متشکل از رزمندگان حزب الله لبنان و حزب الله سوریه قرار دارد. این نیروها در دو شکل آشکار (نگهبانهای ملبس به یونیفرم های نخودی رنگ و کاملا مسلح و مجهز به تسلیحات انفرادی و تجهیزات ارتباطی که در گروههای چند نفره در تمامی مسیرهای اطراف حرم در شعال چند صدمتری آن حضور عیان دارند) و پنهان (نیروهای لباس شخصی که در منازل امن و خیابانهای اطراف حرم مسئول رصد و مراقبت منطقه هستند) و بصورت 24 ساعته در حال حفاظت از حرم و مناطق پیرامونی آن هستند.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)
نیروهای حزب الله سوریه در حال پاسداری از حریم حرم حضرت رقیه (س) در خیابانها و کوچه های حاشیه حرم

تولیت حرم حضرت رقیه (س)

در رابطه با تولیت حرم حضرت رقیه (س) ، این مسئولیت در زمان گذشته در دوره حکومت عثمانی ها بر سرزمین شام (سوریه و لبنان فعلی) به دلیل وقوع حادثه ای به دستور "سلطان عبدالحمید" امپراطور وقت عثمانی بر عهده فردی به نام "سید ابراهیم دمشقی" که از سادات مشهور شهر دمشق بود قرار گرفت. در رابطه با چگونگی و چرایی این انتصاب، مرحوم آية الله حاج ميرزا هاشم خراسانى (متوفّاى سال 1352 هجرى قمرى ) در منتخب التواريخ مى نويسد:

عالم جليل، "شيخ محمّد على شامى" كه از جمله علما و محصّلين نجف اشرف است به حقير فرمود: جدّ مادری بلا واسطه من، جناب آقا سيّد ابراهيم دمشقى ، كه نسبش منتهى مى شود به سيّد مرتضى علم الهدى و سن شريفش از نود سال گذشته بوده و بسيار شريف و محترم بودند ، سه دختر داشتند و اولاد ذكور نداشتند. شبى دختر بزرگ ايشان حضرت رقیّه دختر امام حسين (ع) را در خواب ديد كه فرمود به پدرت بگو به والى شهر بگويد "ميان قبر و لحد من آب افتاده ، و بدن من در اذيّت است ؛ بيايد و قبر و لحد مرا تعمير كند".

دخترش به سيّد عرض كرد، و سيّد از ترس دشمنان اهل بیت پیامبر (ص) ، به خواب ترتيب اثرى نداد. شب دوّم ، دختر دوم سيّد ابراهیم دمشقی ، مجددا همان خواب را ديد. به پدر گفت ، و او همچنان ترتيب اثرى نداد. شب سوم ، دختر كوچكتر سيّد ابراهیم دمشقی برای بار سوم همين خواب را ديد و به پدر گفت ، ايضا ترتيب اثرى نداد. شب چهارم ، خود سيّد، حضرت رقیه (س) را در خواب ديد كه به طريق عتاب فرمودند: ((چرا والى را خبردار نكردى)) ؟

صبح سيّد ابراهیم نزد والى شام رفت و خوابش را براى والى شام نقل كرد. والى امر كرد علماء و صلحاى منطقه شام ، اعم از سنّى و شيعه ، بروند و غسل كنند و لباسهاى نظيف در بر كنند ، آنگاه به دست هر كس قفل درب حرم مقدّس باز شد همان كس برود و قبر مقدّس او را نبش كند و جسد مطهّرش را بيرون بياورد تا قبر مطهّر را تعمير كنند. بزرگان و صلحاى شيعه و سنّى ، در كمال آداب غسل نموده و لباس نظيف در بركردند. قفل به دست هيچ يك باز نشد مگر به دست مرحوم سيّد ابراهيم دمشقی .

بعد هم كه به حرم مشرّف شدند، هر كس كلنگ بر قبر مى زد كارگر نمى شد تا آنكه سيّد مزبور كلنگ را گرفت و بر زمين زد و قبر كنده شد. بعد حرم را خلوت كردند و لحد را شكافتند، ديدند بدن نازنين دختر سه ساله حضرت اباعبدالله ميان لحد قرار دارد ، و كفن آن مخدّرة مكرّمه صحيح و سالم مى باشد ، لكن آب زيادى ميان لحد جمع شده است.

سيّد ابراهیم دمشقی ، پیکر حضرت رقیه (س) را از ميان لحد بيرون آورده بر روى زانوى خود نهاد و سه روز به همين شکل بالاى زانوى خود نگه داشت و پیوسته گريه مى كرد تا آنكه لحد مخدّره را از بنياد تعمير كردند. اوقات نماز كه مى شد سيّد بدن مخدّره را بر بالاى شى ء نظيفى مى گذاشت و نماز مى گزارد. بعد از فراغ باز بر مى داشت و بر زانو مى نهاد تا آنكه از تعمير قبر و لحد فارغ شدند. سيّد بدن مخدّره را دفن كرد و از كرامت اين واقعه آن بود که در اين سه روز سيّد ابراهیم دمشقی نه محتاج به غذا شد و نه محتاج آب و نه محتاج به تجديد وضو. بعد كه خواست پیکر شریف را مجددا دفن كند سيّد دعا كرد خداوند پسرى به او مرحمت فرمود  به نام سید مصطفی .

در پايان ماجرا ، والى وقت شام ، تفصيل ماجرا را به سلطان عبدالحميد امپراطور عثمانى نوشت ، و او هم توليت زينبيّه و مرقد شريف رقيّه و مرقد شريف امّ كلثوم و سكينه عليهماالسلام را به سيّد واگذار نمود و فعلا هم آقاى حاج سيّد عبّاس پسر آقا سيّد مصطفى پسر سيّد ابراهيم سابق الذكر متصدّى توليت اين اماكن شريفه است".

آية الله حاج ميرزا هاشم خراسانى سپس مى گويد: گويا اين قضيّه در حدود سنة هزار و دويست و هشتاد اتّفاق افتاده است.
گفتنی است، تولیت فعلی حرم  حضرت رقیه (س) بر عهده حجه الاسلام و المسلمین دکتر نبیل الحلباوی از علمای سوریه قرار دارد.

درباره مقام حضرت رقیه (س)
حجه الاسلام و المسلمین دکتر نبیل الحلباوی تولیت حرم مقدس حضرت رقیه (س)

در طول سال هزاران زائر از کشورهای عربی و اسلامی و غیر اسلامی برای زیارت حرم حضرت رقیه (س) به شهر دمشق سفر می کنند و این روند تاکنون نیز ادامه داشته و حتی تشدید بحران نظامی در سوریه نیز نه تنها از حجم زوار این مقام آسمانی نکاسته است بلکه بر عدد زوار افزوده است. بیشترین زوار حرم از کشورهای سوریه ، عراق ، لبنان ، کویت ، افغانستان ، پاکستان هستند. متاسفانه در سه سال گذشته به دلیل مسایل امنیتی از سفر زوار ایرانی به کشور سوریه و زیارت حرمین حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) ممانعت بعمل می آید و این در حالی است که در یک سال گذشته و بخصوص پس از عملیات ارتش سوریه در منطقه حاشیه شرقی و جنوبی شهر دمشق امنیت بسیار مناسبی در این منطقه حاکم شده است.

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)

درباره مقام حضرت رقیه (س)
زوار عراقی در حرم حضرت رقیه (س)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 37
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    28 1
    لعنت بر نطفه کثيف عبدالوهاب ديوانه
  • 123 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    22 1
    لبیک یا رقیه...
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    17 2
    لا اله الا الله . ان شاالله امکان زیارت میسر شود
  • مهدی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    14 0
    السلام علیک یا حضرت رقیه ورحمت الله وبرکاته
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    19 0
    ایشالله بتونیم دوباره بریم زیارت خانم
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    13 0
    اشتباه منفی زدم
  • مهدی مرادیفر ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    14 0
    لعنت ابدی بروهابیت وپیروان جاهل وکثیف او ...باشد که روزی تمامی ان نجس ها را بدرک واصل نماییم
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    9 0
    همین الان حاضرم برم برای پاسداری . فقط بگید چه طور میشه رفت .
  • عباس دنا ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 0
    السلام علیک یا حضرت رقیه انشاء الله به همین زودی گروه کثیف داعش نیست و نابود شوند
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    5 0
    خانم جان (س) براي ما دعا كن.
  • مهدی فردوسی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 1
    خدایا به حق این نازدانه ابا عبدالله شر دشمنان را از ممالک اسلامی کوتاه کن .آمین
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    5 0
    السلام علیک یارقیه بنت الحسین علیه السلام
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    2 0
    شیخ عباس اللحام امام جماعت شهید حرم از دوستان بنده بود وجهت اطلاع صحیح شما دو تا کوچه بعد از حرم به شهادت رسید ونه جلوی درب حرم
  • جواد ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    9 0
    به قرآن دو هفته پیش با متوسل شدن مادرم به این دردانه 3 ساله امام حسین خانواده ما معجزه این بزرگ مقام الهی را دیدیم (شفای بیمار 1 ساله مون) اسلام وعلیک یا اباعبدلله الحسین و اولاد الحسین واصحاب الحسین
  • علی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    5 0
    هر کافری مصیبت اهل بیت را بخواند،خواه و ناخواه مسلمان می شود ولی این وهابی های کثیف هنوز هم دست بردار نیستند
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 0
    آدم نميدونه به اين وهابيا چي بايد گفت اگه بگه حيوان به حيوان برميخوره اينا حرام زاده ن
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    3 0
    حمایت غیر مستقیم برخی اصلاح طلبان از داعش از عجیب ترین مواضع آنان است.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    3 0
    خدایا به حق قران ناطق ، حسین ابن علی ( ع ) و دختر دردانه اش ، رقیه خاتون شر عربستان کثیف و اسرائیل را از سر مسلمانان کم نما .
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    خدايا به آبروي رقيه بنت الحسين عليهما السلام درظهور منتقم خون حسين مظلوم , حضرت مهدي(عج) تعجيل فرما.آمين
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    5 0
    لعنت بر یزید زمان ملک عبد الشیطان ال سعود
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    4 0
    من رفتم دوباره از خدا میخوام قسمتم کنه.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    السلام علیک یا حضرت رقیه
  • دلاور ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 0
    به قدری این شخصیت نزد خدا مقام داره که کافی یک بار خدا رو به حق اشکاش یا پاهای زخمیش قسم بدی مشکلات بسیار بزرگی رو حل میکنه
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    فداک یا بنت الحسین...
  • امیر حسین ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    لعنت خدا بر شیاطین جنی و انسی
  • امیر حسین ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    2 0
    خوش به حالت داداش
  • رضا از تبریز ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    لعنت خدا بر دشمنان علی واولاد علی
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 1
    الهی به حق سه ساله امام حسین داعش نابود شود
  • بنده خدا ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 0
    یارقیه 3 ساله حسین (ع)
  • بنده خدا ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    1 0
    یارقیه 3 ساله حسین (ع)
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    4 1
    السلام علیک یا بنت الحسین ع
  • ابولفضل ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    2 0
    يا رقيه مددي
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    1 2
    خاک برسر تو که خیلی بی تربیتی
  • الهام ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    2 1
    اللهم عجل الولیک الفرج بحق رقیه بنت الحسین خدا لعنت کند اون حرام زاده هایی که حتی بخوان فکر اینکه دست نجسشون به حرم مطهر ائمه برسه چه برسه بخوان غلطی بکنن
  • سعید ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    2 1
    خانم.جان.آبله.پاهایت.خوب.شد
  • صادق ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    2 0
    سلام آرزوی من پیوستن به مدافعان حرم است.
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 0
    چانم فدای حضرت سکینه و حضرت رقیه اللهم عجل الولیک الفرچ اقا جان به فریادمان برس
  • مرضیه ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    در قرآن نوشته شده داعش از بین می رود ولی گروه های دیگر می آیند و چند کشور را تسرف می کنند خدا کنه ایران سوریه و عراق جزو آن کشور ها نباشه یارقیه خودت با مدافعانت از حرم مقدستون دفاع کنید تاما هکم این قدر نترسیم
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    1 0
    برای سلامتی امام زمان هر روز صدقه بدهید اگر کم میدهید ولی حتما همیشه و دائم بدهید خیلی تو زندگی این صدقه کمکتون میکنه
  • محمد ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    1 0
    کاش میشد خدا یه کاری می کرد می رفتم جنگ نمی ذاشتم به حرم بانو نزدیک بشن
  • سعید ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    2 0
    لعنت بر دل سیاه شیطان و هر چی وهابیه
  • میثم ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    2 0
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
  • امین ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    2 0
    السلام علیک یا رقیه بنت الحسین(ع)
  • سرباز کوچک اسلام ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 1
    به امیرالمومنین علی بن ابی طالب قسم وسوگند اگر پا م به سوریه برسد ودستمم به داعشی ها برسد قسم وقسم وقسم که از ریشان یک جاروی فراشی درست می کنم وبا آن صحن حرم اهل بیت مخصوصا خانم جانم رقیه خانم را آب وجارو می کنم.
  • ارش ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    ایشالا به یوریه برم و پاسداری از حرم حضرت رقیه را بکنم
  • زهرآ ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    خدا بحق فاطمه زهراانتقام شماازجونشوون بگیره تکه تکه شون کنه بحق باب الحوائجی
  • محمد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    2 1
    لعنت خدا به آ ل سعود وداعش
  • محمددوستی ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    2 0
    خدا را شکر اوزاع ترکیه هم بهم خورد کشوری که به داعش کمک می کندبه امید خدا نابود مي شود
  • میث ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    لبیک یا رقیه س
  • مرتضی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    عالی بود یا علی
  • خاک کوی دمشق ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    لبیک یا رقیه (س) جان
  • مجید ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    الاسلام علیک یا بنت الحسین ع.
  • حمیدرضا سرهنگی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    بیکاری مملکت را سر گرفته
  • مریم ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    خدا لعنتشون‌کنه
  • داود ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خدا لعنت شون کنه که انقدر بی رحمن قربون خدا برم خدا نسلشون از زمین بکن
  • atiy ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    کاش میشد منم برم دفاع کنم
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    به خدا منم میام سگ کشش میکنم هرکی نگاه چپ که هیچ دهانش که هیچ حتی فکرشم به سمت دمشق بره
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    توراجان پدرت یا حضرت رقیه بطلب تا بیایم پابوست
  • دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    1 0
    لعنت خدا بر همه دشمنان خدا و اهل بیت پاکش و خدا نابود کند همه دشمنان را به دست دوستداران اهل بیت و به یاری امام زمان و ان شاء الله با ظهور ایشان انتقام اهل بیت را بگیریم و همه وهابی ها و تکفیری ها و... و حامیان آنها را به درک و قعر جهنم بفرستیم. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین بعدد ما احاط به علمک
  • مریم ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    2 1
    لعنت خدا بر داعشیان و دشمنان حضرت رقیه
  • محمد حسین ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    2 0
    از خدا میخوام قسمت کنه مقام خانوم حضرت رقیه رو زیارت کنم
  • علی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    1 0
    قربونت برم خانوم جان فدای اون پاهای ناز کوچولوت بشم.
  • مهدی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    1 0
    یا رقیه بنت الحسین خانم جان به حرمت خودت تو رو به خداوند قسمت میدم ارزوی منو هم براورده کن می خوام ذاکر شما اهل بیت بشه اگه عنایت کنین نظر شما میکنمش
  • میث ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    1 0
    لبیک یا رقیه سلام الله
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام لبیک یاحسین سلام برحسین واهل بیتش
  • سید پیمان رضوی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    لبیک یا زینب لبیک یاحسین لبیک یا رقیه
  • حسن ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    یارقیه اربعین مارو کربلا بطلبید
  • فرزاد ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    2 1
    ای داعشی ها و تکفیریهای نجس و زنا زاده ، در همین دنیا به فضل خدا و عنایت معصومین علیه السلام به زندگی ننگینتون پایان می دهیم.اربابان شیطانی شما هم انشاالله به زودی نابود خواهند شد
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    1 2
    با سلام برشما که تنظیم میکنید این برنامه هاروالسلام علیک یا رقیه بنت الحسین(ع)
  • رضا ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    1 0
    الهی فدای خودتو مظلومیتت شم بی بی جان
  • صرخة الرقیه ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    تا ابد از ظلمے کہ بہ این نازدانہ شد و بہ یاد اشک ها وناله های بر سر بریده پدر ....خون گریہ خواهیم کرد و آماده جانفشانے در راهشان هستیم
  • بیوک ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    2 1
    السلام علی الحسین
  • علی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    2 0
    خدایا به خون سیدشهدا قسم مامسلمانان .ایران اگر اقا اجازه دهد همه.و.همه برای نبرد علیه داعش خون خوار می جنگیم تا نابودشان کنیمدست بردار نیستیم که چنین کودکان بیگناه را به قتل میرسانند خدایا خودت نابودی کفار راهرچه زودتر اعلام فرما تامسلمانان جهان ازدست ظلم کفار نجات یابند خدایا خودت نابودشان گردان
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • رقیه ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    3 0
    خدایا مارو بر داعشیا پیروز گردان بحق حضرت رقیه .
  • رقیه ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    3 0
    خدایا مارو بر داعشیا پیروز گردان بحق حضرت رقیه .
  • سیدحسن حسینی IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    السلام علیک یارقیه بنت الحسین (ع )
  • سیدحسن حسینی IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    السلام علیک یارقیه بنت الحسین (ع )
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    جانم فدای راه پدرت بی بی رقیه سلام الله علیها .
  • کاظم سهولی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    جانم فدای راه پدرت بی بی رقیه سلام الله علیها.دوستت دارم نور چشمم
  • ابراهیم IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    السلام علیک یا حضرت رقیه ورحمت الله وبرکاته خانم جان برای تمام بچه ها دعا کنید
  • احمد IQ ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    یا رقیه بطلب رقیه دخترم را بیارم زیارتتون لبیک یا رقیه لبیک یا زینب
  • محمد ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    0 0
    السلام علیک یا رقیه یکسال بیکارم شرمنده زن وبچه شده با اون دست کوچکت گره از مشکل من باز کن
  • محسن IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    لبیک یا زینب لبیک یا رقیه .دست مارا بگیر تادوباره بیام
  • پرویز مصطفوی کلجاهی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    جانم فدای زخمهای رقیه..جانم فدای ناله های شبانه رقیه..ای بریده باد دستی که بر قبرت دراز شود...
  • نرگس IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    جقدر این داعشی ها نامردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس