کد خبر 368834
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸

نویسندگان در جهت همراهی با یاد و خاطره زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی در زندان قصر حضور یافتند.

به گزارش مشرق، در شبیه‌سازی نمادین بند سیاسی، نویسندگان در جهت همراهی با یاد و خاطره زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی در زندان قصر، از عصر روز پنج شنبه 13 آذر تا ظهر روز جمعه 14 آذر را در سلول های باغ موزه قصر گذراندند.

در این مراسم نویسندگانی نظیر «غلامرضا امامی»، «سید مهدی غنی»، «علیرضا محمودی ایرانمهر»، «محسن هجری»، «هادی خورشاهیان»، «مهدی رجبی»، «جعفر توزنده جانی»، «رضا خوشدل راد»، «مرتضی برزگر» حضور داشته و با مشارکت در طرح هتل زندان، شبی را در سلول‌های بند سیاسی باغ موزه قصر سپری کردند.

در این شبیه‌سازی، لباس‌ها، غذاها، نحوه برخورد زندان‌بانان، عبور و مرور، همراه با افکت صداها بازسازی شد.

محمد رضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر در این باره می‌گوید: این شب نمادین فرصتی بود برای نویسندگان تا با هم‌ذات پنداری با قهرمانان سیاسی و انقلابی پیش از انقلاب و درک ساعاتی سمبلیک از زندگی آنها دست به خلق داستانی در باب انقلاب و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی زندان قصر بزنند.

وی اضافه می‌کند: این طرح که از 8 ماه پیش به صورت پایلوت معرفی شده بود، برای اولین بار به صورت رسمی و با حضور جمعی از نویسندگان رونمایی شد و ضمن ایجاد حس ماجراجویی و جاذبه گردشگری،با خلق آثار مرتبط با تاریخ باغ موزه قصر، گنجینه‌سازی را نیز در بر داشت و از طرفی گامی بلند برای برنامه‌های باغ موزه قصر در خصوص استکبار ستیزی و محوریت ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برداشته شد.

این برنامه با ساخت فیلم مستند لحظه به لحظه از وقایع بازسازی شده و رونمایی از موسیقی «آسمان سربی رنگ» ساخته «محمد نصرتی» با شعری از «حمید مصدق»، همراه بود.

بر اساس این گزارش، دست نوشته‌های این نویسندگان به دیوار سلول‌هایشان آویخته خواهد شد و مجموعه این داستان‌ها در کتابی همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال 1393 منتشر و رونمایی می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس