مسئولان عراقی پیش بینی کردند که بیش از ۱۷ میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور برای گرامیداشت مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) وارد کربلای معلی شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت عراقی "الفرات نیوز"، جاسم المالکی رئیس کمیسیون گردشگری و آثار باستانی در شورای استان کربلای معلی در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که بیش از 17 میلیون زائر از داخل عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) وارد کربلا شوند که احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

وی افزود: بیش از دو میلیون زائر نیز از کشورهای عربی و غیرعربی وارد استان کربلا خواهند شد و طرح خدمات رسانی شامل آماده کردن مدارس و چادرها در داخل مرکز استان کربلا برای استقبال از آنان است.

المالکی تصریح کرد: زائران ایرانی با اتوبوس‌های بزرگ وارد خواهند شد و توافق شده است تا از آنها برای انتقال رایگان زائران امام حسین (ع) در داخل کشور استفاده شود.

از سوی دیگر "عقیل الطریحی" استاندار کربلا از وزارت کشور خواست به وعده خود مبنی بر ارسال دستگاه‌های شناسایی مواد منفجره که به تازگی وارد کرده است، عمل کند.

الطریحی گفت: وزیر کشور اخیرا در بازدید از کربلای مقدس قول داد که این استان هم از دستگاه‌های کشف و شناسایی مواد منفجره که اخیرا وارد شده است، سهمی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت کربلا و مراسم اربعین، از وزیر کشور می‌خواهیم  به قول خود عمل کند و هرچه زودتر این دستگاه‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا از آن در راستای طرح امنیتی که برای مراسم اربعین در نظر گرفته شده، استفاده کنیم.

وزارت کشور عراق در دهم نوامبر گذشته اعلام کرد که محموله نخست دستگاههای کشف مواد منفجره وارد عراق شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد علی ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    اللهم سلم و احفظ و أید زوار الإمام الحسین(ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس