بهنام اسبقی با غلبه بر نماینده بلژیک انتقام باخت در رقابتهای گرندپریکس منچستر را از این بازیکن گرفت و راهی مرحله دوم شد.

به گزارش مشرق، مبارزات تکواندوکاران در دومین و آخرین روز از مرحله فینال مسابقات گرندپریکس در سال 2014 (G8)، از عصر امروز (پنجشنبه)، با برگزاری پیکارهای اوزان 68- و 80+ كيلوگرم (وزن دوم و چهارم المپيك) مردان و 57- و 67+ كيلوگرم زنان در سالن مرکز کوئرتارو مکزیک آغاز شده است.

در این رقابت ها که 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک در هر وزن بر روی شیاپ چانگ می روند، بهنام اسبقی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف "جااوآد آچاب" از بلژیک رفت و در یک رقابت جذاب و دیدنی با نتیجه 13 بر 6 به برتری دست یافت و راهی مرحله دوم شد.

این تکواندوکار بلژیکی که در کارنامه مدال طلای قهرمانی اروپا و مدال نقره گرندپریکس را در اختیار دارد؛ نفر ششم رنکینگ است و در رقابتهای گرندپریکس منچستر توانسته بود در راند طلایی اسبقی را شکست دهد.

اسبقی، قهرمان جهان، آسیا و بازیهای آسیایی، در مرحله دوم باید با "الکسی دنیسنکو" از روسیه (دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن، نایب قهرمان اروپا و قهرمان 2 دوره مسابقات گرندپریکس) مبارزه کند.

در آن سوی جدول، "دائی هون لی" از کره جنوبی با نتیجه 13 بر 6 مغلوب "گونزالز بونیلا" از اسپانیا شد و پیکار "سروت تازگل" از ترکیه و " "ابل مندوزا مورا" از مکزیک نیز با نتیجه 16 بر 10 به سود نماینده ترکیه به پایان رسید.

مردانی با برد آغاز کرد

به گزارش مشرق، سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم هم در اولین مبارزه خود در شیاپ چانگ مکزیک، رو در روی "ماهاما چو" از انگلیس (دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز مسابقات گرندپریکس) قرار گرفت و در یک مبارزه سخت و نفس گیر با نتیجه 13 بر 11 برنده شد و راهی مرحله دوم شد.

مردانی در ادامه و برای رسیدن به مرحله فینال باید با"دونگمین چا" از کره جنوبی دیدار کند.

این بازیکن کره ای که نفر سوم رنکینگ المپیک است، در بازیهای آسیایی اینچئون و در راند طلایی، موفق به پیروزی برابر مردانی شد و مهمترین عناوین او، قهرمانی در المپیک 2008 پکن، نایب قهرمانی جهان و کسب مدال نقره و برنز گرندپریکس است.

در آن سوی جدول نیز "استفان لامبدین" از امریکا 7 بر 6 از سد "ام بار اندیایه" از فرانسه گذشت و پیکار "والکر وودزیچ" از آلمان و "جسور بایکازوف" از ازبکستان نیز با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ازبکستان به پایان رسید.


منبع: فدراسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس