کد خبر 368412
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

"امام خمینی" پس از تشکیل این شورا، "آیت الله خامنه‌ای" و "دکتر مصطفی چمران" را به نمایندگی خود در این شورا منصوب نمود و آنان را مأمور تشکیل شورا و ارائهٔ گزارش منظم در ارتباط با نیروهای مسلح نمود.

به گزارش مشرق، عکسی که می بینید، برای اولین بار منتشر می شود، حدود سی سال قبل از رهبر معظم انقلاب گرفته شده است. ایشان در عکس لباس خاکی نظامی بر تن دارند و هنگام پیاده شدن از خودرو، توسط جمعی از رزمندگان احاطه شده اند.

پس از پیروزی "انقلاب اسلامی"، جهت  فرماندهی نیروهای مسلح و ساماندهی امنیت کشور، "وزارت دفاع" دولت موقت پیشنهاد داد، شورایی به عنوان "شورای عالی دفاع" تشکیل شود. متعاقب این پیشنهاد هیات وزیران دولت موقت در جلسهٔ مورخهٔ ۲۳ فروردین ۱۳۸۵ با تشکیل شورایی با همان عنوان موافقت کرد. سپس اساسنامه‌ای برای آن شورا تنظیم و آن اساسنامه نیز در دولت موقت به تصویب رسید. این شورا در طول دفاع مقدس، فعال بود تا اینکه پس از بازنگری در قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ منحل شد. ترکیب این شورا به‌گونه‌ای مشخص شده بود که ترکیب سیاسی ـ نظامی توأمان باشد تا بتواند مسائل را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهد و تصمیمی خلاف بخش دیگری از کشور اتخاذ نشود.

"امام خمینی" پس از تشکیل این شورا، "آیت الله خامنه‌ای" و "دکتر مصطفی چمران" را به نمایندگی خود در این شورا منصوب و آنان را مأمور  تشکیل شورا و ارائهٔ گزارش منظم در ارتباط با نیروهای مسلح نمود.

این عکس مربوط به زمانی است که حضرت "آیت الله خامنه ای" نماینده امام در "شورای عالی دفاع" بود و به صورت مرتب به استان خوزستان سفر می کرد.

عکس منتشر نشده از رهبر انقلاب
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همراه ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    رهبرا عاشق سراپا دیوانه تو هستم و بر مسیر راه تو سجده می کنم جانم فدایت
  • بهزاد ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    جانم فدای رهبر
  • قلی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    فدای آقا
  • گذرگاه ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    لحظه لحظه نفسم به نفست بنداست اقاورهبرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس