کد خبر 368167
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

یک پژوهش جدید اسرائیلی نشان داد بر اساس تهدید دبیر کل حزب‌الله لبنان مبنی بر تخریب زیرساخت‌های اسرائیل در مقابل تخریب زیرساخت‌های لبنان، حزب‌الله، اسرائیل را وارد تاریکی چند ماهه خواهد کرد و تل‌آویو طاقت موشک‌های دقیق و سنگین حزب‌الله را نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، معادله‌ای که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در پاسخ به رژیم صهیونیستی مشخص کرده است مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را ودار به بررسی بُعد جدیدی در جبهه داخلی رژیم صهونیستی در جنگ احتمالی آینده کرد.

این مرکز اسرائیلی، وضعیت حوزه انرژی و قدرت تأمین برق اسرائیل را در مقابل موشک‌های دقیق و سنگین حزب‌الله بررسی کرد. سید حسن نصرالله اعلام کرده است در صورتی که اسرائیل زیرساخت‌های لبنان را هدف قرار دهد حزب‌الله نیز نیروگاه‌های برق این رژیم را نشانه می‌رود.

پژوهش می‌گوید که بخش برق‌رسانی و زیرساخت‌های آن در فلسطین اشغالی توان استقامت در برابر حمله‌های حزب‌الله در جنگ سوم احتمالی را نخواند داشت و این بدان معناست که اسرائیل به «تاریکی» چند ماهه فرو خواهد رفت.

روزنامه اسرائیلی «گلوبوس» بخشی از نتایج این پژوهش را منتشر کرده است. گلوبوس به نقل از افسران امنیتی اسرائیل نوشت: مسئله مذکور بیشتر از هر امر دیگری حساس است به ویژه جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله چه از مظر قدرتی و چه تاکتیکی شبیه به جنگ‌های قبلی نیست.

به گفته این پژوهش، بخش برق‌رسانی اسرائیل در جنگ آینده نه تنها در معرض موشک‌های بالستیک حزب‌الله است بلکه موشک‌های بُرد کوتاه حزب‌الله نیز این بخش را تهدید می‌کند زیرا سامانه (دفاع موشکی) موسوم به «گنبد آهنین» به حمایت از پایگاه‌های حساس ارتش اختصاص خواهد یافت. اما مسئله نگران‌کننده‌تری که این پژوهش اعلام می‌کند، قدرت اسرائیل برای بازگرداندن قدرت برق و تعمیر آن و مدت‌زمانی است که به آن نیاز دارد، زیرا معیار مشخصی برای مدت‌زمان این موضوع تعریف نشده است. پژوهش مذکور به صورت خلاصه اعلام می‌کند که سطح آمادگی اسرائیل برای آسیب‌های بخش انرژی برق کافی نیست.

این پژوهش را تیمی از پژوهشگران به ریاست «مائیر الرن» مسئول بخش پروهش‌های جبهه مدنی به علاوه کارشناسان و کارمندان بخش برق‌رسانی اسرائیل تهیه کرده‌اند.. همه آنها متفق‌القول اعلام کردند که اسرائیل برای مقابله با تهدیدات موشک‌های دقیق و سنگین حزب‌الله آماده نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت برق آمادگی خوبی برای مقابله با زلزله دارد در حالی که این احتمال بسیار کم است اما برای تهدید معقولانه‌تر یعنی حمله موشکی حزب‌الله تا کنونی تیمی ویژه تشکیل نداده است و آمادگی ندارد.

رئیس پژوهش مذکور دراین مورد گفت: آمادگی‌های شرکت برق غیرکافی است زیرا بر اساس معیارهای کشورهای غربی تنطیم شده است و این بدان معناست که برای تهدیدات استثنائی آماده نیست.

وی افزود: مسئله برق مانند اقتصاد و غیره در اسرائیل با هر دولت دیگری فرق دارد و بدون برق نمی‌توان حتی برای زمان کم هم خدمات‌رسانی کرد زیرا اسرائیل مانند جزیره‌ای در این منطقه است که از همسایگانش جداست ونمی‌تواند از آنها برق دریافت کند. همچنین تکیه سازمان‌های مدنی و نظامی بر تامین مرتب برق امری ضروری و سرنوشت‌ساز است.

در نتیجه پژوهش مذکور أمده است که اسرائیل نه تنها بخش برق، بلکه زیرساخت‌های حیاتی دیگر مانند گاز طبیعی در صورت حمله حزب‌الله را مورد برررسی قرار نداده و خود را آماده نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس