کد خبر 367909
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

رئیس‌جمهوری روسیه در آنکارا تاکید کرد که انتخابات اخیر در سوریه نشان داد که «بشار اسد» از حمایت اکثریت مردم کشورش برخوردار است و نباید اجازه داد تا تروریست‌ها بتوانند سوریه را به هرج و مرج بکشانند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه عصر روز دوشنبه (10 آذرماه) در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات خود با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که انتخابات اخیر برگزار شده در سوریه نشان داده است که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور از حمایت قریب به اتفاق مردم کشورش برخوردار است و به همین دلیل باید به دنبال راه همکاری قابل قبول برای همه نیروهای سیاسی در این کشور بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «نووستی»، پوتین گفت: «این مسئله که ما اصرار داشته باشیم بشار اسد از قدرت کناره گیری کند، به نظر من باید ملت سوریه در مورد آن تصمیم بگیرند و پاسخ این مسئله هم در انتخابات اخیر در این کشور داده شده و اکثریت قریب به اتفاق مردم سوریه از رئیس‌جمهوری این کشور حمایت کردند».

در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم ژوئن (خردادماه 93) در سوریه بشار اسد توانست رای 88.7 درصد از مردم کشورش را به دست آورد و برای یک دوره هفت ساله رئیس جمهوری سوریه باقی بماند.

پوتین بر همکاری تأکید کرد و افزود: «البته ما معتقد نیستیم که اوضاع در سوریه عادی است. ما در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه و دیگر مقامات همواره بر این مسئله تاکید داریم که باید راهی پیدا شود تا همه نیروهای سیاسی در این کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند».

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که چنین همکاری تنها در صورت توقف خونریزی‌ها و درگیری‌های داخلی و تشریک مساعی همه نیروها با هدف توسعه سوریه امکان پذیر خواهد بود.

رجب اردوغان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه و ترکیه در مجموع در رابطه با حل و فصل مناقشه داخلی در سوریه به توافق رسیده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «ما نظر خویش را در مورد رژیم بشار اسد اعلام کردیم. رئیس‌جمهوری  روسیه مواضع دیگری در این زمینه داشت، ولی در مجموع ما در خصوص لزوم حل و فصل مناقشه در سوریه به توافق رسیدیم، هرچند هنوز در مورد راه‌های رسیدن به حل این مشکل اختلاف نظراتی داریم».

ولادیمیر پوتین نیز به نوبه خویش تاکید کرد که روسیه و ترکیه هیچکدام نمی‌خواهند که گروه‌های تروریستی در سوریه و خاورمیانه قدرت گرفته و هرج و مرج بر منطقه حاکم شود.

وی گفت: «ما با یکدیگر هم عقیده هستیم که نباید اجازه داد در خاک سوریه هرج و مرج حاکم شود و وضعیتی پیش آید که اکنون در عراق وجود دارد و تقریبا 40 درصد از خاک این کشور بدست گروه‌های تروریستی افتاده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس