در برنامه 90 این هفته علاوه بر بررسی جام حذفی و لیگ برتر، فایل صوتی تماس درخشان با بازیکن فولاد روی آنتن زنده پخش شد!

به گزارش مشرق، برنامه نود این هفته که به مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی و روز اول مسابقات لیگ برتر در هفته شانزدهم اختصاص داشت از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

با توجه به پایان نیم فصل لیگ برتر، سئوال پیامکی این هفته به بهترین مربی نیم فصل اختصاص یافته بود.



پنالتی پدیده گرفته نشد، گل نفت خطا بود
محمد فنایی کارشناس داوری این برنامه بود. وی تصمیمات داور بازی تراکتورسازی با پدیده مشهد در جام حذفی را تایید کرد و البته گفت که داور یک پنالتی دیگر به خاطر خطای هند بازیکن تراکتورسازی برای پدیده نگرفته است. در دیدار پرسپولیس با گل گهر هم به گفته فنایی حمید علی عسگری بازیکن پرسپولیس باید به جای کارت زرد، با کارت قرمز جریمه می‌شد. گل اول استقلال به ذوب آهن هم طبق اعلام کارشناس داوری برنامه آفساید بوده است. همچنین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر کارشناسی شد که طبق اعلام فنایی، گل نفت تهران به پرسپولیس خطا بوده است.



گزارشی از دیدار تیم های تراکتورسازی - پدیده در جام حذفی و صحبت های مربیان و بازیکنان تیم ها پخش شد.

داوری این دیدار توسط محمد فنایی مورد بررسی قرار گرفت.

گزارشی کامل از عطاالله بهمنش، گزارشگر پیشکسوت رادیو پخش شد و گزارشگران پیشکسوت از خاطرات خود با وی سخن می گفتند.







گزارشی کامل از دیدار تیم های گل گهر - پرسپولیس در جام حذفی، حاشیه ها ، مربیان و بازیکنان تیم ها پخش شد.















پایان سفرنامه هرات
گزارشگر برنامه نود چند هفته پیش برای تهیه گزارشی به کشور افغانستان سفر کرده بود که طی دو هفت گذشته بخش‌هایی از این گزارش پخش شده بود. در برنامه این هفته بخش کامل این سفرنامه روی آنتن رفت. سفری که با فوتبال زنان در افغانستان شروع شد و با حضور در مقبره خواجه عبدالله انصاری ادامه یافت.



گزارشی کامل از دیدار تیم های استقلال و ذوب آهن در جام حذفی و حواشی مربوط به این دیدار پخش شد.









آنالیز فنی استقلال
بخشی از برنامه نود به آنالیز فنی بازی‌های استقلال و دلایل ناکامی این تیم (قبل از بازی با راه آهن) اختصاص داشت. در این بخش به اشتباهات تاثیرگذار مدافعان استقلال در ناکامی این تیم و همچنین تاکتیک امیر قلعه نویی اشاره شد. تاکتیکی که در آن نبود مهره‌های موثر، مشکلات بدنی و ... از مهمترین شاخصه‌هایش به حساب می‌آید.



علی رغبتی دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص نحوه انتخاب مربیان خارجی صحبت هایی ارائه کرد.

رغبتی در خصوص انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بررسی حضور او در کمیته نظارت بر مربیان خارجی اظهار داشت: این کمیته از چند سال پیش فعال است. زمانی که کفاشیان در کمیته ملی المپیک حضور داشت کمیسیونی وجود داشت که وضعیت مربیان خارجی را بررسی می کرد اما پس از اینکه کمیته ملی المپیک دیگر حقوق مربیان را نداد این کمیسیون غیرفعال شد.

وی ادامه داد: پس از آن شورای برون مرزی کمیته ای را در نظر گرفت. این کمیته کارش مربوط به مسایل فنی نمی شود و فقط جنبه حقوقی، اخلاقی و حرفه ای دارد. این کمیته در مورد همه مربیان در همه رشته ها نظر می دهد و در رشته های دوچرخه سواری و قایقرانی هم نظارت وجود داشته است.

دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی با اشاره به اینکه این کمیته 7 عضو دارد تصریح کرد: سجادی معاون وزیر ورزش به عنوان رییس این کمیته فعالیت می کند. همچنین در کنار او یک کارشناس و مدیر  ورزشی که از اساتید هستند حضور دارند. این افراد هیچ گونه وابستگی به وزارت ورزش ندارند و مدیر کل حراست و دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز حضور دارند.

وی در مورد اینکه چه افراد فوتبالی در این کمیته هستند گفت: اجازه بدهید اسم شخصی را نیاورم. کفاشیان روز چهارشنبه در جلسه حاضر خواهد شد و حضور افراد را تایید می کند.

رغبتی در مورد اینکه این مسئله باعث می شود که استقلال فدراسیون زیر سوال برود یادآور شد: این تفسیر متفاوتی است. ما دخالتی نداریم. اگر مربیان خارجی به ایران بیایند و مراجع ذیصلاح اجازه فعالیت آنها را ندهند چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش در مورد اختلافی که بین فدراسیون و وزارت وجود دارد تصریح کرد: چنین موضوعی صحت ندارد. درخواست های حضور مربیان به شورای برون مرزی می آید و کمک های مالی هم انجام می شود.

وی درمورد اینکه آیا به فدراسیون فوتبال کمک مالی هم صورت می گیرد تاکید کرد: اعتبار ما محدود است اما تنها فدراسیونی که 100 کمک خود را دریافت کرده فدراسیون فوتبال است.

دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی در مورد اینکه آیا این موضوع درباره وینگادا هم انجام شده یا خیر گفت: خیر، در آن زمان به کفاشیان تذکر هم دادیم اما اعلام کردند زمان ندارند و این موضوع رعایت نشد. روز چهارشنبه کفاشیان رزومه کاری کرانچار به همراه قرارداد او را خواهد آورد تا در مورد مطالبات و انتظارات فدراسیون فوتبال صحبت کنیم همچنین در مورد صلاحیت کرانچار که نظرها گرفته شده صحبت می کنیم.

وی در مورد اینکه چه ملاکی برای انتخاب کرانچار وجود دارد گفت: کرانچار سابقه حضور در ایران را دارد، نمی خواهم برداشت منفی از صحبت من بشود اما باید یک سری فرهنگ و شئونات رعایت شود. مراجع ذیصلاح در این مورد نظر می دهند.

رغبتی در مورد اینکه چنین مسایلی باعث می شود اگر تیم امید نتیجه نگیرد در آینده وزارت ورزش مقصر دانسته شود گفت: اگر چنین نظارتی وجود نداشته باشد تیم ملی به المپیک می رود؟! زمان برای همه چیز وجود دارد اما وقتی نظارت می خواهد صورت بگیرد زمان از دست می رود؟! ما در کمتر از 24 ساعت قصد برگزاری جلسه را داشتیم که کفاشیان در ایران حضور نداشت. فدراسیون ها خودشان می دانند که برنامه مسابقاتشان چگونه است.

وی در مورد اینکه آیا قرارداد کی روش هم در این کمیته بررسی شده خاطرنشان کرد: این کمیته از خردادماه احیا شده است و در آن زمان کی روش قراردادش را بسته بود. این طور نیست که این کمیته تنها برای کرانچار به وجود آمده باشد و خلق الساعه باشد.

گزارش تقویم نود پخش شد که مهمترین رویداد آن صعود تاریخی ایران به جام جهانی 98 در 8 آذر 1376 بود. ممد جباری یکی از مسئولان تدارکات تیم ملی در بازی ایران و استرالیا از خاطرات خوب آن بازی، حرکات منحصر به فرد احمدرضا عابدزاده و خوشحالی ایرانی‌ها صحبت کرد. جباری همچنین اعلام کرد که در مهمانی بعد از بازی سفیر ایران به عنوان هدیه یک عروسک پاندا به اعضای تیم ملی داده است.

علاوه بر اتفاقات فوتبالی، تولد جمشید مشایخی و همچنین بروسلی و وودی آلن و نیز درگذشت بابک بیات نیز در این هفته بوده است.









اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال سال آسیا متولد سال 1366 میهمان این هفته برنامه نود بود.

وی گفت: فوتسال چون فدراسیون مستقل ندارد و زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است همیشه مظلوم واقع شده است.



بخشی از صحبت‌های این بازیکن در زیر می‌آید:

فوتسال در ایران و آسیا مهجور است
چون ما در ایران و آسیا فدراسیون فوتسال نداریم این رشته مهجور مانده است ولی وقتی تیم ما در آسیا قهرمان می‌شد از فدراسیون فوتبال تقدیر می‌شد.

از خدمت معاف شدم
متولد 11 آبان 1366 هستم و سربازی هم نرفته‌ام. از قانون معافیت قهرمانی استفاده کردم. پنج برادر هستیم که برادر بزرگترم محسن سرمربی صبای قم بود. مهدی هم در تیم شهرداری ساوه بازی می‌کند.

فوتسالیست شدم چون...
سمت فوتبال نرفتم. برادرانم فوتسال بازی می‌کردند و من هم به این سمت آمدم. البته شهر قم تیم فوتبال نداشت و فوتسال در دل مردم بود. در مدارس و آموزشگاه ها هم فوتسال بازی می‌کردم. 

17 ساله بودم که در لیگ بازی کردم
من 17 سال داشتم که با تیم ارم کیش قم در لیگ برتر بازی کردم. باید از حسین شمس تشکر کنم که مرا در لیگ بازی داد. بعد از آن هم توسط ژوراندینو به تیم ملی دعوت شدم. البته سال 85 از تیم ملی خط خوردم ولی از آن به بعد در تیم ملی بوده‌ام.

قراردادهای فوتسال روسیه بالاست
سال دوم است که در روسیه بازی می‌کنم. قراردادهای بازیکنان در لیگ روسیه بالاست. در حد 300 یا 400 هزار دلار نگرفته‌ام ولی روس ها بهترین فوتسالیست‌های جهان را به لیگ خودشان آورده‌اند و دارند هزینه می‌کنند. برای همین لیگ این کشور پیشرفت کرده است.

لیگ روسیه با ایران قابل مقایسه نیست
در لیگ روسیه هر هفته دو مسابقه برگزار می‌شود. هر مسابقه هم دو زمان 25 دقیقه‌ای است. لیگ روسیه از نظر امکانات که با لیگ ایران قابل مقایسه نیست. آنها از نظر سازماندهی هم عالی هستند و لیگشان کیفیت زیادی دارد.

روی اتفاقات به کلمبیا باختیم
در بازی مقابل کلمبیا در جام جهانی کوچک روند خوبی داشتیم ولی روی اتفاق بازی را واگذار کردیم. مسابقات مهم تیم ملی سال آینده و بازی‌های داخل سالن آسیا و سپس انتخابی جام جهانی کلمبیاست.

فاصله‌ها در فوتسال کم شده است
باید قبول کنیم فاصله کشورها در فوتسال کم شده است. گل زدن سخت‌تر و دفاع راحت‌تر شده است. کلمبیا هم با این شیوه بازی می‌کند. 

مو فرفری‌ها گل چیپ دوست دارند!
بخش پایانی صحبت‌های حسن زاده در برنامه نود با شوخی او با عادل فردوسی پور و موهای فر هر دو طرف و ارتباط این مدل مو با گل چیپ انجام شد! حسن زاده در این خصوص گفت: چند گل چیپ زده‌ام. کلا مو فرفری‌ها چیپ زدن را دوست دارند. من موهایم را هم دوست دارم. همه آرزوی این مدل مو را دارند و پول می‌دهند که موهایشان را فر کنند. من مو فرفری‌ای هستم که گل می‌زنم ولی شما (فردوسی پور) مو فرفری‌ای هستید که دوست دارید گل چیپ بزنید!

بهترین بازیکن فوتسال آسیا به علت اینکه بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را دنبال نمی‌کند از انتخاب بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ ایران امتناع کرد.



وی گفت: روز گذشته دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتسال روسیه و ایران در قم برگزار شد و امروز بازی دوم برگزار می شود.

وی در مورد لیگ فوتسال روسیه نیز گفت: لیگ فوتسال روسیه هفته ای دو روز برگزار می شود و فشرده است.

گزارش نود درجه
پخش شد و طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران به تصویر کشیده شد.

حسن زاده در ادامه صحبت هایش به شکست تیم ملی ایران در جام جهانی مقابل کلمبیا اشاره کرد و اظهار داشت در این دیدار بد شانسی آوردیم و شکست خوردیم.

وی افزود: در حال حاضر فوتسال خیلی سخت شده و دفاع کردن راحت شده و گل زدن سخت تر از گذشته.

حسن زاده در خصوص موهای خود نیز گفت: موهای خود را دوست دارم، وی با خنده خطاب به فردوسی پور گفت: من مو فری هستم که گلهای چیپ می زنم و شما مو فری هستید که گلهای چیپ را دوست دارید.

گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال کشورمان در لیگ های عربی و اروپایی پخش شد.

بخش دوم گزارش ایران نود به آبادان اختصاص یافته بود که طی آن عوامل برنامه نود با ابراهیم تهامی به صحبت پرداخته بودند.


تهامی در این گزارش خاطرات خود را مرور کرد و از دوران فوتبالی خود سخن گفت. تهامی با اشاره به برنامه معروف نود که وی در آن حضور یافت، خاطره دریبل 14 نفر در یک بازی را واقعی خواند.

گزارشی از دیدار تیم های نفت تهران و صنعت ساری در جام حذفی به همراه صحبت های مربیان و بازیکنان دو تیم پخش شد.

طی گزارشی نیم فصل نخست لیگ برتر آنالیز شد.







نعیم سعداوی مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان روی خط تلفنی برنامه آمد و در مورد تماس حمید درخشان با یوسف وکیا اظهار داشت: این اتفاق هفته گذشته رخ داده است. ما به بازیکنان فولاد توصیه کردیم که اگر هر کسی از هر باشگاهی به صورت مستقم با آنها تماس گرفت،‌ مسئولان باشگاه را در جریان بگذارند. متأسفانه حمید درخشان و رسول خطیبی با یوسف وکیا و احمد عبدالله زاده تماس گرفتند که این کار تخلف بزرگی است چون این بازیکنان با فولاد قرارداد دارند.

وی ادامه داد: مدرک تماس درخشان با وکیا در اختیار من است، (در این لحظه مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان صدای سرمربی پرسپولیس را که در حال مکالمه با یوسف وکیا است را روی آنتن تلویزیون پخش کرد. در این فایل صوتی درخشان به وکیا می‌گوید: تو (وکیا) تا چه زمانی با فولاد قرارداد داری و قراردادت کی تمام می‌شود؟ چون بازیکنان فولاد قراردادهای 3 تا 5 ساله دارند.) ضمن اینکه پرینت تماس‌های وکیا هم موجود است. ما بی صبرانه منتظر شکایت درخشان هستیم و مدارک خودمان را هم به زودی در اختیار مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار می‌دهیم.(فایل صحبت های درخشان با وکیا را در اینجا ببینید)

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: این کارها غیر حرفه‌ای است، اگر باشگاه پرسپولیس بازیکنی را می‌خواهد باید با باشگاه فولاد مذاکره کند نه اینکه تمرکز بازیکن ما را به هم بزنند. تمام این رفتارها تخلف است، آقایان به‌جای اینکه به فولاد کمک کنند این کارها را انجام می‌دهند. تیم‌ها اگر بازیکن جوان می‌خواهند به آکادمی خود برسند نه اینکه با فولاد مانند گوشت قربانی رفتار کنند.



این مسئله خیلی سریع با واکنش درخشان مواجه شد. حمید درخشان سرمربی پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه آمد و در این باره گفت: وکیا، بازیکن این تیم 5 بار به من زنگ زده و من جواب این بازیکن را ندادم و پس از 5 بار وی واسطه ای را قرار داده و پس از آن من پاسخ این بازیکن را دادم و فقط در مورد قرارداد وی صحبت کردم و صحبت دیگری در این باره نشد.

سعداوی در این باره گفت: تا پیش از این ادعا این بود که با بازیکن صحبت نشده و حالا می گویند از طریق واسطه پیغام فرستاده شده است. به هر حال پرینت تلفنی می‌تواند نشان دهنده همه چیز باشد.



همچنین رسول خطیبی هم روی خط برنامه نود آمد و درباره ادعای سعداوی اظهار کرد: سعداوی نباید تهمت بزند. 20 روز پیش مدیر برنامه یکی از بازیکنان با من تماس گرفت و گفت عبدالله زاده (بازیکن فولاد) دوست دارد به تراکتورسازی بیاید. من گفتم که فعلا بازیکن نمی‌خواهم.

در ادامه خطیبی پیامک منتسب به این بازیکن را که برایش ارسال شده بود، برای عادل فردوسی پور فرستاد و از وی خواست که پیامک عبدالله زاده را بخواند. مجری برنامه نود هم بعد از خواندن این پیامک گفت که عبدالله زاده اعلام کرده دوست دارد به تراکتورسازی برود.

خطیبی در مورد استعفای نظمی نیز گفت: گویا استعفای وی صحت دارد.

گزارشی از دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر، حواشی و مصاحبه های مربیان و بازیکنان تیم ها پخش شد.







گزارشی از نتایج و حواشی لیگ دسته یک فوتبال پخش شد.

" م - ع " رابط بین وکیا و درخشان!

فردوسی پور در خصوص گفته های رابط وکیا و درخشان ( م - ع ) گفت: وی عنوان کرده که وکیا در اردوی کیش متوجه شده که درخشان در مصاحبه ای اظهار داشته که در لیست زیر 21 سال خود جا دارد و وکیا 5 بار با وی تماس گرفته است و درخشان جواب وی را نداده و م - ع رابط بین وکیا و درخشان شده است.

گزارشی از فوتبال پایه پخش شد که طی آن در خصوص این بخش و کلاس مربیان پایه صحبت هایی ارائه شد و مربیان کشورمان در خصوص این کلاس صحبت کرده و انتقاداتی از نحوه برگزاری این کلاس داشتند.

در بخش پایانی برنامه 90 مسابقات لیگ یک پخش شد که جالب‌ترین قسمت آن درگیری داوود مهابادی و وینگو بگوییچ بود.

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:

در پایان نظرسنجی و با انتخاب مردم علیرضا منصوریان با 58 درصد آرا به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل انتخاب شد. پس از منصوریان، رسول خطیبی با 27، دراگان اسکوچیچ با 11 و عبدالصمد مرفاوی با  4 درصد آرا در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

برنامه این هفته نود ساعت 02:30 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    منکه مدتهاست این برنامه نمی بینم,ولی اینکه کشور خودمون ول کردن رفتن افغانستان رو دید بزنن یا تاریخ تولد هنرپیشه ها وسیاست مدارها رو یادآوری میکنن فکر نمیکنم جاش تو این برنامه باشه شده حکایت این داروخانه ها ست همچی میفروشن دارن جز دارو های حیاتی
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    احسنت گل گفتی البته به "شو" بیشتر شبیه
  • علی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ما مخلص آقای مشایخی هم هستیم. اما به شما و برنامه مثلاً ورزشی‌تون چه ربطی داره؟!!! طور دیگه هم میتونید برنامه‌رو کشش بدید. نشون میده که تاریخ مصرف شما هم مثل برخی سر مربیان معروف وطنی!، در شرف اتمام هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس