در روز نخست هفته شانزدهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزشی مشرق، هفته شانزدهم لیگ برتر در روز نخست با انجام 3 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال نفت تهران موفق شد در خانه از سد پرسپولیسی بگذرد که پس از پیروزی در دربی روحیه خوبی گرفته بود.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:


نفت تهران 2 - پرسپولیس 1

سرمربی پرسپولیس: دریافت این گل ها فاجعه است

حمید درخشان در کنفرانس خبری بعد از بازی نفت تهران و پرسپولیس  که با شکست 2 بر یک تیمش همراه بود، گفت: روز بدی برای من بود اما تیمم بسیار خوب بازی کرد.

وی افزود: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند اما برای من بسیار سخت بود که دو بازیکن خارجی تیم به این شکل اشتباه کنند. ما تعلل کردیم و از روی تعلل بازیکنان در دقیقه 90 دروازه‌مان باز شد. همه موقعیت‌های نیمه دوم برای پرسپولیس بود و نبض بازی را در دست داشتیم می‌توانستیم در این بازی برنده باشیم اما این اتفاق رخ نداد و بعد از اینکه تمرکزمان را از دست دادیم روی اشتباه دروازه‌بان و مدافع‌مان گلی را دریافت کردیم که باعث شکست ما شد.

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از قضاوت احمد صالحی داور دیدار تیمش برابر نفت، عنوان کرد: هر وقت می‌گوییم داور اشتباه کرده اعلام می‌کنند که اشتباه داوری هم جزیی از بازی است اما اشتباهات داوری در این دیدار آنقدر بد بود که صدای مردم هم درآمد. نمی‌دانم داوران دنبال چه چیزی هستند. اشتباهات داوری بیداد می‌کند و امسال اشتباهات خیلی بیشتر هم شده است. با این حال نمی‌توان صحبتی از داوری کرد و به نظرم داوری خیلی خوب نبود.

درخشان با بیان اینکه تیمش با بضاعتی که داشت بازی بدی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: همه بازیکنانی که در زمین حضور داشتند کارهای تاکتیکی را به خوبی انجام دادند اما دو گلی دریافت کردیم که برای من عذاب‌آور بود. روی اشتباهات فردی گل خوردیم در حالی که با تاکتیک و به زحمت توانسته بودیم گل بزنیم. خوشحالم که تیمم فوتبالی را انجام می‌دهد که تماشاگران از آن لذت می‌برند اما نباید با اشتباهاتی که انجام می‌دهیم شکست بخوریم به خصوص وقتی که اشتباه از سوی بازیکنان با تجربه و خارجی سر می‌زند شکست تلخ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: روز بدی داشتیم و دو اشتباهی صورت گرفت که قابل جبران نبود. پرسپولیس اکنون تیم خوبی دارد و فوتبال را زیبا بازی می‌کند اما وقتی در دقیقه 92 گل بچه‌گانه می‌خوریم و بازی را واگذار می‌کنیم یعنی فاجعه!

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس از داوری متضرر شده است، تصریح کرد: به نظرم همینطور است و ما از داوری متضرر شدیم. باید بگویم از بازی بازیکنان تیمم راضی هستم و حتی آنهایی که به عنوان جایگزین وارد میدان شدند به خوبی بازی کردند. نکته مثبتی که تیم من دارد این است که به فرد متکی نیستیم و ما تیمی هستیم که به صورت گروهی و تاکتیکی عمل می‌کنیم. وقتی 3 بازیکن جوان وارد میدان می‌شوند و به خوبی نکات تاکتیکی را در زمین اجرا می‌کنند یعنی امیدواری برای ما و این نقطه قوت تیم ماست. درباره داوری هم باید بگویم همیشه بحث در این خصوص داغ است و ما چوب داوری را زیاد خورده‌ایم.

وی با اشاره به محرومیت چند بازیکنش از بازی مقابل نفت اظهار داشت: قضاوت‌ها بسیار بد است، اگر دروغ نگویم و از روی آمار بخواهیم صحبت کنیم در نیمه اول اومانیا یک خطا روی بازیکن نفت انجام داد که با تیزهوشی غلامرضا رضایی داور به مدافع تیم ما کارت نشان داد اما 7 خطا روی بازیکنان ما صورت گرفت که داور حتی یک کارت هم به بازیکنان تیم حریف هم نشان نداد این اشتباهات قابل تحمل نیست و نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه نمی‌داند در مورد داوری چه بگوید، خاطرنشان کرد: آقای داور! بیشتر دقت کن! امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد.

درخشان در پاسخ به خبرنگاری که گفت، داوری وسیله ای برای قربانی کردن پرسپولیس شده است و برخی افراد نمی‌خواهند این تیم موفق باشد، گفت: نمی‌خواهم وارد بازی‌هایی شوم که در جایی دیگر وجود دارد. آقای داور! مردم همه چیز را خوب می بینند و خوب قضاوت می کنند. تو آنقدر بد قضاوت کردی که صدای مردم درآمد. تو باعث شدی صدای تماشاگران دربیاید.

سرمربی پرسپولیس ضمن طرح این پرسش که چقدر باید از داوری فریاد بزنیم، گفت: امیدوارم دیگر این اشتباهات رخ ندهد و پرسپولیس آنقدر مظلوم نشود که سرش را ببرند.

سرمربی نفت: آخر فصل حضورم در استقلال مشخص می‌شود

علیرضا منصوریان پس از برتری 2 بر یک تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی سنگینی بود، هم برای تیم ما و هم برای تیم پرسپولیس. به خاطر اینکه دو تیم 120 دقیقه در جام حذفی بازی کرده بودند، این مسئله روی بازی آنها تأثیر گذاشته بود.

وی همچنین تأکید کرد، می‌دانسته خواسته او و تیمش از دیدار مقابل پرسپولیس چه بوده است.

منصوریان ادامه داد: نیمه دوم روی غفلت گل خوردیم. تلاش ما این بود که در نیمه مربیان بازی را ببریم و حتی اوایل نیمه دوم در سه نوبت موقعیت‌های صددرصد برای گلزنی داشتیم.

سرمربی نفت تهران خاطرنشان کرد: می‌دانیم هوادار تیم پرسپولیس که روی سکو نشسته با تجربه است و می‌دانیم چه فشاری روی بازیکنان جوان ما می‌آورند. جدا از آنکه گل برتری را زدیم بازی تفاوت آنچنانی نداشت و نتیجه بازی می‌توانست یک بر یک شود.

وی تصریح کرد: از هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم که مراعات بازیکنان جوان ما را کردند. اگر بازیکن ما جوانی کرد به بزرگی خودشان ببخشند. باز هم می‌گویم به غیر از گل دقیقه 90 مطهری بازی می‌توانست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

منصوریان در خصوص اعتراض حمید درخشان به داوری این دیدار عنوان کرد: نه کادر فنی و نه بازیکنان حق ندارند روش داوری را تحلیل کنند. من با این ادبیات مخالف هستم و اعتقاد دارم که داور قضاوتش را انجام داد و اگر اشتباهی انجام داده دیگر به پایان رسیده و بهتر است کارشناسان برنامه 90 در مورد آن نظر دهند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه همین ورزشگاه تختی در دقیقه 90 به راه آهن باختیم گفت: سعی ما این است که روند فکری بازیکنان به شکلی باشد که اجازه ندهیم در مورد داوری نظر دهند و یا تحلیلی انجام دهند. اگر درخشان حرفی زده پیشکسوت من است اما نتیجه برگشتی ندارد و باید به داور احترام گذاشت. اگر اعتراضی در جریان بازی با مربیان انجام می‌دهیم طبیعت فوتبال است اما بیرون از زمین همان ادبیات را داریم و باید احترام بگذاریم.

وی با اشاره به موقعیت‌هایی که بازیکنان نفت از دست دادند تصریح کرد: وحید امیری یک فرصت تک به تک را از دست داد و دو بازیکن دیگر ما نیز موقعیت برای گلزنی داشتند. در نیمه اول کاملا برتر بودیم اما در نیمه دوم طبیعی بود که پرسپولیس مالکیت بازی را در اختیار بگیرد. پرسپولیس در نیمه دوم فشار زیادی به ما وارد کرد اما با این شرایط هم برای گلزنی موقعیت داشتیم.

منصوریان در خصوص اینکه نفت با بردن تیم های بزرگ به غول کُش معروف شده است با خنده گفت: بهتر است یک ماشاءالله بگویید.

سرمربی نفت در مورد اینکه پس از پایان دربی 79 هواداران استقلال نام منصوریان را صدا می‌زدند گفت: ابتدا باید به کادر فنی استقلال و امیر قلعه‌نویی احترام گذاشت. من تحت قرارداد باشگاه نفت هستم و داخل اتوبوس به بازیکنانم گفتم که از کار کردن با آنها لذت می‌برم.

وی با بیان اینکه 7،8 ساعت برای تیم نفت وقت می‌گذارم افزود: باید حرفه‌ای فکر کرد و بدانیم که من با نفت قرارداد دارم. همه پرسپولیسی‌ها رویایشان این است که روی نیمکت تیمشان بنشینند و این مسئله در استقلال نیز صدق می‌کند. روز گذشته در کنفرانس خبری عنوان کردم که با تمام علاقه‌ای که به استقلال دارم و بعد از خدا مدیون این تیم هستم اما احترام کادر فنی فعلی این تیم واجب است. دوست ندارم با روشی به استقلال بیایم که روزی بگویند در فلان روز این کار را انجام دادی که به استقلال آمدی. امیدوارم لیاقت داشته باشم که روی نیمکت استقلال بنشینم اما اگر این اتفاق نیفتد برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

منصوریان پس از پایان نشست خبری و در گفت‌وگو با دوربین‌های تلویزیونی عنوان کرد: امشب شب تولد من است و این مورد بود که به هیچ‌کس نگفته بودم و در پایان بازی به بازیکنانم این موضوع را اطلاع دادم. این برد بهترین هدیه بازیکنان به من بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا روزی سرمربی استقلال خواهی شد یا نه، تاکید کرد: پایان فصل مشخص می‌شود که من شانس نشستن روی نیمکت استقلال را دارم یا نه. اگر سرمربی استقلال شدم خدا را شکر می‌کنم و اگر هم این اتفاق رخ نداد باز هم خدا را شاکر خواهم بود. همه مربیانی که در این چند ساله روی نیمکت استقلال نشسته‌اند لیاقت داشته‌اند و این موضوع را باید پذیرفت که استقلال و پرسپولیس چیزی کمتر از تیم ملی ندارند چرا که هواداران آنها هواداران تیم ملی هستند.

منصوریان گفت: من هیچ‌وقت مقابل هواداران پرسپولیس نبوده‌ام و این بازی برای من جنبه انتقامی نداشت. در گذشته فوتبالی‌ام همواره به هواداران پرسپولیس احترام گذاشته‌ام و این احترام دو طرفه بوده است. من با بیشتر لیدرهای پرسپولیس رفیق هستم.


ذوب آهن 3 - صبا 1

مربی صبا: باختیم چون خودمان نبودیم

ناصر بختیاری‌زاده پس از شکست 3 بر یک صبا مقابل ذوب‌‌آهن اظهار داشت: ما بازی را باختیم و به گل‌محمدی تبریک می‌گویم. فوتبال برد و باخت دارد و این موضوع هم طبیعی است. البته ما برای این بازی چندین مصدوم و محروم داشتیم که عدم حضور آنها تأثیرگذار بود و مجبور شدیم که از بازیکنان جوان‌مان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر تیم ما حاکم بود فوتبال خوبی را ارائه دادیم اما باید بهتر از این عمل می‌کردیم. به بازیکنان مان تأکید داشتیم که روی ضربات ایستگاهی ذوب آهن عملکرد خوبی دارد و در طول هفته هم تمرینات خوبی داشتیم اما متأسفانه دقیقا از همین ناحیه آسیب خوردیم. روی دو ضربه ایستگاهی گل دریافت کردیم و گل سوم ما هم بر اثر اشتباهات فردی بود.

مربی تیم فوتبال صبا در مورد اینکه این تیم در این دیدار در خط دفاعی آشفته به نظر می‌رسید، گفت: ما امروز حق‌جو را در اختیار نداشتیم و ابوالفضل ابراهیمی و ایوب کلانتری هم نتوانستند برای ما به میدان بروند. عدم حضور آنها باعث شد که نتوانیم بازی خوبی را ارائه دهیم. در مجموع می‌توانم بگویم که ما در این دیدار خودمان نبودیم.

بختیاری‌زاده در مورد اینکه گفته می‌شود مجید صالح یکی از گزینه‌های سرمربیگری این تیم است، گفت: من اطلاع خاصی در این زمینه ندارم. هیأت مدیره در این زمینه تصمیم می‌گیرد. امیدوارم هر تصمیمی که گرفته شود به سود صبا تمام شود و بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.

وی در مورد اتفاقاتی که در پایان بازی به وجود آمد و محمدامین آرام‌طبع حواشی را به وجود آورد، گفت: من به رختکن رفته بودم و این موضوع را ندیدم. اما اگر مسئله‌ای باشد قطعا پیگیری می‌شود و به آن رسیدگی خواهد شد.

سرمربی ذوب‌آهن: ذوب‌آهن شرایط خطرناکی دارد

یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 3 بر یک ذوب آهن مقابل صبا اظهار داشت:‌ما بازی را خوب شروع نکردیم. دقیقا همچون دیدار مقابل استقلال تمرکز لازم را نداشتند. بازیکنانمان توپ‌های زیادی را از دست دادند و همین موضوع باعث شد تا در ابتدا گل دریافت کنیم. پس از آن در ضربات ایستگاهی توانستیم به گل برسیم که این موضوع برای ما اهمیت حیاتی داشت.

وی افزود: بازی در نیمه اول در اختیار ما نبود اما در نیمه دوم سر تا سر بازی را در دست داشتیم. از تلاش همه بازیکنانم تشکر می‌کنم. توانستیم 3 امتیاز حیاتی را به دست بیاوریم و برای کسب این پیروزی تلاش زیادی کردیم و از حمایت هواداران هم متشکرم.

سرمربی ذوب آهن در مورد تعطیلی زیاد لیگ، تأکید کرد: در هر حال تعطیلی به همه تیم‌ها ضرر می‌زند. تیم‌ها از شرایط ایده‌آل خود فاصله می‌گیرند. متأسفانه تعطیلات زیادی در لیگ ما حاکم است. باید سعی کنیم با بازی‌های دوستانه مناسب شرایط تیم را حفظ کنیم. تلاش خواهیم کرد تا نقاط ضعف تیم را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم. هر چند که این شرایط سخت است.

گل‌محمدی در مورد اینکه این پیروزی‌ها باعث نمی‌شود بازیکنان ذوب آهن در باد این بردها بخوابند، گفت: ما تیم جوانی داریم و باید دائم این مسائل را به آنها گوشزد کنیم. البته آذری هم باید در این زمینه به تیم کمک کند و انگیزه لازم را به بازیکنان بدهد. این مسئله خطرناک است و ما هم این مسئله را گوشزد می‌کنیم.

وی افزود: ذوب آهن بعد از چندین سال هم‌اکنون شرایط خوبی دارد و هضم این مسئله مشکل است اما امیدوارم که بتوانیم این موضوع را به خوبی سپری کنیم.

گل‌محمدی در مورد دیدار مقابل پرسپولیس در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی گفت: بازی بسیار حساسی است. ما با این برد می‌توانیم به فینال جام حذفی راه یابیم البته فرصت زیادی نداریم. باید بازیکنان را هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی آماده کنیم. نباید آنها در باد چند پیروزی بخوابند. واقعا شرایط خطرناکی داریم و امیدوارم در دیدار مقابل پرسپولیس برنده بازی باشیم.


استقلال 1 - راه آهن صفر

مربی راه آهن: نیمه اول بدترین بازی فصل ما بود

حمید استیلی  بعد از شکست یک بر صفر مقابل راه آهن در نشست خبری حاضر نشد و علی لطیفی دستیارش را به سالن نشست خبری فرستاد که او  گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت‌تان هستم استیلی سرحال نبود من خدمت‌تان رسیدم. بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد بخصوص از سوی تیم ما که خوب نبودیم اما هرچه به آخر بازی نزدیک‌تر شدیم شکل بازی به نفع ما رقم خورد و موقعیت‌های زیادی داشتیم. نیمه اول بد‌ترین بازی این فصل ما بود اما در نیمه دوم یکی از بهترین بازی‌های فصل را انجام دادیم و امیدوارم که استقلال با این برد از بحران خارج شود و این برد را به استقلال و استقلالی‌ها تبریک می‌گویم.

وی در مورد اینکه استیلی خالقی‌فر را به پرسپولیس داد و باعث تضعیف خط حمله تیمش شد، گفت: پول خوبی از این انتقال نصیب باشگاه راه آهن شد و خالقی‌فر در خط حمله ما نبود و هافبک بازی می‌کرد. ما از مهاجمان‌مان  کارهای تاکتیکی را می‌خواهیم و نه اینکه فقط گلزنی بخواهیم. امروز جوانانی مثل علی علیپور به میدان آمد و روند بازی را تغییر داد. سیاست کاری ما در راه آهن این است که از بازیکنان جوان استفاده کنیم نه بایکن با تجربه و مربیان در دیگر تیم‌ها به بازیکنان جوان میدان نمی‌دهند و به همین دلیل فوتبال ما افت کرده است اما ما به جوانان بها می‌دهیم.

لطیفی در مورد جذب بازیکن جدید به جای خالقی فر از پرسپولیس و مخالفت خانزاده با حضور در راه آهن، گفت: استیلی می‌تواند در مورد این مساله تصمیم بگیرد و هر بازیکنی می‌خواهد باشد باید با افتخار به راه آهن بیاید زیرا در این تیم بازیکنان فوتبال یاد می‌گیرند و با توجه به حضور استیلی خیلی از بازیکنان دوست دارند به راه آهن بیایند چه خانزاده چه هر بازیکن دیگری باید باعشق به تیم راه آهن بیاید.

مربی استقلال: ترکی خیلی اذیت‌مان کرد


جواد زرینچه پس از پیروزی یک بر صفر مقابل راه آهن در نشست خبری گفت: قبل از اینکه بحث فنی داشته باشیم در مورد قضاوت ترکی باید حرف بزنیم و شاید محروم شوم. ان‌شاالله که محروم نشوم اما او بعد از مدت‌ها برای ما قضاوت کرد. در بازی با پرسپولیس نیلسون مدام روی زمین بود 6 دقیقه وقت اضافه گرفته شد اما در این بازی هم ترکی 5 دقیقه وقت اضافه گرفت و دیدید که در دقایق پایانی بازی چه خطاهایی به ضرر ما گرفته می‌شد در نقاطی که نقطه ضعف ما بود خطا می‌گرفت خیلی ما را اذیت کرد و بعد هم با آن محرومیت ها تیم ما را قلع و قمع کردند.ولی داور برای همه تیم ها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: از نظر فنی شرایط خوبی نداشتیم و در بازی‌های گذشته باید نتیجه می‌گرفتیم که نگرفتیم. امروز هم بازی سنگینی بود با این انگ‌هایی که به ما می زدند و یک مقدار با این برد آْرامش به تیم ما می‌آید و راه خودمان را پیدا می‌کنیم و جز مدعیان باشیم.

به گزارش فارس، مدیر رسانه‌ای استقلال در مورد این بازی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: چندین روز از بازی استقلال و تراکتورسازی می‌گذرد اما احکام صادر نشد.

زرینچه در مورد شعار علیه امیر حسین صادقی گفت: متوجه نشدم شاید مجموعه تیم ملی بوده ان‌شالله که خود جوش نباشد و همه باید کمک کنیم. این تیم مال هواداران است و ما میهمان آنها هستیم و بهتر است از تیم و بازیکن که پیراهن تیم بر تنش است حمایت کنیم و من این کار را تایید نمی‌کنم. از همه هواداران ناراحت تریم و از آنها می خواهم به ما کمک  کنند که این روند را تغییر دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس