در روز دوم هفته پانزدهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزشی مشرق، هفته پانزدهم لیگ برتر در روز دوم با انجام 3 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال نفت تهران موفق شد در خانه از سد صدرنشین لیگ برتر بگذرد.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:


پیکان 1 - استقلال خوزستان 1

سرمربی استقلال: از ارسال های پیکان می ترسیدم

عبدالله ویسی پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: به لحاظ فنی دو تیم شرایط خوبی داشتند و هم استقلال خوزستان و هم پیکان به دنبال پیروزی بودند.

وی افزود: در نیمه اول پیکان بهتر بازی کرد اما ما برخلاف جریان بازی گل زدیم. در نیمه دوم ما عملکرد بهتری داشتیم اما این پیکان بود که به گل تساوی رسید. گرفتن یک امتیاز در این دیدار برای ما خوب بود اما انتظارمان کسب سه امتیاز بازی بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با اشاره به موقعیت‌هایی که بازیکنان تیمش در این دیدار از دست دادند، تصریح کرد: نیمه دوم سه چهار موقعیت گل را خراب کردیم. تیم حریف چون عقب بود فشار زیادی روی دروازه ما آورد. ما از ارسال‌های این تیم می‌ترسیدیم و اینکه روی همین ارسال‌ها اشتباه کنیم که در نهایت همین اتفاق افتاد و گل خوردیم.

ویسی افزود: اینکه می‌گویند نیمه دوم برای مربیان است از مسائل فنی فوتبال محسوب می‌شود اما نتیجه بسته به عملکرد و تفکرات بازیکنان است. زمانی که بازیکن نمی‌تواند گل بزند ارتباطی به مربی ندارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ فنی برتر از تیم پیکان بودیم خاطرنشان کرد: متأسفانه در کل بازی‌ها موقعیت‌های زیادی خراب می‌کنیم که اتفاق خوبی نیست. ما سخت موقعیت به دست می‌آوریم ولی با بی‌دقتی آنها را از دست می‌دهیم. در این لحظه مربی نمی‌تواند کار کند و باید بیشتر روی تمرکز بازیکنان کار کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پایان داوری دیدار این تیم مقابل پیکان تهران را مطلوب توصیف کرد.

سرمربی پیکان: هیئت مدیره از نتایج پیکان راضی نیست


منصور ابراهیم‌زاده پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل استقلال خوزستان در هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: ابتدا باید درگذشت غلامحسین مظلومی را تسلیت بگویم، فردی که در زمان بازیگری و مربیگری‌اش تأثیرگذار بود. بازیکنان قدیمی فوتبال جایگاه ویژه‌ای دارند و امیدوارم همه در سلامت کامل باشند.

وی در مورد بازی خاطر نشان کرد: امروز از نظر فوتبالی خیلی خوب بودیم و فرصت‌های زیادی را به وجود آوردیم. جدا از گلی که روی غفلت دریافت کردیم بیشتر بازی در اختیارمان بود، ضمن اینکه دو فرصت پنالتی را داور می‌توانست به سود ما بگیرد اما خطا روی سوراکای و سعید دقیقی را پنالتی ندانست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران تصریح کرد: طبق آنالیزی که کرده بودیم تیم حریف روی ضدحملات خطرناک بود اما فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم و می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم. امیدوارم با اضافه شدن بازیکنان جدید بتوانیم در نیم‌فصل دوم نتایج مورد دلخواه را کسب کنیم.

ابراهیم‌زاده در خصوص اظهارات محمود شیعی، سرپرست باشگاه پیکان مبنی بر اینکه هیئت مدیره باشگاه از نتایج این تیم راضی نیست، عنوان کرد: برای راضی بودن یا نبودن باید آیتم‌هایی را کنار هم بگذاریم و ببینیم تیم در چه جایگاهی قرار دارد. شیعی نیز براین اساس حرف زده و گفته که کمیته فنی در خصوص عملکرد تیم تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: مسلماً هیچکدام از اعضای هیئت مدیره از تیمی که نتایج خوبی نگرفته و جایگاهش پایین جدول است راضی نخواهد بود. به عنوان مثال هیئت مدیره تیم‌های نفت مسجدسلیمان، ملوان بندرانزلی و استقلال خوزستان و پرسپولیس از نتایج تیم‌شان راضی نیستند. ما باید ببینیم با اضافه شدن بازیکنان جدید می‌توانیم رشد خوبی در نیم‌فصل دوم داشته باشیم یا نه.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره حق دارد که تصمیم‌گیری کند، افزود: اگر در بازی‌های گذشته که حق ما پیروزی بود به برد دست پیدا کرده بودیم، الان این مشکلات را نداشتیم. شاید یکی از دلایلی که زود گل می‌خوریم ناشی از استرس و اضطراب بازیکنان باشد اما به هر حال ما باید شرایط تیم را بسنجیم و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.


نفت تهران 2 - تراکتورسازی 1

سرمربی تراکتور: می خواهند تراکتور را پایین بکشند

رسول خطیبی در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل نفت تهران، اظهار داشت: دست‌شان درد نکند با این وضع داوری‌شان! عیبی ندارد ما که قهرمان نیم‌فصل شدیم. من به احترام شما خبرنگاران به کنفرانس آمدم و قصد ندارم هیچ صحبت فنی انجام دهم. فقط خوشحالم که نتوانستند مانع قهرمانی نیم‌فصل‌مان شوند.

وی که از قضاوت داور دیدار نفت تهران - تراکتورسازی خیلی عصبانی بود، ادامه داد: من قبلاً هم صحبت کرده و گفته‌ بودم که دوست ندارند تراکتورسازی بالای جدول باشد. برخی افراد تلاش می‌کنند تراکتورسازی را از صدر جدول پایین بکشند اما من جلوی همه‌شان ایستاده و اجازه نخواهم داد تیمم از صدرجدول پایین‌تر بیاید.

سرمربی تیم تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال تسنیم که بعد از سوت پایان بازی چه حرکتی انجام داد که هواداران علیه داور شدیدترین شعارها را سر دادند، گفت: من فقط با علامت دست گفتم داور را تشویق کنید و منظور دیگری نداشتم.

خطیبی یادآور شد: ما یک هفته حریفان را آنالیز می‌کنیم اما در میدان اتفاقات دیگری نتایج بازی را تعیین می‌کند. در سه بازی من شدیداً به داوری اعتراض کردم. بازی با تیم‌های سپاهان و دیگری که یادم نمی‌آید و همین بازی با نفت تهران. شما نگاه کنید ببینید چطور داور در نتایج این بازی‌ها تأثیر داشته است. از آقای عسگری می‌خواهم خودش داوری‌ها را آنالیز کند و ببیند در همین بازی با نفت بیرانوند روی گل دوم چطور دستش از خط محوطه جریمه بیرون آمد.

وی تصریح کرد: رقیب ما سپاهان است اما کمک‌داور کنار را از اصفهان آورده‌اند. عیبی ندارد آنها می‌خواستند تراکتورسازی قهرمان نیم‌فصل نشود که موفق نشدند.

خطیبی همچنین در پاسخ به این سؤال تسنیم که روی گل دوم، آیا اشتباه دروازه‌بان شما خیلی بزرگ‌تر از اشتباه داور نبود، گفت: من قصد ندارم صحبت فنی کنم و در آن صحنه فقط در مورد داوری صحبت می‌کنم.

سرمربی نفت تهران: به وحدت تاکتیکی رسیدیم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: ما به شرایطی رسیدیم که احتیاج بود مدیران و مسئولان باشگاه نفت شورای امنای نفت و ... به مسائل تیم وارد شوند. به سختی تمرین می‌کنیم و مجموعه ما حدود 200-300 نفر است و در اقلیت هستیم. هفته پیش مسئولان به صورت همه جانبه وارد شدند و شرایط خوبی را در تیم به وجود آوردند.

وی افزود: ما تعریفی را برای همه بازیکنان انجام دادیم و همه چیز مشخص است خدا را شکر به وحدت تاکتیکی رسیدیم و امروز اصلا لازم نبود کادر فنی برای ارائه توضیحات لب خط حاضر شوند.

منصوریان در ادامه تصریح کرد: امروز وقتی می‌دیدم سمت راست جایگاه هواداران پر از تماشاگر است لذت می‌بردم. ما از این موهبت محروم هستیم و واقعا انجام فوتبال در میان این هواداران موهبت است.

سرمربی نفت تهران در مورد شرایط داوری اظهار داشت:‌ خیلی سخت بود در دقیقه 20 بازی داور مسابقه عوض شود و کمک داور چهارم بدون گرم کردن مسئولیت را بپذیرد. واقعا از مهدوی تشکر می‌کنم او بازی را به خوبی مدیریت کرد. حتی اگر بازنده هم شده بودیم هم از داور تشکر می‌کردم و به خاطر داوری مهدوی باید به جامعه داوران تبریک بگویم.

وی در ادامه تصریح کرد: از 15 روز پیش می‌دانستیم که تراکتورسازی با 12 بازیکن که یار دوازدهم آنها هواداران هستند به میدان می‌آیند. روی نقاط قوت و ضعف این تیم کار کردیم. خوشحالم که بازیکنان ما مثل چند بازی از لیگ 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض نکردند. مالکیت و مدیریت بازیکنان ما روی توپ خیلی خوب بود و این مسئله در کسب 3 امتیاز تاثیر داشت. از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی‌ام و باید همین عملکرد را در ادامه هم داشته باشیم.

سرمربی نفت تهران در مورد اینکه اکثر تیم‌های قدرتمند لیگ را برده است و آیا به قهرمانی هم فکر می‌کند، گفت: اعتقاد دارم در لیگ برتر تیم بزرگ و کوچک ندارم. هر تیمی که ببازد صرفا در نیتجه کوچک می‌شود. نگاهی به قهرمانی نداریم و از بازیکنانم می‌خواهم به جدول نگاه نکنند. در دور برگشت تپه‌های ناهمواری در مسیر ما قرار می‌گیرد اگر جایگاه ما خوب باشد خدا را شکر می‌کنیم و اگر جایگاه ما بد باشد باز هم به خاطر بازی خوبی که ارائه کردیم شاکر خدا هستیم.

منصوریان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه سیامک کوروشی بعد از تعویض به رختکن رفت،‌گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد. او باید به رختکن می‌رفت. رفتار دیگری که در باشگاه‌های  دیگر می شود  در نفت تهران وجود ندارد. او تعویض شد و اتفاقا به کوروشی خسته نباشی گفتم و سپس به رختکن رفت. اگر هر بازیکنی چه سیامک کوروشی باشد و چه غلامرضا رضایی باشد، رفتاری خارج از دیسیپلین نفت تهران انجام دهد با او برخورد می‌شود. به هر حال خود ما بازیکن بودیم و گاهی جوانان در سخت‌ترین شرایط بدترین تصمیمات را می‌گیرند. اصول را نباید فراموش کنیم و ما همیشه بر اساس دیسیپلین باشگاه رفتار می‌کنیم.

سرمربی نفت تهران در مورد اینکه رسول خطیبی اعتقاد دارد روی گل دوم دست علیرضا بیرانوند از محوطه 18 قدم خارج شد، گفت: من ندیدم که آیا دست بیرانوند داخل محوطه بود یا خارج اما چیزی که هست ما می‌دانستیم دفاع تراکتورسازی جلو می‌آید و روی این مسئله و شروع مجدد کار کرده بودیم. بیرانوند در این شروع‌های مجدد صاحب رکورد است و او سال قبل در بازی تیم ملی امید که توپ را از درون محوطه خودمان با دست به محوطه کره جنوبی فرستاد، رکورد زد.

سایپا 2 - سپاهان 2

سرمربی سپاهان: بزرگترین ایرادمان بهم ریختن تمرکز تیمی است


حسین فرکی پس از تساوی دو بر دو مقابل سایپا ضمن تسلین بابت درگذشت غلامحسین مظلومی در نشست خبری گفت: پیش بینی می‌کردیم که بازی خوبی باشد با توجه به بازیکنان خوبی که هر دو تیم داشتند انتظار چنین بازی از هر دو تیم می‌رفت. این مسابقه 4 گل داشت که گل‌ها بین دو تیم تقسیم شدند. موقعیت‌های گلزنی بسیاری هم نصیب هر دو تیم شد که از دست رفت. از نظر تماشاگر بازی زیبایی بود اما از نظر کادر فنی ما نتیجه خوب نبود.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که سه امتیاز را بگیریم اما متاسفانه خودمان نبودیم و گل دقیقه 5 تمرکز ما را به هم ریخت. این بزرگ‌ترین ایراد تیم ماست که هنوز نتوانسته‌ایم آن را برطرف کنیم. علتش هم این است که هیچ وقت تیم کامل را در اختیار نداشتم. نفرات ملی‌پوش ما را می‌برند و من یک هفته هم بازیکنان را در اختیار نداشتم.

فرکی تصریح کرد: از نیمه اول مسابقه به هیچ عنوان راضی نیستم اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم توانستیم به بازی برگردیم.نیمه دوم بهتر بازی کردیم یک امتیاز هم قابل قبول است هرچند هم ما و هم سایپا می‌توانستیم برنده باشیم.

وی در مورد قضاوت مسابقه گفت: بهتر است که کارشناسان در مورد داوری نظر بدهند اما شاید در دقایقی کنترل بازی از دست داور خارج شد. اشتباهات داور شاید به ضرر ما و شاید هم به ضرر سایپا بود.

فرکی با اشاره به جذب بازیکنان جدید گفت: فشار زیادی روی بازیکنان تیم من است و در نیم‌فصل دوم تیم را تقویت خواهیم کرد.


سرمربی سایپا: 2 پنالتی ما را داور نگرفت

مجید جلالی پس از تساوی دو بر دو سایپا مقابل سپاهان در نشست خبری پس از تسلیت درگذشت غلامحسین مظلومی گفت: در طول سال‌هایی که در فوتبال مربیگری کردم هیچ کدام از بازی‌های تیم‌هایم به این کیفیت نبوده است. این مسابقه از نظر فنی فراتر از لیگ برتر بود و فکر می‌کنم که یکی از بهترین بازی‌های نیم‌فصل اول بود.

وی ادامه داد: سه بازیکن از تیم جوانان سایپا به تیم اضافه کردند که آنها آینده سایپا هستند. حضور امثال قلی‌زاده و ترابی که نه تنها از تیم امید نیستند بلکه از تیم جوانان به تیم بزرگسالان آمده‌اند یعنی اینکه ما برای آینده سایپا کار می‌کنیم. اگرچه این مسابقه از نظر فنی خیلی خوب بود اما نتیجه بازی کسلم کرد و از نتیجه بسیار ناراحت و عصبانی هستم.

سرمربی سایپا با اشاره به مصدومان تیمش گفت: 7 بازیکن تیم آسیب‌دیده بودند و مجبور شدم کل خط دفاع را تغییر دهم. تیم امید بازیکن من را برده و یک روز قبل از مسابقه او را در اختیارم قرار داده است. کجای دنیا یک روز قبل از بازی به تیمی بازیکن می‌دهند.

جلالی در مورد داوری قاسم واحدی در این مسابقه گفت: حداقل سازمان لیگ انصاف را رعایت کند مگر سریع بازی کردن عیبی دارد که داور مانع از این کار ما شد. هفته گذشته هم ما از داوری ضربه خوریم و حق ما ضایع شد. در این مسابقه هم همین شرایط پیش آمد. در این مسابقه چهار پنج موقعیت داشتیم و دو پنالتی را به سود ما نگرفت.  نکته مهم این است که کمیته داوران اشتباه کردن را حق داور می‌داند اما محروم کردن داور دردی درمان نمی‌کند باید احقاق حق شود و سازمان لیگ و کمیته داوران در این زمینه باید احقاق حق کنند.

سرمربی سایپا درمورد اینکه بهتر نبود سرپرست تیم سایپا اعتراض نمی‌کرد تا از دقیقه 54 تمرکز تیم‌تان از بین نمی‌رفت، گفت: حق با شماست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    من حیدر 11 00 هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس