مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان دارای ۲۹۶ گروه جهادی بومی فعال است.

به گزارش مشرق به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی "علی‌اکبر جعفری" مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان گفت: این ستان در عرصه جهادی دارای ۲۹۶ گروه جهادی بومی است که در سطح استان فعال هستند.

 وی در ادامه افزود: این گروه‌ها در دور‌ترین نقاط این استان فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم زیاد فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این استان، اظهارداشت: این گروه‌های جهادی شامل ۷۰ گروه دانشجویی، ۶۰ گروه مساجد و محلات، ۳۰ گروه طلاب، ۱۳۰ گروه دانش‌آموزی و ۶ گروه مداحان هستند.

جعفری تصریح کرد: این استان در سال جاری تاکنون میزبان ۱۷ گروه جهادی از خارج از استان سیستان و بلوچستان بوده است که این عزیزان نیز فعالیت‌های جهادی چشمگیری در سطح استان انجام داده‌اند.

وی با عنوان این مطلب که باید فعالیت‌های بیشتری در زمینه عمرانی و محرومیت‌زدایی در این استان انجام شود، تاکید کرد: عرصه‌هایی که تاکنون در این گروه‌های جهادی انجام شده شامل ۳۰۰ عرصه عمرانی، ۲۸۰ عرصه فرهنگی، ۲۰۰ عرصه بهداشتی، ۵۰۰ عرصه مشاوره و آموزشی و ۴۰ مورد نیز کارهای دیگر بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح هجرت ۳ در این استان، اضافه کرد: در بحث طرح هجرت ۳ که توسط دانش آموزان و با کمک آموزش و پرورش و همکاری بین مدارس انجام می‌شود، مدارس مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان بازسازی و مرمت شده‌اند.

جعفری تاکید کرد: در این طرح بسیج سازندگی استان ۴۹۹۳ نفر روز اردو را برنامه‌ریزی کرد که در مجموع ۱۴۴ مدرسه تحت پوشش این فعالیت‌های جهادی قرار گرفتند که به طور عمده در مناطق دورافتاده و محروم استان بود.

مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: برای این گروه‌ها ۱۱۰ عرصه رنگ‌آمیزی، ۲۸ عرصه زیباسازی مدارس و ۶ کارگاه تعمیر میز و نیمکت مدارس را در ۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کردیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس