کد خبر 367576
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات دفاعی (IDEAS ) روز دوشنبه با حضور نخست وزیر پاکستان و وزیر دفاع این کشور در شهر کراچی افتتاح شد.

به گزارش مشرق، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست سردار علی عبداللهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح برای بازدید از این نمایشگاه به کراچی سفر کرده است.

همچنین تعدادی از مقامات عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این نمایشگاه دیدن می کنند.

136 شرکت خارجی و 34 شرکت پاکستانی فعال در زمینه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی تازه ترین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه چهار روزه به معرض نمایش می گذارند.

'رانا تنویر حسین' وزیر تولیدات دفاعی پاکستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش تعاملات میان صنایع دفاعی پاکستان با سایر کشورها و معرفی محصولات دفاعی پاکستان اعلام کرده است.

روسیه از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه است که امسال با توجه به بهبود روابط اسلام آباد- مسکو و گسترش روابط دو طرف به ویژه در زمینه همکاری های نظامی و دفاعی، برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور می یابد.

قرار است در حاشیه این نمایشگاه بین المللی، دیدارهای مهمی میان مقامات و مسوولان نظامی و دفاعی کشورهای شرکت کننده انجام شود و قراردادهای مختلف خرید و فروش تجهیزات دفاعی میان کشورهای شرکت کننده امضا شود.

برخی محصولات صنایع دفاعی پاکستان از جمله تانک 'الخالد'، هواپیمای جنگنده مدل 'JF-17 '، نفربرهای زرهی و قایق های موشک انداز در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس