جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جلسه قرارگاه پشتیبانی اربعین حسینی در مهران گفت: ما با ایجاد قرارگاه اربعین در سپاه و بسیج به دنبال عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری و نیز استقبال از عزیمت زائران اربعین حسینی هستیم.

به گزارش مشرق، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جلسه قرارگاه پشتیبانی اربعین حسینی در مهران گفت: ما با ایجاد قرارگاه اربعین در سپاه و بسیج به دنبال عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری و نیز استقبال از عزیمت زائران اربعین حسینی هستیم.

جلسه قرارگاه پشتیبانی اربعین حسینی با حضور مسؤولان کشور و استانی در فرمانداری مهران تشکیل شد. در این جلسه که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور جناب آقای اوحدی و جانشین سازمان بسیج مستضعفین سردار فضلی در فرمانداری مهران تشکیل شد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان ایلام جهت پشتیبانی از حرکت عظیم زائران اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه با اعلام اینکه ظرفیت‌های کاروان‌های راهیان نور در اختیار خدمات رسانی به زائران قرار می‌گیرد گفت: ستادهای راهیان نور سراسر کشور موظف به پشتیبانی همه جانبه از قرارگاه اربعین هستند. ما با ایجاد قرارگاه اربعین در سپاه و بسیج به دنبال عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری و نیز استقبال از عزیمت زائران اربعین حسینی هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی افزود: در همین راستا پنج روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین فعالیت راهیان نور متوقف می‌شوند. سه گذرگاه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای عزیمت زوار اربعین حسینی مهیا شده است و همزمان دیگر مرزها این ظرفیت ها را پشتیبانی می‌کنند و به صورت 24 ساعته به خدمت رسانی به زائران مشغول خواهند شد.

سردار فضلی عنوان کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت اطلاعات، مرزبانی، هلال احمر و سایر بخش های بسیج و سپاه می‌توانند برنامه ریزی بهتری برای اعزام زوار اربعین حسینی به کشور عراق داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست گفت:خدمت به زائران از توفیقات بزرگ الهی است.باید قدر شناس این توفیق بزرگ الهی بود.

وی با اشاره به درخواست ایجاد کنسولگری در استان ایلام گفت: رایزنی هایی با طرف عراقی شده اما هنوز کاری در این مورد صورت نگرفته است.توصیه ما به هموطنان این است که بدون ویزا وارد مرز نشوند.

در ادامه فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه ستاد قرارگاه پشتیبانی از هشت کمیته تشکیل شده است، گفت: این کمیته‌ها شامل حمل و نقل، زیرساخت، تبلیغات، پشتیبانی، سازماندهی مرز، اطلاع رسانی، ایمنی و امنیت و استقبال مردمی است.

سردار حسینی افزود: باید با تشکیل یک سازمان واحد در جهت تسهیل تردد زائران تلاش کرد و مسئولیت‌ها مشخص و با همراهی تمام ارگان ها صورت گیرد.

حجت الاسلام ولدبیگی امام جمعه مهران نیز گفت: در کنار خدمات دهی به زائران باید به مسایل فرهنگی توجه شود. خوشبختانه نگاه امروز مردم خدمت به زایران حسینی است و این فرهنگ  در بین مردم رواج پیدا کرده است.



منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس