کد خبر 366992
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

در حالی که گفته شده سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان به دلیل مشکلات شخصی از ایران رفت، اما یکی از ورزشکاران حقایق تازه‌ای را درباره این موضوع مطرح کرد.

به گزارش مشرق، بعد از حاشیه‌هایی که با کنار رفتن کریم صفایی از فدراسیون تیراندازی با کمان رخ داد و قطع همکاری با مربیان کره‌ای که 8 سال در ایران حضور داشتند، اردیبهشت 91 سلیم‌اف تاجیکستانی هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. بعد از این اتفاق فدراسیون تیراندازی با کمان سراغ مربی‌ کره‌ای رفت و این بار پارک مون دی‌ماه سال 92 بود که کارش را با تیم ملی ایران آغاز کرد، اما بعد از یک سال فدراسیون تصمیم گرفت با این مربی کره‌ای قطع همکاری کرده و از مربیان ایرانی استفاده کند، در همین راستا حجت‌الله واعظی سرمربی تیم ملی ریکرو ایران شد.

***
به گفته احمد صاحبی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان، قرارداد با پارک مون در دو فاز بسته شد، نخست تا بازی‌های آسیایی و بعد از آن در صورت جمع‌بندی تمدید قرارداد تا المپیک ریو که البته فدراسیون کار را با این مربی خارجی تا فاز اول پایان داد.

در حالی که فدراسیون اعلام کرد مربی کره‌ای به دلیل کسالت نتوانسته همکاری‌اش را با ایران ادامه دهد، اما شایعاتی مبنی بر اختلاف مربی خارجی با ایرانی‌ها و عدم پیروی از دستورات این مربی مطرح شد.

البته صاحبی در اظهارنظری جالب اعلام کرده این مربی خارجی باید فرزندانش را در مدرسه‌ای می‌گذاشت که زبان فرانسه در آن تدریس می‌شد و مشکلات شخصی مربی خارجی به قدری زیاد بود که حتی از بار فنی هم پا را فراتر می‌گذاشت به همین دلیل ادامه همکاری ممکن نبود، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این مربی یک سال در ایران بوده و شرایط همکاری‌اش را قطعا با فدراسیون در میان گذاشته، چطور زمان قرارداد فدراسیون به این مسائل توجه نداشت؟ چطور بعد از یک سال متوجه شد که مشکلات مربی خارجی زیاد است و ادامه کار با او ممکن نیست؟

***

و اما جزییاتی درباره رفتن پارک مون؛ یکی از ملی‌پوشان تیراندازی با کمان در این باره گفت: قبل از بازی‌های آسیایی اردویی را در شمال کشور داشتیم. در این اردو بود که مربی کره‌ای اعلام کرد با نجمه آبتین کار نمی‌کنم چرا که او علیه من جو‌سازی می‌کند یا در کارهای من دخالت دارد. او و بکایی مربی هستند و باید به کارهایی که من می‌گویم عمل کنند. آنها اصلا تابع برنامه‌های من نیستند.

این ورزشکار ادامه داد: زمانی که تمرین داشتیم در زمین  مربی کره‌ای بازهم اعلام کرد که هر چه من می‌گویم همه باید اجرا کنند به همین دلیل آبتین و بکایی حدود یک هفته در تمرینات حاضر نشدند تا اینکه جلسه‌ای را با رئیس، نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون برگزار کردند. بعد از این جلسه آبتین با شجاعی در تمرینات حاضر شد، اما این بار مربی کره‌ای اردو را ترک کرد. بعد از آن هم وقتی در تهران اردو داشتیم پارک مون حاضر نشد.

وی افزود: وقتی به ما گفتند ریکرو در بازی‌های آسیایی شرکت نمی‌کند مربی کره‌ای هم مانند ما به تعطیلات رفت. هفته اول آبان وقتی انتخابی داشتیم و مربی کره‌ای دید ورزشکارانی را که می‌خواهد به اردو دعوت نشده‌اند فدراسیون را تهدید کرد که از ایران می‌رود و او رفت.

بعد از رفتن پارک مون که بی سروصدا هم بود و تا هفته‌ها بعد از رفتنش این موضوع رسانه‌ای نشد، واعظی که چندین سال با جانبازان و معلولین کار کرده بود هدایت ریکروی‌ها برعهده گرفت. وی هم‌اکنون نیز سرمربی جانبازان و معلولان بوده و همزمان به تیم ملی تیراندازی هم آمده است. واعظی بعد از اختلافی که با کریم صفایی داشت از فعالیت در این رشته محروم شد و بعد از دو سال از سوی شجاعی به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی در سال 91 منصوب شد و دوباره به فدراسیون بازگشت. در کنار واعظی مونا کاظمی حضور دارد که به اعتقاد ملی‌پوشان او سابقه‌ای در اردوی تیم ملی نداشته و در باشگاهی که متعلق به واعظی است فعالیت می‌کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس