کد خبر 366862
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

با توجه به اعلام اخباری مبنی بر واردات نارنگی پاکستانی به کشور و آلوده بودن آن به نوعی کرم کشنده، معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد: واردات هر گونه مرکبات از جمله نارنگی پاکستانی به کشور ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات، اظهار کرد: امسال واردات مرکبات نداشتیم و به طور کلی از سال 1389 وزارت جهاد کشاورزی با واردات هرگونه مرکبات مخالفت و آن را ممنوع کرده است.

وی افزود: تولید میوه در کشورمان مازاد بر مصرف است و هیچ مرکباتی از جمله نارنگی از مرزها و مبادی رسمی وارد کشور نشده است.

ابطالی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر واردات مرکبات ضرورتی ندارد و تولید داخل پاسخگوی نیازها است و مشکلی در این زمینه نداریم.

نارنگی پاکستانی به روسیه صادر می‌شود

معاون سازمان حفظ نباتات یادآور شد: صادرات نارنگی و به طور کلی مرکبات پاکستان، عمدتا به روسیه انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به اعلام رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان مبنی بر این که در پایان سال گذشته به دلیل بارش برف درختان پرتقال آسیب دیده‌اند و در عید نوروز امسال با کمبود پرتقال مواجه‌ خواهیم شد، گفت: این بحث را از طریق اتحادیه باغداران استان مازندران پیگیری کردیم و اعلام نیازها و برآوردها انجام شد.

ابطالی تاکید کرد: بر اساس نیازسنجی و میزان تولید، کمبودی در زمینه مرکبات نداریم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس