کد خبر 366654
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: جنگ نرم نهادهای اجتماعی را نیز هدف قرار داده است. امروز سعی می‌کنند هویت و مشروعیتی برای نظام در فضای مجازی باقی نباشد و یا جوانان ما در فضای مجازی به دنبال هویت ملی و معنوی خود باشند که اینها برنامه‌های دشمن در جنگ نرم است.وی ادامه داد: اگر با قدرت و هوشمندی وارد عرصه جنگ نرم نشویم نسل جدید برای ما نخواهد بود.

به گزارش مشرق، امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: تولید قدرت، مؤلفه‌های فراوانی دارد که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی اتحاد و همدلی می‌تواند یک ملت را بزرگ و صاحب استقلال کند.

وی افزود: یک کشور اگر نیروی انسانی مناسب و باکیفیت داشته باشد کشوری است که نسبت به رقبا می‌تواند در صدر قرار بگیرد.

دادرس تأکید کرد: در زمانی خیلی به ژئوپلوتیک برای تولید قدرت ملی توجه می‌شد بعد از آن ژئواکونومیک جای آن را گرفت و پس از آن عناصر فرهنگ‌ساز جامعه مطرح شد و امروزه رفتار و مطالعه رفتار انسان‌ها در صدر همه این موارد برای تولید قدرت قرار دارد.

وی افزود: به همین دلیل امروز جنگ سخت جنگ اول نیست و جنگ نرم جای آن را گرفته است. اگر در منطقه جنگ‌هایی وجود دارد ابزار جنگ نرم نیز که ایجاد شده و خیلی وقت است برنامه‌ریزی‌هایی برای تصرف موج‌های فرهنگی و انسانی مثل بیداری اسلامی که در منطقه وجود دارد صورت گرفته است.

رئیس ستاد ارتش خاطرنشان کرد: گردانندگان جنگ سخت از آن به عنوان ابزاری برای جهت‌دهی به جنگ نرم‌شان استفاده می‌کنند. از طرفی می‌دانیم خانواده اصلی‌ترین مرکز حمله جنگ نرم است.

دادرس در ادامه سخنانش تأکید کرد: جنگ نرم نهادهای اجتماعی را نیز هدف قرار داده است. امروز سعی می‌کنند هویت و مشروعیتی برای نظام در فضای مجازی باقی نباشد و یا جوانان ما در فضای مجازی به دنبال هویت ملی و معنوی خود باشند که اینها برنامه‌های دشمن در جنگ نرم است.

وی ادامه داد: اگر با قدرت و هوشمندی وارد عرصه جنگ نرم نشویم نسل جدید برای ما نخواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان با تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام واحدی در سمت معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش اظهار داشت: آقای واحدی مسلط به فضای نرم بود و تهدیدات را بخوبی شناخته و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس