گرامیداشت هفته بسیج در ناحیه بسیج کمیل تهران برگزار شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق- حسن عباسی در مراسمی که روز گذشته به مناسبت هفته بسیج در ناحیه بسیج کمیل تهران برگزار شده بود در سخنرانی خود تحت عنوان «جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی»، دو عبارت جهاد مقدس و جنگ تمام عیار اقتصادی را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد که امروز کشور ما نه در یک جنگ محدود مانند جنگ هشت ساله عراق بلکه از سال 1391 تا کنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است؛ بگونه‌ای که این جنگ تمام آحاد مردم ایران را درگیر خود کرده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به نتیجه‌ای که مذاکرات با کشورهای 1+5 تا کنون داشته ضمن انتقاد از وضعیت کنونی به دلیل عدم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، این وظیفه سنگین را بر دوش مردم دانست.

وی نتیجه یک سال مذاکره با آمریکا را ضعیف توصیف کرده و این مسئله را منطبق با نظر رهبری درباره بی‌اعتمادی به غرب و خوش‌بین نبودن به مذاکرات دانست. حسن عباسی راهی که دولت تا کنون رفته است غلط دانست زیرا راه حل مشکلات اقتصادی کشور، دوستی با آمریکایی که قائل به هسته‌ای شدن ما نیست و داشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کند نیست، بلکه همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند راه حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو مقاوم‌سازی اقتصاد است که این مقاومت اقتصادی نه به معنای ریاضت اقتصادی مانند کشورهای اروپایی که به معنای مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های بیرونی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ضمن صحبت درباره جوانب و حواشی گوناگون فروپاشی اقتصاد جهانی و همچنین فروپاشی علم اقتصاد، پشتوانه بودن دلار آمریکا برای اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را یکی از بزرگ‌ترین خطاهای اقتصادی دولت کنونی و دولت‌های قبلی دانست.

حسن عباسی: مردم باید اقتصاد مقاومتی را از زمین بردارند

وی همچنین گفت که از حضور والرشتاین، استراتژیست آمریکایی در ایران در سال گذشته متعجب شده و بدتر از همه آنکه اساتید دانشگاه‌های ایران به وی اصرار کرده بودند که درباره افول آمریکا و اقتصاد غرب سخن نگوید.

حسن عباسی همین مسئله را دست‌مایه این سخن قرار داد که اساتید علم اقتصاد در دانشگاه‌های ایران نمی‌خواهند مردم بدانند که امروز این علم اقتصاد و کل اقتصاد جهانی است که به زمین خورده.

وی کل بدهی جهان را 54 تریلیون دلار عنوان کرد و گفت که کل درآمد کشورهای جهان اکنون 45 تریلیون دلار است؛ در نتیجه اکنون کل دنیا 6 تریلیون دلار بدهی بالا آورده است. رئیس اندیشکده یقین در تبیین این بدهی گفت که کشورهای جهان علی‌الخصوص آمریکا به چاپ بی‌رویه اسکناس و پول روی آورده‌اند و همین مسئله باعث افزایش شدید بدهی‌های کشورها شده است.

حسن عباسی: مردم باید اقتصاد مقاومتی را از زمین بردارند

رئیس اندیشکده یقین هم‌چنین وضعیت قیمت دلار در ایران را نه پیرو اقتصاد جهانی بلکه یک مسئله درونی دانست و گفت که این تعیین قیمت با توجه به نیاز دولت به منابع مالی برای رفع و رجوع مشکلات کمبود بودجه انجام می‌شود و این کوتاهی بزرگی است که دولت به جای پرداختن به مقاومت اقتصادی، به پول‌بازی روی آورده و برای جبران کمبودهایش راه مذاکرات را پیش گرفته است.

حسن عباسی در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که با توجه به تمام آنچه که گفته شد مردم ایران باید منتظر دولت‌ها نمانند و خودشان بار اقتصاد مقاومتی را از زمین بردارند. وی گفت که یکی از نزدیک‌ترین مثال‌های روی آوردن مردم به سمت اقتصاد مقاومتی، عدم اسراف مردم در هزینه‌های بیهوده زندگی و در بسیاری موارد تصحیح سبک زندگی مالی متناسب با اقتصاد مقاومتی است.

پیش از سخنرانی ریاست اندیشکده یقین، سرگرد عباس چگینی، فرماندهی ناحیه بسیج کمیل به ایراد سخنرانی پرداخته بود.


حسن عباسی: مردم باید اقتصاد مقاومتی را از زمین بردارند

این مراسم با برنامه‌های دیگری مانند سرود و هم‌خوانی نوجوانان بسیجی منطقه 13 تهران، اجرای تئاتری با موضوع کوتاه آمدن ایران در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آمریکا توسط دانشجویان بسیجی نیز همراه بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بسیار عالی
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    دکتر بگو مسولین ساده زندگی کنند مارم یاد بگیریم
  • ناشناس ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    کیه که این چیزارو بفهمه...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس