ضديت وهابيت با ميراث ماندگار اسلامي و اتکا به متخصصان غربي، موجب ساخت نمادي انگليسي در کنار خانه کعبه شده است.

به گزاش مشرق، رسا نوشت: بي اعتنايي و مبارزه وهابيت با ميراث ماندگار اسلامي و اتکا به متخصصان غربي، موجب بروز خطايي بزرگ در ساخت يکي از هتل هاي مکه شده است.
در مجموعه هتل هاي ابراج البيت که در کنار خانه کعبه واقع شده است، بي توجهي به معماري اسلامي، سبب شده است که يکي از بزرگترين نمادهاي انگليسي در کنار خانه خدا در مکه ساخته شود.
اين ساختمان که به برج ساعت از مجموعه هتل هاي ابراج البيت مشهور است، شباهتي انکار نشدني با برج ساعت بيگ بن در لندن دارد.
اين در حالي است که ساخت اين برج عظيم در کنار خانه خدا با انتقادات زيادي نيز از سوي زائران مواجه شده است، به گونه اي که بسياري ساخت اين بناي عظيم در مجاورت کعبه را بي احترامي به خانه خدا و موجب کاهش توجه زائران به عبادت و دعا مي‌دانند.
برج بيگ بن يکي از نمادهاي شهر لندن است که سالانه هزاران نفر گردشگر خارجي نيز از آن بازديد مي کنند و همواره به عنوان يکي از نمادهاي شهر لندن و انگلستان مورد استفاده قرار مي گيرد.
بي توجهي به فرهنگ و تمدن اسلامي و استفاده از متخصصين غربي، پيش از اين نيز موجب بروز مشکلات و رسوخ نمادهاي مسيحي و فراماسونري در قلب دنياي اسلام شده بود. به عنوان مثال طراح برج بزرگ دبي چند سال پس از پايان کار در مصاحبه اي اعلام کرده بود که من بزرگترين صليب دنيا را در قلب کشورهاي اسلامي ساختم.
بر اساس اين گزارش، برج بزرگ دبي در حالي که از سمت خشکي چيزي را مشخص نمي کند، از سمت دريا همانند يک صليب به نظر مي آيد.
مشرق پيش از اين به ابعاد شيطاني نمادهاي ماسوني در حال ساخت اطراف خانه خدا پرداخته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس