کد خبر 36588
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

مراسم رونمايي از اولين کاربرد موتور ملي بر روي لوکوموتيو با حضور محمدرضا رحيمي صبح امروز برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در مراسمي که صبح امروز سه شنبه با حضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، محرابيان وزير صنايع، نيکزاد سرپرست وزارت راه، مصطفي ميرسليم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، سيد حسين هاشمي رئيس کميسيون صنايع و جمعي از نمايندگان مجلس و مسئولان راه آهن در تالار تشريفات راه‌آهن تهران برگزار شد، از اولين "لوکوموتيو " با موتور ملي که به ناوگان ريلي کشور خواهد پيوست رونمايي شد.

بر اساس اين گزارش، باتوجه به بررسي‌هاي صورت گرفته پروژه هاي طراحي، انتقال دانش فني و ساخت موتور ديزل سنگين ملي (طرح د87) در قالب توسعه خانواده د87 با عناوين موتور 12استوانه خورجيني ديزل و دوگانه سوز، موتور 8استوانه خورجيني ديزل و موتور 6استوانه خطي ديزل از سال 89 در دستور کار قرار گرفت.

12سيلندر، نوع موتور چهارزمانه مجهز به توربو شارژز، وزن خشک 3710 کيلوگرم، دوهزار و 195 ميليمتر طول، هزار و 240 ميليمتر عرض، هزار و 280 ميليمتر ارتفاع، هزار کيلو وات قدرت موتور، هزار و 500 دور در دقيقه دور موتور، 6هزار و 360 نيوتن متر گشتاور ماکزيمم، هزار و 990 کيلو وات مصرف سوخت و نيز سيستم پيشرفته با سامانه پاشش الکترونيکي از جمله مشخصات فني طرح موتور ملي براي لوکوموتيوهاي داخلي است.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور کشورمان سال88 در آئين رونمايي از اولين موتور ديزل سنگين (ملي) که در آمل برگزار شده بود، با اشاره به اين طرح ملي گفته بود که ايران با توليد موتور سنگين ديزل به جمع دوازه کشور برتر جهان در اين زمينه اضافه شده است.
وي در اين زمينه افزوده بود که طراحي و ساخت اين موتور در کشور در ابتدايي راه است و متخصصان و کارشناسان ايراني براي بومي کردن قطعات اين خودرو بايد تلاش مضاعفي را داشته باشند.

در اين مراسم، معاون اول رئيس جمهور از شماري از مسئولين، دست‌اندرکارن، متخصصان و کارشناسان ساخت موتور ملي با ارائه لوحي تقدير کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس