به دنبال تمدید مهلت مذاکرات جامع هسته‌ای به مدت ۷ ماه دیگر، وزیر خارجه کانادا گفت که فرایند مذاکرات نمی‌تواند بی‌انتها باشد و کانادا تا زمانیکه رضایت پیدا کند، تحریم‌ها را به صورت کامل علیه تهران حفظ می‌کند.

به گزارش مشرق، «جان برد» وزیر خارجه کانادا به دنبال تمدید 7 ماهه مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت: کانادا برای مدت‌ها بر این عقیده بوده است که تمامی اقدامات دیپلماتیک باید برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران هرگز به ظرفیت دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای نمی‌رسد، صورت گرفته شود. ما تلاش‌ خستگی‌ناپذیر اعضای 1+5 برای رسیدگی به نگرانی‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران را تحسین می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالیکه ما از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق جامع حمایت می‌کنیم، این فرایند نمی‌تواند بی‌انتها باشد. این دست و آن دست کردن ایران یا یک شگرد بدبینانه برای به دست آوردن زمان است یا ناتوانی  در امتناع از جاه‌طلبی‌های نظامی هسته‌ای‌اش می‌باشد. ایران باید اقدامات فوری برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل صورت دهد.»

برد تأکید کرد: « یک ایران هسته‌ای نه تنها تهدیدی برای کانادا و همپیمانان ما است بلکه به شدت به تمامیت چندین دهه تلاش بر روی عدم گسترش سلاح هسته‌ای آسیب وارد می‌کند. این مسئله کشورهای همسایه را تحریک می‌کند تا بازدارندگی هسته‌ای خود را در یک منطقه از پیش ناآرام به وجود آورند و این مسئله به رقابت تسلیحاتی خطرناک منجر می‌شود.»

وزیر خارجه کانادا اینگونه ادامه داد: کانادا به حمایت کامل از تداوم تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. اگر ایران به پیچیده کردن تعهدات بین‌المللی خود ادامه دهد، جامعه بین‌الملل باید اقدامات فوری صورت دهند و تحریم‌های شدید و الزام‌آوری را اتخاذ کنند. تا زمانیکه کانادا رضایت پیدا کند، نظام تحریم‌های ما به صورت کامل برجای خود باقی می‌ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    بدرک حفظ کن
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    ای بابا ول معطلید!
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    باشه حتما !!! الدنگ معنای کاملی برای این حالت کاناداست که تقریبا شبیه کشورهای عربی خلیج برای خودشیرینی حرفی میزند که خودش هم معنایش رانمیداند
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    جهنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس