اردشیر صالحپور دبیر سی وسومین جشنواره تئاتر فجر از مشارکت حوزه هنری، خانه هنرمندان و شهرداری تهران در برپایی این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش مشرق - اردشیر صالح پور دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره حضور و علاقمندی گروه های مختلف تئاتری برای حضور در این رویداد هنری گفت: جشنواره تئاتر فجر عالی‌ترین تجلی‌گاه تئاتر کشور است و باید برآیند فعالیت‌های هنرمندان کشورمان و البته جامعه جهانی را در خود جای دهد. این رویداد هنری در طول ادوار مختلف برگزاری، شعار «تئاتر برای همه» را سرلوحه کار خود قرار داده اما امسال تلاش داریم تئاتر ملی را بیش از پیش مورد توجه و نظر قرار دهیم و در این راستا تلاش می کنیم همه آثار و سلایق و جناح های مخلف بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در فراخون سی و سومین جشنواره تئاتر فجر از همه خانواده تئاتر دعوت کردیم که در این رویداد بین المللی حضور به هم رسانند و خوشبختانه با خیل علاقمندان نیز مواجه شدیم. همین مساله نشان از اعتمادی دارد که اهالی تئاتر کشور به جشنواره تئاتر فجر دارند. آمار نشان می دهد که در این دوره در همه بخش ها با افزایش حضور هنرمندان روبرو بودیم که جای خرسندی دارد اما از این امر نیز نگران هستیم که به دلیل محدودیت نتوانیم پاسخگوی استقبال هنرمندان باشیم.

حوزه هنری، شهرداری و خانه هنرمندان جشنواره تئاتر فجر را همراهی می‌کنند

دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره تعداد آثار متقاضی در هر بخش توضیح داد: به عنوان نمونه در بخش تازه های تئاتر ایران 547 اثر متقاضی حضور در این بخش بوده اند و یا در بخش نسل نو میزبان 410 گروه نمایشی، بخش خیابانی 330 اثر و بخش نمایشنامه نویسی 231 متن بوده ‌ایم. این ارقام نشان دهنده حضور پررنگ تر هنرمندان در جشنواره تئاتر نسبت به ادوار گذشته است. اما متاسفیم که امکان ما محدود است و توان این را نداریم که پذیرای همه گروه های نمایشی در جشنواره تئاتر باشیم.

این مدرس و پژوهشگر تئاتر تصریح کرد:

ما تئاتر را به مثابه یک خانواده تلقی می کنیم، خانواده ای که همه افراد در آن سهم، مشارکت، تعهد و مسئولیت دارند. همچنین باید عنوان کنم که جشنواره تئاتر فجر به همه کشور اختصاص دارد و تلاش ما این است که همه بخش‌ها به درستی دیده شوند. ضمن اینکه از حضور همه نهادها و ارگان های ذی ربط که در تئاتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم مشارکت دارند، استقبال می کنیم تا این رویداد که به مناسبت جشن انقلاب برگزار می شود در یک گستره همه جانبه برپا شود.

صالح پور با اشاره به نهادهایی که در ای دوره از جشنواره همکاری خواهند داشت، گفت: در این دوره قرار است از همکاری ارگان هایی مثل شهرداری، خانه هنرمندان و حوزه هنری که به طور اخص به تئاتر توجه ویژه دارند، بهره مند شویم. امیدوارم با حضور همه بخش‌های تئاتر و خانواده تئاتر ایران و البته خانواده جهانی تئاتر این جشنواره با کیفیتی بالا و در حد هنر والای این سرزمین برگزار شود.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت ارشاد متولی قانونی تئاتر کشور هستند و هرگونه فعالیتی که تحت عنوان تئاتر در هر جای کشور و با همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف شکل بگیرد در جهت رشد تئاتر است. ما نیز در برگزاری جشنواره تئاتر فجر از تمامی ظرفیت ها، قابلیت ها و ارگان ها در جهت بهبود و بهینه ساز یرشد و روند جشنواره استفاده خواهیم کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس