درششمین روز رایزنی‌ها تیم مذاکره کننده ایرانی‌با چین،روسیه،آمریکا به رایزنی می‌پردازد. شبکه‌خبری سی ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که با نزدیک شدن به ضرب الاجل هسته‌ای، طرفین در حال بررسی گزینه تمدید مذاکرات برای نگه داشتن تمرکز بر روی توافق هستند.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماههبه گزارش مشرق، شهر وین از روز سه‌شنبه - (27 آبان ماه) میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و 6 کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه،‌ چین، انگلستان و آلمان) بود.

دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون که طی روزهای گذشته برای چهارمین بار انجام می‌شد را می‌توان مهمترین اتفاق روز گذشته مذاکرات خواند که در کنار آن البته معاونان وزیر خارجه کشورمان نیز با همتایان اروپایی خود دیدارهایی داشتند.

وزیر خارجه آمریکا گزارشی از دیدارهای خود را به مقامات ترکیه، قطر، امارات، بحرین و کویت ارائه داد و با همتای فرانسوی خود گفت‌وگویی تلفنی داشت. همچنین ظریف هم با وزرای خارجه اتریش و آلمان نیز دیدارهای دو جانبه برگزار کرد.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 به همراه کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا سوم آذر ماه سال گذشته (1392) در شهر ژنو به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند که این توافقنامه سی ام دی ماه وارد مرحله اجرا شد و بهمن ماه نیز مذاکرات جامع هسته‌ای برای دستیابی به یک توافق جامع آغاز شد که تاکنون شهر وین میزبان هفت دور این مذاکرات بوده و یک دور نیز در نیویورک و آخرین دور (نهمین دور) نیز هفته گذشته در شهر مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

با اینکه طرفین در وین پنج کار نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک جامع» آغاز شد و حتی گفته شد که 60 تا 65 درصد متن مورد نگارش قرار گرفته،‌ولی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اعلام کرد که هنوز متن پرانتزها (جاهای خالی) زیادی دارد و اختلافات عمده کماکان به قوت خود باقی است.

برای دیدن متن اصلی اخبار بر روی ساعت کلیک کنید

22:07 نشست عراقچی- روانچی و برنز - شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت.

پیش از این طی روز جاری معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه معاون وزیر خارجه روسیه دیداری سه جانبه داشتند.

22:06 «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان می گوید که ایران و قدرت‌های جهانی هنوز بر سر بسیاری از موارد مورد مذاکره، فاصله دوری از یکدیگر دارند.

21:53 «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از اتمام دیدار دوجانبه با محمد جواد ظریف، گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود را آغاز کرد.

این دیدار نیز مانند دیدار قبلی، در هتل کوبرگ وین برگزار می‌شود. از اواسط جلسه جان کری و محمد جواد ظریف، لاوروف و هیات همراه به هتل وارد شده بودند وبلافاصله پس از اتمام جلسه مقامات ایرانی و آمریکایی، دیدار دیپلمات‌های بلندپایه مسکو-واشنگتن آغاز شد.

21:51 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پس از وارد شدن به محل مذاکرات در اظهاراتی کوتاه گفت: «همچنان اختلافات(در مذاکرات) باقی است».

21:07 دیپلمات‌های ۱+۵ از تلاش برای حصول توافق تا ضرب‌الاجل را کنار گذاشته و گفتگوهای داخلی بین خود را برای تمدید مذاکرات آغاز کردند.

21:03 شبکه‌خبری سی ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که با نزدیک شدن به ضرب الاجل هسته‌ای، طرفین در حال بررسی گزینه تمدید مذاکرات برای نگه داشتن تمرکز بر روی توافق هستند.

اهداف سعود الفیصل از سفر به وین/ کری با سعود الفیصل در وین دیدار می‌کند / بی‌بی‌سی: توافق سیاسی فردا اعلام می‌شود/آغاز رایزنی دو جانبه ظریف و کری

20:28 محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا امروز در ششمین روز رایزنی‌های دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای برای نخستین بار در این دوره به صورت دوجانبه و بدون حضور کاترین اشتون به گفت‌وگو پرداختند.


اهداف سعود الفیصل از سفر به وین/ کری با سعود الفیصل در وین دیدار می‌کند / بی‌بی‌سی: توافق سیاسی فردا اعلام می‌شود/آغاز رایزنی دو جانبه ظریف و کری

20:25 سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان همزمان با دیدار جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه ایران و آمریکا با ویلیام برنز و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند.

عصر امروز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد وین شهر محل برگزاری مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 شد. همچنین امشب شام کاری بین وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه با حضور کاترین اشتون مسئول هماهنگ کننده 6 کشور برگزار می شود.

19:53 محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه امشب در هتل «کوبوگ» دیدار می‌کنند.

19:40 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، وارد وین پایتخت اتریش شد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه از ورود سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به وین برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.

18:42 بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که سفر «سعود الفیصل»، وزیر خارجه عربستان سعودی به اتریش برای شرکت در مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران و گفت‌وگوی وی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین «غیر سازنده» است.

18:05 محمدجواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا عصر امروز -یکشنبه- برای اولین بار در طی چند روز اخیر به صورت دوجانبه به رایزنی می‌پردازند.

18:00 از روز پنجشنبه که کری وارد وین شد تاکنون پنج دور نشست سه جانبه با ظریف و اشتون هماهنگ کننده 1+5 داشته که مجموعا 9 ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

17:57 وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه با اعلام اینکه برای حضور مجدد در مذاکرات هسته‌ای راهی وین شده، گفت مذاکرات دشوار است و طرفین تلاش می‌کنند تا گفت‌وگوها نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز داشته باشد.

17:48 وزیر خارجه چین برای ملحق شدن به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 فردا صبح در وین خواهد بود.

17:08 روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به نام «میدان تئودور هرتزل» که هتل کوبورگ، محل مذاکرات هسته‌ای میان ایران و «1+5» در آن واقع است، مدعی شد که این دور از مذاکرات بدون نتیجه تاریخی پایان می‌یابد اما چهار ماه تمدید می‌شود.

16:36 بی‌بی‌سی: توافق سیاسی فردا اعلام می‌شودخبرنگار شبکه بی‌بی‌سی به نقل از «منابع ایرانی» نوشته است که فردا حصول «موافقتنامه سیاسی» اعلام می‌شود.

16:29 جان کری محل مذاکرات را ترک کرد

16:15 وزیر خارجه آمریکا عصر امروز در وین با وزیر خارجه عربستان دیدار می‌کند.

15:30 با توجه به حجم چالش‌های باقی‌مانده، رسیدن به توافق جامع تا روز دوشنبه بعید به نظر می‌رسد و محتمل‌ترین اتفاق تمدید مذاکرات و توافق بر یک چارچوب کلی است.

15:11 شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی به مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) که در وین در جریان است، اشاره کرد و نوشت که مذاکره‌کنندگان بین‌المللی در وین در تکاپو هستند تا در مهلت تعیین شده به توافق نهایی برسند که به گفته رسانه‌های ایران رسیدن به توافق جامعه تا مهلت 24 نوامبر (3 آذرماه) «غیرممکن» است.

15:07 روزنامه انگلیسی تلگراف طی گزارشی روز یکشنبه (امروز) در توضیح این مطلب نوشت، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در طی سه روز گذشته در وین 5 دور مذاکره با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشته است. اما با نزدیک شدن به سوم آذر و ضرب الاجل مذاکرات، امیدها برای دستیابی به توافق کم‌رنگ‌تر شده‌اند.

15:06 پنجمین رایزنی سه جانبه ظریف،‌کری و اشتون بعد از دو ساعت پایان یافت.

14:56 خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده است که وزیر خارجه چین در صورت دریافت پیام مناسب از وین، راهی اتریش می‌شود.این منبع بدون ارائه توضیحات بیشتر، گفته است: «وزیر خارجه چین در صورتی که سیگنال سیاسی مربوطه را دریافت کند، به مذاکرات ایران و 6 کشور می‌پیوندد.»

14:54 نشست معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و روسیه به پایان رسید اما هنوز نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا و اشتون در جریان است.

14:50 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نحوه تصمیم گیری تیم مذاکره کننده در مذاکرات با طرف غربی گفت: طبیعی است که هیچ تصمیمی بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی در خط مقدم مذاکره اتخاذ نخواهد شد.

{$sepehr_album_20042}

14:01 یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفته است که طرفین همچنان بر حصول توافق تا دوشنبه متمرکز هستند، اما احتمال تمدید 6 تا 12 ماهه مذاکرات افزایش یافته است.

این منبع نزدیک به مذاکرات در این رابطه گفته است: «واقعا احتمال تمدید مذاکرات برای 6 ماه یا شاید یک سال دیگر وجود دارد. اما فعلا در مورد این گزینه بحث نمی‌کنیم.»

13:59 یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی امروز اعلام کرد که تمدید مذاکرات مورد نظر ایران نبوده و نیست.

13:36 خبرگزاری «آسوشیتد پرس» طی گزارشی نوشت با وجود نزدیک شدن به ضرب الاجل مذاکرات به توافق هسته‌ای نزدیک نشده‌ایم.

13:19 یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد که تمدید مد نظر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نبوده و نیست.

13:14 محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران، آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده گروه 1+5 برای بار پنجم سه‌جانبه دیدار کردند.

این دیدارهای پیاپی در حالی برگزار می شود که یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در وین به تسنیم گفت در این گفتگوها تا کنون هیچ بحثی از تمدید مطرح نشده است و طرفین برای رسیدن به تفاهم سیاسی بر سر چارچوب و اصول کلی هستند.

13:01 یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در شماره امروز خود گزارشی را در مورد متن توافقی که قرار است در پایان مذاکرات وین میان ایران و کشورهای 1+5 به امضا برسد منتشر کرد.

12:56 یک خبرگزاری ایتارتاس خبر داد که فرانسه مواضعی سخت در مذاکرات میان ایران و 5+1 در وین اتخاذ کرده است.

12:50 نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه با تکرار این که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است، گفت تل‌آویو مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 را با دقت دنبال می‌کند.

12:29 واشنگتن: تمرکزمان همچنان بر 24 نوامبر است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که طرف‌ها در مذاکرات هسته‌ای همچنان برای رسیدن به توافق تا روز سوم آذر (24 نوامبر) متمرکز هستند.

پیش از این بسیاری از منابع با اشاره به اختلافات باقی مانده و حجم بالای کاری که باید صورت گیرد، رسیدن به یک توافق تمام عیار تا فردا را غیرممکن و بسیار بعید ارزیابی کرده بودند.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته تحت عنوان «برنامه مشترک اقدام» به دست آمد و در تیر ماه یک بار تمدید شد، طرفین نهایتا باید تا روز دوشنبه به توافق جامع برسند. با این حال در روزهای اخیر صحبت‌هایی از احتمال تمدید حتی تا یک ساله گفت‌وگوها مطرح شده است.

12:24 خبرگزاری شینهوا در تحلیل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) نوشت که علیرغم اختلافات موجود همچنان حصول یک توافق تاریخی هسته‌ای بالقوه بین طرفین مذاکره امکانپذیر است.

12:23  روزنامه فرانسوی «لوپوئن» امروز یکشنبه طی گزارشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه 1+5 در وین اتریش نوشت: ایران و قدرت‌های بزرگ جهان امروز یکشنبه نیز مذاکرات خود در وین را با با هدف حصول توافق حداقلی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور ادامه خواهند داد اما شانس دستیابی به توافق جامع و قطعی تا دوشنبه شب اندک به نظر می‌رسد.


{$sepehr_album_20036}

 12:02 امروز یکشنبه در ششمین روز رایزنی‌ها در وین هیئت مذاکره کننده ایرانی با چین، روسیه، آمریکا به رایزنی می‌پردازد و قرار است پنجمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و اشتون پیش از ظهر به وقت وین برگزار شود.

11:45بسیاری از ایرانی‌ها «اوباما» را به دلیل ناکامی‌هایش در سیاست خارجی نسبت به توافق محتاج‌تر می‌بینند. با توجه به شکست مذاکرات صلح خاورمیانه و بی‌ثباتی اکثر منطقه، ایرانی‌ها گمان می‌کنند که آمریکا به دنبال این است که بی‌کنشی خود در قبال داعش را با سیاست تشنج‌زدایی در قبال ایران جبران کند.

11:10 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با حمایت از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب گفت که البته در این صورت هم امکان توافق خوبی وجود نخواهد داشت.

10:58 تفرشی خامنه ضمن ابراز امیدواری از استفاده غرب نسبت به نرمشی که ملت ایران در خصوص برنامه هسته ای خود انجام داده افزود: امروز بر همه جهانیان ثابت شده که ایران اسلامی به دنبال دسترسی و تولید سلاح هسته‌ای نیست.

10:37 امروز یکشنبه در ششمین روز رایزنی‌ها در وین هیئت مذاکره کننده ایرانی با چین، روسیه، آمریکا به رایزنی می‌پردازد و قرار است پنجمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و اشتون پیش از ظهر برگزار شود.

10:17 کارشناس هسته‌ای شکست مذاکرات در هر حالت را یک خطر منطقه‌ای و جهانی دانست.

09:37 یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی با اشاره به اینکه طرفین مذاکره هسته‌ای انتظارات خود را کاهش داده‌اند، نوشت که احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

09:29 مدیرمسئول روزنامه کیهان: مذاکرات ایران اسلامی با 5+1 و پیش از آن با تروئیکای اروپایی - فرانسه، انگلیس و آلمان- فقط تابلو و پوشش هسته‌ای دارد بی‌ آنکه کمترین ارتباطی با فعالیت هسته‌ای کشورمان داشته باشد.

09:03  وزیر خارجه امارات در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی از برنامه هسته‌ای ایران و توافق احتمالی ابراز نگرانی کرد و افزود اینکه نقش ایران در منطقه پس از این توافق چگونه است بسیار مهم است.

08:19  پایگاه خبری بلومبرگ با اشاره به اینکه احتمال دارد مذاکرات به وقت اضافه کشیده شود، نوشته است با توجه به در پیش بودن عید شکرگزاری در آمریکا، یکی از گزینه‌ها این است که گفت‌وگوها پس از وقفه‌ای چند روزه، هفته دیگر دوباره از سر گرفته شود.

08:11 روزنامه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه گزارش داده است که واشنگتن و متحدان این کشور در 1+5 تلاش می‌کنند تا به بهانه احتمال فعالیت‌های مخفیانه هسته‌ای، ایران را به پذیرش بازرسی‌های به شدت سرزده، وادارند.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماهه

08:04  روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله خود تمدید مذاکرات کنونی را «بهترین نتیجه» توصیف کرده چرا که در عین معلق نگه داشتن بخشی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها علیه تهران را حفظ می‌کند.

07:30 یک کارشناس و تحلیلگر روس تأکید کرد که باید به خاطر داشته باشیم که مذاکرات به طور کلی پروژه‌ای بود که توسط غرب (آمریکا و اسرائیل) آغاز شد تا به ایران فشار وارد آورند و عقاید خود را بر ژئوپولتیک منطقه ای بقبولانند.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماهه

06:19 روزنامه کریستین ساینس مانیتور در تحلیلی با اشاره به اینکه تهران از بازی واشنگتن با تحریم‌ها نگران است، تاکید کرد که از نگاه ایران ممکن است آمریکا پس از تعلیق موقت تحریم‌ها بار دیگر آنها را علیه تهران وضع کند.

05:55 «یورام عبدالله ویلر» با اشاره به اینکه تمدید 6 ماهه مذاکرات می‌تواند با مخالفت‌های شدیدی مواجه شود، گفت: تعجبی نخواهد داشت اگر در لحظه آخر ایران و آمریکا به توافق برسند.

 04:14 یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه همه تلاشها بر تفاهم سیاسی متمرکز است، تصریح کرد: تا این لحظه مذاکره ای برای تمدید صورت نگرفته است.

 03:41 گرت پورتر نویسنده و تحلیلگر برجسته آمریکایی در گفت‌وگویی تصریح کرد در صورت شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای، این آمریکا خواهد بود که مقصر شناخته می‌شود چراکه از برداشتن تحریم‌ها خودداری کرده است.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماهه

01:10 ساعت‌های پایانی شنبه اول آذر ماه و 2 روز مانده به ضرب‌الاجل چهار ماهه توافق ژنو، «پله کوبورگ» که امروز شاهد رفت و آمدهای کری و اشتاین مایر بود و از ساعت‌های آغازین صبح خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران مقابل آن مستقر بودند تا لحظه لحظه اخبار را مخابره کنند، اکنون سکوت را تجربه می‌کند.

00:45  «فرد کاپلان» کارشناس آمریکایی روابط بین‌الملل در گزارشی با برشمردن مزیت‌های توافق موقت هسته‌ای ژنو، می‌نویسد: «خوشبختانه مورد خوبی برای ادامه مسیر مذاکرات وجود دارد».

00:01 یک مقام صهیونیست مدعی شده که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای قادر به نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران نیست.

23:22  وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که لوران فابیوس،‌ وزیر خارجه این کشور فردا یکشنبه برای ادامه مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران عازم اتریش می‌شود.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماهه

23:16  «استیو لواین» با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای برای طرفین از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت این گفت‌وگوها احتمالا موفقیت آمیز خواهد بود، اما شاید نیاز به تمدید مهلت مذاکرات وجود داشته باشد. 

21:24 «استفن سستانوویچ» محقق ارشد شورای روابط خارجی به جان کری در مذاکرات ایران توصیه می‌کند از توافق 1974 بین آمریکا و شوروی درباره محدود کردن سلاح های استراتژیک عبرت بگیرد.

 21:16 چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 در وین لحظاتی پیش پایان یافت.

 21:10 خبرنگار پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک مقام ایرانی نوشته است که طرفین هنوز بر رسیدن به توافق در مهلت مقرر متمرکز و امیدوار هستند، با این حال وی احتمال تمدید چند روزه گفت‌وگوها را رد نکرده است.

 21:00 کارشناس برزیلی در ارزیابی مذاکرات هسته‌ای گفت که ایده تمدید مذاکرات وین، خطرناک است و خاندان آل سعود مخالف توافق هسته‌ای است زیرا توافق هسته‌ای ایران را بعنوان یک بازیگر ژئوپولتیک کلیدی در جنوب غرب آسیا صاحب قدرت می‌کند.

 20:22 وزیر خارجه آمریکا که در وین به سر می‌برد، امروز پیش از آغاز نشست سه‌جانبه با حضور «محمد جواد ظریف» و «کاترین اشتون» بار دیگر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی را در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار داد.

امروز ظریف، اشتون و کری برای پنجمین بار به گفت‌وگو می‌نشینند/بلومبرگ: ممکن است مذاکرات پس از عید شکرگزاری از سر گرفته شود/احتمال تمدید 3 تا 6 ماهه

 20:18 «یو تی سندیگو» گزارش داد که حتی اگر نتوان در مذاکرات محدودیت جدی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد، هیچ چیزی از دست نمی‌رود چون این برنامه اکنون متوقف و تحت نظارت است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آشنا ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    شاید آمریکا می خواهد ایران پس از دشواری های بسیار به توافق دست پیدا کند و از برداشته شدن تحریم ها کلاه ها را به هوا بیاندازند چند سالی اوضاع معیشتی مردم بهتر شود بعد از اینکه مردم ایران به این سازش عادت کردند با لولوی تحریم مجدد ایران را رام و مطیع کنند به نظرم ما نان خشک خودمان را عزتمندانه بخوریم صد شرف دارد به کبابی که جلوی ما پرت کنند تا در مقابلشان خم شویم و آن را برداریم!
  • اهوازی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    تا زمانیکه عربستان سعودی درگیر مسائل داخلی نشود همینطور فتنه میکند.ایران هم باید کشورهای حامی خود را در جنبش عدم تعهد و.... به صحنه بیاورد.
  • محمد ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    بنا به اطلاعات خاص خودم اعتقاد دارم توافق صورت میگیره وخیلی از تحریمها برداشته خواهند شد(البته نه همه تحریمها)اما این توافق به معنای روابط گرم با امریکا نخواهد بود چون صلح با امریکا نه به نفع امریکاست ونه ایران پس قطعا صلحی نخواهد بود ولی احتمال میرود که روابط با امریکا از حالت تنش امیز خارج شود ودر اخر همه ما ایرانیها باید از تیم دیپلماتیک کشورمون تشکر کنیم
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    ابا مگه نمیبینید این توافق چقدر دشمن داره از روسیه و چین و ترکیه و عربستان و اسرائیل گرفته تا کلی دشمنان داخلی دشمن این توافق هستن چون میدونن اگه مشکلات ایران با غرب حل بشه همهشون باید جلوی ایران لنگ بندازن ...چین و روسیه از تحریم ایران نون میخورن تف به اون نونی که از بدختی ایرانیها میخورید!!!
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    این سگ کثیف و اشغال وهابی سعود الفیصل تو وین چی می خواهد. بگید برو گم شو سگ اشغال و ملعون.
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    این عربه چی میگه دیگه
  • Unknown ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    باشه الان میرم بهش میگم
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    قابل توجه ساده اندیشان احساساتی: "حتی اگر نتوان در مذاکرات محدودیت جدی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد، هیچ چیزی از دست نمی‌رود چون این برنامه اکنون متوقف و تحت نظارت است"
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    "تمدید مذاکرات کنونی «بهترین نتیجه» است چرا که در عین معلق نگه داشتن بخشی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها علیه تهران را حفظ می‌کند" و سخن از تمدید 6 تا 12 ماهه، حداقل 4 ماهه میزنند!! میدانید یعنی چه؟
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    نادان حتی زحمت خواندن متن را هم به خود ندادی پس اگر ساکت باشی برایت بهتره!!!!!!!
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    "وزیر خارجه آمریکا گزارشی از دیدارهای خود را به مقامات ترکیه، قطر، امارات، بحرین و کویت ارائه داد" و نمایندگان "ایران" (کشور حاضر در مذاکره) همچنان در انتظار!!!!!!! الله اکبر از عجایب روزگاره!!!!!!!
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    باز یک نفر حرفی زد نپخته تکرار کردی؟ از این گزارش چنین نتیجه ای گرفتی؟ اصلا خواندی؟ اگر مثلا می خواهی " جلوی ایران لنگ بندازن" باید توافقی معقولانه و عزتمند باشد نه ذلت بار!! که با توجه به وقایع و گزارشات ....
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    1000000000000000000000000000000000+
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    هر چه بدبختیه تو منطقه زیر سر اسرائیل و عربستان کثیفه.حالا این اسرائیل که وضعیتش معلومه این احمق عربستان که همسایه ایرانه از زمان پائیزی که درپیشه نمیترسه.
  • ایرانیان ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    امیدواریم بچه های تیم مذاکره کننده برای توافق باج نداده باشن به این جنایتکارهای امریکایی و ارزوی موفقیت میکنیم برای تیم مذاکره کننده و خسته نباشی میگیم به خاطره اینهمه مقاومت جانانه از طرف تیم ایرانی خدا قوتشان باشه ان شا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس