کد خبر 36482
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳

ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش مستقر در خليج عدن در دو عمليات جداگانه موجب ناکامي دزدان دريايي و نجات دو کشتي ايراني شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، کشتي VALHLH که در طول کانال سوئز در حرکت بود مورد حمله سه فروند قايق دزدان دريايي قرارگرفت که با هوشياري و اقدام به موقع ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بدون هيچ آسيب و يا تأخيري مسير خود را به سوي بندرعباس ادامه داد و قايق‌هاي دزدان دريايي نيز که با آتش سنگين دريادلان نيروي دريايي مواجه شده بودند به ناچار متواري شدند.

براساس اين گزارش، دزدان دريايي در اقدامي مشابه با چهار فروند قايق تندرو به کشتي ايراني "نبي " که از جزيره خارک به سوي بندر عين السخناء در کشور مصر در حال حرکت بود حمله کردند که با برخورد به موقع ناوگروه رزمي و تيم‌هاي عمليات ويژه نيروي دريايي ارتش و آتش سنگين آنها ناگزير از موقعيت گريختند.

سيزدهمين ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش در تاريخ 26 اسفند سال 89 جهت اسکورت و تامين امنيت کشتي‌هاي تجاري و نفتکش به آب‌هاي آزاد بين‌المللي و منطقه حساس خليج عدن اعزام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس