کد خبر 364513
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حساسیت دربی برای تماشاگران بیشتر از بازیکنان است و همین حساسیت از تماشاگران به بازیکنان و مربیان سرایت می‌کند که این مسئله باعث می‌شود دربی جذاب نشود.

به گزارش مشرق، وحید هاشمیان در آستانه دربی 79 درباره این بازی و همچنین تجربه حضورش در دربی‌های تهران صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

هنوز هم درگیر کلاس‌های مربیگری هستید؟

بله مرتب به کلاس می‌رویم هرچند که یک هفته‌ای کلاس‌ها تعطیل بود اما در خانه باید کارهای تحقیقاتیمان را انجام می‌دادیم و تا عید نوروز این کلاس‌ها تمام می‌شود و حتما می‌خواهم به تهران بیایم چراکه دلم برای ایران تنگ شده است.

به جز حضور در تمرینات بایرن‌مونیخ آیا در تمرینات تیم دیگری هم شرکت کردید؟

نه چون هر مربی فقط یک تیم را می‌توانست کنترل کند و من هم در تمرینات بایرن‌مونیخ شرکت کردم و در تمرین تیم دیگری حاضر نمی‌شوم.

تیم ملی کشورمان در یک بازی تدارکاتی مقابل کره جنوبی این تیم را شکست داد. این بازی را دیدید؟

من کل بازی را ندیدم اما دقایقی از بازی را موفق شدم ببینم و خوشحالم که تیم ایران یک برد خوب را مقابل کره جنوبی به دست آورد چرا که در فوتبال ما نتیجه مهم است اما باید بگویم که به نظر من کره جنوبی در زمین با برنامه‌تر حاضر شد و حفظ توپ بهتری نسبت به تیم ما در زمین داشت و همچنین موقعیت‌های گل این تیم بیشتر بود اما به هر حال تیم ایران منطقی بازی کرد و برد.

باز هم تیم ملی مقابل حریفش دفاعی بازی کرد. شما فکر می کنید با این روش بازی می‌توانید در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیریم؟

من فکر می‌کنم کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و چون می‌دانسته همه کشورهای قدرتمند فوتبال آسیا این بازی را می‌بینند به عمد سیستم تیم ملی را دفاعی چید تا همه را فریب دهد و به اعتقاد من تیم ملی در جام ملت‌های استرالیا هجومی بازی می‌کند به هر حال نباید در بازی‌های تدارکاتی همه چیز را رو کرد.

دو روز دیگر دربی 79 برگزار می‌شود شما به عنوان یکی از بازیکنان اسبق پرسپولیس درباره این بازی چه صحبتی دارید؟


به هر حال فکر می‌کنم این دربی یک بازی حساس برای دو تیم چراکه هم استقلال و هم پرسپولیس برای بالا آمدن در جدول نیاز به سه امتیاز بازی دارند. به هر حال نتیجه این بازی یا برد برای یکی از دو تیم است و یا امتیازات تقسیم می‌شود اما حساسیت بازی بالا است و پرسپولیس برای اینکه نشان دهد بدشانسی آورده و خودش را در جدول بالا ببرد انگیزه زیادی برای برد خواهد داشت.

شما چند دربی بازی کردید؟

فکر می‌کنم دو یا سه دربی توانستم بازی کنم.

حساسیت دربی برای شما که سال‌ها در لیگ‌های حرفه‌ای اروپا بازی کردید چطور معنی پیدا می‌کرد؟

باید بگویم که حساسیت دربی بیشتر برای طرفداران دو تیم است و این حساسیت ناخوداگاه به بازیکنان هم منتقل می‌شود و حتی روی تفکرات مربیان هر دو تیم هم تاثیر می‌گذارد.

از اینکه در دربی سابقه گلزنی ندارید ناراحت نیستید؟

من به عنوان یک مهاجم گل زدن به همه تیم‌ها را دوست داشتم و به هر تیمی گل می‌زدم خوشحال می‌شدم حتی اگر دیگر بازیکنان هم گل می‌زدند باز هم من خوشحال می‌شدم و مهاجم خودخواهی نبودم.

فکر می‌‌کنید پرسپولیس توانایی پیروز شدن در بازی یکشنبه را دارد؟

من همه نفرات پرسپولیس را نمی‌شناسم چون خیلی از بازی‌های این تیم را ندیدم و سخت است که بخواهم در این باره حرف بزنم اما تا جایی که من می دانم هم استقلال و هم پرسپولیس از انگیزه بالایی برای این بازی سود می‌برند.

اگر بخواهید دربی استقلال و پرسپولیس را با یک دربی اروپایی مقایسه کنید کدام بازی را مثال می‌زنید؟

به نظر من بازی بایرن مونیخ و دورتموند را از نظر حساسیت می‌توان به این دربی تشبیه کرد هرچند که حساسیت بازی شالکه و دورتموند هم بسیار بالاست.

چرا دربی‌های تیم‌های اروپایی به رغم حساسیت بسیار زیاد جذاب از آب درمی‌آید اما دربی تهران این گونه نیست؟

ببینید اروپایی‌ها احساسی نیستند و خیلی منطقی بازی می‌کنند اما ایرانی‌ها مردمانی احساسی هستند و این احساسی بودن در نوع فوتبال ما ایرانی‌ها به خوبی مشخص است و به همین دلیل دربی‌هایمان جذاب نمی‌شود.

گفته می‌شود زلاتکو کرانچار در آستانه نشستن بر روی صندلی سرمربیگری تیم ملی امید است شما فکر می‌کنید او می‌تواند گزینه خوبی برای تیم امید باشد؟

کرانچار سرمربی تیم ملی کرواسی بوده و نتایج خوبی با این تیم گرفت و حتی تیم‌های باشگاهی خوبی هم در اختیار داشته و فکر می‌کنم که عملکرد او در سپاهان هم قابل احترام است و به نظرم تیم ملی امید می‌تواند با کرانچار نتیجه بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس