کد خبر 364500
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

معاون وزیر کار گفت: برای ایجاد اشتغال و ثبت فرصت های شغلی موجود نیاز است که ایده به طرح تبدیل شود و طرح ها قابل سنجش و گزینش باشد، منابع مالی آن مشخص و ضمن توجه به نیاز بازار به موضوع سودآوری کالایی که قرار است با اجرای طرح تحقق پیدا کند، هم مشخص باشد.

 به گزارش مشرق، حسن طایی، نیاز سالانه کشور به ایجاد فرصت شغلی را بین 800 تا 900 هزار فرصت اعلام کرد و گفت: برای تحقق این تعداد شغل نیاز به رشد تولید 7 درصدی است و علاوه بر سرمایه گذاری نیازمند فضای امن هستیم.

معاون اشتغال وزیر کار اظهارداشت: محیط کسب و کار ما باید بهبود یابد و تنها در فضای امن اقتصادی و با تامین زیرساخت های لازم سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال رونق پیدا می کند. در صورت تحقق رشد تولید، اشتغال ایجاد می شود.

طائی خاطرنشان کرد: در کنار رشد سرمایه گذاری و بحث بازار کار، سیاست واردات و صادرات کشور باید متناسب با سطح تولید داخلی باشد که در این ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفتگوهایی انجام شده است.

وی با تاکید بر افزایش فرهنگ آفرینی بیان داشت: بازار کار نیاز به ارتقای فرهنگ کار دارد و کارآفرینی برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ فرصت های شغلی موجود ضروری است. در کارآفرینی همواره باید خلق فرصت های جدید شغلی و نیز نوآوری برای بهبود در فرایند تولید مورد نظر باشد.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: علاوه بر توجه به بازار کار، باید همگان از طریق اطلاع رسانی از فرصت های شغلی ایجاد شده مطلع شوند تا اوضاع بازار کار بهبود یابد. در اینصورت، کارفرمایان می توانند بهترین نیروها را جذب کنند و برای سازماندهی این نیروها به کانون های کاریابی نیاز است.

معاون وزیر کار با اشاره به ایکه در حال حاضر 700 کاریابی داخلی و 80 کاریابی خارجی در کشور داریم گفت: بر اساس آمارها، مشارکت اقتصادی در ایران 37 درصد است که این رقم نسبت به نرم جهانی 27 درصد کمتر است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و ثبت فرصت های شغلی موجود نیاز است که ایده به طرح تبدیل شود و طرح ها قابل سنجش و گزینش باشد، منابع مالی آن مشخص و ضمن توجه به نیاز بازار به موضوع سودآوری کالایی که قرار است با اجرای طرح تحقق پیدا کند، هم مشخص باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس