کد خبر 364148
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

بعد از معرفی محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم به عنوان یکی از مدیران باسابقه، به نظر می‌رسد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از گذشت بیش از یکسال از فعالیت دولت یازدهم به یک سر و سامانی دست یابد، که این موضوع را می‌توان در کلام نمایندگان مجلس هم دریافت.

به‌ گزارش مشرق، صحن علنی امروز مجلس شاهد معرفی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود، که به نظر می‌رسد محمد فرهادی این‌بار بتواند در نشست علنی هفته آینده موفق به کسب اعتماد اکثریت نمایندگان و باز کردن قفل ساختمان شهرک غرب شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از گذشت بیش از یکسال از فعالیت دولت یازدهم هنوز به سر و سامان مطلوب نرسیده است، حال رئیس جمهور پس از معرفی و سرپرستی افرادی چون میلی‌منفرد، توفیقی، فرجی‌دانا، نجفی، نیلی احمدی‌آبادی، دانش‌آشتیانی، فردی دارای سابقه مدیریتی و علمی را به مجلس معرفی کرده که به اذعان بسیاری از نمایندگان بهترین گزینه در شرایط کنونی برای تصدی وزارتخانه مهم و حساس علوم است.

 

نگاه مثبت نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی علوم/ در کارنامه فرهادی نوعی اعتدال است

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با مثبت خواندن معرفی محمد فرهادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به نظر من با توجه به سوابق بالای وزارتی فرهادی و آشنایی با فضای وزارت علوم نمایندگان نظر مثبتی نسبت به وی دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در کارنامه و سوابق کاری فرهادی نوعی اعتدال وجود دارد، افزود: قطعا فرهادی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به نگاه مثبت نمایندگان مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم، تصریح کرد:‌ با توجه به فضای کنونی مجلس، فرهادی در نشست هفته آینده مجلس رأی مناسبی از نمایندگان خواهد گرفت.

 

فضای مجلس در قدم اول نسبت به فرهادی وزیر پیشنهادی علوم منفی نیست

در این رابطه غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، گفت: پاسخ دادن درباره نگرش کنونی نمایندگان مجلس به محمد فرهادی وزیر پیشنهادی زود است، اما شاهد بودیم که امروز در زمان اعلام وصول نامه معرفی، نمایندگان دیگر واژه "دو دو" نگفتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فضای مجلس در قدم اول نسبت به فرهادی وزیر پیشنهادی علوم منفی نیست، افزود: امیدواریم در مذاکرات با وزیر پیشنهادی در هفته پیش‌روی به یک جمع‌بندی مثبت برسیم، تا مشکل این بخش حل شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش بینی اغلب نمایندگان مجلس درباره رأی آوری بالای فرهادی در نشست هفته آینده مجلس، گفت: قطعا من قدرت غیب‌گویی بعضی از نمایندگان را ندارم، از این‌رو باید در این رابطه صبر کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، درباره سوابق فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، افزود: وی در امور کاری خود با تجربه است.

 

سابقه مدیریتی و تجربیات اجرایی محمد فرهادی بر کسی پوشیده نیست

محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه نظر قاطبه مجلس در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری مثبت است٬ گفت: سابقه اجرایی خوب و همچنین تجربیات مثبت مدیریتی وی در وزارت خانه‌های علوم و بهداشت در دولت‌های قبل وجه ممیزه ای جلب نظر نمایندگان است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه حساسیت‌های موجود در مجلس به گرایش‌های سیاسی افراد مربوط نمی شود٬ افزود: طبیعی است هر دولتی با رویکردهای خاص خود می‌خواهد کشور را اداره کند از این رو حساسیت مجلس بیشتر بر روی ضعف‌های عملکردی٬ و سوابق مسئولیتی  گزینه‌های مطرح برای وزارت علوم بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه حساسیت مجلس در خصوص محمد فرهادی گزینه پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حد حداقل ممکن قرار دارد٬ گفت: در زمان اعلام وصول نامه رئیس جمهور در خصوص گزینه پیشنهادی علوم استقبال از محمد فرهادی بهتر بود.

وی با تاکید بر اینکه اراده مجلس در خصوص اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم موکول به روز پایانی و رای اعتماد خواهد شد٬ گفت: همانطور که در مورد احمدی دانش‌آشتیانی خیلی موضوعات از جمله اقامت خانواده وی در خارج از کشور در روز رای اعتماد مشخص شد در مورد این گزینه نیز باید منتظر آن روز و اظهارات نمایندگان و توضیحات وی باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت علوم، انسانی با ویژگی های ارزشی بسیار است٬ یادآور شد: محمد فرهادی چون دوبار در دو وزارت‌خانه علوم و بهداشت خدمات موثری به کشور ارایه کرده و شناخت کافی بر دو حوزه دارد می‌تواند گزینه خوبی برای اداره وزارت علوم در دولت یازدهم باشد.

 

فرهادی راه سختی برای رای اعتماد از مجلس در پیش ندارد

بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با یادآوری معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: به نظر می‌رسد که اغلب نمایندگان نظر منفی نسبت به وی ندارند و می‌تواند رای اعتماد مجلس را جلب کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن انتخاب محمد فرهادی،‌ ادامه داد: امروز در صحن مجلس اغلب نمایندگان نظر موافق خود را اعلام کردند و به نظر می‌رسد وی برای تصدی‌گری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه سختی در پیش ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره سوابق کاری محمد فرهادی، گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری عملکرد روشنی داشته و زحمات و سوابق وی در دوره‌های مختلف مشخص است؛ همچنین حاشیه‌هایی که در مورد گزینه‌های قبلی وزارت علوم وجود داشته در مورد ایشان صدق نمی‌کند.

 

اعتدال، روحیه تعامل و گفت‌وگو شاخصه‌های اصلی وزیر پیشنهادی علوم

همچنین حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، گفت: فرهادی چهره معتدل و اخلاقی بوده و در سال‌‌های اخیر تجربه مدیریت کلان در وزارت علوم و بهداشت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجربه بالای فرهادی در اداره وزارتخانه‌ها، افزود:‌ عملکرد وی در دوران وزارت و ریاست در جمعیت هلال احمر نشان‌دهنده توانایی بسیار مطلوب فرهادی در اداره امور است.

وی نگاه اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به فرهادی وزیر پیشنهادی علوم را مثبت خواند و گفت: به نظر می‌رسد که وی در نشست هفته آینده مجلس رأی بالایی را از آن خود کند.

معاون نظارت مجلس، اعتدال، روحیه تعامل و گفت‌وگو را از شاخصه‌های وزیر پیشنهادی علوم برشمرد و گفت:‌ قطعا حضور فرهادی در وزارت علوم می‌تواند به توسعه و پیش برد اهداف این حوزه کمک بسیاری کند.

 

فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، مثبت است

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس اقدام دولت در معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم را مثبت خواند و گفت: فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، مثبت است.

جواد جهانگیرزاده اقدام دولت در معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم را مثبت خواند و گفت: حضور و عملکرد روشن فرهادی در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در دولت‌های قبلی در سوابق کاری فرهادی به خوبی مشهود است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس، افزود: از پیشنهاد دولت مبنی‌بر معرفی محمد فرهادی به عنوان تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استقبال می‌کنیم چراکه وی فردی دانشمند، انقلابی و مدیری با تجارب مدیریتی ارزنده و مثبت است.
 

وی تصریح کرد: حضور فرهادی در سازمان هلال احمر نیز بیانگر مدیریت مناسب و عملکرد غیرحساسیت‌زای وی است.
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه در زمان فعلی دیدگاه‌‌ها  نسبت به فرهادی در مجلس مثبت بوده، یادآور شد: محمد فرهادی وزیر پیشنهاد شده دولت جهت تصدی وزارت علوم به طور جدی می‌تواند اعتماد مجلس را جلب کرده و رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که با حضور دکتر فرهادی در راس وزارت علوم، مطالبه ویژه رهبر معظم انقلاب در خصوص نهضت علمی با همکاری مستمر دولت، مجلس و سایر ارکان تاثیرگذار نظام سرعت بیشتری یافته و جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خویش نزدیک می‌شود، ضمن اینکه ابراز اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمد فرهادی روابط بین مجلس و دولت را مطلوب‌تر خواهد کرد.

دولت مشی اعتدال را در معرفی فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم رعایت کرده است

احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات وفناوری ، گفت: با توجه به آزمایش 4 وزیر معرفی شده ازسوی دولت به مجلس برای تصدی وزارت علوم، دولت به این نتیجه رسیده است که باید اعتدال را درمعرفی وزیر رعایت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده فکر می کنم که آقای فرهادی از اعتدال برخوردار بوده و جو مجلس در روز اعلام وصول نامه رئیس جمهور در خصوص معرفی وی برای تصدی وزارت علوم مناسب بود، اما باید منتظر ماند  و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: دولت در معرفی وزیر پیشنهادی مشی اعتدال را رعایت کرده و مجلس درس خوبی به دولت داد، البته اینکه گفته می شود مجلس در مقابل دولت مشی لجبازی را در پیش گرفته تنها یک تبلیغ سوءاست و مجلس به بحث ولایت و فتنه توجه بسیاری دارد.

 

فضای مجلس نسبت به فرهادی مثبت است

همچنین سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت است، گفت: به نظر من در روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی در هفته آینده مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرهادی دارای سوابق بسیاری در امور مدیریتی است و امیدواریم که تجربه اجرایی وی به کمک بیاید و وزارت علوم را رو به توسعه و پیشرفت علمی ببرد.

عضو جبهه پایداری، با اعلام اینکه نظر کلیت مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت است، افزود: امیدوارم فرهادی در دوران وزارت خود تلاش کند که وزارت علوم از حواشی سیاسی به دور باشد.

 

وزیر پیشنهادی علوم شخصیتی مستقل و غیر سیاسی است

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: اگر دولت از ابتدا فرهادی را معرفی کرده بود شاهد نگرانی های کنونی در جامعه نبودیم مطمئنیم در جلسه رأی اعتماد روز چهارشنبه با رأی خوبی از مجلس بدرقه شده و در نهایت کابینه تکمیل می شود.

منصور حقیقت پور درباره معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمانی که فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد هنوز ساعتی تا پایان صحن علنی مانده بود از این رو با جوی که بر مجلس حاکم شد گمان می کنم بالای 180 رأی از مجلس خواهد گرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بهتر بود دولت با توجه به شناختی که از ذائقه مجلس پیدا کرده بود از همان ابتدای کار فرهادی را به عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد می داد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از کسب رأی مجلس از سوی فرهادی عنوان کرد: اگر دولت از ابتدا فرهادی را معرفی کرده بود شاهد نگرانی های کنونی در جامعه نبودیم لذا مطمئنیم در جلسه رأی اعتماد روز چهارشنبه هفته آتی با رأی خوبی از مجلس بدرقه شده و در نهایت کابینه تکمیل شود.

حقیقت پور با اشاره به سوابق مدیریتی فرهادی خاطرنشان کرد: محمد فرهادی مدت مدیدی تولیت امر بهداشت و درمان کشور را به عنوان وزیر عهده دار بوده و به عنوان پزشک و استاد دانشگاه فعال است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پایان تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یکی از نیروهای حرفه ای، مؤمن، مستقل و غیر سیاسی بوده و امیدواریم بتواند با ورود به وزارت علوم این وزارتخانه را به مقصد منظور برساند./

فرهادی می تواند با رعایت شروطی رای اعتماد بگیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را از جهت اجرایی قابل اعتماد برای مجلس دانست و گفت: فرهادی یکی ازگزینه های کم حاشیه برای وزارت علوم است مشروط بر اینکه نسبت خود با خط قرمز نظام را به شکل شفاف بیان کند.

حمید رسایی با اشاره به معرفی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، گفت: با توجه به سابقه اجرایی به عقیده بنده آقای فرهادی یکی ازگزینه هایی است که مجلس به آن اعتماد می کند وصلاحیت های لازم را برای تصدی وزارت علوم دارد، البته همه ما در طول عملکرد مدیریتی خود شاید تصمیماتی بگیریم که آن تصمیمات قابل نقد باشد، اما گاهی نقدهای وارده به تصمیمات تا حدی جدی است که نمی توان برای مسئولیتی بزرگتر به آن فرد اعتماد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای فرهادی از جهت سیاسی با اینکه وزیر دولت موسوی وخاتمی بوده است، اما جزء آن دست ازمدیرانی می باشد که بی حاشیه و کم حاشیه است اما درخصوص برخی حاشیه ها که برای مجلس به عنوان خط قرمزنظام مطرح است منتظریم تا نظرات صریح ایشان را بشنویم.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: برخی وزرای دولت اقای روحانی علیرغم اینکه در فتنه مواضع خوبی نداشتند به دلیل اینکه در زمان رای اعتماد صراحتا موضع گرفتند و آن را محکوم کردند توانستند رأی اعتماد نمایندگان را جلب کنند مثل آقایان زنگنه و آخوندی و فرجی دانا هرچند بعدا متاسفانه در عملکردشان فاصله خود را حفظ نکردند که منجر به استیضاح یکی در مجلس و تذکر صریح رهبر انقلاب در دیدار هفته دولت شد. با این حال در خصوص آقای فرهادی منتظریم تا مواضع صریح ایشان را بشنویم. طبعا اگر ایشان امضای خود را انکار کند مجلس یک طور برخورد می کند و اگر آن را بپذیرد ولی آن را تصحیح کند و قبول کند که اشتباه بوده طور دیگری برخورد می کند.

وی تصریح کرد: درطول مدت دولت یازدهم وقتی فرهادی به جایگاه ریاست هلال احمر منصوب شد برخورد منصفانه ای داشت، درضمن فرهادی به عنوان یکی ازگزینه های مطرح برای این پست وزارت علوم  بود که رئیس جمهور به جای گزینه های ضعیف و پر حاشیه می توانست ازابتدا وی را معرفی کند.

رسایی گفت: فراکسیون اصولگرایان همه گزینه های پیشنهادی را دعوت کرده و صحبت های آنها را شنیده است و آقای فرهادی را نیز دعوت خواهد کرد، فقط آقای دانش آشتیانی را با توجه به اینکه همه با وی آشنا بودند و می دانستند ضعیف است و زمان هم کم بود جلسه ای برگزار نشد، البته درکمیسیون ها هم نمایندگان با آقای آشتیانی جلساتی برگزار کردند.

 

فرهادی باید افراد موثر در فتنه را ازخود دور کند/ علاقمند نیستیم که جریان فرجی دانا به وجود آید

روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درخصوص محمد فرهادی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به احتمال زیاد وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد را کسب می کند، اما به هرحال صحبت هایی با آقای فرهادی تا قبل از روز رای اعتماد انجام شده و جلساتی در خصوص بررسی برنامه های وی برای وزارتخانه علوم برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر پیشنهادی باید مراقب باشد افرادی را که حساسیت مجلس را تحت تاثیر قرارمی دهد و در فتنه نقش داشتند ازخود دور کند و این موضوع به نوعی اخطار و اتمام حجت است، زیرا علاقمند نیستیم که باز جریان آقای فرجی دانا در مجلس پیش آید.

وی تصریح کرد: آن چیزی که از ظاهر مجلس مشخص است، به احتمال بسیار وزیر پیشنهادی در کلیات مورد قبول خانه ملت است.

 

فرهادی دغدغه مجلس را می‌شناسد

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام دولت در معرفی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ گفت: محمد فرهادی که در حال حاضر مدیر عامل هلال احمر و وزیر بهداشت دولت اصلاحات بوده از کارنامه خوبی برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری استقبال نمایندگان از معرفی محمد فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم٬ افزود: با توجه به عملکرد وی در دوره اصلاحات و همچنین در دورانی که در هلال احمر بوده مجلس نگاه مثبتی به خدمات وی داشته و به طور حتم وی می‌تواند با ارایه برنامه‌های خود رای خوبی از مجلس کسب کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تشکر از دولت یازدهم در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم با درنظرگرفتن دغدغه‌های نمایندگان٬ گفت: از دولت متشکریم که بعد از کش و قوس‌هایی که داشته پیام مجلس را درک کرده به این معنی که مجلس عقد اخوت با کسی نبسته و در صورتی که دولت در معرفی گزینه پیشنهادی به مجلس شاخص‌ها را مدنظر قرار دهد کمال همکاری را از سوی مجلس شاهد خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس رای بسیار چشمگیری به محمد فرهادی خواهد داد٬ افزود: کارنامه مثبت و همچنین توان علمی گزینه پیشنهادی از نقاط مثبت و بازری است که وی را به مسند وزارت علوم نزدیک خواهد کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بحث‌های فرهنگی و علمی دانشگاه باید به طور شفاف در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دیده شود٬ گفت: به طور حتم نمایندگان با دیدن برنامه‌های فرهادی اجازه حضور وی در وزارت علوم را خواهند داد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: با توجه به شناختی که داریم دغدغه نمایندگان برای وی بسیار مهم بوده امید است این وزارتخانه روزهای خوبی را از این پس سپری کند.

 

فرهادی معتدل است/ مجلس به او رای بالایی خواهد داد

محسن علیمردانی نماینده زنجان با اشاره به معرفی فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری گفت: فرهادی سابقه اجرایی بسیار قوی و خوبی دارد، فرد شناخته شده و معتدلی است که ضمن دارا بودن تجربه قوی، از نظر اخلاقی نیز معقول بوده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه فرهادی در تصدی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان در گذشته و مدیر عاملی هلال‌احمر در زمان فعلی، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان که عقیده داشتند فرد معتدلی باید در راس این وزارتخانه قرار گیرد، بر این باور هستند که این گزینه، مطلوب و از چهره‌های معتدل همان طیف است.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان رای بالایی به فرهادی بدهند و افزود: مجلس به خوبی از فرهادی حمایت خواهد کرد و با توجه به اینکه او تجربه اجرایی خوبی دارد و معتدل عمل کرده، رای بسیار بالایی نیز خواهد آورد.

علیمردانی با اشاره به اینکه از فرهادی نکات منفی نشنیده است، ادامه داد: بهترین فردی که می‌تواند مشکل وزارتخانه علوم که بدون وزیر مانده بود، مرتفع کند و تعامل خوبی با نمایندگان، مجلس و دولت برقرار کند و بهترین رأی را نسبت به گزینه‌های قبلی داشته باشد، ‌آقای فرهادی است.

وی از مجلس خواست با سرعت بررسی در خصوص فرهادی را انجام دهد و گفت: تعامل مجلس و دولت در شرایط کنونی بین المللی و داخلی موجب آن می‌شود که همه نیروها در کشور کنار هم باشند، تعامل داشته باشند و من مطمئنم با معرفی فرهادی فضا بهتر خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه‌ها بیان کرد: اگرچه افراد هر کدام سلایق خاص خودشان را دارند که از نظر سیاسی و کاری نیز قابل احترام است ولی کمتر کسی موافق است که فضای دانشگاهها به سمت سیاسی کشیده شود. دانشگاهها باید به سمت توسعه علمی و فناوری برود، به تمام سلایق احترام گذاشته شود و در فضاهای علمی و دانشگاهی تشنج نباشد.

 

اعتماد مجلس به فرهادی حتمی است/خیز علمی کشور نزدیک است

رضا صابری‌ با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در معرفی محمد فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ گفت: اعتماد مجلس به این گزینه دولت برای تصدی بر وزارت علوم حتمی است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به تجربیات مثبت مدیریتی و سوابق اجرایی درخشان محمد فرهادی٬ افزود: در توفیق فرهادی برای ارتقا بار علمی کشور با سپردن مسئولیت وزارت علوم به وی شکی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه رو به رو نشدن مسیر علمی کشور با مشکلات مختلف دغدغه تمامی مسئولان و مردم است٬ گفت: دولت با معرفی محمد فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی علوم به مجلس به دغدغه مجلس و مردم توجه کرد.

وی با بیان اینکه حرکت وزارت علوم به سکانداری محمد فرهادی به سمت و سوی رشد علمی قابل پیش بینی است٬ تصریح کرد: امید است گزینه پیشنهادی وزارت علوم با بهره‌گیری از تجربیات وزاراتی خود بتواند خلاء‌های موجود در این وزارت‌خانه را رفع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد:‌ تجربیات موفق فرهادی در وزارت علوم و بهداشت در دولت‌های قبل کمک شایانی به خیزعلمی کشور در راستای فتح قله‌های توسعه خواهد کرد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    آره دیگه اگر چه نمایندگان هم میدانند فرهادی هم از جبهه اصلا ح طلبان است اما راه بازگشت براشون نمانده به قول معروف قمار باز اگه نگه ...........
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    امثال تو چشم امیدتون به وزارت علوم بود که به نقطه تقابل دولت و مجلس تبدیل بشه ولی با معرفی دکتر فرهادی باید سرتونو تو آخورتون بکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس