کد خبر 363688
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱

وجود چنین وب‌سایت یا اپلیکیشنی نه تنها در مورد راه‌پیمایی چند ده میلیونی اربعین می‌تواند بسیار مفید است بلکه می‌تواند در طول سال، تشرف مسلمانان به شهرهای زیارتی در کشورهای مختلف از جمله ایران را روی نقشه جانمایی کرده و نشان دهد که زائران کدام شهرهای زیارتی، از کدام شهر و کشور و با چه فراوانی‌ای سفر می‌کنند.

اپلیکیشنی برای راهپیمایی میلیونی اربعین // در حال ویرایش
گروه جنگ نرم مشرق- در مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال گذشته، به اعتبار خبر وزارت گردشگری عراق، 20 میلیون و 700 هزار نفر از شیعیان و اهل تسنن و مسیحیان شرکت داشته‌اند. این آمار که به صورت رسمی است و غیر رسمی منتشر شده، علی رغم تهدیدات تروریستی است که تکفیری‌ها برای کاهش جمعیت در این مراسم داشته‌اند منتشر شده است.

اگر چه در دو سال گذشته جمعیت این راهپیمایی بزرگ به بیش از 16 میلیون نفر رسید؛ اما تهدیدات تروریستی سال 92 نه تنها از این خیل عظیم نکاست، بلکه به 20 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافت. این در حالی است که به گفته ویکی‌پدیا بر اساس آمار غیر رسمی، (احتمالا بر اساس برآورد ماهواره‌ای) جمعیت حاضر در این اجتماع بزرگ 25 تا 30 میلیون نفر تخمین زده شده است.

ویکی پدیا از آن به عنوان "عظیم ترین تجمع صلح آمیز جهان" نام برد. اگر چه با فشار صهیونیست ها بلافاصله صفحه پیاده روی اربعین را از صفحات خود حذف نمود.

با این وجود تنها شبکه‌های خبری شیعیان به پوشش آن می‌پردازند و این مراسم عظیم با تیغ سانسور شبکه‌های خبری جهان مواجه می‌شود. علیرغم بی‌نظیر بودن این راهپیمایی، رسانه‌‌های آمریکایی و صهیونیستی این راهپیمایی را به طور کامل سانسور کرده و اشاره‌‌ای به آن نمی‌کنند. حتی شبکه‌های منطقه‌ای نظیر الجزیره و رسانه‌‌های دولتی وابسته به رژیم سعودی و رژیم بحرین، از زیرنویس آن هم دریغ کردند.

اپلیکیشنی برای راهپیمایی میلیونی اربعین // در حال ویرایش

از سوی دیگر اما مردم چین در آغاز سال نو چینی سفرهای خود را آغاز می‌کنند و به شهرهای اجدادی‌شان بازمی‌گردند. تعداد سفرهایی که در طول این مدت انجام می‌شود آنقدر زیاد است که این مدت سفرهای چینی، عنوان بزرگ‌ترین سفرهای سالیانه جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

موتور جستجوی قدرتمند چینی، بَیدو، نقشه‌ای را منتشر کرده است که هر هشت ساعت به‌روز شده و تراکم سفرهای مردم چین در مسیرهای مختلف را همراه با جزئیات اطلاعات آن نشان می‌دهد.

سخن‌گوی موتور جستجوی چینی بیدو در این باره می‌گوید این اطلاعات روزانه از میان 5 میلیارد جانمایی جستجوهای انجام شده توسط افراد مختلف در سراسر چین به دست آمده است.

اربعین

حال با توجه به نزدیک بودن برگزاری مجدد این راهپیمایی چند ده‌میلیونی که احتمالا امسال پرشورتر و شلوغ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، به علاقمندان پیشنهاد می‌شود وب‌سایت یا اپلیکیشنی شبیه به آنچه که چین اکنون راه‌اندازی کرده است، راه‌اندازی کنند تا به صورت آنلاین، میزان سفرهای شیعیان، اهل تسنن و مسیحیانی که در ایام اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند مشخص شود.

ضمن آنکه وجود چنین وب‌سایت یا اپلیکیشنی نه تنها در مورد راه‌پیمایی چند ده میلیونی اربعین می‌تواند بسیار مفید است بلکه می‌تواند در طول سال، تشرف مسلمانان به شهرهای زیارتی در کشورهای مختلف از جمله ایران را روی نقشه جانمایی کرده و نشان دهد که زائران کدام شهرهای زیارتی، از کدام شهر و کشور و با چه فراوانی‌ای هستند.

اطلاعاتی که از این وب‌سایت به دست خواهد آمد، غیر از جنبه تبلیغاتی، می‌تواند برای سازمان گردش‌گری، هتل‌ها، پلیس، شهرداری‌ها، مترجمین، اهالی فرهنگ و بسیاری اقشار مسئول دیگر که هر نوع رابطه‌ای با مسئله توریسم و مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند تا حد بسیار زیادی مفید فایده و درنتیجه ذی‌قیمت باشد؛ که همین ذی‌قیمت بودن نیز دلیلی است بر انجام هرچه سریعتر این کار.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    زمانی دست می دادند برای زیارت امام حسین ع . امروز باید با پیاده روی اربعین که داعش و آمریکا واسرائیل را عصبانی می کند،عمل صالح برایمان نوشته شود
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    برای جاسوسها و بمب گذارهاهم می تونه مفید باشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس