رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: پس از پایان این فیلم تماشاگر با چشمانی اشک بار سالن را ترک می کند اما این فیلم تلخ نیست و این به این خاطر است که کارگردان فیلم را شیرین و خوب تمام می کند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص فیلم در حال اکران «شیار143» گفت: این فیلم نمونه ای از فیلم هایی است که با اقتباس از یک کتاب خاطره ساخته شده است. کتاب خاطرات یک مادر شهید که خانم نرگس آبیار آن را نوشته است تبدیل به فیلم نامه ای خوب و با قدرت و سپس تبدیل به این فیلم ارزشمند شده است.

نویسنده کتاب همپای صاعقه ادامه داد: امروز مردم استقبال خوبی از این فیلم کرده اند و به عقیده ی من این از بابت قصه ی فیلم است که گیرایی قابل قبولی دارد و فیلم را جذاب کرده است.خود من سه بار این فیلم را دیده ام و هر بار از این فیلم جذابیت و شادابی دریافت کرده ام.

بابایی افزود: بیننده با دیدن این فیلم خسته نمی شود و راضی از سالن سینما بیرون می آید و من فکر می کنم آثار مکتوبی که در این سال ها در حوزه ی دفاع مقدس نوشته شده است قابلیت تبدیل شدن به این چنین آثار باکیفیتی دارند.

این پژوهشگر دفاع مقدس گفت: این فیلم مشکلات یک مادر شهید مفقودالاثر را که در جامعه ی ما کم هم نبوده اند به جامعه نمایش می دهد و این فیلم توانسته است به خوبی این روایت را به مخاطب انتقال دهد و تماشاگر به خوبی همذاد پنداری کرده و خود را به جای شخصیت الفت می گذارد و این موفقیت فیلم است.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس افزود: پس از پایان این فیلم تماشاگر با چشمانی اشک بار سالن را ترک می کند اما این فیلم تلخ نیست و این به این خاطر است که کارگردان فیلم را شیرین و خوب تمام می کند.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: متأسفانه برخی فیلم سازان ما می خواهند نمایش تلخی را با تلخی تمام بکنند.این واضح است که جنگ تلخی دارد و جنگ قرار نیست شیرین باشد ولی همین طور که حضرت امام(ره) چندین دست آورد مهم از جنگ را در پیام قطعنامه 598 اشاره می کنند یک هنرمند هم باید تمام وقایع را بازگو کند و امیدوارانه سخن بگوید.

بابایی افزود:من نمونه ی این نوع روایت را در کارهای مرحوم ابوالفضل سپهر دیده ام.وسپهر علی رغم اینکه تمام تلخی های جنگ را می گوید و مثلا در جایی دارد در مورد کانال حرف می زند در پایان شعرش می گوید کانال امروز مال ما است این گردان هم پابرجاست. این نوع نگاه به جامعه امیدواری  می دهد و به نظر من تمام هنرمندان ما باید نگاهی این چنین به مسائل داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس