افتتاحیه اکران فیلم سینمایی «شیار 143» طی مراسم ویژه با حضور مادران شهید در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی شامگاه 17 آبان ماه با حضور مادران 143 شهید و برخی مقام های لشکری و کشوری و چهره های فرهنگی و ورزشی در برج میلاد افتتاح شد.

فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شد

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را سیدعلی ضیاء به عهده داشت به مادران شهید و حاضران در جمع خوش آمد گفته شد و پس از آن نرگس آبیار نویسنده و کارگردان روی صحنه آمد و گفت: انتظار با قدم های آهسته به پایان رسید و تنها چند روز دیگر به آغازی دوباره باقی مانده است و امشب به بهانه فیلم «شیار 143» دور هم جمع شده ایم تا فرش قرمز را زیر پای مادران فداکار و البته چشم به راه سرزمین مان پهن کنیم و به گرمی دستانشان را بفشاریم و بگوییم خوش آمدید به محفل خودتان؛ محفلی که به نام مادر شهید زینت داده شده و از آنها بخواهیم با نفس حق خود برای ادامه راه «شیار 143» دعا کنند.

فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شد

وی در ادامه افزود: ای مادران سرزمین من، به عنوان یک زن با همه وجود خوشحالم که کنار فیلمم ایستاده اید و با مهر وجودی خود «الفت» را برای شروعی دیگر راهی و همراهی می کنید.

کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» متذکر شد: امروز و در این لحظه همگی به خود می بالیم که شما از خودگذشتگان کنار ما نشسته اید و از شما مادران می خواهم که دوشادوش الفت بیاستید تا گمشده خود را از «شیار 143» بیاید و با او از راه سختی که تا امروز طی کردید، بگویید.

فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شد

آبیار خطاب به مادران شهید گفت: مادران من، از دلتنگی های یک عمر برای دیدن روی ماه فرزندانتان، از دلواپسی سالهای چشم انتظاری و دعا برای سلامتی آنها و تا شنیدن خبر شهادتشان و از یونس، احمد، محمود که برای هدفی مقدس در هشت سال جنگیدند و همچنین از بسیاری  ناگفته های خود با مردم و به خصوص نسل جوان بگویید. 

فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شد

وی افزود: از زمانی که ساخت فیلم «شیار 143» را همراه با تیم همیشه همراهم آغاز کردم به این روز با شکوه و به این همراهی گران قدر، با شکوه و ستودنی فکر می کردم و رویای من بود. اما امروز این خیال خوش با حضور شما سروران و همراهی همیشگی مردم عزیز کشورم به واقعیت پیوست.

این بانوی فیلمساز در پایان عنوان کرد: از همه خانواده های شهدا، هنرمندان، ورزشکاران که با حضورشان در این محفل قدم بر چشم ما گذاشتند، سپاسگزارم. همچنین از مجموعه برج میلاد و ایثارگران شهرداری که ما را در برگزاری این مراسم یاری کردند سپاسگزارم.

فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شد

پس از صحبت های نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار 143»، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سردار محمدعلی آسودی، علیرضا رضاداد، محمد احسانی، حجت الاسلام امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری، گلاره عباسی و نرگس آبیار روی صحنه آمدند تا از سه مادر شهید حاجیه خانم ها فاطمه هوشمند مادر شهیدان محمدصادق و محمدکاظم هوشمند، فاطمه خوش لهجه مادر دو شهید علی اصغر و علی اکبر سجادی و فاطمه ندیمی مادر دو شهید محمد و منصور نمایندگی تجلیل به عمل آورند.

سیدعلی ضیاء مجری مراسم برای همراهی مادران شهید روی سن از خانم ها آبیار و عباسی خواست به پیشواز اسطوره های صبر بروند. مزین شدن مراسم به صلوات های مکرر و ادای احترام ویژه مقامات به مادران شهید به ویژه سردار آسودی که احترام را با خم شدن پیش پای این مادران و بوسیدن چادر یکی از آنها به انجام رساند، از ویژگی های مراسم بود.

بانو فاطمه خوش لهجه در سخنان کوتاهی خطاب به حضار خواست که از دروغ گفتن پرهیز کنند. وی همچنین با زبان شیرین از مردم خواست در مصرف آب اسراف نکرده و آن را هدر ندهند.

محمود دولت آبادی، مصطفی رحماندوست، احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، کاظم هژیرآزاد، پویا امینی، آزاده نامداری، مهران احمدی، علیرضا امینی، جواد عزتی، مهدی رحمانی، هادی مقدم‌دوست، علی سرتیپی و ... از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

پس از پایان مراسم افتتاحیه، فیلم سینمایی «شیار 143» به مادران شهید تقدیم شد و به تماشای این فیلم سینمایی نشستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیست وسی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    واقعا فیلم خیلی قشنگیه حتما تماشاش کنید
  • ریاستی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    این یک امر به معروف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس