کد خبر 363427
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا در گزارش جدیدی از افزایش فقر در میان کودکان آمریکایی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، در گزارش مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا آمده است که در سال 2013 میلادی نزدیک به 2.5 میلیون کودک آمریکایی به نوعی بی‌خانمان بوده‌اند و یک پنجم کودکان بی‌خانمانِ این کشور در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. آمارهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد تعداد کودکان بی‌خانمان در آمریکا طی سال‌های اخیر به بیشترین میزان رسیده است و این آمار برابر با یک مورد از هر 20 کودک است. این آمار که توسط مرکز ملی بی‌خانمان‌ها در آمریکا اعلام شده است، نشان می‌دهد حدود 2.5 میلیون کودک آمریکایی در سال 2013 بی‌خانمان بوده‌اند.

این سازمان حقوقی همچنین از نرخ بالای فقر، ناتوانی در تهیه خانه و خشونت علیه کودکان بی‌خانمان خبر می‌دهد. آمارهای این سازمان براساس آخرین آمار وزارت آموزش ایالات متحده از حضور 1.3 میلیون کودک بی‌خانمان در مدارس دولتی این کشور اعلام شده است.

مشکل کودکان بی‌خانمان در ایالت کالیفرنیا به مراتب شدیدتر است. این ایالت یک هشتم کل جمعیت ایالات متحده را در خود جای داده است و آمار کودکان بی‌خانمان در این ایالت بیش از یک پنجم کل کودک بی‌خانمان و برابر حدود 527 هزار کودک است.

براساس این گزارش، آمار کودکان بی‌خانمان در آمریکا از سال 2012 تا 2013، حدود 8 درصد افزایش داشته است که این موضوع تاثیرات مخربی بر رشد آموزشی، عاطفی و اجتماعی کودکان خواهد گذاشت و به همین میزان سلامت و توانایی والدینشان را نیز تهدید می‌کند. بر این اساس بهترین وضعیت در این زمینه در ایالت‌های مینه‌سوتا، نبراسکا و ماساچوست است و بدترین شرایط در آلاباما، سی‌سی‌پی و کالیفرنیا مشاهده شده است.

در گزارش اخیر مرکز ملی بی‌خانمان‌های آمریکا تاکید شده است که به منظور مقابله با معضل کودکان بی‌خانمان باید اولویت‌هایی همچون محل سکونت، آموزش برای کودکان و فرصت‌های شغلی مختلف برای والدین آنها را مدنظر قرار داد و برای مادرانِ این کودکان که به دلیل خشونت خانگی آواره شده‌اند خدمات خاصی را مدنظر گرفت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس