کد خبر 363399
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اعتدال از برگزاری این همایش با سخنرانی سعید جوادی آملی، علی یونسی و نهاوندیان خبر داد.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی‌امیری رئیس شورای سیاستگذاری همایش اعتدال در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در محل این کتابخانه برگزار شد در تشریح جزئیات همایش ملی اعتدال، گفت: همایش ملی تبیین اعتدال روز چهارشنبه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه "این همایش توسط شورای راهبردی و سیاست‌گذاری و متشکل از سه کمیته علمی، اجرایی و رسانه برگزار خواهد شد"، تصریح کرد: قرار است در این همایش، اعتدال را از بعد فلسفی، دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بررسی شود.

صالحی‌امیری تاکید کرد: شورای راهبردی و سیاست‌گذاری این همایش متشکل از 30 نفر از جمله آقایان، مهدوی، حاجیانی، سلیمی، محبیان زمانیان و خانم مولاوردی است. کمیته ملی به ریاست آقای قانعی‌راد و مشارکت هادی خانیکی، حاضری و الهه کولایی در 13 جلسه، کمیته اجرایی به ریاست بنده در 20 جلسه و کمیته رسانه نیز به ریاست قوچانی و با حضور دهباشی و منتجبی و سلطانی‌فر تشکیل جلسه داد.

رئیس کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه "هیچ‌ مبلغ دولتی در همایش سراسری تبیین اعتدال هزینه نخواهد شد"، اظهار داشت: در این همایش، حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور، نهاوندیان رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سخنرانی خواهند کرد.

وی در ادامه به برخی مباحث درباره چیستی و جایگاه اعتدال در نظام ارزشی اسلام اشاره و با بیان اینکه اعتدال مد نظر، در بیان و نظر شهید مطهری، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری است، گفت: بحث درباره اعتدال، نیازمند نقد و بررسی است. البته باید گفت که اعتدال جایگاه خاص خودش را دین دارد که باید به آن توجه کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس