رئیس اداره آموزش اورژانس کشور با تاکید بر افزایش مراجعه بیماران تنفسی و ریوی به اورژانس تهران در روزهای اخیر بر اثر آلودگی هوا توصیه‌های پزشکی و ایمنی را به مردم ارائه داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، فرهاد رضوانی رئیس اداره آموزش اورژانس کشور، با یادآوری وضعیت ناسالم هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: هر ساله با افزایش استفاده از وسایل گرمایشی و کاهش سطح دمای جوی، پدیده  وارونگی دما در تهران ایجاد و بحث آلودگی هوا به صورت جدی‌تر مورد توجه واقع می‌شود زیرا در هوای سرد فصل زمستان پدیده وارونگی هوا اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه افراد مسن، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی، تنفسی، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض آسیب آلودگی هوا قرار دارند به این افراد و خانواده‌ها توصیه کرد: در صورتی که کار ضروری در شهر ندارند از منزل خارج نشوند، از حضور در مناطقی که آلودگی هوا بیشتر است، بپرهیزند و در صورت خروج  از منزل سریع‌تر به منزل بازگردند.

رئیس اداره آموزش اورژانس کشور یادآور شد: با توجه به این که بیشترین آلاینده‌های موجود در محیط را ذرات معلق و سرب تشکیل می‌دهد به شهروندان توصیه می‌کنیم از ترکیباتی دارای  ویتامین«ای» و «ب» بیشار استفاده کنند، از خوردن فست فود و غذاهایی مانند ساندویچ چیپس  و پیتزا که ماندگاری بیشتر در دستگاه گوارش دارد خوداری کنند، روزانه بین یک تا دو لیوان شیر را  بنوشند، روزانه 400گرم میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند، روزانه یک عدد سیب بخورند زیرا سیب حاوی ماد‌ه ای به نام بکتین است که سرب موجود در بدن ناشی از آلودگی هوا را جذب و سپس  از بدن دفع می‌کند و با این روش آلودگی با سرب کمتر می شود.

رضوانی تاکید کرد: در صورتی که ذرات معلق با آب مخلوط شود ذرات اسیدی را ایجاد کرده و  به پوست بدن صدمه می زند، بنابراین توصیه می‌کنیم  شهروندان پس از حضور در منزل دستان خود را با آب به تنهایی نشویند و حتما از مواد شوینده بهداشتی استفاده کنند تا از پیری زودرس دست و مسومیت پوستی جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه ماسک‌های پارچه‌ای و دندان‌پزشکی موجود در سطح جامعه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی موثر نیست افزود: شهروندان حتما از  ماسک‌هایی با ترکیبات فیبری استفاده کنند تا  جلوی ذرات معلق را بگیرد.

رئیس اداره آموزش اورژانس کشور یادآور شد: ورزش در روزهای آلودگی هوا بسیار مضر است زیرا در فعالیت‌های ورزشی نیاز به اکسیژن افزایش پیدا می‌کند. شهروندان در این روزها باید از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری کنند. همچنین باتوحه به اینکه آلودگی هوا باعث کاهش و افت سطح یادگیری می‌شود و آستانه تحریک افزایش پیدا می‌کند. به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم از ماسک استفاده کنند در برنامه  صبحانه شیر میل کنند تا برخورد با مواد آلاینده دفع شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس