کد خبر 363265
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

برخی عناصر گروهک تروریستی «جیش الاسلام» تأکید کردند ترکیه از گروهک تکفیری «احرار الشام» برای حفظ امنیت مرزی خود و قاچاق تروریست‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه به بهانه حفظ امنیت مرز‌های خود، گروهک تروریستی «احرار الشام» را به خدمت گرفته و این گروهک را مأمور گذرگاه های مرزی این کشور با سوریه قرار داده است.

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد، دولت ترکیه در راستای تقویت ارتباط خود با گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه، تأمین منافع و آمال خود و به بهانه حفظ امنیت نوار مرزی از گروهک تروریستی «احرار الشام» کمک می‌گیرد.

به گزارش این روزنامه، این گروهک وظیفه پلیس گذرگاه مرزی «باب الهوی» را ایفا می‌کند تا بدین وسیله بتواند بر عملیات قاچاق تروریست‌ها، مواد غذایی و اسلحه نظارت داشته باشد.

به گفته ساکنان این منطقه، دولت ترکیه گذرگاه باب الهوی را کاملا به روی مسافران بسته است.

از سوی دیگر گروهک تروریستی احرار الشام نیز پس از بیرون راندن عناصر گروهک تکفیری «جیش الاسلام» (وابسته به عربستان) از باب الهوی، کنترل این گذرگاه و منطقه اطراف آن را در اختیار گرفته است.

عناصر گروهک تروریستی الجبهه الاسلامیه نیز تأکید کردند که حزب «عدالت و توسعه»، حرب حاکم در ترکیه، علت تحرکات احرار الشام به سوی باب الهوی است؛ چرا که ترکیه قصد دارد وظایف خطیری را به جای «جبهه النصره» بر عهده احرار الشام قرار دهد و بدین ترتیب بر مرزهای خود نظارت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس