کد خبر 362886
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

رئیس جمهور ترکیه طی یک کنفرانس در استانبول گفت: مسلمانان قاره آمریکا را کشف کرده‌اند و کریستف کلمب 200 سال بعد به این قاره رسیده است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس رهبران مسلمان آمریکای لاتین که در استانبول برگزار شد، گفت که مسلمانان آمریکا را کشف کرده‌اند نه کریستف کلمب.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اردوغان در این کنفرانس گفت که مطمئن است مسلمانان در قرن 12 قاره آمریکا را کشف کرده‌اند و کریستف کلمب 200 سال پس از مسلمانان به این قاره رسیده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مسلمانان در قرن 12 با آمریکای لاتین در ارتباط بودند و در سال 1178 میلادی این قاره را کشف کردند.

وی افزود: دریانوردان مسلملن در اوایل سال 1178 میلادی به آمریکا رسیدند و حتی کریستف کلمب نیز در خاطراتش از وجود یک مسجد بر تپه‌ای در ساحل کوبا سخن می‌گوید.

اردوغان گفت: آنکارا آمادگی این را دارد که درست در همان جایگاه در کوبا، که یک مسجد بنا شده بود، مسجد دیگری بسازد و دوست دارم که درباره این مسئله با برادرانم در کوبا سخن بگویم. مسجد بر روی آن تپه امروز بسیار زیبا خواهد بود.

در تاریخ آمده است که کریستف کلمب در سال 1492 میلادی و در جستجوی یک مسیر دریایی تازه به هند، پا به قاره آمریکا گذاشت و این قاره را کشف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد رضا آریایی ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    خیر طبق اسناد تاریخی که در موزه پاناما موجود است اولین بار ایرانیان در زمان خشایار شاه هخامنشی و به دستور آن شاه در پی اکتشاف با کشتی به قاره آمریکا رسیدند و کانل پانامه در ابعاد کوچکتر کار دست و هنر ایرانیان بوده . جهت اطلاع بیشتر رجوع کنید و ببینید که کانال پاناما ساخت ایرانیان هست یا نه . مانند کانال پاناما .
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    با عذر خواهی فراوان به خاطر غلط تایپی در آخرجمله مانند کانال سوئز در مصر که به دست ایرانیان حفر شد
  • ناصر ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    باز هم تحریف تاریخ!!..اون موقع ایرانیان با هزار زور و زحمت با کشتی به جنگ امپراطوری روم و یونان می رفتن امریکا کجا بود!!!!!!! اون هم کانال سوئز هست که در مصر به دستور کوروش ساخته شد نه پاناما!!!!!!!!!!!!!!!! پاناما صد سال هم سابقه نداره
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    نقش منافقان چی بوده این وسط؟ یعنی نقش امثال اردوغان!
  • حتما چاپ كن ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    طبق مدارك موجود در دربار عثماني اولين بار در سال ١١٧٣ دريانوردان مسلمان كه اصالتا تورك آغوزي بودند به آمريكا رسيده اند ضمنا در مدارك عثماني از قاره امريكا به نام اقليم خضراء نام برده شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس