کد خبر 363230
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

معاون وزیر کار با تاکید بر اجرای برنامه های جدید در بازار کار کشور، گفت: 1.5 تا 2.5 میلیون تبعه خارجی در ایران مشغول به کار هستند که مسئولان اخراج آنها را به صلاح نمی دانند.

 به گزارش مشرق، حسن طایی با تبیین بسترها و زیرساخت های لازم برای ایجاد اشتغال گفت: اشتغال محصول جریان تحول و دانش محوری در اقتصاد است و جهان به این سمت در حال حرکت است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه حرکت در این مسیر نیازمند آموزش در بخش های مختلف است اظهارداشت: وزارت علوم، سازمان فنی و حرفه ای و آموزش پرورش، نقشی مهم در ارائه آموزش های لازم به نیروهای کار ایفا می کنند.

وی آموزش و مهارت، سرمایه گذاری و رشد تولید، محیط مناسب، وجود تقاضا و بازار مناسب، جریان تجارت خارجی دوسویه، فرهنگ مناسب بهره وری نیروی کار و نظام اداری تسهیل گر و کارآمد را از جمله مولفه ها و زیرساخت های ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: در برخی استان ها عدم تکریم کارآفرینان و سرمایه گذاران ازسوی کارکنان دستگاه های اداری موجب دلزدگی و کم کارشدن سرمایه گذاران شده است.

طایی با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین نرخ کارایی سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داده است تاکید کرد: رتبه کشور در بخش فضای کسب و کار نسبت به دو سال گذشته ارتقا یافته اما با جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

معاون وزیر کار از فرآیند طولانی اخذ مجوزها از سوی دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: این روند سبب انصراف سرمایه گذار می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به این نکته که تحلیل گران اقتصادی نیز طولانی بودن فرایند و مراحل صدور اخذ مجوز را از عوامل انصراف افراد از گرفتن مجوز دانند، بر ضرورت حل این مشکل در اسرع وقت تاکید کرد.

طایی پیگیری در خصوص سرمایه گذاری و اعتبارات لازم، دنبال کردن بنگاه پشتیبان و ایجاد اشتغال روستایی را از جمله برنامه های این وزارتخانه در سال جاری عنوان و تصریح کرد: ساماندهی کسب و کارهای خُرد و کوچک از اولویت های مهم وزارت کار است.

وی افزود: وزارت کار با پرداخت یارانه سود و کارمزد زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت و ایجاد اشتغال در استان ها فراهم می کند.

معاون وزیر کار در خصوص مشاغل دانش بنیان بیان داشت: مشاغل دانش بنیان راه حل معضل بیکاری دانش آموختگان است و امروز جامعه ایران همچون دیگر جوامع پیشرفته به مشاغل دانش بنیان نیاز مبرم دارد.

طایی با بیان اینکه 4.5 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد افزود: همچنین 1.5 تا 2.5 میلیون نفر نیروی کار خارجی در کشور مشغول به کار هستند که مسئولان کشوری اخراج این افراد را به صلاح نمی دانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    بهتره بگین چقدر تبعه افغان تو ایران اشتغال بکار دارن؟؟؟
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی کل جمعیت افغانی ها که شامل سالخوردگان و زنان و کودکان شیرخواره نیز می شوند، مشغول بکارند؟ یک دروغ می گفتی خلق الله باور می کردند.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    عجب !!!مسئولان اخراج این اتباع رو به صلاح کشور نمیدونن !!!//؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس