کد خبر 363105
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که افزایش آلودگی هوا باعث تشدید مشکلات تنفسی و همین طور افزایش وزن و چاقی می‌شود.

به گزارش مشرق، مطالعات جدید محققان کالیفرنیا در آمریکا نشان می‌دهد که آلودگی هوا می‌تواند ریسک اضافه وزن و چاقی را در کودکان افزایش دهد. در این مطالعه، تاثیر آلودگی هوا بر 11 هزار کودک مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این تحقیقات نشان داد که قرار گرفتن در مناطقی که آلودگی بیش‌تری نسبت به سایر شهرها یا کشورها دارند، می‌تواند باعث افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی شود. شاخص توده بدنی Body Mass Index سنجش آماری برای مقایسه بین وزن و قد یک فرد است. افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی می‌تواند چاقی در دوران بزرگسالی را نیز به دنبال داشته باشد. "فرانک گیلیارد"، سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌گوید: "در سال‌های اخیر، آلودگی هوا تبدیل به یکی از معضلات مهمی شده که کشورهای بسیار با آن دست به گریبان هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا با ابتلا به چاقی نیز در ارتباط است. آلودگی هوا باعث تغییر در مکانیسم بدن و سوخت و ساز داخلی می‌شود تا بدن نسبت به ترشح انسولین مقاومت کرده و ترشح پی در پی انسولین افزایش وزن را به دنبال دارد."

بنا به گزارشات منتشر شده در سازمان بهداشت جهانی World Health Organization، آمارهای جهانی گویای افزایش قابل توجه چاقی در سراسر دنیا هستند و این موضوع در حالی است که بایستی برنامه‌های بلند مدتی را برای سلامتی و مقابله با این معضل اندیشید. بنا به آمارهای جهانی در سال 2013 میلادی، بیش از 2.1 میلیارد نفر در دنیا با اضافه وزن و چاقی روبرو بوده‌اند. علاوه بر آن، چاقی هر ساله قربانیان بسیاری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس