کد خبر 363054
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت دفاع ادامه داد: کشف قاچاق در طی دو هفته گذشته نشان دهنده هماهنگی میان محیط زیست و نیروی انتظامی است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، معصومه ابتکار با اشاره به نقش گازوئیل در آلودگی هوا گفت: گازوئیلی که بین 7 تا 10 هزار قسمت در میلیون گوگرد داشت در حال حاضر به حدود 157 قسمت در میلیون رسیده است. آنچه که مسلم است بنزین نقش بیشتری در وضعیت آلودگی هوا دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت دفاع ادامه داد: کشف قاچاق در طی دو هفته گذشته نشان دهنده هماهنگی میان محیط زیست و نیروی انتظامی است. قاچاق حیات وحش از پر سودترین تجارت‌های جهانی است. این تفاهم نامه در مراحل کارشناسی است و به زودی اعلام می‌شود. تفاهم نامه ابعاد مختلفی دارد و موجب افزایش هماهنگی میان محیط زیست و نیورهای مسلح می‌شود. مقابله با شکار غیر قانونی و حفاظت از مناطق طبیعی و سواحل دریاها، جلوگیری از ورود و خروج سلاح‌های شکاری و قاچاق حیوانات از مفاد این تفاهم نامه است.

ابتکار در پاسخ به «نسیم»، تاکید کرد: سازمان محیط زیست درخواست تشکیل شورای عالی محیط زیست را داده و امیدواریم به زودی رئیس جمهور برای برگزاری این شورا وقت دهد. شورای محیط زیست در جلسه آینده خود برنامه مهمی را دنبال می‌کند که یکی برنامه ملی مقابله با گرد و غبار و گزارش سازمان جنگل‌ها در خصوص نجات و حفاظت از جنگل‌های بلوط و همچنین چندین منطقه حفاظت شده که نیازمند موافقت نهایی و ارتقای سطح هستند، خواهد بود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس