کد خبر 363024
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

مقام‌های نظامی ارشد آمریکا هشدار دادند، قابلیت ارتش آمریکا برای پیشی گرفتن از کشورهای دیگر در عرصه فناوری و واکنش به چندین بحران، به خطر افتاده است و اگر وضعیت کاهش بودجه اصلاح نشود، اوضاع بدتر نیز می‌شود.

به گزارش مشرق،  دریادار جاناتان گرینرت، فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت: نیروی دریایی مجبور است که کاهش نیرو داشته باشد و توانایی خود را برای استقرار کشتی‌ها در سراسر جهان کاهش دهد و این درصورتی است که قانونگذاران روند کاهش بودجه سال مالی 2016 را تسهیل و یا معکوس نکنند.

وی در جریان نشست دفاعی «کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان» تاکید کرد: جنگ الکترونیکی، حمله الکترونیکی، جنگ ضد زیردریایی و غیره با مشکلاتی رویرو می‌شود چرا که نمی‌توانیم دیگر در آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

این مقام نظامی در ادامه عنوان کرد که چنانچه روند کاهش بودجه متوقف نشود، توانایی نیروی دریایی آمریکا برای پایداری در مقابل دشمنی‌های بالقوه شدیدا کاهش می‌یابد.

جاناتان گرینرت به همراه سایر مقامات آمریکایی از کنگره می‌خواهند تا به کاهش بودجه موسوم به «مصادره» پایان دهد. این مقام‌ها بر این باورند که در شرایطی که تخاصم روسیه علیه منطقه کریمه و افزایش فعالیت گروه تندروی داعش در عراق و سوریه وجود دارد، اوضاع پیچیده و دشوار خواهد شد.

دریادار جیمز وینفلد، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان این کنفرانس امنیتی گفت، روند تولید سلاح‌های جدید کاهش یافته و این در حالی است که تقاضا برای سلاح در سراسر جهان افزایش داشته است و همین امر کار را برای حفظ آمادگی ارتش آمریکا در عملیات‌های جدید دشوار می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس