معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: برخی اقدامات برای برگزاری نمازجمعه در روستاهای پرجمعیت در حال انجام است.

در 800 نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود/ درمورد برگزاری نماز جمعه در حکیمیه تهران تصمیم جدی نداریم/ در روستاهای پرجمعیت نمازجمعه برگزار خواهیم کرد
گروه سیاسی مشرق - حجت‌الاسلام علیزاده معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفتگو با خبرنگار مشرق، با بیان اینکه اکنون شبکه نهاد نماز جمعه در سطح کشور فراگیر شده است، اظهار داشت: اکنون می‌توانم به شما بگویم حدود 800 نقطه کشور به شکر خدا محل اقامه نماز جمعه شده است.

وی در ادامه گفت: یعنی ما اکنون شهر و یا شهرستانی نداریم که شرایط برگزاری نمازجمعه را داشته باشد ولی در آنجا نماز جمعه برگزار نشود.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در حال حاضر ما به سمت ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری نمازجمعه در برخی روستاهای پرجمعیت نیز رفته‌ایم، گفت: برخی اقدامات برای برگزاری نمازجمعه در روستاهای پرجمعیت در حال انجام است.

وی در ادامه توضیح داد: آن روزی که در اوایل انقلاب موضوع نمازجمعه و اقامت نمازجمعه توسط حضرت امام خمینی(ره) در تهران کلید خورد و اولین امام جمعه آیت الله طالقانی از امام(ره) حکم گرفت، شاید کسی فکر نمی کرد که پس از 30 سال این سنگر بزرگ انقلاب فراگیر بشود و در کل کشور و حتی شهرهای دورافتاده و روستاها ما شاهد برگزاری نمازجمعه باشیم.

علیزاده در ادامه گفت: اکنون می‌توان گفت سنگر نمازجمعه در کشور به یک کانون پرقدرتی تبدیل شده است و یک مؤلفه "اقتدار" برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای برگزاری نمازجمعه در چند نقطه تهران در نهاد ائمه جمعه در حال پیگیری است، پاسخ داد: با توجه به گسترش تهران و همچنین اطراف تهران، مدتی است که برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری نماز جمعه در چند نقطه تهران وجود داد ولی هنوز یک اراده قوی و تصمیم جدی در این خصوص گرفته نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مثلا برای برگزاری نماز جمعه در منطقه حکیمیه مطرح بود ولی هنوز برای برگزاری نماز جمعه در این نقطه از تهران تصمیم قطعی و نهایی گرفته نشده است.

علیزاده در خصوص علت عدم تصمیم گیری قطعی برای برگزاری نمازجمعه در حکیمیه، عنوان کرد: نمازجمعه تهران جنبه محوری دارد و سنگر مهمی برای انقلاب محسوب می شود و ما فعلا محور اصلی را نماز جمعه تهران قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا این نماز هر چه باشکوه تر و با صلابت‌تر برگزار شود.

وی در ادامه افزود: در آینده این احتمال وجود دارد که زمینه برای برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف تهران فراهم شود و این مطالبه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

علیزاده همچنین در پاسخ به این سوال که برای ارتقای سطح کیفی تحلیل‌های ائمه جمعه در نقاط مختلف کشور چه اقداماتی در معاونت سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اتخاذ شده است، پاسخ داد: جدیدا سایتی را در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه راه اندای کرده‌ایم با هدف ارتقاء بخشی سطح کیفی خطبه‌های نماز جمعه و یک منبع قوی برای ائمه جمعه کل کشور است.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه در ادامه افزود: در این سایت سعی کرده‌ایم به صورت روزانه خبرنامه‌ای تهیه کنیم و ناب‌ترین اخبار روز سیاسی، فرهنگی و منطقه‌ای را در اختیار ائمه جمعه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما یک مجله هفتگی تحت عنوان گزارش هفتگی برای ائمه جمعه تهیه می‌کنیم، افزود: این گزارش های هفتگی به صورت مبسوط تری به تحلیل اتفاقات هفته می‌پردازد.

علیزاده همچنین با بیان اینکه باید شرایط فرهنگی جامعه را طوری پایه‌ریزی و سازماندهی کنیم که در مقابل فسادهای فکری دینی بوجود آمده مصون بمانند، گفت: نقش رسانه‌ها در این آگاهی بخشی بسیار مهم است و قطعا خود مردم پس از آگاهی توان برخورد با این اختلالات فکری را خواهند داشت.‬


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    احسنت. استاد علیزاده
  • کاشانی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    با سلام عدم ساخت و آماده سازی مصلی تهران قطعا بر مولفه اقتدار اعلامی تاثیر گذار بوده و با تاسف بسیار هنوز بعد از سی و چند سال نمازگزاران تهرانی باید کف آسفالت و لب جویهای خیابان نمازشان را بپا دارند!! در صورتیکه مصلی قرار است در قرن حاضر آماده نشود برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف تهران ایده خوبی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس