کد خبر 362476
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

امام جمعه مشهد مقدس گفت:دستگاه‌های اجرایی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی موفق عمل نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول در سبک زندگی اسلامی در مسئله الگوی مصرف بود و عرض شد که یکی از محورهای الگوی مصرف در زندگانی فردی و خانوادگی تعادل میان درآمد و هزینه است و در مسئله زندگی اجتماعی الگوی مصرف، تعادل میان تولید و مصرف است که بحث هفته قبل ما درباره مسئله دوم بود.

آیت الله علم الهدی گفت:مدیریت اقتصادی در زندگی اجتماعی براساس حفظ تعادل میان تولید و مصرف در جامعه شکل می‌گیرد.

وی افزود: این نظام، قبل از اینکه به مردم تعلق داشته باشد به اسلام تعلق دارد زیرا قائمه آن خون شهدا است، نظام بر پایه ایثار شهدا استوار است و این شهدا، جان داده دین و ایثارگر در راه اسلام هستند و لذا این نظام قبل از تعلق به مردم به اسلام متعلق است.

اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی مصرف است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مدیران این نظام باید توجه داشته باشند که در اجرای مدیریت اصول سبک زندگی اسلامی باید رعایت شود و وقتی یک جریان اجرایی مدیریت اجرایی را قبول می‌کند در مدیریت اجرایی باید الگوی مصرف اسلامی را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: از نظر اقتصاد اجتماعی، دستگاه‌های مدیریتی بایستی میان تولید و واردات تعادل ایجاد کنند تا هزینه در برابر تولید در عرصه اقتصاد اجتماعی کنترل شود.

وی افزود: الگوی مصرف در اقتصاد دینی و سبک زندگی اسلامی، مقام معظم رهبری الگوی اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند، در مولفه هشتم این اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و پرهیز از هزینه زائد قرار دارد.

باید میان تولید و واردات تعادل باشد

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دولت در وظیفه مدیریت با این مولفه بخواهد کشور را اداره کند باید میان واردات با تولید یک تعادل ایجاد کند و از سال گذشته تاکنون بیش از یک سال است که مقام معظم رهبری مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را در مقام تحقق الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی مشخص فرموده‌اند اما متاسفانه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه موفق نبودند.

مدیریت ولنگار سبب واردات 7 برابری کلاه شده است

آیت الله علم الهدی افزود: در اخبار صدا و سیما عنوان شد که واردات کلاه نسبت به سال گذشته 7 برابر شده است، دولت و دستگاه‌های مدیریتی تکلیفی در برابر خون شهدا ندارند؟ آقایی که مدیریت صنعت و تجارت را به عهده گرفته آیا باید این قدر مدیریت ولنگار باشد که کلاه 7 برابر وارد شود؟

وی بیان کرد: این مدیریت فاجعه است در برابر سبک زندگی اسلامی، سوره مبارکه اسرا آیه 16 می‌فرماید: هرگاه بخواهیم جامعه‌ای را ساقط کنیم به مطرفین آنها امر می‌کنیم که اینها فسق کنند و حجت بر آنها تمام شود و آن وقت آنها را در هم می‌کوبیم؛ مسئله اصلی آیه مسئله الگوی مصرف است، در این آیه سه کلمه اساسی وجود دارد.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مطرف به معنای فردی است که در مصرف زیاده روی می‌کند، فسق هم به معنای خروج است و فقط به معنای گناه نیست.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آیا واردات 7 برابری کلاه فسق نیست؟ و اول مجرم این مسئله مدیری است که در صادرات و واردات این مسئله دخیل است.

وی گفت: ما قرآن و سنت داریم و یک کشور لیبرال و دموکرات نیستیم که هر طور بخواهیم کشور را اداره کنیم، نظام اقتصادی ما براساس قرآن اداره باید بشود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    عجب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس