کد خبر 361850
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

جبهه النصره که یکی از گروه های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه است اکنون به ابزار دست موساد برای ترور اندیشمندان و نخبگان سوری تبدیل شده است.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: حسین مرتضی خبرنگار و کارشناس مسائل مربوط به گروه های تروریستی در سوریه در خصوص اقدام تروریستی گروه های وابسته به جبهه النصره در ترور دانشمندان هسته ای سوریه مقاله ای را نوشته که در ان ارتباط جبهه النصره با موساد اسرائیلی برای ترور دانشمندان و نخبگان سوری را توضیح و تشریح کرده است.

حسین مرتضی در این مقاله چنین می نویسد:

عملیات ترور برنامه ریزی شده که از سوی گروه های تروریستی انجام می گیرد با هدف خوش خدمتی به اسرائیل و بیرون کشیدن ارتش از دایره نبرد با این گروه های تروریستی در سوریه صورت می گیرد.

خبر ترور 5 مهندس شاغل در عرصه انرژی هسته ای و اتمی که از سوی جبهه النصره در سوریه روی داد هرگز باعث شگفتی کسی نبوده است، چرا که این گروه ها از قبل هم چنین سیاست و خط مشی را در پیش گرفته بودند و پیش از این هم به سوی اتوبوس حامل آنها در نزدیک منطقه التل در حومه دمشق تیراندازی کرده بودند.

مهندسان شهید در مرکز مطالعاتی و علمی برزه فعالیت می کردند و به گفته منابع آگاه این پنج مهندس به گونه ای فعالیت می کردند که کسی از نوع فعالیت آنها به صورت دقیق اطلاعی نداشته است، از این رو ترور آنها بعد از یک سری اقدامات شناسایی و ره گیری صورت گرفته بود.

این نخستین باری نیست که افراد خبره و اندیشمند و چهره های علمی سوریه هدف قرار می گیرند، چرا که جبهه النصره عملاً به آلت دستی برای انجام برنامه ها و توطئه های تامیر باردو رئیس موساد تبدیل شده است، اوست که این گروه های تروریست را به اطلاعات نظامی و امنیتی لازم مجهز می کند و حتی حمایت لوجستیکی این عملیات تروریستی جبهه النصره را فراهم می سازد و ابزار دست موساد دست به اقداماتی نظیر ربایش و ترور می زنند.

این گروه های وابسته به موساد تاکنون شماری از افسران نخبه خلبانان ارتش سوریه که قادر به پرواز با جنگنده های پیشرفته بودند را ترور کردند و همچنین اقدام به منهدم کردن مراکز مطالعاتی علمی و نابودی مراکز هشدار سریع که از این نهادها برای کشف به هنگام توطئه های رژیم صهیونیستی استفاده می شده، نموده اند.

در آغاز حملات ضد سوریه شماری از اعضای وابسته به جبهه النصره از سوی ارتش و نیروهای امنیتی سوریه شناسایی شدند که به پیشرفته ترین تجهیزات تماس و رصد مجهز بودند، این دستگاه ها به صورت مستقیم می توانستند با ماهواره ها در ارتباط باشند، این اطلاعات به دست آمده با اطلاعات دریافت شده از سرویس های اطلاعاتی روسی و چینی مطابقت داشتند، حتی در این زمینه نقش برجسته سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و نقش سیا کشف شد، البته در این بین نقش فعال ژنرال ریچارد کلیفلاند ژنرال آمریکایی به وضوح قابل مشاهده بود، به نظر می رسد وی نقش هدایت و سازماندهی این قبیل عملیات را در دست داشته است، به گونه ای که به وسیله اطلاعات به دست آمده مشخص شد وی و تیمش در آموزش به گروه های تروریستی برای انجام عملیات ترور نقش داشته و وی به سرویس اطلاعات مرکز آمریکا "سیا" در ارتباط است.  

این گروه های تروریستی از داخل سوریه و از طریق مرز با اردن و بخصوص از طریق مرز جولان اشغالی خود را به سوریه رساندند و در مناطق مختلف از خاک سوریه مستقر شدند.

همچنین موساد در راه اندازی اتاق عملیات و برگزاری دوره های آموزشی در داخل خاک اردن و ترکیه و منطقه کردستان در شمال عراق به صورت مستقیم دخالت داشته و سهیم بوده است.

این گروه ها را تیم ماگلان اسرائیلی که متخصص حمله به فرودگاه های مختلف است و با همکاری تیم بیتا ایر که متخصص در انجام عملیات ترور است در آموزش دادن به این گروه ها نقش عمده ای را ایفا کرده اند.

حمایت های عملیاتی از این گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره از سوی اسرائیل تنها به عملیات آموزش خلاصه نمی شده است بلکه اسرائیل به صورت مستقیم در بیش از یک نقطه در داخل خاک سوریه به این گروه ها به صورت مستقیم یاری رسانده اند، بخصوص در آن نقاط از خاک سوریه که مراکز نظامی و آکادیمیک حساس وجود داشته آنها دست به کمک مستقیم به جبهه النصره زده اند، این همکاری های مستقیم و مشترک اسرائیل و جبهه النصره در حمص و حومه آن و در حومه درعا، الغوطه الشرقیه و القلمون به وضوح دیده شده است، به گونه ای که در این مناطق این گروه ها تروریستی از کمک و یاری مستقیم اسرائیل از نظر بهره وسایل ارتباطاتی پیشرفته و جاسوسی وسیع و مشارکت مستقیم در این عملیات برخودار بوده اند.

عملیات مربوط به ترور خلبانان سوری آموزش دیده برای به پرواز در آوردن جنگنده های پیشرفته که در حومه حمص صورت گرفت بهترین دلیل برای این همکاری بین جبهه النصره با موساد اسرائیل است و در سال 2011 هم 6 خلبان و تکنیسین و افسر و درجه دار سوری با همکاری این گروه ها که بعدها بنام جبهه النصره معروف شدند صورت گرفت، گروه های اسرائیلی هم با جبهه النصره در انجام این عملیات تروریستی همکاری داشته اند، عملیات ترور کادر نخبه و دانشمند سوری در این مرحله تمام نشد و ادامه یافت و پس از آن شاهد عملیات مربوط به ترور سرلشگر عبدالله الخالدی بودیم همچنین شمار زیادی از خلبانان ارتش سوریه را که به اسارت آنها در آمده بودند به بدترین شکل ممکن بعد از کشتن و مثله کردن سر بریدند.

بعد از آن بود که این گروه برای انجام یک سری عملیات برنامه ریزی شده دست به کار شدند از این رو در این سری جدید از عملیات آنها اقدام به ترور دانشمندان و نخبگان سوری نمودند، در راس آنها سرلشگر نبیل زغیب مسئول مستقیم توسعه برنامه های موشکی سوریه بود، حتی وی را در سوریه به پدر موشک های سوریه می شناختند، در حلب هم شاهد عملیات مشابهی و ترور دکتر سمیر رقیه بودیم وی متخصص و مهندس پرواز بود، وی معروف بود که منطق شکاف عمودی را نمی پذیرفته و به دنبال شیوه ای جدید در این مهندسی بود، وی را جبهه النصره در سال 2012 در حلب ربود و بعد از مدتی فیلمی را نمایش دادند که این مهندس را در حالی که آثار شکنجه بر پیکرش نمایان بود، دیده می شد.

اما در خصوص انهدام مراکز مطالعاتی و علمی و آکادیمی باید گفت که گروه جبهه النصره در این رابطه چهره ای شناخته شده در دشمنی با این مراکز به شمار می آید، به گونه ای که آنها در این رابطه از شیوه های شناخته شده موساد کمک گرفتند، و مراکز علمی و مراکز و پایگاه های نیروی هوایی و مراکز رادار و پدافند را هدف قرار داند، بخصوص آنها مراکز پدافند هوایی را در منطقه برج السلطان هدف قرار می دادند، و تا عمق الغوطه الشرقیه به این عملیات خود ادامه می داند، و ایستگاه النعیمه واقع در ریف درعا را هدف قرار دادند، و آن چه که اخیراً در تل الحاره در حومه درعا روی داد بهترین دلیل بر مشارکت جبهه النصره با موساد در انجام این قبیل عملیات است.

با توجه به تمام این خوش خدمتی های صورت گرفته از سوی بازوی فعال موساد در سوریه برای ما دیگر بسیار واضح و مبرهن است که دشمنی با مراکز اقتصادی و نظامی و حمله به مغزهای اندیشمندان و نخبگان سوریه و حمله به مراکز راداری و هشدار سریع و حمله به پدافند هوایی و ترور خلبانان نمی تواند به سود کسی باشد مگر به سود دشمن اصلی محور مقاومت.

هم اکنون ما به خوبی می دانیم که هدف اصلی دشمن صهیونیست تجزیه توان نظامی و علمی و تجهیزاتی و پایین آوردن سطح توان ارتش ملی سوریه از طریق ترور نخبگان و آموزش دیدگان سوریه محقق می شود، از این رو اکنون دشمن به فکر این افتاده است تا ارتش سوریه را از صحنه مبارزه داخلی با تروریست ها خارج نماید.

این مطالب گفته های منتشر شده در مقاله نشریه عبری زبان و صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در تاریخ 14 – 1 – 2012 به قلم بن یشای را تایید می کند که در آن مقاله نوشته بود این عملیات ترور نشان می دهد هدف آنها از این عملیات ترور افرادی است که مغزهای پر اطلاعاتی و فکری دارند.

وی همچنین در آن مقاله به صورت صریح واضح و شفاف افزده است: کسی لازم نیست کارشناس زبده باشد تا متوجه شود این عملیات ترور و انفجارها که به صورت سری صورت گرفته اند، به دست افراد آموزش دیده و سازمان یافته صورت گرفته است آنها به نظام هایی مرتبط هستند که منافع مشترکی دارند و تنها نظام ها و کشورهایی قادر به انجام این ترورهای برنامه ریزی شده و دقیق هستند که منافع مشترک و توان لازم برای انجام چنین ترورهایی دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس