کد خبر 362410
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

منابع میدانی سوری از درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» حوالی شهرهای «نوی» و «الشیخ مسکین» در استان درعا، واقع در جنوب سوریه و ترور یکی از بارزترین رهبران القاعده خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، با وجودی‌که نیروهای ارتش سوریه بنابر ملاحظات میدانی ظرف روزهای اخیر از برخی مواضع نظامی و مناطق مسکونی استان درعا در جنوب سوریه، از جمله شهر «نوی» عقب نشینی کردند، با این حال این مناطق شاهد درگیری‌های شدید و سخت میان نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» در حوالی این مناطق است و ارتش سوریه تلاش دارد، بار دیگر ضمن در دست گرفتن ابتکار عمل در عرصه میدانی، مناطق از دست داده را باز پس گیرد.

خبرنگار فارس در این خصوص گزارش داد که هم اکنون درگیری‌های شدیدی اطراف شهر الشیخ مسکین در جریان است و نیروی هوایی ارتش سوریه حملات سنگینی را علیه مواضع گروهک‌ها مسلح در دو شهر الشیخ مسکین و نوی با هدف قطع ارتباط بین آنها انجام می‌دهد.

 

این درحالی است که منابع خبری وابسته به گروهک‌‌های تروریستی در استان درعا امروز در صفحات اینترنتی خود خبر ترور «احمد کساب المسالمه»، یکی از برجسته‌ترین رهبران «جهاد جهانی» وابسته به گروهک تروریستی «القاعده» توسط افراد مسلح ناشناس در ریف درعا را منتشر کردند.

این منابع خبری در این‌باره توضیح دادند که المسالمه که به عنوان قاضی شرعی النصره در ریف درعا فعالیت می‌کرد، در منطقه «بئر الشیاح» واقع در ریف درعا با شلیک افراد مسلح ناشناس به قتل رسید.

 

در جریان این ترور یکی از همراهان المسالمه نیز کشته و یکی دیگر زخمی شد.

در خصوص «احمد کساب المسالمه» گفته شده که وی یکی از بازرترین و معروف‌ترین رهبران «جهاد جهانی» و از اولین سوری‌هایی بود که در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی سوریه با هدف جهاد به قصد افغانستان ترک کرد و از جمله افراد نزدیک به «اسامه بن لادن»، سرکرده سابق القاعده و شیخ «عبد الله عزام» از سرکردگان برجسته القاعده به شمار می‌آمد.

المسالمه چند ماه پس از ورود بحران سوریه به مرحله نظامی و حمل سلاح علیه دولت این کشور وارد سوریه شد و به گروهک تروریستی جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه ملحق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس