گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.
****
روزنامه‌های اصلاح طلب امروز را بار دیگر با تمرکز خبری بر مذاکرات هسته‌ای در مسقط آغاز نمودند؛ تا الآن مذاکرات هسته‌ای در مسقط پشت درب‌های بسته و بدون مخابره خبری در حال انجام است. از سوی دیگر روزنامه شرق، دیروز در ویژه‌نامه‌ای با عنوان «رمزگشایی از تفکر داعش» به بررسی ریشه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدایش و رشد داعش پرداخت؛ در این ویژه‌نامه شاهد حضور عوامل شبکه BBC هستیم. سعید برزین و کامران متین از اعضای بدنه کارشناسی شبکه BBC محسوب می‌گردند که در این ویژه‌نامه با روزنامه شرق همکاری کردند، در همین راستا مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در صفحه اول این روزنامه از این «همکاری مطبوعاتی» عذرخواهی کرده است و نوشت «مجموعه دیدگاه‌های انتشاریافته در این ضمیمه، در چارچوب قانون بود اما با معیار «قانون مطبوعات» و چارچوب‌های تعیینی آن، در انتخاب برخی کارشناسان، قصوری صورت گرفت و ازآنجاکه «شرق» همواره خود را ملزم به فعالیت در چارچوب سیاست‌های رسانه‌ای نظام می‌داند، این‌جانب مراتب پوزش خویش بابت این قصور را اعلام می‌کنم.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش آشتیانی/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیتر «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شد» که در بازتاب دستور رئیس‌جمهور برای فعالیت مجدد این سازمان است؛ روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· کنکاش برای توافق میان ایران و آمریکا

دکتر امیر مدنی در سرمقاله روز سه‌شنبه روزنامه مردم‌سالاری تحت عنوان «ایران و آمریکا جستجوی توافق» ابتدا به ارزیابی شرایط بین‌المللی و منطقه غرب آسیا پرداخته است و سپس درباره امکان توافق میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا نوشت «علی‌رغم اهمیت روابط خوب ایران با چین و روسیه، روابط با آمریکا و متحدین اروپایی دچار مشکلات ناشی از بی‌اعتمادی بر سر مسئله هسته‌ای است. میزان و پایه رأی رئیس‌جمهور ایران و دولت وقت حاکی از خواست جامعه ایرانی در دست‌یابی به توافق با قدرت‌های جهانی است. توافقی که برای غلبه بر مشکلات اقتصادی درونی و تأمین امنیت منطقه و میلیون‌ها انسان دارای اهمیتی اساسی است. اگرچه پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا مسیر مذاکرات را ظاهراً تسهیل نمی‌کند اما قلب حاکمیت در آمریکا می‌داند که نمی‌توان منافع درازمدت و استراتژیک ملی را که در رابطه مسالمت‌آمیز و تعاملی باقدرت منطقه یعنی ایران قرار دارد، فدای ماجراجویی لابیست‌های تحریم گرای پیرو منافع شخصی و گروهی کرد. نامه چهارم رئیس‌جمهور آمریکا به رأس قدرت در ایران و اراده وی در استفاده از حق وتو در صورت تحریم‌های جدید بر ضد ایران نشان از این خواست بخش واقع‌بین حاکمیت آمریکا دارد. رسیدن به توافقی آبرومندانه مبتنی بر حفظ تفاوت‌ها، لغو تحریم‌ها و پذیرش حقوق قانونی ایران یا استمرار مذاکرات ازبهر دستیابی به توافق که می‌تواند امنیت را در منطقه تأمین کند، بیش از آنکه مسئله‌ای تکنیکی و حقوقی باشد مسئله‌ای مشتق از اراده سیاسی قلب دو حاکمیت و اخلاق مسؤولیت و ازجمله برای تأمین امنیت حیات میلیون‌ها انسان از خلیج پارس تا مدیترانه است.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش آشتیانی/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «پایداری در برابر توافق» و «جهش بزرگ در مذاکرات» اختصاص داد.

· پایداری در برابر توافق هسته‌ای

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به بازتاب واکنش برخی از اعضای جریان اصولگرا به روند مذاکرات در مسقط پرداخت؛ گروه سیاسی روزنامه ابتکار پیشینه آنان را برگزاری همایش «دلواپسیم» در برابر تصمیم‌های دولت یازدهم دانست، در بخشی از این گزارش آمده است «مخالفان و منتقدان دولت روحانی، مذاکرات هسته‌ای را به‌عنوان اهرم فشار به دولت علم کرده و هرروز ایراد و انتقادی تازه‌ای ساز کنند. برگزاری همایش «دلواپسیم» که واژه‌های دلواپسی و دلواپسان را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد، معروف‌ترین واکنش این طیف منتقدان با حضور ویژه جبهه پایداری بود که تمامی اظهارات انتقادی بعدازآن را هم تاکنون با همین نام‌ها تحت تأثیر قرار داده است. در شرایطی که به‌پایان مهلت توافق اولیه هسته‌ای برای رسیدن به توافق نهایی نزدیک می‌شویم، مذاکرات جدی ایران و 1+5 ادامه دارد. در روزهای اخیر مذاکرات سه جانب‌های نیز بین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، مسئول مذاکرات هسته‌ای 1+5 در عمان در حال انجام بوده است. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در اظهارنظرهای متعددی تاکنون اعلام کرده است که ضمن رعایت حقوق هسته‌ای کشور و شأن نظام، رسیدن به توافق را در مهلت تعیین‌شده لازم می‌داند. دو طرف مذاکره بارها تأکید کرده‌اند که هیچ‌کدام از طرفین تمایل ندارند به شرایط روزهای پیش از توافق اولیه بازگردند. علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بارها حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کرده‌اند، دلواپسان همواره با اشاره به بخشی از سخنان ایشان که «به مذاکره خوش‌بین نیستم» حملات خود را شروع می‌کنند و البته آن بخش از سخنان ایشان را که بر حمایت از این تیم گفته بودند را نادیده می‌گیرند.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش آشتیانی/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه شرق

روزنامه اصلاح طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «تشدید مجازات اسیدپاشی» و «دانشگاه آزاد جمع اضداد است» اختصاص داد.

· عذرخواهی شرق پیرامون همکاری با عوامل بی‌بی‌سی

روزنامه شرق دیروز در ویژه‌نامه‌ای با عنوان «رمزگشایی از تفکر داعش» به بررسی ریشه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدایش و رشد داعش پرداخت؛ در این ویژه‌نامه شاهد حضور عوامل شبکه BBC هستیم. سعید برزین و کامران متین از اعضای بدنه کارشناسی شبکه BBC محسوب می‌گردند که در این ویژه‌نامه با روزنامه شرق همکاری کردند، در همین راستا مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در صفحه اول این روزنامه از این «همکاری مطبوعاتی» عذرخواهی کرده است و نوشت «مجموعه دیدگاه‌های انتشاریافته در این ضمیمه، در چارچوب قانون بود اما با معیار «قانون مطبوعات» و چارچوب‌های تعیینی آن، در انتخاب برخی کارشناسان، قصوری صورت گرفت و ازآنجاکه «شرق» همواره خود را ملزم به فعالیت در چارچوب سیاست‌های رسانه‌ای نظام می‌داند، این‌جانب مراتب پوزش خویش بابت این قصور را اعلام می‌کنم.»

· یاران حلقه معین، گزینه احتمالی وزارت علوم

نزدیکان دکتر مصطفی معین در وزارت علوم همچنان در صدر گمانه‌زنی‌ها برای تصدی ریاست ساختمان شهرک غرب قرار دارند؛ گویا یاران حلقه معین در وزارت علوم همچنان «اصرار» بر حضور در بدنه اصلی این وزارت خانه را دارند؛ روزنامه شرق در صفحه اول خود به نقل از فارس درباره گزینه احتمالی وزارت علوم نوشت ««دانش آشتیانی»، معاون وزیر علوم دولت اصلاحات فردا به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی می‌شود.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیم تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «بازگشت سازمان مدیریت» و «بیم و امید پشت درهای بسته» اختصاص داده است.

· وزیر پیشنهادی رأی نیاورد رییس‌جمهور سرپرست می‌شود

روزنامه اعتماد در صفحه سیاسی خود با مجید نصیرپور، معاون هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی رییس‌جمهوری پرداخت، نصیرپور درباره وضعیت قانونی وزارت علوم درصورتی‌که گزینه جدید دولت در بهارستان رأی اعتماد نیاورد بیان داشت «وقت دولت رو به‌پایان است و باید سریع‌تر وزیر پیشنهادی معرفی شود. اگر وزیر پیشنهادی این بار هم‌رأی نیاورد، این موضوع به‌عنوان یک معضل به مقام معظم رهبری منعکس می‌شود و ایشان یک مدتی را برای رییس‌جمهور تعیین می‌کنند تا فرصت مجددی برای معرفی وزیر بعدی ایجاد شود. البته ما امیدواریم که این اتفاق نیفتد و وزارت علوم از این وضعیت بلاتکلیف خارج شود اما درنهایت بازهم اگر نظر نمایندگان نسبت به پیشنهاد دولت منفی بود، قانون این راهکار را پیش روی دولت گذاشته است.»

· حضور ناطق نوری جای تردید جدی دارد

روزنامه اعتماد در صفحه احزاب خود به بررسی امکان حضور ناطق نوری در بدنه سیاسی اصولگرایان پرداخته است، این روزنامه به نقل از حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نوشت «فرض کنید آقای ناطق نوری مجدداً در جلسات جامعه روحانیت حضور پیدا کردند -که امیدواریم چنین شود- ولی هر گروهی در این تشکیلات با گروه مشابه خودش روبه‌رو است و نه با شخص و باید با گروه تعامل کند، نه اشخاص. اشخاص حضور دارند ولی نظر جمع، برآیندی از دیدگاه اشخاص است، نه دیدگاه یک فرد و یک شخص؛ بنابراین تعامل یا تقابل بین یک جریان با یک فرد نخواهد بود؛ بلکه بین یک جریان و جریان دیگر است. ضمن آنکه هنوز حضور آقای ناطق نوری جای تردید و تأمل جدی دارد. ما چترمان را حداکثری وسعت می‌دهیم و سعی می‌کنیم تمام جریاناتی را که تحت اصولگرایی تعریف می‌شود، در این ائتلاف داشته باشیم.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه آرمان

روزنامه آرمان صفحه اول خود را به تیترهای «مذاکرات محرمانه در شب روشن هسته‌ای» و «احمدی‌نژاد بازی خطرناکی با اقتصاد ایران کرد» اختصاص داد.

· هاشمی دنبال ریاست نیست

حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به ارزیابی شرایط فعلی مذاکرات هسته‌ای و ریاست مجلس خبرگان پرداخت، وی با تصریح اینکه هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان به دنبال تکلیف است، نه ریاست اظهار داشت «دوره قبل هم آیت‌الله... هاشمی نمی‌خواست و این دوره هم نمی‌خواهد رئیس باشد. مجلس خبرگان جای رقابت نیست بلکه رقابت در اینجا معکوس است. آن چیزی که توسط برخی گفته می‌شود ملاک نیست. اکثر اعضای خبرگان گریزان از ریاست و حتی جو تند سیاسی هستند و کسی نمی‌خواهد رئیس شود. اعضای خبرگان دنبال انجام تکلیف هستند.»

· ندامت اصولگرایان، دعوت ناطق نوری

مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان به پیشنهاد محمدرضا باهنر مبنی بر بازگشت ناطق نوری به فعالیت‌های سیاسی در جریان اصولگرایان واکنش نشان داده است؛ این روزنامه‌نگار پیشنهاد دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را «ندامت اصولگرایان» تلقی کرده است و نوشت «اصولگرایان زمانی پی به‌اشتباه خود بردند که مشاهده کردند در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 عدم وحدت میان آن‌ها منجر به شکست شد و به یاد آوردند دلسوزی‌هایی که ناطق نوری در سال‌های گذشته برای نیل به این وحدت می‌کرد. از سوی دیگر این موضوع را باور کردند که یکی از پایه‌های پیروزی دکتر روحانی در آن انتخابات، کسی غیر از ناطق نوری نبوده است. آن‌ها افسوس خوردند که اگر ناطق نوری را در میان خود داشتند، شاید پیروز بزرگ حماسه 24 خرداد 92، آن‌ها بودند. حالا هم تصور نمی‌شود که ناطق نوری بخواهد به جمع اصولگرایان بازگردد چراکه دیگر به‌عنوان چهره جناحی شناخته نمی‌شود و همه او را به‌عنوان چهره‌ای فراجناحی می‌شناسند. گویا افسوس‌ها در جریان اصولگرایی باقی است.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «ارزیابی مثبت دیپلمات‌ها از نشست هسته‌ای عمان» و «بحث و گفت‌وگوهای داغ در غرفه موسسه ایران» اختصاص داد.

· جزئیات جدید از نامه باراک اوباما

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر صفحه سیاسی خود به نقل از نشریات «هاآرتص» و «نیویورک‌تایمز» مدعی شد «باراک اوباما در نامه خود به رهبر معظم انقلاب گفته است که ائتلاف بین‌المللی و حملات هوایی در سوریه تنها برای مبارزه علیه داعش است و امریکا برنامه‌ای برای براندازی دولت اسد ندارد. هاآرتص با این ادعا که «اسرائیل به‌صورت مستقل از نامه اوباما به رهبر عالی ایران اطلاع یافته بود.» نوشت: اوباما همچنین در این نامه از تمایل خود برای توافق هسته‌ای با ایران سخن گفته است. نیویورک‌تایمز نیز نوشت: اوباما در نامه خود به رهبرعالی ایران تأکید کرده است که امریکا و ایران منافع مشترکی در مبارزه با داعش دارند.»

· بهارستان حامی پاستور برای توافق هسته‌ای

روزنامه ایران در صفحه سیاسی خود به ارزیابی واکنش نمایندگان مجلس به مذاکرات هسته‌ای در مسقط پرداخته‌اند؛ ابراهیم بهشتی معتقد است که اکثریت مجلس موافق توافق در مسقط هستند و از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند، وی نوشت «نمایندگان مجلس هم همچون گذشته توجه خاصی به این دور از گفت‌وگو نشان داده و البته تأکید کرده‌اند همچون گذشته از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در همین باره گفت: مجلس حامی روند جاری مذاکرات هسته‌ای است چون به تیم مذاکره‌کننده اعتماد دارد. بر همین اساس بود که در جلسه علنی روز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای مبنی بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده و درعین‌حال تبیین مواضع جمهوری اسلامی صادر کردند که نشان‌دهنده همین حمایت‌ها و وفاق ملی است. بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: اتفاقاً بحث هسته‌ای در داخل کشور ما به‌عنوان مبانی شناخته‌شده و مصوب شده شورای عالی امنیت ملی، مخالفی ندارد و بارها نیز مجلس از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده است. این حمایت درباره مذاکرات مسقط نیز صدق می‌کند و ما حامی تیم مذاکره‌کننده به سرپرستی آقای ظریف هستیم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود حمایت اکثریت مجلس شورای اسلامی، متأسفانه برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی با انتشار اخبار غیر مستند برای روند جاری مذاکرات حاشیه‌سازی می‌کنند، تأکید کرد: اشتباه و خطای یک نفر را به‌پای جمع ننویسید. مجلس حامی مذاکرات هسته‌ای است.»

سرپرستی روحانی در صورت عدم رأی اعتماد به دانش/ خبر یونسی از عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان/ جزئیات جدید از نامه اوباما/ آیا یاران معین به کرسی وزارت علوم می‌رسند؟روزنامه آفتاب یزد

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با تیترهای «فرار روبه‌جلو احمدی‌نژادی‌ها» و «جنجال بیهوده مخالفان دولت در مورد اظهارات ترکان» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· محصولی فرار به جلو احمدی‌نژادی‌ها را کلید زد

روزنامه آفتاب یزد در صفحه سیاسی خود گزارشی پیرامون رفتار طیف حامی رئیس‌جمهور سابق درباره آنچه اعلام اختلاس‌ها و رانت‌خواری‌ها می‌خواند کرده است و رفتار این طیف سیاسی را «فرار به جلو» توصیف می‌کند و نوشت «صادق محصولی، وزیر کشور و وزیر رفاه احمدی‌نژاد در اظهارنظری عجیب اذعان داشت: «افرادی که در دولت دهم اتهام تخلف دارند، به دولت‌های قبل مانند دولت سازندگی گرایش داشته‌اند.» سخنی که نشان از فرار به جلو مسئولان دولت سابق دارد. روزهایی که به‌واسطه تفکر رئیس دولت، قطعنامه‌ها کاغذ پاره خوانده می‌شود و هر روز تحریمی جدید علیه کشور وضع می‌شد، مسئولان به فکر چاره افتادند و زمین‌بازی برای عده‌ای همچون بابک زنجانی آن‌چنان گسترده شد که به بهانه دور زدن تحریم‌ها چنین تخلفات گسترده‌ای را مرتکب شدند. تخلفی که هنوز هم یارای شمارش تعداد صفرهای آن در اذهان عموم نمی‌گنجد. در چنین شرایطی محصولی از مراقبت سازی امور مالی در دولت دهم سخن می‌گوید و رانت و سوءاستفاده‌های ملی را به دولت سازندگی منصوب می‌کند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسين تبريزي ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط ميتوانم بگويم مرگ بر جريان انحرافي. مرگ بر ضد ولايت فقيه. مرگ بر افراد ناپاك و بي ولايي.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    هدف دولت روحانی از معرفی افراد ضعیف همین سرپرست شدن خودش هست تا با استفاده از این فرصت نظارت شورای نگهبان رو کاهش بده
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای روحانی این مجلس با شما پدر کشتگی که نداره دیدید که اگر وزیر خوب معرفی کنید این نماینده ها چه رای بالایی به ان می دهند،این نمایندگان همان هایی هستند که با لاترین رای اعتماد را در طول سالهای بعد از انقلاب به وزرای شما دادند، هم نمایندگان و هم همه مسئولین اعمم از رئیس جمهور و ... باید از خدا بترسند، امیدوار هستم که هم نمایندگان و هم رئیس جمهور رضای خدا را در انتخاب وزیر علوم در نظر گرفته باشند
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    بوی خیانت از سوی وزارت...به مشام میرسه ، وای به اون روزی که نوچه های آقای معین بیان سرکار من به عنوان یک دانشجو با معین و اعوان و انصارش مخالفم
  • دختر روستا ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    مرگ بر ضد ولايت فقيه.
  • ناشناس ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    با گذشت بیش از یکسال از عوض شدن دولت همچنان مشغول تخریب دولت قبل هستند ! به این میگن کینه شتری .
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    هیچ دعایی برای هدایت هیچکدام (و خودت) نمی خواهی بکنی؟ فقط نفرین؟
  • مهدی از قم ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    چقدر بد میشود ناطق را اصولگرا بدانیم.ابروی اصولگرایی میرود.مگر اصولگرا فقط دنبال رای است که به خاطرش با هر کسی ببندند؟این که سیاست مدرن است.اصولگرا یعنی کسی که برای اصولی کار میکند که ارزش جانبازی و جان دادن دارد.فکر نمیکنم ناطق به این اصول ربطی داشته باشد
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    ما پیرو ولایتیم . آقای روحانی دست بردار .مجلس رای نمی دهد
  • رضا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    ناشناس دلسوز عزیز! این شعارها پیش فرضش اینه که اون افراد قابل هدایت و اصلاح پذیر نیستن. مثلا مجاهدین ، سلطنت طلبان و اینهایی که عامدانه و از سر عناد در ماجرای 88 نقش ایفا کردن و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس