عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به اظهار نظر در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: واشنگتن دوست داشت ایران هیچ غنی‌سازی‌ای نداشته باشد، اما اصرار بر این موضوع به شکست مذاکرات منجر می‌شد.

به گزارش مشرق، «فیلیپ گوردون» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت واشنگتن دوست داشت که ایران هیچ غنی‌سازی‌ای نداشته باشد، اما پافشاری بر این موضع می‌توانست به شکست مذاکرات منجر شود.

آقای گوردون در این رابطه گفت: «دوست داشتیم که ایران هیچ سانتریفیوژ یا ظرفیت غنی‌سازی‌ای نداشته باشد، اما این می‌توانست به شکست مذاکرات منجر شده و باعث شود تا ایران به سمت بمب اتم حرکت کند.»

وی تصریح کرد در صورتی که «ما در دیگر موضوعات قانع شویم»، آمریکا می‌تواند غنی‌سازی محدود در ایران «متصور شویم. اگر نوع و تعداد سانتریفیوژها تضمین کند که زمان زیادی (یک سال) تا رسیدن به بمب فاصله است، آن وقت این برای ما اعتماد ساز خواهد بود.»

این عضو ارشد دولت آمریکا همچنین در رابطه با احتمال تصویب تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، گفت این اقدامات می‌تواند به شکست مذاکرات و همچنین از بین رفتن اجماع جهانی علیه ایران منجر شود.

ایران و گروه 1+5 در حالی از امروز دور تازه مذاکرات هسته‌ای را آغاز می‌کنند که طرفین برای رسیدن به توافق هسته‌ای تنها تا سوم آذر زمان دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    احتمالا کور خوندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس