من با کلمۀ «آبرو» مشکل جدی دارم. آبرو، روزگار ما را سیاه کرده است. من به وزیر کشور در خانۀ سینما گفتم کاری بکنید که در کلمۀ «آبرو» یک بازنگری بشود...

گروه فرهنگی مشرق ـ برنامه «هفت» در شامگاه جمعه نهم آبان تریبونی برای سخنان غیرمتعارف تهمینه میلانی شد و او واضح‌ترین عقاید مردم مسلمان کشورمان را قربانی شیفتگی‌اش به مدرنیته کرد. موضوع اصلی سخنان میلانی، حقوق زنان در خانواده بود که ایشان آن را موضوعی اجتماعی می‌دانست. اما به نظر ما حقوق زوجین در خانواده، یک مقوله دینی و حقوقی است و هر کسی حق اظهار نظر در آن را ندارد.در این مقال، سخنان او را که علیه دین و فرهنگ ایرانی ادا شد از منظر دینی نقد خواهیم کرد.

********

برای اینجانب که علاوه بر سینما دربارۀ حقوق «زن و مرد در ازدواج» تحقیق کرده و قلم می‌زنم، وجود تهمینه میلانی با این عقاید عجیب یک پدیدۀ نادر و مورد مطالعه است. خصوصاً که او افراطی‌تر از هر فمینیستی بدون هیچ رحم و مروّتی به دشمنی با مردان ــ یعنی نیمی از انسان‌ها ــ کمر بسته است. هیچ حقی از حقوق مردان نیست که او آن را مایملک زنان نکرده باشد. گوئیا مردان آفریده شده‌اند تا خادم زنان باشند.

زنی که آبرو را قی کرده‌ است


خیلی واضح است که خانم میلانی، دارد دنیا را مطابق قوارۀ خود قالب می‌زند. سینمای داستانی، به او این توان را داده تا تخیلاتش را جان ببخشد، شخصیت‌هایش را در دنیای ذهن خود خلق کند، عقاید بدعت‌آمیز خود را در دهان زنان بگذارد و مردان فیلمش را به سان آرزوهایش تحقیر کند. اما ظاهراً همۀ اینها هم نتوانسته ایشان را راضی کند. او مثلاً چه آرزویی می‌توانست داشته باشد؟ اگر نمی‌توانیم با بیل به فرق تمام مردان بزنیم تا فمینیست شوند لااقل جمشید هاشم‌پور را که نمادی از مردانگی در سینمای ایران است به فیلم واکنش پنجم (1381) دعوت می‌کنم تا به نیابت از همۀ مردان، با بیل به سرش بکوبیم تا ضرب شست فمینیست‌ها، به دستشان بیاید!

انسان چه بلایی می‌تواند بر سر خودش آورده باشد که تا این حد، از مسیر اعتدال و انصاف دور بیفتد؟ چرا مردهای فیلم‌های میلانی، زن‌صفت هستند، صداهایی نازک دارند، می‌ترسند، گریه می‌کنند و به مادرانشان وابسته‌اند؟ ولی در عوض، زنان فیلم‌های او شبیه به مردانند: قوی، بااراده، جنگجو، با صدایی محکم، اهل گریه نیستند، در هنرهای رزمی (مانند کاراته) تبحر دارند، و در همه چیز مستقل‌اند؛ شغل، درآمد و حتی علاقه به همسر و فرزند. (فمینیسم به زنان می‌آموزد که حتی عاشق همسر و فرزندان خود نشوند چون ممکن است مانع از استقلال آنها شود!!!)

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


اگر دقت کرده باشید در فیلم‌های میلانی فقط آن مردانی مورد تمجید واقع می‌شوند که طرفدار حقوق زنان باشند. مانند آن ضرب المثل امریکایی که می‌گوید: «سرخپوستِ خوب، سرخپوستِ مرده است». مثلاً در فیلم تسویه حساب (1388) (که عنوان «سخیف‌ترین فیلم سینمای ایران» برازندۀ آن است) دوازده مرد وجود دارند که فقط یکی از آنها دچار فساد نمی‌شود، که از قضای روزگار نقش او را شوهر میلانی (محمد نیک‌بین) بازی کرده است! به عبارت دیگر: زنده باد خودمان!

کسانی که حتی یک فیلم از تهمینه میلانی دیده‌­اند مردستیزی او را می‌شناسند. این دشمنی با مردان، موضوع تکرار شونده همۀ فیلم‌های اوست. بعد از اعتراض اینجانب در بهمن 1388 به فیلم تسویه حساب که در سالن کنفرانس جشنواره فجر رخ داد، در همان کاخ جشنواره افراد زیادی به راقم مراجعه نموده و ضمن هم‌رأیی با بنده، نظرات خودشان را ابراز می‌کردند. اکثراً عقیده داشتند که خانم میلانی و فیلم‌هایش ارزش نقد ندارند چون از نازل‌ترین سطح هنر نیز بی‌بهره‌اند. اغلب آنها به طور خودآگاه، میلانی و فیلم‌هایش را از صفحۀ ذهن خود پاک کرده بودند. راقم، از آنها که اغلبشان از منتقدان سینمایی کشورمان بودند دربارۀ منشأ مردستیزی تهمینه میلانی می‌پرسیدم. پاسخ‌های جالب توجهی وجود داشت که آنها را می‌توان در سه دسته تقسیم کرد:

1. گرایش میلانی به نوع افراطی فمینیسم (فمینیسمِ مردستیز)

2. سابقه سوء ایشان از مردانی که در زندگی دیده است

3. عقده‌های روانی خانم میلانی

بیشترین نظرهای ابرازشده، از عقده‌های ایشان حکایت داشت. هرچند که این نظر، نوع مؤدبانۀ نظر دوم است. البته از آنجا که عقاید انسان، جزو شخصیت او محسوب می‌شود لذا استبعادی ندارد که هر سه نظر فوق درست باشد. زیرا خداوند تعالی در قرآن فرموده است: «انسان‌ها مطابق شاکلۀ خود عمل می‌کنند» (قُل كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىَ شاكلَتِهِ ـ إسراء/ 84). یعنی کارهای انسان‌ از نهاد خوب یا بد او، سرچشمه می‌گیرد. مثلاً برخی انسان‌ها به دنبال ارضای هوس‌های خود می‌روند و در نتیجه، پاکی و صداقت خدادادی را به تدریج از دست می‌دهند. و لذا به دنبال نظریه‌ای می‌گردند تا وجود نامتعارف و معوج خود را توجیه کنند. گاهی آن نظریه را در عقاید فیلسوفان و... می‌یابند و گاهی نیز آن را بدعت می‌گذارند.

زنی که آبرو را قی کرده‌ است


مبلّغ مدرنیسم در برنامۀ هفت

تهمینه میلانی آنقدر در این بیست سال فیلم‌های مردستیز ساخت که آمار ازدواج پایین آمد و شمار دختران ترشیده، رو به افزایش گذاشت. حالا ایشان در آخرین فیلم خود برای رفع مشکلات ازدواج، نسخه‌ای به نام آتش‌بس2 پیچیده‌اند: زندگی خود را با طلاق آغاز کنید و یک روانشناس خانگی داشته باشید! فیلمی که بیش از 90 درصد از زمانش با دیالوگ و موعظه پر شده است.

میلانی به بهانۀ اکران آتش‌بس2 شامگاه جمعه نهم آبان در برنامۀ هفت با محمود گبرلو به گفت‌وگو نشست و عقاید خود را دربارۀ لزوم مدرنیزاسیون و دست کشیدن از سنت‌ها مطرح کرد.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


1. قابلۀ زایمان مدرنیته!

میلانی می‌گفت که اگر آدم‌های سنتی با من همراه شوند زایمان آنها از سنت به مدرنیته، دردی نخواهد داشت!! و او این اصطلاح را برای مردان متعهد به سنت‌های ایرانی و اسلامی به کار برد. «سنت‌ها» در منظر میلانی، همان دستورات دین خدا است که مرد و زن باید از آن دست بکشند و به این «پیامبر جدید» ایمان بیاورند! زهی خیال باطل که ما ایمانمان را به این کفریات بفروشیم.

نمی‌دانم در تعریف زنی که مردان را زن می‌کند و زنان را مرد، چه باید بگویم. از وظایف زنانگی در نزد میلانی، فقط همین «زایمان» مانده بود که او در این برنامه، آن را نیز به دوش مردان گذاشت. شاید که الگوی پیشرفت در نظر او، رمان دنیای قشنگ نو (1931) نوشتۀ آلدوس هاکسلی باشد که جنین‌ها در دوران آینده در لولۀ آزمایش رشد می‌کنند و به دنیا می‌آیند (این کتاب در دهۀ 1360، دو نوبت به فارسی ترجمه شده است).

بیش از سی سال است که پایان دوران «مدرنیسم» اعلام شده است. زنان فمینیستِ مردستیز دهۀ 1960 فرانسه، بعد از بیست سال که به دوران یائسگی رسیده و خود را تنها و بی‌شوهر و فرزند یافتند عقل به کله‌شان برگشت و به بطلان عقاید افراطی خود اذعان کردند. دهۀ 1980 پایان دوران مدرنیته بود و در انتهای همین دهه، دروغ هفتاد سالۀ کمونیسم علن شد و طشت رسوایی آنها از بام به زیر افتاد. اندک اندک مردم در هیئت کلی خود به «پست مدرنیسم» اقبال کردند و به بازخوانی سنت‌ها پرداختند. نتیجۀ یکی از تحقیقات آنها که از بیست سال قبل در خاطرم مانده این است که «قرون وسطی آنطور که تبلیغ می‌شد چندان تاریک و سیاه نبوده است.» آنها به این نتیجه رسیده بودند که تلاش بشر برای کمتر شدن کارها و رفاه بیشتر و در یک کلام مدرنیته، برای آنها «خوشبختی» نیاورده است و امروزه مردمان از پیشینیان خود خوشبخت‌تر نیستند. خوب! اگر پیروان ادیان تحریف شده به چنین نتیجه‌ای رسیده‌ باشند ما شیعیان چه باید بگوییم؟ ما که الگوهای زندگی‌مان را در چهارده قرن قبل، در خانۀ پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌جوییم؟

تهمینه میلانی هنوز عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌هارا با رنگ و لعاب تازه به خورد مخاطبانش می‌دهد. نهایت هنر ایشان این است که بتواند عقاید باطل‌شدۀ فمینست‌های افراطی دهۀ 1960 میلادی را در قالب یک فیلم خوش رنگ و لعاب، با نمایشگاهی از مبلمان و لباس‌های مد روز و دکورهای چشمگیر، به مخاطبانش حقنه کند و سپس در مصاحبه‌های مختلف مطبوعاتی و تلویزیونی، ژست مادرانه به خود بگیرد و ظاهراً‌ برای همه چیز و همه کس خیرخواهی کند و نسخه بپیچد. چه بسا زنانی که به دلیل همین ژست‌ها، سخنانش را همچون یک مصلح اجتماعی می‌پذیرند و به این طناب پوسیده می‌آویزند و البته در قیامت با او محشور می‌شوند.

زنی که آبرو را قی کرده‌ است


2. زنان باید از خانه بیرون بیایند!

میلانی در ادامه با مخاطب کردن جناب گبرلو توضیح داد که زنان را در قدیم، در خانه نگاه می‌داشتند چون از حملۀ تاتار و مغول و به اسیری رفتن ایشان بیم داشتند. این سنت‌ها بدون هیچگونه آگاهی تاکنون در برخی شهرها حفظ شده است(!) اما چون اکنون شیوۀ جنگیدن تغییر کرده دیگر لزومی ندارد که زنان در خانه بمانند(!) جل الخالق. اگر نظر شیطان رجیم را در این موضوع می‌پرسیدند گمان ندارم فریبنده‌تر از این می‌توانست جواب بدهد.

پس به خیال ایشان، آیات حجاب در قرآن در خصوص لزوم مراوده نداشتن زنان با مردان، یا از پشت پرده صحبت کردن با ایشان (سورۀ احزاب/ 53) همگی به جهت امنیت فیزیکی زنان بوده؟ و نیز آنجا که خداوند به همسران پیامبر دستور می‌دهد که در خانه‌هایتان بمانید و مانند زمان جاهلیت تبرّج نکنید (احزاب/ 33) که البته عایشه این دستور را عملی نکرد و برای جنگ از خانه بیرون آمد. و همچنین بیرون نیامدن حضرت صدیقه کبری(س) از منزل بجز در وقت دفاع از همسرش به دلیل آسیب ندیدن ایشان بوده است! یا توصیه امیرالمؤمنین به فرزندش امام حسن(ع) در نامۀ 31 نهج البلاغه که «زن را در پرده نگاه دار تا نامحرمان را نبیند» به جهت امنیت جسمی بوده است و نه روانی.[1] لکن تاکنون مفسر دین‌شناسی همچون ایشان وجود نداشته تا بتواند اسلام را تفسیر کند.

واضح است که خداوند به زنان، قیادت و قضاوت و سیادت نداده است. حضرت صدیقۀ کبری(س) حتی برای زنان، مجلس وعظ و سخنرانی نمی‌گذاشت تا چه برسد به مردان. حضرت خدیجه(س) نیز همینطور بود و نیز حضرت زینب که شاهد برخی وقایع کربلا بوده است که هنوز هم به اذن خدا کسی از آن خبر ندارد. از حضرت فاطمه فقط یک سخنرانی در دفاع از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است و از حضرت زینب(س) دو یا سه سخنرانی در کوفه و شام. اگر این حضرات که معصوم یا معصوم‌زاده‌اند به فرمان خداوند حکیم در خانه می‌ماندند آیا زنان دیگر باید خارج شوند؟! قرآن تصریح دارد که زنان باید آموزش خانگی داشته باشند: (وَ اذْكُرْنَ مَا يُتْلىَ‏ فىِ بُيُوتِكُنَّ مِنْ ءَايَتِ اللهِ وَ الحِْكْمَةِ إنَّ اللهَ كاَنَ لَطِيفًا خَبِيرًا ـ احزاب/ 34) و از طریق شوهرانشان آموزش ببینند. لطفاً بررسی کنید اکنون که زنان به دانشگاه می‌روند آیا خوشبخت‌تر  از قبل هستند؟ آیا سطح فهم و شعور آنها بیشتر از زنان تحصیل‌ناکردۀ قبل است؟ کم شدن آمار ازدواج و زیاد شدن نرخ طلاق و افسردگی زنان، نشان می‌دهد که پاسخ این سؤالات منفی است. مضافاً که دانشگاه‌های کشورمان متأسفانه مکانی برای ترویج عقاید فمینیسم شده‌اند. (لطفاً پیدا کنید گندم نمای جوفروش را.)

یکی از دعاهایی که دین به ما می‌آموزد این است که از علمی که سود نبخشد باید به خدا پناه برد: اللهم إنّی أعوذُ بِکَ مِنْ علمٍ لایَنْفَع (تعقیب نماز عصر). واضح است که در دانشگاه‌های سراسر دنیا کسی به دانشجویان، خوب بودن یا خوب شدن یا اخلاقی زندگی کردن نمی‌آموزد. دانشگاه‌ها اصولاً با حقیقت کاری ندارند حتی در رشته‌هایی چون ادیان. راقم به دلیل مطالعات ادیان ابراهیمی، خبر دارم که حتی در دانشگاه‌های خارجی، رشته ادیان را در دانشکده‌های علوم اجتماعی قرار می‌دهند تا آن را همچون یک درس قوم‌شناسی تدریس کنند، تا مبادا از قول و فعل خداوند سخن بگویند و آن را ترویج نمایند (!)

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


3. حضانت مادام العمر فرزندان را به مادران بسپارید!

میلانی در ادامه گفت: من فیلم واکنش پنجم (1381) را ساختم تا بگویم اکنون که زنان مهندس بسیاری داریم دیگر لازم نیست بعد از فوت شوهر، سرپرستی فرزند را به جدّ پدری بدهند.

اما چه باید گفت که از قضا واکنش پنجم از دروغگوترین فیلم‌های تهمینه میلانی محسوب می‌شود. زیرا ماده 1171 قانون مدنی، حضانت طفل یتیم را به مادرش می‌دهد و جدّ پدری را موظف می‌نماید تا نفقۀ کودک را بپردازد و او حق ندارد طفل را از مادرش جدا کند. اما شما در این فیلم می‌بینید که حاج صفدر (جمشید هاشم‌پور) بعد از فوت پسرش می‌خواهد حضانت نوه‌اش را از عروس خود فرشته (نیکی کریمی) بگیرد.

در فیلم عنوان می‌شود که قانون را مردان نوشته‌اند لذا به نفع آنها است! این در واقع، شعار فمینیست‌های غربی است که میلانی آن را با فریب به خورد مخاطبانش می‌دهد. در غرب چیزی زیادی از دین و وحی باقی نمانده و لذا قوانین آنها بشری است و این شعار در آنجا تقریباً صادق است، ولی نه در ایران. میلانی این را خیلی خوب می‌داند که قانون مدنی ایران در سال 1313 شمسی بر اساس قرآن و فقه شیعه نوشته شده است. اما مشکل او در این است که اعتقادی به مقدسات ندارد، هرچند که او بی‌اعتقادی خود را نیز کتمان نمی‌کند. لهذا لازم است که بنده در اینجا سخن حضرت امام حسین(ع) را تکرار کنم که «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.»

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


آیا واقعاً قانونی بهتر از این برای حضانت اطفال در جهان وجود دارد؟ به راستی قانون مدنی ما چطور باید نوشته شود که فمینیست‌های ایرانی از زیاده‌طلبی، دروغ و گزافه‌گویی دست بردارند؟ شاید میلانی بخواهد جواب بدهد که مقصود من آن بود که نه تنها حضانت، بلکه ولایت جدّ پدری نیز باید به مادر منتقل شود. جواب ما این است که ولایت پدر و جدّ بر کودک، به آن سبب است که طفل نام فامیلش را از آنها گرفته است.[2] برای انتقال ولایت طفل به مادر، نخست باید نام فامیل کودک را به فامیل مادر تغییر داد. به این ترتیب می‌بینید که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. ثانیاً چنانچه به فرض محال این خواستۀ فمینیست‌ها محقق شود آمار جنایت‌های زن و شوهری بالا می‌رود و چه بسا زنانی که برای گرفتن حضانت طفل، شوهران خود را بکشند.

علت آنکه فرزندان نام فامیلشان را در تمام دنیا از پدران به ارث می‌برند آن است که نطفه از صلب پدر می‌آید و مادر 9 ماه آن را به ودیعت می‌گیرد و تحویل می‌دهد. فرزند از آنِ پدر است و این موضوعی واضح در قرآن و روایات است. مثلاً خداوند در قرآن می‌فرماید: کسی که فرزند برای اوست موظف است غذا و پوشاک او را مطابق عرف تأمین کند: (وَ عَلىَ المَْوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ كِسْوَتهُُنَّ بِالمَعرُوف ـ بقره/ 233). مادر می‌تواند مزد شیردادن به طفلش را طلب کند اگر برای شوهرش به طفل شیر داده باشد. لذا خداوند در قرآن به چنین پدری فرمان داده است تا مزد مادر را بپردازد (تأکید روی کلمۀ «لکُم» است): فَإنْ أرْضَعْنَ لَكمُ‏ْ فَاتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ (طلاق/ 6‏) تا مبادا بعدها مدعی شود که او هم در این فرزند، حقی دارد. و اگر مادر در طلب مزد زیاده‌روی کند پدر حق دارد طفل را از مادر گرفته و به دایه بدهد (رسالۀ امام خمینی، مسئله 2487). البته اغلب زنان، برای رضای خدا و یا برای علاقه به فرزندشان به او شیر می‌دهند و پاداش آنها، آرامشی است که همان وقت به آنها عطا می‌شود، و اجر کامل‌تر را در جهان باقی از خداوند خواهند گرفت (چیزی که اصلاً در مخیّلۀ فمینیست‌هایی چون تهمینه میلانی نمی‌گنجد).

همانطور که در این احکام دیده می‌شود در دین خدا، «حق» و «تکلیف» با هم لحاظ می‌شوند همچون دو روی یک سکۀ واحد. اما فمینیست‌ها فقط یک طرفِ این سکه را نشان می‌دهند و «حق» خود را مطالبه می‌کنند بدون اینکه از «تکلیف» زنان، سخنی به میان آورند.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


4. تفکر من فرنگی است، پس من درست می‌گویم!

زنی که آبرو را قی کرده‌ استجناب گبرلو در مقابل اسامی افرادی که خانم میلانی برمی‌شمرد چه باید می‌کرد؟ لوچیا کاپاکیونه، اریک برن، ویلیام گلاسر و... آیا واقعاً این روانشناسان یکدیگر را قبول دارند؟ مسلّماً خیر. از اریک برن یهودی، حدود سی سال قبل کتاب «بازی‌ها» توسط اسماعیل فصیح به فارسی ترجمه شد. یادم هست سیدمرتضی آوینی همان ایام در نقد این کتاب یادداشتی در ویژه‌نامۀ فرهنگی سوره نوشت، به این مضمون که این نظریه شاید برای فهم رفتار برخی بیماران روانی ــ آن هم در کشورهای غربی ــ صادق باشد ولی برای همۀ آدم‌ها مخصوصاً دینداران مسلّماً صادق نیست. اما میلانی این نظریه را با استفاده از این کتاب در فیلم آتش‌بس (1384) مطرح کرد تا بگوید افعال انسان‌ها، تکامل یافتۀ بازی‌های کودکانۀ آنها است (دور از جان پیامبران و اولیاء خدا و صالحان و انسان‌های نیک روزگار). او همچنین کتاب کاپاکیونه را نیز مد نظر قرار داد که می‌گفت همۀ ما در درونمان کودکی داریم که لجبازی‌های بزرگسالی ما از او سرچشمه می‌گیرد! واضح است که ازدیاد کودکان نازپرورده در ایران، از تبعات تمدن رفاه‌طلب غرب است وگرنه در فرهنگ ایرانی کار کردن، شرّ واجب نیست. لذا کسانی که نظریۀ خانم کاپاکیونه و میلانی را تأیید می‌کنند خودشان در کودکی لجباز بوده‌اند. وگرنه کودک به طور طبیعی و ذاتی، سالم و متعادل است و لجبازی را از دیگران می‌آموزد.

واضح است که تمسک به نام و عقیدۀ روشنفکران غربی نه تنها نشانۀ فهم و شعور نیست بلکه بر عقاید التقاطی گوینده دلالت می‌کند. کسی که نظریۀ سازگار و جامع دین خدا را قبول نمی‌کند جزایش آن است که به این افراد مختلف پناه ببرد تا بلکه بتواند وجود معوج خود را توجیه کند. وگرنه این افراد خودشان نیز آرای یکدیگر را قبول ندارند.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


5. پول، بیشتر از هر عامل دیگری، خوشبختی می‌آورد!

میلانی در ادامه توضیح داد که وقتی دیدم طلاق در قشر تحصیل‌کرده زیاد شده است به فکر افتادم تا با ساخت آتش‌بس2، زوجین را به مشاوران خانوادگی توصیه کنم چون دیگر عصر حکمیت‌های خانوادگی سپری شده است. کمی بعد، مخاطبان برنامه هفت به تماشای قسمتی از آتش‌بس2 که جناب مشاور (با بازی آتیلا پسیانی) احکام عجیبش را صادر می‌کند، نشستند. دکتر روانشناس به خسرو (بهرام رادان) می‌گوید: «بر خلاف آنچه پدرانمان می‌گفتند، پول از هر عامل دیگری، بیشتر خوشبختی می‌آورد! با پول می‌شود بدبختی را فروخت. با پول می‌شود راحتیِ زندگی را فراهم کرد. چون زندگی، مخارج دارد...» و فلان و بهمان!

اگر از یک دزد بپرسید چرا دزدی می‌کنی شاید بگوید که با پول می‌توان خوشبخت شد و بی‌پولی یعنی بدبختی. عجب! اگر پول بیش از هر عامل دیگری در خوشبختی مؤثر است پس طلاق باید در قشر مرفه جامعه کمتر از طبقات دیگر باشد، که چنین نیست. پس چرا این حضرات پولدار نمی‌توانند بدبختی‌های خود را بفروشند و خوشبختی بخرند؟ آیا خوشبختی یعنی کار نکردن و رفاه؟ آیا نسل کنونی که نسبت به پدران خود از رفاه بیشتری برخوردار است لزوماً خوشبخت‌ترند؟ پس چرا طلاق در پیشینیان ما ندرتاً واقع می‌شد ولی اکنون اینطور نیست؟ چگونه مردمان امریکا و اروپا که از ثروت و رفاه بیشتری برخوردارند، احساس خوشبختی نمی‌کنند؟ چرا خانواده در غرب معنای خود را از دست داده است؟

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


میلانی دقایقی بعد به این موضوع بازگشت و گفت:

«فیلم آتش‌بس2 دقیقاً این مسئله را مطرح می‌کند که باید خودمان، خودمان را درست بکنیم. چطوری؟ با نگاه علمی به پدیده‌ها. شعارهای قبلی را فراموش کنیم. الآن شما یک تکه از فیلم را نشان دادید که (خسرو) می‌گفت: پول خوشبختی نمی‌آورد... چرا [می‌گویید] پول خوشبختی نمی‌آورد؟ حداقلش این است که بی‌پولی صد درصد بدبختی می‌آورد. این را دیگر مطمئن هستیم.»

آیا فمینیست‌ها از دروغ‌گویی و بدعت‌گذاری دست برنمیدارند؟ این است آن باغ سبزی که مردمان را بدان دعوت می‌کردند؟! آیا جملۀ «پول، خوشبختی نمی‌آورد» شعار است و به دنبال پول دویدن، «نگاه علمی» به زندگی؟! واضح است که آنها سبک زندگی خود را ترویج می‌کنند. لازم نیست حضرت لقمان بیاید و از زندگی این بیادبان درس بگیرد. یک بچۀ دبستانی هم می‌فهمد که این جماعت، مردم را به جهنم دعوت می‌کنند. چون احساس خوشبختی، یک مسئله روانی است و نه مادی. وگرنه لازم می‌آمد که طبقات اشراف شمال شهری، همگی از جنوب شهری‌ها خوشبخت‌تر باشند، اما الحمدلله که اینها آرزوی شما است و نه واقعیت.

اگر در پول و ثروت، خیری بود خداوند آن را به پیامبرانش که کامل‌ترین مردم هستند داده بود. رسول خدا(ص) از دنیا رفت و امیرالمؤمنین(ع) بدهی‌های او را پرداخت و همینطور امام حسن(ع) بدهی‌های پدر گرامی‌اش را. آیا ابوذر غفاری صحابی راستگوی پیامبر که هیچ چیز در خانه ذخیره نمی کرد، بدبخت بود؟ نقل است که روزی خلیفۀ سوم، دو نفر از غلامانِ خود را با دویست دینار طلا نزد ابوذر فرستاد و گفت: به او سلام برسانید و بگویید این پول از اموال شخصی خودم است و هیچگونه شبهه‌ای در آن نیست، بپذیر و برای زندگی‌ات صرف کن. اما ابوذر وقتی دانست که چنین بخششی به دیگران نشده است آن را قبول نکرد. آن دو غلام گفتند: تو که چیزی در خانه نداری! فرمود: در زیر آن نمد که در آن گوشه افتاده دو قرص نان جو هست، تا آن را دارم به احدی نیاز ندارم. این پول را برگردانید و بگویید ابوذر می‌گوید: أصبحتُ یومی هذا و أنا مِن أغنی النّاسِ بوِلایةِ علیِّ بنِ أبی‌طالبٍ و عترته علیهم السلام؛ من شب را صبح کردم در حالیکه با داشتن ولایت علیّ بن ابی‌طالب و خاندانش، بی‌نیازترین مردمم (سفینة البحار، ج 1، ص 552).

ابوذر برای ما مسلمانان یک الگوی کامل است. لذا یک تار موی او، به هزاران فیلم ریاکار شما شرف دارد. همو که عاقل‌ترین مردم بود و وقتی پرسیدند دارایی‌هایت را چه کردی؟ گفت: به خانۀ باقی فرستادم. اگر در روز پولی به من می‌رسید تا شب نمی‌ماند و اگر در شب، تا صبح (انفاق می‌شد). (کنز العمّال، ج ۳، ص ۷۸۲). اینها شعار نیست. مگر رزمندگان اسلام که سال‌ها در جبهه‌ها جنگیدند به دنبال پول رفته بودند؟ آنها چیزی جز زیارت کربلا آرزو نمی‌کردند و باقی مانده‌های آنها هنوز هم می‌گریند و با چراغ به دنبال شبیه آن آدم‌ها می‌گردند. چون خوشبختی را در زندگی با آن انسان‌ها می‌بینند. احساس خوشبختی در کسی وجود دارد که تکلیفش را به خوبی انجام می‌دهد و آنچه را که خداوند از او می‌خواهد برمی‌آورد. خوشبختی در قرب خداوند است و نه دوری از حق. لذا واضح است که فمینیست‌ها که به دنبال حقشان می‌دوند حتی بوی خوشبختی را هم نخواهند شنید.

خداوند روزی‌ها را قسمت کرده است و به هر کس مطابق آنچه خواسته است یا صلاح او در آن است، بخشیده؛ ثروت، شهرت، مقام، علم حقیقی، دنیا، آخرت. پیامبران متذکر شده‌اند که دنیا و آخرت با هم جمع نمی‌شوند. یا به عبارت دیگر، با یک چشم نمی‌توان، هم آسمان را دید و هم زمین را. کسانی همچون عمر سعد که می‌خواست دنیا و آخرت را با هم جمع کند کارش به قتل امام حسین(ع) کشید، و دنیا و آخرتش را به یک‌باره باخت. لذا شما نیز دست از دروغگویی بردارید و بر خلاف آنچه می‌فهمید، عمل نکنید.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد

در خصوص مشاوره‌ها باید بگوییم که وقتی زوجین نمی‌دانند این جناب مشاور تحصیل‌کرده در دانشگاه، عقایدش را از کجا آورده چگونه می‌توانند به او اعتماد کنند؟! در وقتی که قاضیان با وجود قوانین یکسان، احکام مختلف صادر می‌کنند (تحذیر حضرت امیرالمؤمنین در خطبۀ 18 نهج البلاغه) در مورد روانشناسان چه می‌توان گفت؟ مگر فروید و اریک فروم و اریک برن که هر سه یهودی بودند عقایدشان در مورد روان آدمی‌زاد و میزان اراده و اختیار انسان، یکسان بود؟ البته اگر حضرات روانشناس بتوانند با استفاده از احکام دین خدا مشکل زوجین را حل کنند در این صورت سخن آنها مسموع است. چون حقوق زوجین در واقع مسائل دینی هستند (و نه اجتماعی). لهذا چنین مشاورانی قاعدتاً باید از علوم دینی بهر‌ه‌مند باشند.[3]

ثالثاً حتی اگر مشکل فرصت روانشناس و هزینۀ مشاوره در میان نباشد آیا مگر می‌توان برای هر نزاعی به نزد روانشناس رفت؟

رابعاً که مگر خود این جنابان روانشناس و روان‌پزشک، قادرند مشکلات زندگی خود را حل کنند؟ همین جناب اریک برن، سه نوبت ازدواج کرد و هر سه نوبت به طلاق انجامید. کل اگر طبیب بودی/ سر خود دوا نمودی

خامساً در آتش‌بس2 این روانشناس عقل کل که از جانب شما دربارۀ همه چیز قضاوت می‌کند و نظر می‌دهد آیا توانست مثلاً مشکل نامگذاری فرزند را حل کند، (که پدرش تا سن شش سالگی، او را جاوید و مادرش او را سامی صدا می‌کرد؟) پس چرا شما فمینیست‌ها مردم را به وادی برهوت می‌کشانید؟

روانشناسان و فیلسوفان درجه اول و نظریه‌پرداز دنیا چه می‌کنند؟ آنها قاعدتاً باید حقیقت را بفهمند و آن را به مردم معرفی کنند. اما چون دستشان به آسمان نمی‌رسد قسمتی از حقیقت را می‌یابند و بقیه را مطابق آن «یافت» خود «می‌بافند». و لذا است که در آنها قول یکسان و ثابت، دیده نمی‌شود. یکی مانند فروید به میل جنسی اصالت می‌دهد، دیگری به ارادۀ فردی، سومی به جبر و تقدیر، چهارمی به روح جامعه، پنجمی اقتصاد را اصل می‌داند، ششمی لذت‌جویی را غایت افعال آدمی می‌خواند، و همینطور سودپرستی، رفاه، برابری و غیره. اینها منورالفکرانی هستند که بدون مدد از نور وحی، می‌خواهند جهان را نور بدهند. لکن حتی فکر خود را نیز نمی‌توانند روشن کنند. آنها شبه متفکرانی هستند که جلو می‌افتند و دیگران را نیز به وادی هلاکت می‌کشانند.

وقتی وضع این متفکران نظریه‌پرداز غربی اینچنین اسف‌بار باشد دیگر تکلیف امثال تهمینه میلانی که قی کرده‌های آنها را در دیگ آشپزی‌اش می‌ریزد و به خورد مخاطبانش می‌دهد معلوم است. خوشبختانه عصر مدرنیسم گذشته است و مردم دنیا اندک‌اندک از اقتدا به روشنفکران و علوم تجربی ناامید شده‌ و به دین اقبال می‌کنند. الحمدلله آن عصری که دینداری کسر شأن بود و تحصیل کرده‌های دانشگاهی خجالت می‌کشیدند خود را مسلمان بخوانند گذشته است. پس لطفاً احکام این روانشناسان را به نام مسائل اجتماعی به جای احکام دین خدا ننشانید. زیرا که مردم مسلمان کشورمان از این جعلیات و خرافات مدرن، مبرّا هستند.


فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


6. اکثریت سریال‌های ایرانی بیست سال از جامعه عقب‌ترند!

راقم نه وکیل مدافع تلویزیون هستم و نه از وضع سریال‌های آن ــ که به بهانۀ جذب مخاطب، شدیداً به دام فمینیسم افتاده‌اند ــ رضایت دارم. اما میلانی در این مصاحبه، از آب گل‌آلود ماهی گرفت و به دشمنی با مدیران سیما برآمد و گفت: مسائل جوانان ما، در تلویزیون و سینمای ما بروز ندارند. اکثریت فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون بیست سال از جامعه عقب‌ترند و سینمای ما نیز دو سه سال عقب است. و جامعه به راه خودش می‌رود. ما در آتش‌بس2 موضوع just friends (دوستی دختر و پسر بدون ازدواج) را مطرح کردیم که در زندگی‌های شهری بیداد می‌کند. مدرنیته در ایران بد معنا شده است. در غرب دختران و پسران برای شناخت همدیگر به قصد ازدواج مدتی با هم زندگی می‌کنند ولی در اینجا دوستی‌های دختر و پسری از دست دررفته است. اینها باید آسیب‌شناسی شود چون «اخلاق» را دارد از بین می‌برد.

حالت غثیان به بنده دست می‌دهد وقتی می‌بینم که یک فمینیست غرب‌زده که هنوز از دهۀ 1960 بیرون نیامده اینچنین ریاکارانه داعیه‌دار اخلاق و سنت‌هایی می‌شود که علیه آنها کمر بسته است. این فمینیست‌هایی که در کفربازار غرب، هیچ شرّی نمی‌بینند و در کشور مسلمان ما نیز هیچ خیری نمی‌یابند چطور اکنون که به پیری رسیده‌اند مدافع اخلاق شده‌اند؟ آن هم ریاکارانه در مقابل دوربین تلویزیون؟ آیا خود اینها در زندگی‌شان مانند یک ایرانی مسلمان زندگی کرده‌اند یا همچون غربی‌ها به دنبال هوس های خود دویده‌اند؟ حالا چگونه می‌شود زندگی مشترک دختران و پسران غربی به قصد ازدواج باشد اما در ایران نه؟! همینجا بگویم که بنده اصلاً و ابداً مدافع این روابط غیرمشروع نیستم. اما دروغگویی و ریاکاری افرادی که خودشان آتش بیار این معرکه بوده‌اند قابل پذیرش نیست.

آمار فرزندان نامشروع در غرب شاید بتواند موضوع را روشن کند. بنده در این عمر چهل و چند ساله‌ام حتی یک فرزند نامشروع در ایران ندیده‌ام و خبری نیز در این باره نشنیده‌ام. اما در جوامع غربی چطور؟

1. سال 1959 ـ خبرگزاری رویترز آمار تولد اطفال نامشروع در انگلستان را 10 درصد اعلام کرد (روزنامۀ اطلاعات، تاریخ 1338/9/25، به نقل از مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص 324).

2. سال 2012 ـ متوسط توالد فرزندان نامشروع در غرب اروپا و امریکا 3ر42 درصد است.  (امریکا 41 %، انگلستان 48 %، سوئد 55 %، فرانسه 56 %، آلمان و ایرلند 35 %، ایتالیا 28 %، هلند 47%، اسپانیا 36 %)

منابع: worldfamilymap.org

Live births outside marriage

جالب توجه اینکه فرانسه و سوئد، فمینیستی‌ترین قوانین را دارند و لذا بیشترین فرزندان نامشروع اروپا در این دو کشور به دنیا می‌آیند. نرخ طلاق در این دو کشور نیز بیش از پنجاه درصد است. تعجبی هم ندارد. از شجرۀ خبیثۀ فمینیسم، میوه‌هایی بهتر از این نمی‌توان چید. در همین برنامۀ هفت، میلانی از کشور سوئد به عنوان کشوری نمونه یاد کرد که مردمش از مالیات فرار نمی‌کنند چون به دولت‌شان ایمان دارند (!) جل الخالق. درب چنین دولتخانه‌ای که ازدواج را از رونق انداخته و توانسته در یک کشور 9 میلیونی تعداد 000ر25 طلاق را در یک سال به ثبت برساند باید گِل گرفت. بنده به واسطۀ یکی از بستگانم که بیش از سی سال مقیم سوئد بود چیزهایی می‌دانم که مجال بیانش در اینجا نیست. دم خروس سخنان میلانی را می‌توانید در فیلم واکنش پنجم (1381) بیابید؛ آنجا که دوستان فمینیست فرشته (نیکی کریمی) به او سفارش می‌کردند که بچه‌هایش را بردارد و به سوئد فرار کند!

شاید دیگر واضح شده باشد که بیش از ثلث افرادی که اکنون در غرب زندگی می‌کنند حرامزاده‌اند. لهذا فمینیست‌هایی که اکنون داعیه‌دار «اخلاق» شده‌اند دقت کنند که این کلمۀ شریف از دهانشان بزرگتر نباشد.

میلانی در ادامه از طرح ردشدۀ خود در سیمافیلم در موضوع ایدز گفت که من در این طرح می‌خواستم به زنان خانه‌دار آموزش بدهم که شما ممکن است از طریق شوهر آلوده‌تان مبتلا به ایدز شوید(!) گوئیا این فیلمساز کار دیگری جز افزایش آمار طلاق بلد نیست. او خود را وکیل مدافع تام الاختیار زنان می‌داند. در حالیکه همین خطر در انتظار مردانی است که از طریق همسرانشان آلوده می‌شوند. خدا را شکر می‌گویم که این طرح به مرحلۀ ساخت نرسید.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


7. دشمن، وجود ندارد!

سکوت جناب مجری باعث شد که میلانی پایش را از گلیمش بیرون بگذارد و سخنانی بر زبان براند که هویت ذاتی خود را بیشتر علن کند. راقم خیلی متأسف است که مجبور به مکتوب کردن این خزعبلات شده است (و البته ویرایش ادبی):

کسانی که برخی فیلمسازان را به ساختن فیلم‌های سیاه‌نما و گرفتن جایزه از جشنواره‌ها متهم می‌کنند، به آنها حسادت می‌برند. فیلم سیاه، بی‌معنی است و آن فیلمساز، زاویۀ دیدش اینگونه بوده است. فیلمسازی هست که می‌خواهد فیلم‌های اجتماعی سیاه بسازد. بگذارید بسازد. چرا فکر می‌کنید که فستیوال‌ها از ما سوء استفاده می‌کنند؟ من اصلاً با این حرف کاملاً مخالفم. مگر آنها بی‌کارند که به ما توجه کنند؟ اصلاً مگر بی‌کارند؟ برای چه ما اینقدر دشمن می‌پروریم؟ من با این کلمۀ «دشمن» مشکل بسیار جدی دارم. آیا شما می‌دانید پایۀ اینکه ما اینقدر دشمنِ خیالی می‌سازیم چیست؟ (اعتراض جناب گبرلو در حد یک جمله که «شما برخی واقعیت‌ها را که نمی‌توانید کتمان بکنید»). دشمنِ خیالی است، دیگر. بگذارید من حرفم را بزنم و اگر شما نپذیرفتید هر چه می‌خواهید بگویید. مرتباً در رسانه‌ها می‌گویند که فرهنگ غربی فلان و بهمان کرده و دشمن منتظر است از ما بهانه بگیرد. حالا اگر دشمن بفهمد که ما چند نفر ایدزی در جامعه داریم مگر چه سوء استفاده‌ای می‌خواهد بکند؟ مگر ما که الآن می‌دانیم آلمانی‌ها چقدر بیمار ایدزی دارند یا کشور امریکا چقدر همجنسگرا دارد مگر چه فرقی برای من و شما می‌کند؟ آیا ما مسائل خودمان را مطرح نمی‌کنیم چون ممکن است آلمان سوء استفاده کند؟! می‌گویند فرهنگ غربی نمی‌گذارد ما درست زندگی بکنیم. آیا فرهنگ غربی به شما می‌گوید شما با خانمتان درست صحبت نکنید؟ می‌گویند دندانتان را مسواک نزنید و حمام نکنید؟ می‌گویند زبان آلمانی یاد نگیرید؟ و در شغلتان رشد نکنید؟ ببینید! اینها همه افسانه است. من نمی‌دانم چرا اساساً این نگرش را در جامعه باب می‌کنند. به جای اینکه به ما خودباوری بدهند که شما به عنوان یک انسان ایرانی می‌توانید بافرهنگ‌ترین، باشعورترین و اخلاقی‌ترین آدمِ جهان بشوید، دائم به ما می‌گویند: بترس ها! این را نگو ها!

برای پاسخ به این سخنان، بگذارید کمی دورخیز کنیم. در قانون اساسی هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فلسطین اشغالی آمده است که الگوی ما در ادارۀ کشور، روش «انبیاء» است. خب! اگر انبیاء از طرف خدا آمده‌اند و خداوند یکی است و از او تناقض صادر نمی‌شود پس پیروان انبیاء، نباید با هم اختلاف کنند. قاعدتاً این دو کشور باید نزدیک‌ترین متحدان باشند اما عملاً دشمن‌ترین کشورها در جهان هستند و جز به نابودی یکدیگر رضایت نمی‌دهند. چرا اینگونه است؟ چون ادعای یکی از این کشورها در پیروی از انبیاء، دروغ است. مریض را می‌توان بهبود بخشید ولی کسی که تمارض می‌کند در مرضش می‌ماند. لذا است که هیچگاه نمی‌توان با دولت اسرائیل صلح کرد، چنانکه پیامبر اکرم(ص) نیز با یهودیان صدر اول صلح کرد ولی آنها بارها پیمان شکستند و در نوبت سوم، جان خود را نیز باختند.

لذا است که قرآن خبر می‌دهد قوم یهود، سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان هستند (مائده/ 82). به نظر راقم، علت اصلی دشمنی یهود با مسلمانان در این است که دین اسلام قرائت صحیحی از چیزی ارائه کرده است که آنها از قرن‌ها قبل‌تر، ادعای آن را داشته‌اند. یک طبیب دروغین، دشمن سرسخت اطبای حقیقی خواهد بود و سعی دارد تا بازار آنها را کساد کند. لذا تعجبی ندارد اگر که در نهایت، کار به مقاتله بکشد.

با دروغ‌های پولس که معاصر عیسی(ع) بود، آن حضرت در یونان و روم به عنوان آخرین پیامبر خدا (ماشیح) پذیرفته شد. لذا غرب مسیحی به انجیل و سپس تورات روی آورد. زیرا که در انجیل‌ها ارجاعات زیادی به تورات وجود دارد و حضرت عیسی(ع) نیز آن را باطل نکرد (انجیل متی 5/ 17 و 18). به این ترتیب قوم یهود با تورات مجعول خود رهبری فکری جامعۀ غرب را به دست گرفت.

از قرن شانزدهم که کاهنان یهود، نزولخواری و فروختن شراب به غیریهودیان را آزاد کردند این قوم به ثروت‌هایی رسید که سه قرن بعد توانست بریتانیا را آنچنان استعمارگری کند که خورشید در مستعمراتش غروب نکند. انتقال آن ثروت‌ها از حدود یک قرن قبل به امریکا نیز این کشور را به غول بی‌شاخ و دمی تبدیل کرد که گوئیا عقل در او نیست.



فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد

انیمیشن «گوریل انگوری» یادتان می‌آید؟ یک گوریل بنفش بی‌عقل که فقط از یک سگ حرف‌شنوی دارد. در آن فیلم، سگ نماد اسرائیل است و با گوریل که نماد امریکا است کارهای غیرمتعارف خود را پیش می‌برد و در عوض به او انگور (شراب؟) می‌دهد. اگر نمایشنامۀ تاجر ونیزی نوشتۀ شکسپیر را خوانده باشید دریافته‌اید که در اروپا از قدیم الایام یهودیان را «سگ» خطاب می‌کردند. همچنین دقت کنید که ترکیب دو رنگ آبی و قرمز ــ نماد دو حزب اصلی امریکا ــ بنفش خواهد شد.

مهم‌ترین و پول‌سازترین تجارت‌ها در جهان در اختیار صهیونیست‌ها است؛ کارخانه‌های اسلحه‌سازی، وال استریت، تجارت الماس و عتیقه، بانک‌ها، هالیوود و صنعت فیلمسازی، صنعت پورنوگرافی، مطبوعات و خبرگزاری‌های مهم، تلویزیون‌ها و... جالب توجه است که در دنیا فقط چهارده میلیون یهودی وجود دارد که پنج میلیون نفر از آنها در فلسطین اشغالی و پنج میلیون دیگر در امریکا زندگی می‌کنند و الباقی در جهان پراکنده‌اند. شمار مسلمانان یکصد برابر آنها و مسیحیان دویست برابر آنها هستند. اما کسی تعجب نمی‌کند که چطور یک ثلث از جوایز نوبل به یهودیان رسیده است.

نفوذ جهانی صهیونیست‌ها باعث شده تا آنها بتوانند نیروی کشورهای مختلف را علیه ایران بسیج کنند. آنها کارگردان پشت پردۀ این «نمایش عداوت» هستند که با پول‌های خود می‌توانند همه چیز و همه کس را در دنیا بخرند، از جمله برخی فیلمسازان وطنی را. هرچند که افرادی هم وجود دارند که با بردن جایزه‌ای، بردۀ مادام العمر آنها می‌شوند و فیلم‌های بعدی‌شان را مطابق ذائقۀ آنها می‌سازند و نه برای مردم کشورشان. زرق و برق جشنواره‌های خارجی چشم بعضی‌ها را کور می‌کند. عده‌ای نیز حاضرند بدون جیره و مواجب برای غربی‌ها تبلیغ کنند چون قلبشان به جای فرهنگ کشورشان برای آن بی‌فرهنگی‌ها می‌تپد.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


امیدوارم وقتتان را مانند من برای فیلم قبلی میلانی «یکی از ما دو نفر» (1389) هدر نداده باشید. در این فیلم سارا (السا فیروزآذر) باز هم یک آرشیتکت است که از قضا از امریکا برگشته و بابک (بهرام رادان) نیز یک معمار ایرانی که معلوم نیست که چرا می‌خواهد او را زیر سلطۀ خود آورد. میلانی جمعه 26 فروردین 1390 به بهانۀ این فیلم، به برنامۀ هفت آمد و در حضور جیرانی و فراستی، همۀ مردان ایرانی را دارای عقدۀ فرویدی دانست که همچون بابک به دنبال صید ماهی‌های مجانی هستند و در عوض فرنگی‌ها را انسان‌هایی ساده و نجیب که دختران مام وطن ما را همچون سارا به سان دستۀ گل، پاک و طاهر تربیت می‌کنند و به دامان وطن بازمی‌گردانند (!) یادم هست که همان وقت نیز این سخنان، باعث جنجال شد ولی نه میلانی پند گرفت و نه برنامه‌سازان هفت.

کاکتوس در خاک ایران نمی‌روید اما غربی‌ها بلدند این گیاه تیغ‌دار بی‌خاصیت را به چه کسانی در ایران هدیه بدهند تا کشت گلدان به گلدان آن را در همۀ خانه‌های ایرانی فراگیر کنند. اگر غربی‌ها بیکار نیستند که به ما توجه کنند پس چرا در این 35 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره ایران جزو ده کشور نخست دنیا در اخبارِ رسانه‌ها بوده است؟! چرا آنها نمی‌گذارند ما کشور مستقل خود را داشته باشیم؟ چرا هر چندروز، یک دروغ شاخدار یا یک جنجال رسانه‌ای علیه ایران راه می‌اندازند؟ دانشمندان ما را ترور می‌کنند؟ هواپیمای مسافربری ما را با موشک می‌زنند؟ دیوانه‌ای همچون صدام را وامی‌دارند که با کشوری که همچون هموطنانش مسلمان است بجنگد؟

آن زمان که طبل جنگ در راه خدا نواخته می‌شد شما در سوراخ موش‌های خود خزیده بودید و بعد که صلح برقرار شد آیا آمده‌اید تا ارث پدرتان را که حامی مصدق بوده است بگیرید؟! اما یادمان نمی‌رود که شما در کشوری که علیه مصدق کودتا کرد با افتخار کشف حجاب کردید، و البته در برخی جشنواره‌های دیگر (که خانم رخشان بنی‌اعتماد به شما تذکر داد که شما نماینده ایران بودید و باید فرهنگ خودتان را حفظ می‌کردید).  باز صد رحمت به امثال مستندسازی چون کامران شیردل که به خاطر حمایت پدرش از مصدق، بیش از پنجاه سال به امریکا قدم نگذاشت و وقتی هم که رفت جز به ذکر کودتا نپرداخت.

اگر همین سَلفی‌ها که به نزدیکی مرزهای ایران رسیده‌اند قدمی به خاک ما بگذارند شما فمینیست‌ها اولین کسانی هستید که به لانه‌های خود می‌خزید و ریاکارانه در وصف مردسالاری و لزوم دفاع از میهن، سخنرانی و قلم‌فرسایی می‌کنید تا بتوانید چند روز دیگر هم زنده بمانید. صدای کلفت اکنون شما، آن وقت نازک می‌شود و شاید حتی پوتین سربازان را نیز واکس بزنید یا پایشان را ببوسید که دست داعش را از سر شما کوتاه می‌کنند. چون خیلی خوب می‌دانید که سلفی‌ها مردم را برای رضای خدا قتل عام نمی‌کنند. فقط حکومت اسلامی است که به مخالفانش اجازه حیات و ابراز رأی می‌دهد و می‌توان باامنیت در آن زیست. اگر حزب توده که شما ارث آن را برده‌اید در ایران پیروز می‌شد حتماً ما مسلمانان را به سیبری تبعید می‌کرد. پس اکنون بروید و از امنیت کشورمان لذت ببرید و آبروی نداشتۀ خودتان را حفظ کنید.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


8. «آبرو»، روزگار ما را سیاه کرده است!

میلانی در بخش پایانی سخنانش به آبرو تاخت. سخنان او عیناً درج می‌شود:

من با کلمۀ «آبرو» مشکل جدی دارم آقای گبرلو. آبرو، روزگار ما را سیاه کرده است. من به وزیر کشور در خانۀ سینما گفتم که کاری بکنید که در کلمۀ «آبرو» یک بازنگری بشود. آبرو یعنی اینکه خدای ناکرده کسی مورد تجاوز یکی از محارم قرار می‌گیرد و از ترس آبرو چیزی نگوید. به او هزاران ظلم می‌شود ولی به خاطر آبروی خانواده چیزی نمی‌گوید. اینها آسیب‌زا است و این خشم‌های درونی آنها به صورت بسیار بدی بروز می‌کند. اکثر این اراذل و اوباش در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و مورد بی‌اعتنایی جامعه بوده‌اند. لذا این واکنش‌ها را نشان می‌دهند. قانون سوم نیوتون می‌گوید: در مقابل هر ضربه/ فشار/ انرژی‌ای که به یک جسم وارد می‌شود درست به اندازۀ آن برمی‌گردد. شما هر خشمی که در کودکی دارید و هر ظلمی که به شما می‌شود درست برعکسش را به جامعه برمی‌گردانید.

من از این بخش صحبت‌های میلانی بوی حسادت استشمام می‌کنم. حسادت به پوران درخشنده که فیلم هیس... (1391) را بدون نگاه فمینیستی ساخت تا نسبت به خطر سوء استفاده جنسی از کودکان، مادرانه هشدار بدهد. اما میلانی در اینجا به قصد مصادره به مطلوب این فیلم موفق، برآمده است. چرا او می‌خواهد مشکل سوء استفادۀ جنسی از کودکان را با از میان بردن شرم و حیا، حل کند؟

در کتاب توحید مفضّل چند فایده از منافع حیا از قول امام صادق(ع) آمده است. اول اینکه حیا، مخصوص به انسان است [و البته کسانی که انسانیت در آنها باقی است]. ثانیاً اگر حیا نمی‌بود هیچکس مهمانداری نمی‌کرد، و به وعده‌ها وفا نمی‌نمود، و امانت را برنمی‌گرداند، و معاصی را ترک نمی‌گفت، و حوایج مردم را برنمی‌آورد، و به پدر و مادر احترام نمی‌گذاشت، و صلۀ رحم و احسان به خویشان نمی‌کرد. در انتها حضرت صادق علیه السلام به مفضّل می‌فرماید: «پس نمی‌بینی که خدا چگونه عطا کرده است به آدمی هر خصلتی را که صلاح او در آن است و امر دنیا و آخرتش به آن تمام می‌شود». (توحید مفضل، مجلس اول)

در حدیثی دیگر حضرت امام صادق (ع) فرمود: «همانا خداى تبارك و تعالى ميل زناشوئى را 10 سهم قرار داده است كه 9 سهم آن، در زن است و يك سهم در مرد. و اگر نبود آن مقدار حيا كه خداى عز و جل به مقدار شهوت در زنان قرار داده، به هر مردى 9 زن در مى‏‌آويخت.» شرح این سخن در حدیثی دیگر از آن حضرت آمده است: «حياء 10 سهم است، 9 سهم در زنان است و يك سهم در مردان. و چون دوشيزه خون حيض ديد يك سهم از حياى او مي‌رود، و چون شوهر كند يك سهم برود، و چون بكارت‏ش از دست رفت يك سهم حيا از او برود، و چون فرزند آورْد يك سهم برود. و پنج سهم براى او باقى مى‏‌ماند پس اگر دامن به ناپاكى آلود همۀ حيايش از دست برود و اگر عفت ورزيد پنج سهم از حيا برايش مي‌ماند.» (شیخ صدوق، الخصال، باب اوصاف ده‌گانه، احادیث 28 و 29).

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


چه می‌توانم بگویم دربارۀ کسی که بر لب چشمه نشسته اما تشنه است و آلوده. حیا و شرم و آبرو، در نزد فمینیست‌ها همچون کیمیا نادر است. یک علتش آن است که حیا و آبرو جزیی از عقل و ایمان است (اصول کافی، باب عقل و جهل، ح 9). اما چون فمینیست‌های کفرگو، عقل و ایمان خود را زایل کرده‌اند لذا معنای آبرو را هم نمی‌فهمند. آن سکانس آتش‌بس (1384) را یادتان می‌آید که مهناز افشار حبوبات خام در مقابل مهمان می‌گذارد و آبروی شوهرش را می‌برد؟ آیا این عمل به عقده‌های روانیِ دوران کودکی این شخصیت ارجاع دارد؟ یا این بدی‌ها از وجود فیلمساز سرچشمه می‌گیرد، همو که شرم نمی‌کند و اینها را می‌نویسید و با تفصیلات می‌سازد! و یا فیلم تهوع‌آور تسویه حساب، که سراسر فحاشی به جنس مرد است. بنده از تماشای این صحنه‌ها در سالن سینما سرخ و سفید می‌شدم.

بهتر است تهمینه میلانی یک بار برای همیشه این مسئلۀ منتقدان سینما را که در ابتدا گفتم، جواب بگوید که علت کینۀ دیرینه او با جنس مرد از کجا ناشی می‌شود؟ آن عقدۀ درونی شما که خیلی‌ها از آن سخن می‌گویند چیست؟ لطفاً نخواهید این بار هم برای ما نمایش رومئو و ژولیت بازی کنید  بگویید که عاشق مهندس نیک‌بین هستید و فلان و بهمان. بر فرض که اینطور باشد. تمجید کردن از تهیه‌کننده‌ای که در پشت همۀ فیلم‌های شما ایستاده است کمتر‌ین کاری است که شما می‌توانید بکنید. مضافاً که او همسر شما نیز هست. از گفتن بقیه‌اش صرف نظر می‌کنم. راستی! چرا بعد از فیلم واکنش پنجم (1391) شوهرتان موظف شده است در فیلم‌هایتان همچون آتش‌بس و تسویه حساب، نقش یک آدم خوب و وفادار را بازی کند؟


زنی که آبرو را قی کرده‌ است


و اما خودمان!

تعجب می‌کنم از خانم مریلا زارعی که مسلمان است ولی در گفت‌وگوی تلفنی در برنامه به تمجید از میلانی پرداخت. این چه چیزی است که در وصف میلانی می‌گویید که او به فرزندش رسیدگی می‌کند و کذا و کذا؟ حتی حیوانات و شریرترین آدم‌های روی زمین هم به خانوادۀ خود رسیدگی و محبت می‌کنند. فیلم پدرخوانده را همه‌مان چندباره دیده‌ایم. لطفاً بفرمایید انسانیت و مروّت در کجاست؟ آیا آن حدیث را شنیده‌اید که یک غریبه از امام صادق(ع) معنای مروّت را پرسید؟ امام از او سؤال کرد:‌ نظر شما چیست؟ عرض کرد: اگر مال داشتیم شکر کنیم و اگر نه، صبر ورزیم. امام فرمود: این کار را که سگان مدینه هم می‌کنند. پرسید: شما بفرمایید. امام گفت: مروّت به آن است که چون داشتیم انفاق کنیم و اگر نداشتیم شکر نماییم.

یادم هست که بهار امسال بعد از نمایش فیلم خرس در خانۀ هنرمندان به خانم زارعی تأکید کردم که شأن شما اجل از آن است که در سایۀ افرادی همچون میلانی بایستید. این سخن را سال 1383 بعد از فیلم زن زیادی نیز در جشنوارۀ فجر به ایشان گوشزد کرده بودم. امیدوارم ایشان قدر خود را بهتر از قبل بشناسد.

و از جناب گبرلو هم که اسم و رسم مسلمانی را به یدک می‌کشند لکن دین خود را نمی‌شناسند و آن را به پای فمینیست‌ها قربانی می‌کنند و لاطائلات او را به عنوان سخنان نیکو می‌پذیرند نیز، بیشتر از اینها انتظار می‌رفت. نمی‌دانم این چه سنت غلطی است که از سال گذشته در برنامۀ هفت گذاشته شده که کارگردان را دعوت کنند تا در مورد فیلمش حرف بزند. فیلمساز باید فیلم بسازد نه اینکه حرف بزند. در عوض به وقت نقد، او غایب است و منتقدان در غیابش هر چه خواستند می‌گویند.

زنی که آبرو را قی کرده‌ است  ///آماده انتشار/////////////بماند////امجدیان

سخن آخر

راقم در هیچکدام از فیلم‌های تهمینه میلانی ندیده‌ است که او متذکر خطاهای وافر زنان امروز شود و درباره ظلم‌هایی که برخی از آنها امروزه بر مردان روا می‌دارند فیلمی بسازد یا حتی سخنی و جمله‌ای بگوید. گوئیا میلانی خود را وکیل تام الاختیار زنان می‌داند و حتی اگر آنها مرتکب قتل هم شده باشند باید چشم‌بسته از آنها دفاع کند. خوشبختانه بسیارند زنانی که از عقاید او ابراز تنفر می‌کنند و البته کم نبوده‌اند آنهایی که او را همچون یک منجی یا «پیامبر جدید» پذیرفته‌اند. می‌خواستم به میلانی توصیه کنم که برای نشان دادن حسن نیّتش به مردان، لااقل فیلمی دربارۀ عنان‌گسیختگی زنان امروزی بسازد. بعد به نظرم رسید که او خودش شریک جرم آنان است و لذا حتی جرأت نخواهد کرد جمله‌ای علیه این زنان افسارگسیخته بگوید. چون در این صورت علیه خودش سخن گفته است.

بعد از انتشار کتاب «دا» در سال 1387 میلانی به سفارش حوزۀ هنری (!) فیلمنامه‌ای به نام «تنهایی پرهیاهو» با اقتباس آزاد از آن کتاب نوشت. و بعد در صدد برآمد که آن را فیلم کند. بنده همان وقت، فیلمنامه را خواندم که در حد افتضاح بود. می‌دانستم که چطور فمینیست‌ها با تمامیت‌خواهی بسیار، سعی دارند در همه چیز با مردان رقابت کنند. یادم هست توران ولی‌مراد (مجری و تهیه کنندۀ اولین سری از برنامۀ اردیبهشت) در اوایل سال 1387 روزی در برنامه‌اش دفاع مقدس را نیز به نفع فمینیست‌ها مصادره کرد. او می‌گفت (نقل به مضمون): هر مردی که به جبهه رفت و جنگید، نمایندۀ سه زن بود؛ مادر، خواهر و همسرش. لذا اگر ما زنان می‌خواستیم [داد و فریاد کنیم و] نگذاریم که او به جبهه برود، او هم نمی‌توانست برود. پس ما زنان هم در دفاع مقدس شریک هستیم (!) او در جایی دیگر می‌گفت که چون ما زنان در تظاهرات پیروزی انقلاب شرکت کرده‌ایم اکنون باید سهم ما را از غنایم بدهید (!) و مقصود او تغییر قوانین اسلام به نفع فمینیست‌ها بود. قربان امام خمینی(ره)‌ و سرداران جنگ بشوم که نه به اندازه اینها ادعا داشتند که کاری کرده‌اند و نه چیزی از غنیمت پیروزی می‌خواستند. یادمان باشد که همین غنیمت‌خواهی بود که جنگ پیروزشدۀ احد را به شکست کشانید.

زنی که آبرو را قی کرده‌ است  ///آماده انتشار/////////////بماند////امجدیان


به هر حال واضح است که فمینیست‌ها می‌خواهند دفاع مقدس را نیز به نفع خود مصادره نمایند تا بتوانند ادعای برابری مرد و زن در همه امور را کامل کنند. فمینیست‌ها در هالیوود نیز چنین قصدی کرده و فیلم‌های چندی در این رابطه ساخته‌اند تا بگویند زنان نیز چیزی از مردان کم ندارند. فیلم‌های سرباز بنیامین (1980) Private Benjamin با بازی گلدی هاون در نقش جودی بنیامین، و سرباز جین (1997) G. I. Jane از رایدلی اسکات با بازی دمی مور، از این جمله‌اند.

تهمینه میلانی نیز همین را قصد کرده است. او در فیلم‌هایش به طور تلویحی به زنان آموزش می‌دهد که مانند شخصیت‌های فیلم من باید کاراته‌ یاد بگیرید تا از مردان عقب نمانید! (مانند السا فیروزآذر در فیلم‌های تسویه حساب و یکی از ما دو نفر) اکنون هم جنگ تحمیلی برای او بهانه‌ای است که هم این شرافت را به نفع خود مصادره کند و هم به زنان شیوه تهاجم (و نه دفاع) بیاموزد. متأسفانه در این سال‌ها مدیران بنیاد فارابی پیشین و کنونی، به قصد حمایت از فیلمنامۀ تنهایی پرهیاهو برآمده‌اند و به میلانی قول‌هایی داده‌اند. برخی خبرها می‌گویند که این فیلم اکنون در مرحلۀ پیش‌تولید است. خدا کند که ساخته نشود. وگرنه این فیلمنامه‌ نه تنها ارزش ساختن، که ارزش چاپ کردن یا حتی یک نوبت خواندن هم ندارد.

فیلمسازی که عقاید پنجاه سال قبل فمینست‌ها را به خورد مردم می‌دهد


* امیر اهوارکی


پاورقی‌ها:


[1]. انتهای نامه 31 نهج البلاغه با ترجمه محمد دشتی:

از مشورت با زنان بپرهيز، كه رأى آنان زود سست مى‏‌شود، و تصميم آنان ناپايدار است. در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت‏گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بيرون رفتن زنان بدتر از آن نيست كه افراد غير صالح را در ميانشان آورى، و اگر بتوانى به گونه‏‌اى زندگى كنى كه غير تو را نشناسند چنين كن! كارى كه برتر از توانايى زن است به او وامگذار، كه زن گل بهارى است، نه پهلوانى سخت كوش، مبادا در گرامى داشتن زن زياده روى كنى كه او را به طمع ورزى كشانده براى ديگران به ناروا شفاعت كند.

وَ إِيَّاكَ وَ مُشَاوَرَةَ النِّسَاءِ فَإِنَّ رَأْيَهُنَّ إِلَى أَفْنٍ وَ عَزْمَهُنَّ إِلَى وَهْنٍ‏ وَ اكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِكَ إِيَّاهُنَّ فَإِنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَيْهِنَّ وَ لَيْسَ خُرُوجُهُنَّ بِأَشَدَّ مِنْ إِدْخَالِكَ مَنْ لَا يُوثَقُ بِهِ عَلَيْهِنَّ وَ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَلَّا يَعْرِفْنَ غَيْرَكَ فَافْعَلْ وَ لَا تُمَلِّكِ الْمَرْأَةَ مِنْ أَمْرِهَا مَا جَاوَزَ نَفْسَهَا فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ وَ لَا تَعْدُ بِكَرَامَتِهَا نَفْسَهَا وَ لَا تُطْمِعْهَا فِي أَنْ تَشْفَعَ لِغَيْرِهَا.

[2]. مانند خود تهمینه میلانی که دخترِ نوۀ آیت‌الله محمدهادی میلانی است (متوفی به سال 1354 در مشهد) و به همین سبب توانسته از برخی رانت‌ها در جمهوری اسلامی برخوردار شود، در حالیکه نه او و نه پدرش که عضو حزب توده بود، به راه آن بزرگوار نرفته‌اند.

[3]. البته بهترین نوع مشاوره و خیرخواهی برای زوجین در وقت طلاق، همان است که خداوند در آیه 35 از سورۀ نساء توصیه کرده است؛ یک داور از اقوام مرد و یک داور از خویشان زن، بنشینند و با حوصله مطابق «معروف» دربارۀ این دو، حکمیت کنند. واضح است که نسبت خویشاوندی باعث می‌شود که دلسوزی وافری به خرج دهند، چیزی که در نزد روانشناسان وجود ندارد. این فرمان خداوند، بعد از انقلاب اسلامی در قانون خانواده داخل گشت و لازم الاجرا شد. لذا اکنون قبل از انجام هر طلاق، زوجین باید داور خود را به دادگاه معرفی کنند. در صورت مهیا نشدن شرایط، دادگاه از داوران خود برای حکمیت استفاده خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 345
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 0
    جواب ابلهان خاموشیست
  • موسی امیری ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    7 3
    ممنون از مشرق که به سخنان بی ادبانه این زن پاسخ مستدل و منطقی داد.
  • محسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 2
    چرا این زن مخالف دین را ممنوع التصویر نمی کنند. آیا فقط افراد سیاسی نباید تصویرشان پخش شود؟!!!
  • ایلیا ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 1
    حیا چیزیه که وقتی از دست بره دیگه نداریش، یعنی توانایی داشتنشو نخواهی داشت نه اینکه نخوای داشته باشیش، حتی نمیفهمی چی هست. حیای چشم، حیای گوش حیای.. اینها وقتی رفت قابل بازگشت نیست. کسی هم به ابروش حساس هست که حیا داشته باشه وگرنه بی آبرویی و بیحیایی که ساده ترین کار روزگار هست!
  • قربانی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 1
    اگر ابله بود وظیفه مان را می دانستیم. او مغرض است و معاند و باعث امتحان خیلی از مسئولان و مدیران مملکت.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 7
    هنوز نفهمیدید فمینیست شوهر و بچه نداره ؟ فمینیست ها دنبال برتری زنان بر مردان هستن نه تساوی جنسیتی .بهتره با ایشون مصاحبه کنید و از خودشون جواب سوالاتتون بگیرید...
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 0
    فیلم هیس دختران فریاد نمی زنند حتما ببینید. توی این فیلم نشون داده که ترس از آبرو باعث سو استفاه و جری تر شدن متجاوزان به کودکان و زنان شده.
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 2
    واقعا آدم گاهی شک میکنه که چطور بعضی ها افکار احمقانه ای مثل این خانوم دارند این افکار الان تو غرب هم خریدار نداره !!!!! باور کنید قشر به اصطلاح خودشون روشنفکر ایران هنوز تو دهه 1960 قرار دارند خدا پدرت رو بیامرزه مشرق !کمی خندیدیم!!
  • احمد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    اب که سر بالا بره...
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 1
    چهره و افکار این خانم اینطور نشان میده که چیزی به نام حیا و عفت و آبرو برایش معنا ندارد !
  • ناشناس ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 1
    خداوند خودش ایشان و اندک کسانی که مثل ایشان فکر میکنند را به راه راست هدایت فرماید.
  • ناشناس ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 1
    امیدواریم با تغییر مدیریت در رسانه ملی دیگر شاهد حضور افراد فمنیست و غربزده در برنامه ها نباشیم .
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام. بعد پنجاه سال فمینست ها جماهیر شوروی را کنار گذاشتند اکنون ملت های بیدار شدند و متوجه فرهنگ مشترک استکبار پیر شدند. بیداری اسلامی باید در تمام سرزمین وحی، کامل و تمام وجود داشته باشد. حسبناالله و نعم الوکیل؛ نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یا علی(ع)
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 4
    عجب! هر کس راست بگه بهش تهمت میزنید
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    علتش اینه که مقلد از اصلش همیشه بیشتر افراط می کنه.
  • محسن ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 1
    عالی بود و دقیق.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 0
    "و نیز حضرت زینب که شاهد برخی وقایع کربلا بوده است که هنوز هم کسی از آن خبر ندارد. " من که نفهمیدم منظورتون از این جمله چیه؟؟ یعنی حضرت زینب (س) برای مراوده نداشتن با مردان و بیرون نیامدن از خانه این برخی وقایع را با کسی در میان نگذاشتند؟؟؟ از چی چی نتیجه خواستید بگیرید؟
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 0
    خیلی واضحه. یعنی همون دستور قرآن و خدا رو که عایشه اجرا نکرد اونها اجرا کردند. در ضمن اگر قرار بود زنان رهبر مردم بشوند حضرت زینب و فاطمه حتماً برتر بودند. اما اونها حتی برای مردم سخنرانی هم نکردند.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 0
    خاک بر سرت میلانی البته که با وجود چنین افرادی وضعیت کشور به خصوص هنر و سینما همینطور که سهله،بدتر از این هم میشه
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    خواستم بگم مریلا جون کلا فکر سود خودشه. بقیشم بماند خودتون دیدید
  • علی همت جو ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 2
    یک زن در تلویزیون بدون چاپلوسی حرفی زده شما اینطور نقد کردید باید از کسانی وحشت داشته باشید که در صدای امریکا و بی بی 30 و غیره سخن پراکنی میکنند نه ایشان تو مملکت خودمان وایساده و فیلم میسازه
  • سامان ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    با تشکر از اقای اهوارکی مطلب مفصلی بود الته برخی جاهاش مسائل تخصصی و نقد مضمونی فیلم با انتقاد مستقیم به کارگردان در آمیخته شده بود بهتر بود این دو جدا از هم اورده می شد تا عیار متن بالا بره در مجموع دست مریزاد
  • دوست ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    امیر خان اهوارکی خیلی ارادت داریم
  • هاشم ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 3
    این بیچاره خیلی دیگه خودش دسته بالا گرفته غافل از اینکه اگر پدرش نبود اون هم وجود خارجی نداشت
  • دارانی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    خطر منافق از کافر هم بیشتره. اونها شمشیر رو از رو بسته اند. اما ایشون با پنبه سر می بره و تیریپ مادرونه می گیره.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بنظرم یک جوابیه با چارچوب فکری خودش برایش داده شودشایدکارگرافتدمعلوم نیست اوچه مقداردراین باغ هاباشد
  • توکل ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    من هم می خواستم همین رو بگم. ابوسفیان کفرش معلوم بود اما بعضیها علی الظاهر مسلمان شده بودند. اونها توی مدینه منتظر بودند که پیغمبر سرش رو بذاره زمین تا قدرت رو تصاحب کنند. کلاً خیلی خوبه که آدم تکلیفش روشن باشه. نه مثل این خانم که جلوی تلویزیون مردم رو نصیحت کنه ولی توی فیلمهاش به مردم بخنده.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    بعضی ها حتی معجزه هم براشون بیاد آدم نمی شن.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    این خانم ..... هم، همچون مغولهای هالیوودی یکی از مغولهای سینمای است.
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    خطاب به ناشناس ۱۶:۳۵ کی گفته اونها حتی سخنرانی هم نکردند؟ به نظر من هم نتیجه ای که نویسنده خواسته بگیره ربطی به این جمله ای که گفته نداره ضمنا منظور اسلام این نیست که مراوده با نامحرم تحت هر شرایطی و به هر شکلی ناپسند هست بلکه بنا بر ضرورت و با رعایت حریمها خیلی هم پسندیده هست.
  • دکتر ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    بیمارستان روانیها به درد همین موقع میخوره...البته اگه تا الان دیر نشده باشه...شاید یه دکتر کاربلد بتونه ایشون را از عالم تخیل به جهان واقع برگردونه...شاید
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    یه جاهایی منظورو نتونسته خوب برسونه نویسنده محترم قلمش قوی نیست مشرق اینو نوشتم ولی تو منتشر نکن
  • فرهاد ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 2
    فمینیست به موجودی قابل مطالعه گویند که چون در جامعه به حساب نیامده و دچار عقده های عصبی ، روانی شده ، در نتیجه فرافکنیهایی را خواهد داشت که در اینصورت این موجود فمینیست نامیده میشود . به چهرۀ عقده ای این فرد اگر نگاه کنید کاملامعلوم است که بیماریهای درونیش از کجا آب میخورد و چرا به این روز درآمده است . چون موجود قابل مطالعه ای است میشه بهش نگاه کرد و احوالاتش رو رصد کرد و البتّه که قابل ترحّم نیز هست این بنده خدا !
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    شما یا نمیدونی "راست" چیه یا نمیدونی "تهمت" چیه. این خانوم هم غلط میگه و هم تهمت به ملت میزنه
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    چاپلوسی تفکر غربی رو کرده میدونی چیه ؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آی گفتی
  • محسن ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    نیازی به این کار نیست همین که مرزها معلوم بشود کافی است اینها دیگر از جواب دادن و تاثیرگرفتن گذشته اند
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    هنرمند جماعت رو که بهش رو بدی آستر هم میخواد.
  • ریاستی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    از این نقد خیلی استفاده کردم، نمیدونم چرا بعضی از وابستگان خانوادهای علما بعد از پشت کردن به ارزشها در باب دهن کجی به فرهنگ ملی ودین دست غربیها رو هم از پشت میبندند. اگر به صدا وظاهر این خانم نگاه کنید فکر میکنید با یک مرد گردن کلفت حرف میزنید.
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    به مردم مهلت دهید تا زمانی که نفس میکشند و جان در بدن دارند. حضرت عیسی مسیح ع بهتر با دلیل و مدرک روشن بشه شاید تاثیر پذیرفت.
  • هاشم ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    عقده اي ترين زني كه تا حالا ديدم هيچي از آبرو حيا و ادب واخلاق نميدونه اين زن بايد بستري بشه
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    باتشکر از افشاکری مشرق وخسته نباشید .
  • امیر ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 2
    من موندم این فمینیستای شیطان پرست چرا وضعیت زنانی که تو اروپا برده جنسی هستن و مثل کالا خرید و فروش میشن رو نمیبینن حالا رژیم اشغالگر که بزرگترین بازار برده فروشی دنیا اونجاست و میگیم اینا جگر اعتراض بهشو ندارن ولی ی نگاه واقع بینانه به اروپا بکنن ببینن وضعیت زن تو اروپا بدتره یا تو ایران که هرکاری دوست دارن انجام میدن ی عدشون. هیشکی بهشون حرف نمیزنه.پناه برخدا. ی سری از زنهای مسلمونمون فاطمه زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما رو به چهارتا مدل بی همه چیز غربی فروختن.واقعا متاسفم.
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    حرفهای میلانی توهی آمیزه و حرفهای جنابعالی پر از حکمت و نغز بله؟
  • amir ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    با اینکه خانم میلانی در سطحی نیستند که برای صحبت هایش نقد صورت بگیرد با این حال ممنون از کاری که انجام دادید . قضیه ی خانم میلانی مانند همین ضرب المثل است : کافر همه را به کیش خود پندارد . و حرف ایشون درباره ی اینکه تهاجم فرهنگی و ... وجود ندارد درست است چون فرهنگ خود ایشون غربی است پس مسئله ای هم به عنوان تهاجم فرهنگی هم وجود ندارد
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    جاش باشه این هم میشه یکی عین زیبا ناوک
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    من به سینما علاقه دارم مذهبی هم نیستم ولی این خانوم واقعا بی ادب و کوتاه فکر هست که مردم کشور و عقاید شون توهین میکنه
  • مهدی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اتفاقا اینکه سیما به سلیقه های مختلف اجازه اظهار نظر میده خیلی هم خوبه اما ای کاش از یه مجری یا کارشناس حاذق استفاده میکرد وبا ادله شرع ومنطق با این خانم گفتگو میکرد تا باعث بالا رفتن هر چه بیشتر اگاهی مردم میشد
  • قاسمی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    جواب مغرضان تو دهنی است.
  • قاسم ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    وقتی یه عده خودشون رو مطابق میل مردان هوس باز درست می کنند و ارزشی برای خود قایل نیستند. معلومه در نهایت به تفکر فمنیستی می رسن قبل از این که اول تفریط کردن ، الان هم به افراط افتادن. اینا همش نشانه ی حماقت است و بس.
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بیچاره خودش به قانون نیوتن اشاره کرده این همه تلاش نتیجه وعکس العمل چه بلایی است که براش اتفاق افتاده۰۰۰۰۰
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    این زن یه ... است و دوست داره همه زن ها مثل خودش باشن
  • احسان ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    ای خدایا عذاب شدن این ها رو به ما نشان بده.لعنت بر بد حجابا اگه مردین نظر رو بذارید
  • رضا ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    من فیلم 1997 G. I. Jane رو دیدم واقعا فیلم قشنگیه . توی فیلم یه سناتور زن رو نشون میده در ظاهر برای دفاع و حمایت از حقوق زنان ارتش رو مجبور میکنه به یک سه اما حتی درست گپی کردن رو هم بلد نیست . و یا شاید هم از این چور فیلم از اون قسمت هایی که خوشش اومده رو گپی کرده و اون قسمت هایی که حقیقت رو نشون یادرش رفته گپی کنه نتیجه اش هم میشه فیلمیرباز زن اجازه بده یک دوره خیلی سخت اموزشی روببینه که تا اونموقع فقط مردها این دوره رو گذرون دن اما تو سکانس های بعدی فیلم معلوم میشه که این سناتور برای رسیدن به مقاصد خودش داره ارتش رو تحت فشار میزاره و اصلا به فکر حقوق زنان نیست خانوم میلانی خواسته از روی این دست فیلم های هالیوود گپی برداری کن مثل تسویه حساب که بدترین فیلمی بوده که تو عمرم دیدم
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بیچاره تفاوت آبرو و بی آبرویی را نمی داند!
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    فیلمساز آشغال
  • کریستال ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    ظاهرا طرفدارای فمینیمسم هر چقدر متعصب خشک هستند ده برابر بی سواد و لجوج هم هستند. ناشناس مدعی ! طلایه دار فمینیمسم در دوره ویکتوریایی انگلستان ( بسی راینر پارکز - متولد 1829) هم شوهر داشت هم دو تا بچه تا کی میخواین خودتونو عقل کل یدونید با این سواد و مطالعات نم کشیده
  • حسین ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    این نقد مشابه اشتباهی رو مرتکب شده که من در دوران دانشجویی در بحث با یکی از دختران فمینیست همکلاسی مرتکب شدم... پاسخ دادن به ادعاهای غیر اسلامی (اگه نگیم ضد اسلامی)، با استناد به مبانی اسلامی! . پر واضحه که فمینیسم در هیچ کجای دنیا بر مبانی دینی استوار نیست، بنابراین مبنای مشترکی بین اندیشمندان مسلمان و فمینیستها وجود نداره که فصل مشترک بحث قرار بگیره... به بیان دیگه به این افراد باید گفت: لکم دینکم و لی دین.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 0
    درود بر متفکر وفیلمساز خوش فکر سر کار خانم تمینه میلانی شما. خشک مغزها چه میدونید کارگردانی چیه برا شماها امثال ده نمکی فسیل خوب هستند
  • حميد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    مشرق با بعضي ازنقدهايت مخالفم ولي خدايش از اين نقد خيلي استفاد كردم.
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر عقاید فمینیستی هم وجود دارد،عکس المل طبیعی اقکار امثال جنابعالی است که زنان را داجل خانه وپرده نشین میپسندید واینکه امام خمینی هم از جضور اجتماعی زنان دوشادوش مردان با جفظ شیونات دینی دقاع میکرد،دچار عقاید قمینستی شده بود وافعا اکنون بیشتر میتوان بهتر می توان مقهوم ومصداف این جمله اما خمینی را درک کرد که خون دلی که این پدر پیرتان از دست جماعت جشکه مقدس حورده است از هیچکس نخورده است
  • دیبایی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    هر وقت این یارو حرف زده همه رها کردند و رفتند. اونوقت یه عده ابله دور اون رو گرفتن و اون فکر کرده برای خودش کسی شده. اندیشمندان برایش تره هم خورد نمی کنن ولی یه عده مگس اطراف این افکار ناپاک وز وز می کنن.
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از یک نفر غرب گرا که محو تماشای ظواهر غرب شده و از فرهنگ مترقی ملتش جدا شده چه انتظاری میتوان داشت
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    واژه "هنرمند" را سعی کنیم درست به کار ببریم
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چقدر با تربیتیییییییییی...
  • mostafa ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    احسنت حرف دلمو زدی منم واقعا برای خانم زارعی متاسفم که از این خانم تمجید کرد من اگه جای مریلا بودم و رفیقی مثل میلانی داشتم فورا باهاش قطع رابطه میکردم اگه با این آدم ها باشی یه شبه دین و اعتقادات به باد میره
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    احسنت. مستدل و منطقی صحبت کردید
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    متفکر؟ در مورد بیگلی بیگلی صحبت میکنی؟
  • علوی ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    به این میگن کار تبیینی که روشنگرانه است.
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خانم میلانی در مصاحبه ای گفته که بچه ام در راه فمنیسم سقط شد
  • افشین تهران ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    میگم قرصاتو بشور بخور برای همینه.مجید دلبندم اونا کمونیستن نه فمنیست.فمنیست یعنی همین روشنفکر هزاره سوم میلانی!!!!!!
  • افشین تهران ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما اول راست و دروغ رو بفهم بعد بیا جلو.
  • آزیتا ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    "مردان آفریده شده‌اند تا خادم زنان باشند." درست ترین حرفی که در این نقد بود! بقیه اش بیخود بود.
  • محمد ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نظریات چنین کسانی که نشان دهنده این است که بجای انتخاب شیر که در قرآن آمده است که از بین خون وفضولات باقدرت الهی خارج میشود ترجیح میدهندتا همان مواد اولیه شیر یعنی خون وفضولات را مصرف کنندیعنی بجای عمل به احکام معتدل وتعالی بخش الهی به افکار منحط انسانهای کم عقلی مانند خودالتفات نشان دهند(صم بکم عمی فهم لایعقلون)
  • دبیر ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    زنان فمینیست‌، فرعون‌های زمانه ما هستند. هیچگاه تکبرشان تمام نمی‌شود و با فرعون در درک اسفل محشور می‌شوند.
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    همونجور که شما برداشت های متحجرانه 1400 سال قبل رو به خورد مردم میدین.
  • علی ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جای سوال است که سرکار خانم تهمینه میلانی دارای چه دین و مذهبی هستند اگر که مسلمان نیستند که نقد بالا بر ایشان وارد نیست باید دید چنانچه مسلمانند و اگر دارای مذهبی هستند آیا از مرجع و یا مولویشان در خصوص عقاید و تفکراتشان استفتاء می نمایند و یا خیر ؟
  • پروسول ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ميشه حدس زد در دوران جواني اين خانوم چه بلاهايي سرش اومده و مرتبا تكرار شده/شايد محمد نيك بين(شوهر تهمينه ميلاني)هم جزء اوناست كه يه دست و پاشون رو مجبور شدن مهريه زنشون بكنن
  • مهدی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    در عین حال که به افکار وحرف های خانم میلانی در اون برنامه که دیدم نقد جدی دارم ولی نقد فعلی رو هم در حیطه های دینی صحیح نمی دونم.ناقد بزرگوار مگه کارشناس یا متخصص امور دینی هست که آیات وروایات رو اینطوری تفسیر میکنه؟در مورد یک مقوله باید مجموعه نطرات قران وروایات رو دید وکنار هم قرار داد ونتیجه گیری کرد نه اینکه برخورد گزینشی کرد با این محتوای شما حتما مرحوم حضرت امام و رهبری معظم وبزرگان انقلاب مثل شهید مطهری گناه کرده که فضای حضور زنان رو درجامعه ایجاد کردن اون هم خلاف نص صریح نهج البلاغه؟؟؟؟ عجبا...
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    استفاده کردم! یاعلی مدد
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما فقط تهمت وفحاشی بلدید مشرق یه نگاه به کامنت های همفکرانت بنداز آدم متاسف میشه ازین حرفها
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ********** حتي اگر دين را هم مد نظر قرار ندهيم حداقل اين موضوع را قبول داريم كه وقتي حيا و آبرو از بين برود انسانيت از بين مي رود. همين موضوع آبرو مانع و بازدارنده بسياري از خطاهاست. *********** آنقدر سخنان او بي خود بود كه حتي در بين غربي ها هم خريداري ندارد.******************
  • روح الله ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    فوق العاده مطلب قوی و ارزشمندی بود. خدا به نویسنده اش اجر بدهد. لذت بردیم.
  • امیر ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آقا شما رو به حضرت حجت عج قسم می دم تند روی نکنید!!! خانوم تهمینه میلانی معلوم الحال هست! اصلا ایشون صلاحیت فیلم سازی برای جامعه ی اسلامی رو ندارند. ولی لطفا تحلیل های عجیب و غریب خودتون رو قاطی مطلب نکنید؟ این چه جمله ایه آخه؟!!! «لطفاً بررسی کنید اکنون که زنان به دانشگاه می‌روند آیا خوشبخت‌تر از قبل هستند؟ » یعنی چی یعنی نرن دانشگاه؟ یعنی سرکار نرن؟!!! باشه قبول دارم باید محیط کار و تحصیلشون پاک و حدالامکان جدا باشه! ولی ترخدا مردم رو از دین زده نکنید!!! پس الگوی یک زن موفق مسلمان و متعهد و با حجاب و کامل رو در اجتماع چه کسی باید ارایه بده؟! خدا رحمت کنه اون شاعر بزرگوار رو که فوت کرد می فرمود «به نام دین سر دین را بریدند».
  • ناشناس ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    درود بر خانم ميلاني . مرگ بر نفهم هايي مثل شما.
    • GB ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      شما فمینیست ها بیشتر از یه کودن نیستید و صد البته همه تان بینهایت بیشرف و محتجر هستید و فقط صدای برابری رو در میارید و به همین بهانه هزاران آدم کشتید. نمی خواهید این پیروی کورکورانه از جنبشی مضحک به نام فمینیست دست بردارید؟؟؟؟ مهریه هم که مال شماست سربازی هم که نمیرید فقط دبه کردید به دیه و مال و ارث؟؟؟؟؟ چندین روز پیش عکس پسربچه ای رو دیدم که برگه ای به دست روش نوشته بود : مادرم مرا به مهریه ام فروخت ولی شما کم از قباحت نداشتید و چندروز بعد همان عکس را دیدم که رویش نوشته بود: پدرم برای قرارداد ازدواجی که خودش نوشته بود از من سو استفاده کرد!!!!!!!! که کاملا مشخص بود که فوتوشاپ بوده و من همانجا به قباحت و نادرستی فمنیست پی بردم و امیدوارم روز نابودی شما بیگانه هرچه زود تر برسه
  • محمدرضا ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    احسنت به صلابت این قلم که خودش رو وجیزه گوی این جماعت روشنفکر قرار نداد و حق این نعمت رو به جا اورد
  • 101 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حالم از فیلم های این خانوم به هم می خوره... نمی دونم چرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی همچین افرادی با افکار مسموم اجازه تزریق عقاید خودشون به ملت رو دارن!!!
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    عالی ترین وجامع ترین نقدی بود که تاحالا خوندم
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    احتمالا یک از جیره خوراش هستی بدبخت . نفهم بفهم
  • موریس ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    توریسین عزیز کاش میشد عکست رو هم بفرستی.نظرات پرمغز و مرتبطی داری.لطفا همیشه پیام بذار.ادم وسط خواندن پیامها و جنگ و دعوا یهو جملات فلسفسی عادل رو میبینه روحش شاد میشه .
  • موریس ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این خانم فقط میخواد تشنج ایجاد کنه .با این حرفاش کمکی به احقاق حقوق زنان نمیکنه .فکرمیکنه خیلی هم حالیش هست .
  • موریس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    برو بابا اسکل با اون بدرد نخور
  • موریس ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگه این نقد فحاشی هست که سخنان این خانم رو به زبون عامیانه برگردونیم همش فحش به ملت ایران هست.حالا که میبینی اکثریت این نقد رو قبول دارند.
  • حبیب ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    البته اصلا نقدچنین زنی (البته اگه بشه لفظ زیبای زن رودرمورد ایشون بکاربرد) کاربیهوده ایست باتوجه به سابقه درخشان ایشون (کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی خودشوبه خواب زده هرگز)واگر قراربود بفهمه تاحالا فهمیده بود ولی همین که باعث شد چنین نقد زیبا - جامع وکاملی رو همه مخاطبان مطالعه کنند واقعا ارزش داشت . من خودم نقدی رو آماده کرده بودم ولی باخواندن این نوشته زیبا از ارسال آن منصرف شدم از سایر عزیزان هم درخواست میکنم حتی یک سطر ازاین سطور را هم نخوانده ازدست ندهند واقعا عالی بود ونشان از فهم ودرک وسواد نویسنده داشت . ممنون
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خواهشا متن رو کامل بخون بعد نتیحه گیر کن
  • اهوازی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ایشان اگر میخواهند از زنان دفاع کنند درباره زنانی که در بی بی سی و صدای آمریکا توسط همکاران مردشان مورد تجاوز قرار گرفتند فیلم بسازند.
  • ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خانم میلانی حتما از یه چیزی خیلی دردش گرفته و حتما خیلی هم درد داشته.
  • فرهاد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این خانم گفته که باید آبرو راباز تعریف کنیم منظورش اینه که آرزوشه که فیلمهای غیر اخلاقی درست کنه که زنان ودختران جامعه را بیاره بامردان آزادانه کارشونو بکنند آنچنان که در فیلمهای اونور آبی هست
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چقدر بحثها درباره چی چی نیسم زیاده؟ آخرش حقوقهای کارمندان رسیده به خط فقر ؟
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ایشان هرمزخرفی گفته ازجانب خودش گفته لطفا به حساب زنان پاکدامن ایرانی اصیل گذاشته نشود
  • افشین تهرانی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بنظر من نظرات خانم میلانی بسیار کارشناسی اسوتمامی فیلمهای ان بانوی فیلسوف ایینه تمام عیار وضع کنونی جامعه ایران هستند
  • علی اصغر ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسحاق بن الیاس باز صهیونیستی نظر داذی ؟
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    فمینیست باری یک نقشه شوم صهیونیستی برای از هم پادشیدن خانواده و حیوانی کردن زندگی غیر یهودیان است
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بعضی ها با جنجال کردن فیلمشون را می فروشند
  • ناسناس ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این خانوم مآمور است که فرهنگی که یهودی های صهیونیست براب انسان های غیر یهود طرح ریزی کردندرا تبلیغ کنه
  • ناشناس ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تقصیر خودمونه که دست رو دست گذاشتیم و یهودی ها وبهایی ها شدند فیلم ساز برامون
  • علی بی همت جو ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یعنی اگه خارجی توهین کردند باید جواب بدیم و به داخلی اگه توهین کردند جایزه هم بدیم ؟
  • ناشناس ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این خانوم یک شعبه از هالی وود صهیونیستی است که در ایران به نفع فرهنگی که برای سایر بشر تدارک دیده اند دار انجام زظیفه میکنه
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    امکان داره نظرتو درست باشه ولی شک نکن این خانوم سازمان داه شده و از روی برنامه داره وظیفه ای که سیازمان جهانی صهیونیزم به عهده اش کذاشته را داره انجام میده
  • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شاید عقده ای هم باشه ولی بیجاره داره انجام وظیف میکنه
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کریستال زدی به هدف اینا هنوز تاریخ فمنیسم رو نمیدونن فکر میکنن فمنیسم یعنی بی شوهر و بچه
  • تبريز اوغلو ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 1
    اين زنيكه بايد اعدام شود
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تمام تلاش این خانوم هم این است که جا بندازه زندگی یعنی نیم تنه دوم
  • ناشناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    البته زنان مسلمان و مسیحیی
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    باباتوهم خوب . حالا راضی شدی ؟ ابرازوجودکردی؟
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نه بابا بهش نمیاد اینقد باهوش باشه
  • نشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از قریب الوقوع بودن نابودی رژیم جعلی وکودک دردش گرفته
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نظرت برای عمه ات خوبه
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بیبین بچه هاازاین جوش میزنند که اودارد بخشی ازجامعه رادانسته به ناکجامیبرد
  • سامان ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این پاسخ به میلانی نیست این تنویر افکار جامعه اسلامی بر مبنای اسلام هست میلانی که خودش رو به خواب زده
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کاملا با حرفهای خانوم میلانی موافقم ....... به کامنتهای بالا دقت کنید ....کامنتهای بالا اکثرا در مخالفت با خانوم میلانی هست .... اکثرا توهین آمیز .... اگه استدلالمون در مخالفت با خانم میلانی درست هست چرا به فحاشی متوسل میشیم ؟
  • Salar ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    متأسفانه ما با سرپوش گذاشتن روی ایرادات جامعه ، و همیشه گًل و بلبل نشان دادن فکر مکنیم داریم به جامعه خدمت کنیم ، اما این طور نیست ، ما اگر بدیم اگر اشتباه می‌کنیم . باید بگیم بدیم . جامعه وقتی‌ به سلامت شکوفأی میرسه ، که نقص‌های جامعه را بیرون بیاریم و اون رو حل کنیم ، این نقص‌ها همه جا به نحوی هست ، میان اونو باز میکنند ، حل میکنند . همیشه خوب نشون دادن جامعه ، به ما یه غرور کذب میده ، اگر کارگردان یا تهیه کننده فیلمی ، میاد فیلمی می‌سازه ، بجای پرّ خاش گری ، بریم اون معضل حل کنیم ، نخواهیم به محض موفقیت یه فیلم ساز ، سعی‌ در کوبیدن و شخص بر بیایم ، که این کار اثر منفی‌ داره . مطمئن باشید
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من هم موافق خانم میلانی هستم ولی برای شما هم متاسفم
  • طبرستان ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    علتش اینه که ایشون تازه اومده و می خواد آتیش رو اختراع کنه. فکر می کنه قبل از ایشون هیچکس عقل و فهم و شعور نداشته و ایشون عقل کل تشریف دارند. لذا حرفها و فیلم هاش خیلی مزخرف و خودخواهانه و توهین آمیزه است. توی اغلب فیلم هاش به مردها هم فحش می ده. تازه این خوانندگان دارند مقابله به مثل می کنند.
  • Sina ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    Age ishun aghayede 20sal pish ro baian mikonand shoma aghayede arabe dorane jaheliato baian mikonid
  • رضا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ما چه کار به موفقیت ایشون داریم؟ اصلاً تمام دنیا رو به اسم ایشون سند بزنند. بالاخره که همه می میرند و دنیا تموم می شه. ما از ایشون متنفر هستیم چون موجب خیلی از نزاعات زن و شوهری هستند. یعنی خودش رو رهبر زنها می داند و باعث انحطاط جامعه می شه. زنها فکر می کنند ایشون چیزی می فهمه در حالی که اینطور نیست و از بی حیاترین و لات ترین آدمها است.
  • مهرگان ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    نوع نگاهی خاص نسبت به "مرد بودن" و "مردانگی" در جامعه ما وجود دارد، که محصول عوامل فرهنگی- تاریخی متعددی نیز هست و حتی توسط مادران و بخش مهمی جامعه ی زنانه نیز به پسران از دوران کودکی القاء می شود. چنین تعریف و تلقی ای از مردانگی سبب بروز چنین واکنش ها و شکل گیری چنین تفکراتی می شود. شاید حتی بتوان گفت که به این گونه تفکرات نمی توان چندان خرده گرفت، بلکه ایراد در فرهنگ و تصوراتی است که بیشتر افراد این سرزمین با آنها تربیت می شوند، رشد می کنند و ذهنیتشان شکل می گیرد. وقتی مردانگی درست نقطه ی مقابل زنانگی تصور شود و البته دارای صفاتی برتر، چنین دیدگاه منفی نسبت به زنانه بودن هم شکل می گیرد. جامعه ما عادت کرده است که با کلیشه سازی های سفت و سخت جنسیتی، نوع خاصی از صفات و رفتارها را مطلقاً مختص مردان یا زنان بداند و چنین مرزبندی های محکمی را انجام دهد. به طوزییکه که اگر هر یک ازین رفتارهای تعیین شده برای یکی از دو جنس، در دیگری مشاهده شود، بشدت محکوم شده و منفی تلقی می گردد! از سوی دیگر، مردانگی در این نوع باورها، برابر است با خشونت و زمختی، لا ابالی گری، بی احساس بودن یا بروز ندادن احساسات، مستقل مطلق بودن، تحکّم، شلختگی، بی اعتنایی نسبت به خیلی از چیزها، حرف برتر و آخر را زدن، دیکتاتوری، عدم تعامل برابر با زنان، حس برتری نسبت به زنان و ..... . مادامی که این تصورات وجود دارد، روبرو شدن با چنین رفتارها و واکنش هایی، شگفتی چندانی ندارد!
  • فریناز ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    خوب که اول معنی‌ صحیحِ "فمینیست" رو بدونیم ! فمینیست به معنی‌ِ "مرد ستیزی‌" نیستز، بلکه به معنی‌ِ "مرد‌سالاری‌ستیزی‌" خانم میلانی اولین فیلم سازی هستند که خلعِ چندین و چند سالهِ "مرد‌سالاری‌ستیزی‌" رودر فرهنگِ ایران پر کردند. و موضوعات‌ای اصلی‌ و اساسی‌‌ای که جامعه ِ و زنان ِ ما تشنه به دونستنش هستند رو باز وگو کردند. زنان و جامعهِ ما نیازمندِ ۱۰۰% به چنین هنرمندان آگاه‌ای هستند. هیچ قدرتی‌ در طولِ تاریخ نتونست به زنانِ ایرانی‌ عقیده‌ای رو تحمیل کنه و نخواهد توانست،.. چه بسا که تفاوتِ واضح زنانِ ایرانی‌ رو با زنانِ دیگر خاور میانه می‌بینید !!! ترجیح میدم تحت تاثیرِ عقیت فمینیستی ما قابل تاریخ باشم تا تحت حمایت مرد‌های امروزیِ ایرانی‌ با اسید نابود بشم !
  • امیر ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    در ایران این همه کارگردان زن هست که فیلمهای سالم می سازند. همین الان چند فیلم از فیلمسازان زن روی پرده است. ولی میلانی آتش بیار معرکه است و دشمن مردها و خانواده ها. با این حرفهایی که در برنامه هفت گفت و قانون سوم نیوتون و این وضع فیلم هاش خیلی واضحه که خودش شکست های زیادی از مردان سابق زندگی اش خورده. حالا اگه نخواهیم بگوییم که در بچگی بهش آسیب جسمی و روحی رسیده.
  • محسن ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما هم وسط دعوا داری نرخ تعیین می کنی. اگر داعش و طالبان و سلفی ها مسلمان بودند پس اسیدپاش ها هم مسلمان خواهند بود.
  • موسی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 1
    زنان و مردان ایرانی با هم کار می کردند و مددکار همدیگر بودند و هستند. ولی از وقتی عقاید فمینیستی به ایران وارد شده زن و شوهر رقیب همدیگر شده اند. این عقاید زن سالارانه فمینسم محصول ظلم به زن در تمدن غرب است و نه کشورهای اسلامی. لذا است که باعث نزاع و دعوا در خانواده های ایرونی می شه.
  • ریحانه ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    در جامعه ما خلئی وجود نداشت. در کشورهای غربی وجود داشت که قوانین رو خودشون نوشته اند. زنان جامعه ما باایمان هستند و به عقاید کفرآمیز این سلیطه که از غرب برایمان سوغات آورده نیاز ندارند.
  • دارانی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    برو همین معنای فیمینسم رو به تهمینه میلانی بگو. اما اون فقط دشمنی با مرد رو می فهمه.
  • تمنا ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مگه در دوران جاهلیت هم آیه قرآن نازل می شد؟!!!!!!
  • اهورا ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چرا خصومت با نوع نگرش مخالف؟! خوب اجازه بدهیم بدون توهین و تحقیر، هر کس نظراتش را بیان کند! اتفاقاً فیلم های تهمینه ی سینمای ایران، کلاس آموزشی خوبی برای مردانی است که جز تک صدایی و حکومت بر زنان چیزی دیگری را نمی خواهند و نگرشی برابر نسبت به زنان ندارند! من به عنوان یک مرد ایرانی، اشکالی در فیلم های خانم میلانی ازین بابت نمی بینم! بگذارید زنان هم حرفشان را بزنند! انصاف نیست که فقط نگاه خود را اصلح بدانیم!
  • مهدی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ناشناس دقیقا زدی تو خال !!! من هم باهات موافقم.منم یه مرد هستم ولی هیچ وقت از فیلمای خانم میلانی بدم نیومد..بر عکس ارزش و اهمیت زن را در نگاهم بیشتر کرد.
  • کاوه ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یعنی آیا باید باور کنیم یک زنی وجود داره که میتونه تا این حد اوشکول باشه؟ واقعا داریم؟ به نظر من که این صحبت ها کاملا حساب شده بود و باید خیلی منطقی از ایشون پرسید که قیمتش چنده؟ اینجور آدم ها رو با اندکی پول و کمی چاشنی "تحویل گردن ظاهری"، میشه رسانه انقلاب کرد
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    فیلم هایی که خانم میلانی می‌سازن ترسناک نیست، واقعیت جامعه امروز هست که با کلی سانسور هنوان میشه. ترسناک تر نطر نویسنده این اثر و البته کامنت های اشخاصی هست که سعی در تضعیف خانم میلانی دارن. در نظر داشته باشید، کتمان حقیقت جامعه مردسالار امروز که در فیلم های میلانی مطرح میشه، نشان دهنده عدم وجود اون نیست به عبارتی کتمانِ یک حقیقت، حقیقت رو از بین نمی‌بره.
  • کاوه ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما اول متن رو با دقت بخون خواهر گلم. طبق متن: "گرایش میلانی به نوع افراطی فمینیسم (فمینیسمِ مردستیز)" است
  • فریناز ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من حرفی‌ از اسلام نزدم ! چرا جای من فکر می‌کنید؟! من از سابقه یه مرد شرقی‌ حرف میزنم! همون حریم سلطان برای شما خوشایند تره فکر کنم ! ایده‌آلِ مردِ شرقی‌! نظرتون در موردِ حریمِ سلطان چیه ؟ مرد سالاریِ محض ؟ با اون فیلمِ هم اینجوری خشن برخورد می‌کنین ؟ مجموعِ فیلم‌های خنوم میلانی جواهر اند ! و در این حال حقیقتِ تلخ
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اتفاقا اگر شما راجع به عقاید عرب جاهلی بیشتر تحقیق کنی میبینید که عقاید خانوم میلانی به اون موقع نزدیک تره. مثلا، ازدواج های دسته جمعی و یک زن برای دو مرد و ...
  • علی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تبریز اوغلو تو بت این افکارت اینجا چکار میکنی؟!!!!!! خوب تو که این به خاطر طرز تفکر یه آدم با اعدام شدنش موافقی برو خودتو به داعش معرفی کن و با اونا همراه شو !!!واقعا برات متاسفم .
  • امیر ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    لایک داری ناشناس ...خخخخخخخخخ گربه دزده :)))))
  • کاوه ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مثل اینکه شما هم مرد بی غیرت دوست داری ها؟ آقا اصلا مردی که غیرت نداره وضعیتش از دو حال خارج نیست: 1- بیماری جنسی داره 2- سرش جاهای دیگه غیر از پیش زن خودش گرمه (مثلا پیش زن دوست و رفیقاش یا همکاراش) و اساسا اگر زنش خیلی زود بمیره یا ازش طلاق بخواد، خیلی ناراحت نمیشه و شاید ته دلش خوشحال هم بشه. حالا هرکی از این شوهرها دوست داره دستاش رو بیاره بالا میخوایم بلیت رایگان بهش بدیم
  • مجید ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    متاسفم از بسیاری از نظر دهندگان که منظور خانم میلانی را متوجه نمی شوند و باز نظر میدهند.ایشان گفت با کلمه " آبرو" مشکل دارم زیرا از این کلمه به جهت سانسور و جلوگیری از مطرح کردن معظلات و ناهنجاری های جامعه سو استفاده میشود.....نه اینکه آبرو چیز بی اهمیتی است.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    راست میگه !!!داعش حقوق خوبی بهت میده اوغلو
  • فرهان ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دقیقا درست فرمودید
  • مش قاسم ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز شما را به خدا سوگند میدهم این اراذل را این قدر بزرگ نکنید . کدام آدم باشعوری گوش به یاوه های این بی ارزش می دهد ؟
  • افشین تهران ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    منو با این عقب افتاده اشتباه نگیرید.
  • افشین تهران ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از نظر ایشان این اتفاق اخر ازادی هست.
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من طرفداري خانم ميلاني نيستم ، اما عقايد بالا خيلي مردستيزانه تر از عقايد ميلاني بود ، يعني مرد انسان نيست كه افسرده شود يا گريه كند ،كل سينماي جنگ يه مادري بود كه همه عشق رزمنده بود ، حالا تو فيلم ميلاني مرد بايد به مادرش وصل نباشد ، زنان در ايران در آرامش و حق انتخاب و آزادي زندگي ميكنند ، بايد به هم توهين كنيم يا عقايد هم را لگد مال كنيم شما بشويد مذهبي خشن ما بشويد بي دين كافر ، حقوق زن دقيقا چيه و اگر يك نفر چند سال يكبار با فيلم هاي معمولي عامه فهم اعتراض داشته باشه صيهونيست ، هاليوودي و دشمن است ، تا وقتي خشونت كلامي و رفتاري نرينگي داشته باشيد جز مشتي طرفدار الكي هيچ چيز عايدتان نمي شود ،اسلام وحقوق زن را جوري رعايت كنيد كه ما كأفران به سمتتان ببينيم نه با توهين و اسيدپاشي وارعاب زنان عاشق مرام شما نمي شوند
  • fatemeh ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خانم‌‌میلانی‌ ‌و‌امثال‌ایشون‌خاری‌هستند ‌در‌چشم‌افرادی‌چون‌نویسنده‌ این‌ مقاله!‌‌‌‌‌ ‌تحمل‌دیدن‌واقعیت‌های‌جامعه‌‌ایران‌‌‌از‌دریچه‌دوربین‌روندارید ‌‌پس‌‌به‌نوشتن‌این‌مطلب‌پوچ‌‌ و‌ بی‌محتوا رو‌بیارید‌‌.ولی‌نسل‌امروز‌ایران‌‌با‌چشمانی‌باز‌‌شاهد‌تمآم‌‌ وقایع ‌ریز‌و‌درشت‌‌جامعه‌هست‌‌ و‌تفکرات‌‌‌از‌این‌دست ‌سهمی‌در‌توقف‌جریان‌آگاهی‌ساز‌ندارند‌ آقای‌اهوراکی‌!!
  • شهرزاد ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    الان این مطلب را بایستی نقد در نظر بگیم ؟ دروغ های آمیخته با توهم نگارنده ، که هدفی جز تخریب و تهمت زدن در تک تک واژه های اون به چشم میخوره ! به قدری این مطلب سخیف هست که به هیچ روی ارزش نقد کردن هم ندارد ! متاسفم برای امثال امیر اهوارکی که ظرفیت شنیدن حقیقت و واقعیت های دنیای امروز ما را ندارند !
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خب، مردی با عقاید هیتلر گونه، کثیف و افراطی شما، که اتفاقا همگی برای توجیه زشتی های عقیده و رفتار خودتون دین و استفاده ابزاری از آیات و روایات رو دستمایه قرار میدین، عکس العملی جز این هم انتظار نمیرفت و نمیره. مردهای شریفی که وقتی حرف از یک زن دارای فکر و اندیشه میشه از شدت خشم چشمانشون از حدقه بیرون می زنه و هرآن توهینی رو که میشه به کسی کرد، به خصوص به جنسیت زن رو با کلام پر از شرافت و شعورشون بیرون می ریزن! و جالب تر این که به اسم دین! آقای عمیقا غیر محترم شما در این حد برافروخته نمیشدی اگر خودت یکی از اون مردهایی که چنین فیلم هایی اونها رو وصف می کنن نبودی! هستی و حالت بده چون این فیلم ها برات مثل یه آینه تمام قد عمل می کنن وگرنه عصابانیت معنی نمیده... 36 ساله تو تمام فیلم ها و سریال ها و میزگردها و سخنرانی ها و برنامه ها و غیره زن داره تحقیر میشه و بهش توهین میشه و متلک گفته میشه و براش تعیین تکلیف میشه و ... اما زن ها دستشون برای شکایت به جایی بند نیست انوقت چی میشه که چهار تا فیلم اجتماعی در این حد به شما برمی خوره؟؟؟؟ فیلمساز اگر می خواد مالش حلال باشه وظیفشه درد مردمشو بگه که داره میگه، اگر شما جزء مردان اینچنینی نیستی چرا بهت بر می خوره؟ وایسا کنار و بذار چهره اون مردهایی که اینطور هستن نشون داده بشه و این مشکلات عنوان بشه، اگرم جزء اون مردها هستی که هستی، نوش جونت ناراحت باش و از این ناراحتی بمیر (یه کار دیگم بکن، بشین کامنتایی که چهارتا مثل خودت (نه همه) در جواب من اینجا خواهند نوشت رو بخون و باز از حرمت و اخلاق آقایون صحبت کن)
  • موسی امیری ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    برداشت 1400 سال قبل، سخن خدا است و برداشت این زن وقیح، عقاید یک بیمار روانی. کدومش بهتره؟
  • طالقانی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    منظورش اینه که تا به حال جرایم ایشون به حد اعدام رسیده مثل موسوی و کروبی. اینها از بزرگواری این نظام زنده هستند. ولی امام زمان که بیاد حقشون رو کامل ادا می کنه.
  • کاوه ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    عالی بود افشین خان
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تو حقوقت رو نمی شناسی. کم کم با پنبه سرت رو بریده اند و خبر نشدی. برو یک کم حقوق بخون. از همین متن شروع کنی هم خوبه.
  • بینا ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگه زنهای فمنیست عقل و منطق و استدلال می فهمیدند که افسارشون رو به دست این خانم نمی دادند. یکی از واقعیت های امروز جامعه غرب همجنس بازی است که نتیجه فمنیسم است. فکر کنم همین یه سوال رو بتونی تا اخر عمرت فکر کنی.
  • ناشناس هستم ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آقا من میخوام یک مطلب خیلی مهم بگم. تا اونجایی که من کامنت های سایت مشرق رو دنبال میکنم، اصولا کامنت مخالف نویسنده توش پیدا نمیشد. چون تقریبا همه مخاطب های این سایت اصولگراهای پیشتاز (و بعضا تندرو) هستن. حالا نمیدونم چی شده سر این نقد، این همه آدم پا شدن اومدن اینجا کامنت مخالف گذاشتن. یک جای کار خیلی بو میده. نمیدونم ولی شاید همون هایی که میلانی رو پختن و شارژ کردن که چنین فیلمهایی بسازه و چنین اراجیفی رو تو تلویزیون بگه، الان برنامه دارن که تو این سایت هم کلی نظر طرفدار میلانی بذارن تا بیشتر بتونن بپزنش و بهش بگن ببین مردم چقدر طرفدارت هستن که حتی تو سایتهای مخالفت هم اینقدر طرفدار داری.
  • معصومه ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کامنتها رو خوندم. خیلی جالب است که اغلب این کسانی که از خارج از ایران کامنت می گذارند طرفدار فمنیسم هستند. اونها دارند وضع کشورهای خودشون رو با ایران مقایسه می کنند. ولی شکر خدا ما در ایران مشکلات شما رو نداریم. اگه میلانی این رو می فهمید کمی عقل به خرج داده بود ولی نفهمید و سرش رو زیر برف کرد.
  • pppp ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تمام کسانی نقد را نقد کردند مذکر بودن . فکر کنم فامیلاشون بودن
  • سما ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام. بسیار خوب بود، ولی خیلی بیخودی طولانی! می شد فهوای کلام را در یک چندم این نوشت. بعلاوه، از دید بیطرف، اگر طرف مقابل موضوعی را اجتماعی می داند، نقد از منظر دینی شما مورد قبول نیست.
  • مریم ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یک ضرب المثل خارجی هست که می گه: آیا شما بهتر می دونی توی جیب من چیه؟! شما از توی هلند می خوای به ما بگی که در خانواده های ایرانی چه خبره؟ شما در مورد واقعیت کشوری که توش زندگی می کنی بگو. مثلاً از آمار حرومزاده ها که در این مقاله بالا اومده. اینکه در هلند 47 درصد بچه ها ولد الزنا هستند. سندش هم از یک سایت خارجیه. من هم نگاه کردم و درست بود.
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بله فامیل های میلانی بودند.
  • محجبه بانو ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    می شد قوی تر باشد ولی بد نبود ولی آقای محترم به چه حقی از لفظ دختر ترشیده استفاده می کنید؟ شاید خدا امتحان یک خانمی را در ازدواج نکردن قرار داده است به چه حقی به دیده ی تحقیر به خانمی که شرایط ازدواج برایش فراهم نبوده نگاه می کنید؟ راستش نگاه زن ستیز شما در یکی دو جا از متن یه چیزی تو مایه های نگاه مرد ستیز این خانم بی فرهنگ بود.
  • دوایی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حقوق زن و مرد در ازدواج یک مسئله دینی است. اولین فریب فمینیست هایی مثل میلانی همینه که این رو بیاورند به حیطه مسائل اجتماعی، که در حیطه کارهای شهرداری و زندگی شهری است.
  • مرضییه ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خانم میلانی فیلمی از نقطه نظر خودشون ساختند.چه اشکالی داره؟مخالفین ایشون هم فیلمهایی از نقطه نظر خودشون میسازن و این تنوع خیلی هم قشنگه.لطفا به شعور مردم توهین نکنید.مردم نشستن تا با یه فیلم زندگیشون رو برمبنای اون بسازن ؟ ایشون(خانم میلانی)نگاه و نظر خودشون رو به تصویر کشیدن. شما (نقد کننده)اگه از نظر خودت مطمئنی اینقدر نگران شدن نداره.که اینطور بی انصاف فیلمساز رو قضاوت کردید. یادتون باشه اینجور قضاوت کردن هم اسلامی نیست.به هر حال تنوع نگاه ها خیلی هم خوبه و اگر ما از استدلال خودمون مطمئن هستیم جایی برای نگرانی و اینگونه تاختن به دیگران نباید باشه.با تشکر.
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما یهودی نیستی؟
  • ایلیا ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کسی هست از اتفاقات کودکی تهمینه خانومی اطلاعاتی داشته باشه..؟از روابطش با دیگران و آشنایان اطلاعاتی به ما بده؟یک سوژه مطالعاتی وزین برای دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی و روانشناسی ظهور کرده که میشه حتی در حدآزمایشگاهی ازش استفاده برد
  • طالبی ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حالم بهم خورد از این مزخرفاتت. هیتلر هیتلر هیتلر... هفتاد ساله که به هر مخالف خودتون برچسب هیتلر می زنید. مثل اینکه توی امریکا از هر چند کلمه ای که فحش می دن یکی هم فحش هیتلر باید باشه. خودت فهمیدی چی گفتی؟
  • مجید ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    متاسفم که وقتم رو صرف خواندن این دل نوشته کنم واژه نقد فیلم که اصلا بهش نمیاد کاملا مشخصه فقط برای کوبوندن اومده
  • احسان ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    با فرض اینکه حرف های شما در مورد خانم میلانی درست باشد(که خیلی موارد اینگونه نیست) پس تفاوت شما با ایشون چیست؟؟!!! شما هم نقطه مقابل اون خانم هستید. هردو اعتدال ندارید
  • زهرا ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    به نظرم دختران ترشیده یعنی زنهای فمنیست که به دلیل عقایدشون نتونستند ازدواج کنند. چون مردها قبول نمی کنند که زن بخواد رئیس اونها بشه. خیلی از طلاقها هم به خاطر همینه.
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تا اونجایی که گفتی دختر ترشیده خوندم وقتی اینقدر وقیحانه توی یک رسانه جمعی به نصف جامعه توهین می کنی نشان می ده که تو با زنها مشکل داری نه خانم میلانی با مردها
  • کیوان ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    معصومه خانم! اکثر اینهایی که پرچم کشورهای دیگر را دارند و به زعم شما از کشورهای دیگر کامنت می گذارند، در واقع در داخل ایران هستند اما چون از وی پی ان و فیلترشکن استفاده می کنند، با آی پی کشورهای مختلف وارد نت می شوند، گمان می شود که ایرانیان خارج از ایران هستند اما اینطور نیست!! در ضمن خدا رو شکر که در ایران شما زنها هیچ مشکلی ندارید!!! الحمدالله!
  • حقوقدان ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مقاله خیلی خوبی بود با جزئیات بسیار دقیق و چیزهای بسیار برای آموختن و تحقیق. از نویسنده تشکر می کنم و معلوم است که علاوه بر سینما در مسائل زنان هم تبحر دارند. اما یک نکته: هر چند وقت که می گذره یکی از حقوق مردها با داد و فریاد و جیغ های فمنیستی متعلق به حقوق زنها می شود. لذا مردهای تازه به دوران رسیده اصلا خبر ندارند که قبلا چه حقوقی داشته اند. علت مخالفت بعضی مردها با این تفکر به نظرم همینه. اونهایی هم که با فرهنگ غربی انس گرفته اند که دیگر وضعشون معلومه. از اونها اگر نظر بخواهی با همجنسگرایی هم موافق هستند چه برسد به عقاید میلانی. گرچه میلانی هم به زودی به همجنسگرایی می رسد.
  • کاپیتان ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اینا فیلم فارسیه هی دلم برا فردین و فیلماش تنگ شده خدا بیامرزتش
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مگر نصف جامعه دخترهای ترشیده هستند!!!!؟
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مقاله این همه سند دارد. ای کاش از میلانی هم سند می خواستید.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نه ولی نصف شون زن هستن که بالقوه می تونن ازدواج نکنن و به قول شما ترشیده بشن
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    صد رحمت به فیلم فارسی های قدیم که یک زن فاحشه رو می بردن حرم امام رضا و آب توبه به سرش می ریختند..... فیلم های این زن اصلا داره برعکس کار می کنه
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما که میگید تمام تصاویر زنان ایرانی پیش از اسلام با حجاب و پوشیده است چرا از مناصب سیاسی و مدیران زن در دوران پیش از اسلام حرفی نمیزنین ؟ مگه فرمانده نیروی دریایی ایران زن نبود ؟
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حياء 10 سهم است، 9 سهم در زنان است و يك سهم در مردان. و چون دوشيزه خون حيض ديد يك سهم از حياى او مي‌رود، و چون شوهر كند يك سهم برود، و چون بكارت‏ش از دست رفت يك سهم حيا از او برود، و چون فرزند آورْد يك سهم برود. و پنج سهم براى او باقى مى‏‌ماند پس اگر دامن به ناپاكى آلود همۀ حيايش از دست برود و اگر عفت ورزيد پنج سهم از حيا برايش مي‌ماند
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خب تو فیلم ستایشم پدربزرگه می خواد مثل واکنش پنجم عمل کنه اگه با قوانیین تضاد داره خب اون فیلمم نقد کنین
  • نازنین ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جناب مثلا نویسنده متاسفم که یک نامه عقده گشائی رو به عنوان نقد به خورد مردم میدین! بهتره یه شر به روانشناس بزنین تا بفهمید علم پیشرفت کرده و قرار نیست ما با روانشناسی 1400 سال پیش که نه برق بود نه آب تصفیه شده نه پنی سیلین! و میلیون های چیزی که رو به پیشرفت گذاشته زندگی کنیم.روانشناسی اما حسن و پیامبر به درد زمان خودشون می خورده نه حالا چند تا کتاب از اریک برن و کارل یونگ بخونید که بفهمید دقیقا کاری که انجام دادید از همون عقده های وا نشده کودکیتون نشات میگیره
  • حمید ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من یک چیزهایی از میلانی می دونم که نمی تونم بگم. به نظرم نویسنده هم می دونسته که پرسیده چرا شوهرت باید نقش مثبت توی فیلمهات بازی کنه. خلاصه اینکه خانم بازیگر مشهور که چند سالی است خودش هم کارگردان شده بعد از اون واقعه دیگه توی فیلم های ایشون بازی نکرد. یعنی میلانی بازیش نداده. یعنی می خواد بگه که ما این فیلم ها رو برای دیگران ساختیم و قرار نبود که شما هووی ما بشی...
  • طاهری ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این آمار حرومزادها که در این مقاله اومده درسته؟ اونهایی که در خارج از کشور هستند لطفاً در این باره اظهار نظر کنند که آیا اونجا اینقدر حرومزاده داره؟ "سال 2012 ـ متوسط توالد فرزندان نامشروع در غرب اروپا و امریکا 3ر42 درصد است. (امریکا 41 %، انگلستان 48 %، سوئد 55 %، فرانسه 56 %، آلمان و ایرلند 35 %، ایتالیا 28 %، هلند 47%، اسپانیا 36 %) منابع: worldfamilymap.org Live births outside marriage"
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بى سواد پرادعا=تهمينه ميلان
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یکی از ویژگی های این زمان این شده است که از کفر و خیانت و بی هویتی و بی هدفی و . به صورت واضح وعلنی دفاع می کنند و به آن افتخار می کنند . با این تفکرات عاقبت سعادتمندانه ای متصور نمی توان شد . امیدوارم قبل از دیر شدن معنی عزت و آبرو را بفهمید
  • کاوه ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من اصل این مقاله رو دیدم. چند تا از سازمان های بین المللی حمایت از کودکان اون رو تهیه کردن. اولین بار حسن عباسی اون رو تو ایران مطرح کرد.
  • ناشناس معروف ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مشخصه که شما دفعه اولته اومدی تو این سایت. حالا کی فراخوان داده الله اعلم
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دقت کردین تقریبا اغلب مخالفای این نقد با VPN اومدن. اغلبشون هم با IP آمریکا. فکر کنم تو فیسبوک فراخوان دادن
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    البته الگوهای مردانه مورد علاقه این خانم و رفقایش، مرد نمای زنباره فیلمفارسی مثل ب - و است که گرفتن عکس ... با او، برایش افتخار بزرگی است!
  • محمد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اقای امیر اهوارکی... فقط براتون متاسفم و براتون دعا میکنم که خوب بشید
  • حمیده ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از طرفداران خانم میلانی نیستم اما از نوع قلم و ادبیات این متن به سطح شعور نویسنده اش پی بردم. دشمنان مذهب و عقاید آن هایی هستند که لابلای ادبیات سخیف خود به آیات قرآن اشاره می کنند.
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    با آمریکا موافقم . اینا شبه هنرمندن
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    تو نمیخواد به کسی درود بفرستی برو ادب یاد بگیر بچه
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    منافقه
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این یارو دیگه از خدا هم جلو زده فلسفه خلقت رو ترکوند
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از ادبیاتت معلومه کی نفهمه گاو
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اون یعنی دموکراسی !
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نه دیگه تا اون حد :)
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من با هیچی کار ندارم این اسید رو از کجات آوردی ؟
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    زر مفت زدی باز . اسیدپاشی رو امثال توئه آمریکایی میکنن
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مریم جان اون دوست مون با وی پی ان اومده چون مشرق فیلتره !!!
  • رضا ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نویسنده محترم به راهت ادامه بده در مورد بعضی روشنفکرنماهای عقده ای باید رک و صریح صحبت کرد
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حتما چیزایی بوده که اینطور کینه و عقده داره
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کی به کی میگه عقب افتاده برو بزار باد بیاد متحجر
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    زمانی که عقل نقسیم میشد کجا بودی ؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    من که بدون سند و مدرک هم این موارد رو میدونستم. تعجب کردی ؟
  • افشین تهران ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شما الان از کجا فهمیدی که ایشون چه اخلاق و عملکردی دارن؟36ساله که زن در ایران تحقیر میشه و بهش متلک میگن؟تا جایی که من میدونم در هیچ جایی از دنیا مرد رو برای ندادن مهریه یا نفقه در زندان نمیندازن و البته برای خانمهای غربی هم مهریه ای بتاریخ تولدشون یا جمع تولد زوج و زوجه و یا به نیت 124000بیامبر نمیبندن.جاهایی که بنفع خانهاست که خوبه و جاهایی که به ضرر هست نماد تحقیر و متلک داره؟شما حتما دوست داری حقوق زن مثل غرب بشه و ما 45درصد حرومزاده در این کشور داشته باشیم.ولا هیتلر هم از شما ها با اخلاق تر بود.
  • افشین تهران ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ایشون از هلند ننوشتن بلکه با فراخوان مشرف شدن.از نظر اینها ولدزنایی هم اخر ازادی هست.
  • افشین تهران ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    حقوق زن در تمام ابعاد ان در دین اسلام امده حالا اگه شما و خانم میلانی از خداوند بهتر میفهمید و یا چیزی از یاد باری تعالی رفته و جا افتاده و شما میخواهید اضافه کنید بفرمایید .در ضمن شما مطمئن باش که اسید پاشی هم کار همین جور ادمهای فمنیستی و منافق هست که از اب گل الود ماهی بگیرند والا مومن خدا ترس است و این رفتار از او سر نمیزند.و دوم چرا اسید را روی با حجابها ریختن ؟
  • مهدی ص ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    به میلانی بیچاره گیر ندید خب از اونوریا پول بابت این حرفاش میگیره دیگه نمیشه که ماموریتشو انجام نده دیگه اونور راش نمیدن!
  • مسلمان ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اگر کمی اعتقاد به خدا داشتی، میفهمیدی که خدایی که ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر فرستاده، وضع و حال الآن من و شما را هم میدانسته، و سپس به پیامبرش گفته که فلان مطلب را بگو ( یا حتی بعضا فلان مطلب را نگو). پس لطفا برای توجیه عقیده ای که (نه میگویم غلط است و نه میگویم دزست است. چون اصلا نه به من مربوط است و نه برایم مهم است. ولی) حتی معلوم نیست ۵ سال دیگه هم قبولش داشته باشی، سعی نکن خدا و پیغمبری رو که (حداقل از ظاهر پیغام این طور بر می آید) نمیشناسی و درک نمیکنی، زیر سؤال ببری و به عقاید دیگران توهین کنی! «و سیعلم الّذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون»
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    منم با محجبه بانو موافقم یه جاهایی منم حس زن ستیزی این آقا رو حس کردم گر چه با افکار و فیلمای این خانم موافق نیستم ولی نویسنده هم دیگه جنس خودشونو خیلی دست بالا گرفته مشرق اگه زن ستیز نیستی مطلبمو چاپ کن
  • بیتا ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    در حال حاضر که فیلم های ایشون رکوردار فروش هستن و متاسفانه بعضی ها حسابی زورشون اومده
  • ناشناس ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    در یک جمله کوتاه عرض میکنم : مشرق دوستت دارم . آقای اهوارکی عزیز قلم زیبای شما رو خیلی دوست دارم و همیشه و همیشه نقدهای معجزه آسای شما رو مطالعه میکنم . سپاس
  • امیر طاهری طالقانی ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    این قسمتش خیلی عالی بود: "انسان چه بلایی می‌تواند بر سر خودش آورده باشد که تا این حد، از مسیر اعتدال و انصاف دور بیفتد؟ چرا مردهای فیلم‌های میلانی، زن‌صفت هستند، صداهایی نازک دارند، می‌ترسند، گریه می‌کنند و به مادرانشان وابسته‌اند؟ ولی در عوض، زنان فیلم‌های او شبیه به مردانند: قوی، بااراده، جنگجو، با صدایی محکم، اهل گریه نیستند، در هنرهای رزمی (مانند کاراته) تبحر دارند، و در همه چیز مستقل‌اند؛ شغل، درآمد و حتی علاقه به همسر و فرزند. (فمینیسم به زنان می‌آموزد که حتی عاشق همسر و فرزندان خود نشوند چون ممکن است مانع از استقلال آنها شود!!!)" به نظرم میلانی در یک خانواده ای بزرگ شده که به برادرهایش حسودی می کرده و همیشه می خواسته پسر باشه. خرج عمل تغییر جنسیت ایشون چقدر می شود؟ من حاضرم این مبلغ رو بپردازم تا شرّ این عفریته رو کم کنم.
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    وسط دعوا نرخ تعیین نکن. فیلم شهر موشها خانم مرضیه برومند سه برابر ایشون فروش کرده.
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    مدرنیسم دیگه گندش در اومده و عین تحجره و البته چندتا جمله تو این متن نیاز به تفسیر داره و این جا کاربرد نداشت
  • قربانی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    مدیران زن در دوران پیش از اسلام!!!! آرتمیس ایرانی نبود بلکه یک یونانی زاده بود که در کاریا می زیست و طبق نقل، فرمانده بحری نبرد سالامیس شد. او همشهری هرودوت تاریخ نویس یونانی بود.
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا اصلا این افراد رو میارید داخل برنامه زنده که با زدن حرفهای پوچ و غیر اعتقادی باعث ایجاد فاصله بین خانواده ها بشود
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اصولا معضل امروز فساد اخلاق و گسترش اون در كشورهاى اسلامى هستش خوب فساد تبعات بيشمارى داره ظلم به كانون خانواده ظلم به زن ظلم به مرد و اين كه كسى بخواهد با الهام از فمنيسم خود را منجى زنان نشان دهد خيال باطلى است زيرا طرح و پيكره فمنيسم را كسانى ريخته اند كه ان را براى منافع دراز مدت خود مناسب يافته اند افكار خانم ميلانى مربوط به دهه پنجاه است و امروزه كاربردى ندارد ، تنها راه نجات بازگشت به اخلاق و رعايت هنجارها و خرد و ان چه خداوند به عنوان راه روشن سعادت به بشر عنايت فرموده، و مكاتيب غربى اگر كاررساز بودند الان غرب بهشت اخلاق بود و نه جهنم فحشا، " كل اگر طبيب بودى، سر خود دوا نمودى"!!!فمنسيم فقط يه حقّه قشنگه نه بيشتر!
  • امیر ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    در ایران این همه کارگردان زن هست که فیلمهای سالم می سازند. همین الان چند فیلم از فیلمسازان زن روی پرده است. ولی میلانی آتش بیار معرکه است و دشمن مردها و خانواده ها. با این حرفهایی که در برنامه هفت گفت و قانون سوم نیوتون و این وضع فیلم هاش خیلی واضحه که خودش شکست های زیادی از مردان سابق زندگی اش خورده. حالا اگه نخواهیم بگوییم که در بچگی بهش آسیب جسمی و روحی رسیده.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    این نازنین زمخت معلومه خیلی دردش گرفته. شما اصلاً برو زن چهارم همون اریک برن بشو. چون سه تا زن قبلیش رو طلاق داده.
  • مریم ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    نویسنده ی مقاله دارو دسته اش رو ریخته اینجا :))) وقتی به جای نقد اثر به شخصیت هنرمند حمله می کنید یعنی عقده ای هستید :)
  • قربانی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اولاً که این متن، نقد فیلم نیست. نقد اراجیف میلانی در برنامه هفت است. ثانیاً که میلانی هم مثل فیلم هاش می مونه. هر دو خبیث و نجس هستند. ثالثاً ما چه می دانیم نویسنده کی هست؟ ما این متن رو خوندیم و خوشمان آمد و تأیید کردیم.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    شما هم که با VPN اومدی، لا اقل با IP ایرانی میومدی که کمتر تابلو بشه.
  • ناشناس معروف ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اونهایی که میبینی نقد کردن همشون مخاطبای سایت مشرق هستن که هر کی تو مشرق تحلیل بذاره، میان و تأیید میکنن. فعلا شما باید جواب پس بدید که چطوری سر و کلت به این سایت باز شده. خود میلانی فراخوان داده یا مشاور فرهنگی اوباما؟؟ :))
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    من هم با خانم میلانی کاملا مخالفم اما لطفا توهین نکنید کافر حربی که نیست .جاهله
  • نگار ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    این متن نقد نیست. تسویه حساب شخصی و کاملا احساسیه.
  • نیکو ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    من هم از صمیم قلب ابراز تاسف می کنم
  • پويا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    براي خبرگزاري مشرق متاسفم كه سانسور در اولويت كاريشه و طرفدار نويسنده شه ... با اينكه نظر قبليم خيلي آروم بود ولي منتشر نكرديد ... ديگه برام آشكار شد كه هدف خبرگزاريتون تخريب افراد و شخصيت هاست ... اين رو توي خبرگزاريهاي ديگه حتما مطرح مي كنم ...
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    هزینه عمل تغییر جنسست زیاده. باید یک کمپین اینترنتی برای تامین هزینه های عمل تغییر جنسیت میلانی راه بندازیم. خدا بزرگه. شاید مردم همکاری کردن این بنده خدا هم از این وضعیت نجات پیدا کرد
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    دمت گرم گل گفتی .
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اهورا معلوم نیست کدوم رندی سرتو شیره مالیده
  • سارا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعا برای کسی که این نقد رو نوشته متاسفم که بی طرفی را رعایت نکرده و گویی تسویه حساب های شخصی اش را نوشته و به دوستانش هم گفته با جملات مشابه به خانم میلانی توهین کنند ... عزیزان دور از مسلمانی و فرهنگ عاشورایی است، ... اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ... لااقل مانند پیامبر بزرگوار که دورد بی کران خدا بر او و خاندانش باد و اهل بیت ایشان منصف، عادل و امین باشید وای بر ما به خاطر بی انصافی ها و توهین ها و تهمت ها به انسان ها و لکه ننگی بر دامن روح شریف انسانیت زدنها... وای بر ما ... وای بر ما
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    با۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲ کاملا موافقم
  • ahmad ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    من با خانم میلانی اصلا موافق نیستم ولی دلیلی نمی بینم که جلوی اظهار نظرشون گرفته یشه . هر کسی حق داره که نظر خودش رو بگه .ممکنه خیلی ها با هاش موافق باشن .خیلی ها هم مخالف. اگر جلوی اظهار نظر مردم رو بگیریم همین میشه که بیشتر مغز های ایران از کشور رفتن . من دلیل ناراحتی دوستان رو نمیفهمم . باید سعی کنیم تحملمون رو در برابرشنیدن عقاید مخالف بالا ببریم
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    نه والا یه فراخوان به همجنس بازا بده تا اونا هم ازادانه بیان نظراتشونو بګن ګندت بزنن
  • یک زن موفق ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    یکی از پادشاهان زمان هخامنشیان ایرانی بود فعلا این یکی روداشته باش...
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    تهوع آور ترین زنی که تابحال توی زندگیم دیدم اصلا قیافه اش مثل زن های هاپ هاپوئه
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ماشالا خوبه این همه حرص داری و ازش بدت میاد که اینقدر با دقت و مو به مو فیلم هایشان را میبینید...
  • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    سر ماه همتون زناتون که حقوق می گیرن با دمتون گردو می شکنید براش هزارتا برنامه می چینید خیلی وضعتون خوب باشه یک سهمی هم به خودش می دید و بعد می گید زنها کنج خونه بشینن دانشگاه نرن این حرفها مال مرداست نه مردنماها
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ما خانمها اگه نخوایم شما مردها حامیمون باشید کیو باید ببینیم
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    چون 90 درصد مردهای ما این شکلین دیگه
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    دمت گرم کلی کامنت گذاشتم می دونم هیچ کدومشون را نمی ذاره
  • سعید ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    بنظرم اینی که میگه آمار طلاق واسه فیلمهای میلانی رفته بالا درست نیست
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    کاربرد واژه ترشیده مختص آدمهای بی فرهنگ است. کسانی که خارج از ادبیات انسانی و اخلاقی سخن می رانند از مدنیت فرسنگها فاصله گرفته اند.
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    کاربرد واژه ترشیده برای انسانی که روح ملکوتی دارد اهانت به آفریدگار اوست. بسیاری از کسانی که ازدواج نمی کنند از بسیاری از متاهلین پاک تر و نزد خدا عزیزترند. خجالت بکشید. کلمه ترشیده ادبیات داعشی است. از یک مسلمان شیعه بعید است از چنین ادبیاتی استفاده کند.
  • افشین تهران ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا با اسم بالا نیومدی واداده غرب زده .تحجر یعنی شما که تمدن را در عریانی و لا قیدی میبینید و اسمش رو ازادی میزارید.
  • افشین تهران ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    از یه جایی به بعد کامنتها همه در طرفداری از خانم میلانی نوشته شده!!!!اونم با گافیکه در همه مشترکه!وی پی ام !!!اینهمه مخاطب انور ابی یه شبه چه جوری به مشرق علاقمند شدند؟؟؟این مقاله بیشتر نقد صحبتهای خانم میلانی هست تا فیلمهاش.خانم میلانی و البته بعضی از همفکرانشون که شما بخونید فمنیست فکر میکنن که از خدا اگاه تر تشریف دارن؟؟در دین اسلام و کتاب اسمانی اون قران کریم و احادیث رسول الله ص حقوق زن و مرد و فرزندان همه بتفسیر امده و حالا اگه این روشنفکران امریکوفیل فکر میکنن که فهمی بیشتر از خالق هستی دارند و یا مطلبی جا افتاده که اینها باید بجای خداوند به ان بپردازند جای خودش را دارد!!اما این حرف که ایشون گفتن کدام تهاجم فرهنگی!!باید بگم پس اینهمه شبکه های فارسی زبان و فیلمها و سریال های دوبله و زیر نویس که عمدتا در کشور سازنده هم به انها مجوز پخش داده نمیشود از سر خیر خواهی بوده و یا جایی برای هزینه کردن نداشتن جز همینکه برای ما شبکه های متعدد بزنن!!!!با یک نگاه به خانواده های ایرانی و غربی متوجه میشید که کدام روش و قوانین به برهم نخوردن بنیانهای خانواده ختم میشه.البته اگر بر مدار لجبازی در گردش نباشید.این درصد بالای حرامزاده پروری که در غرب وجود داره و خودشون اعتراف به اون میکنن و حاصل دید من و شما نیست محصول همین قوانین پوچ و بی حاصله.حالا در زمانیکه خود غربیها از این قوانین در حال فرار هستن و دنبال راهکار چرا ما باید بشیم مبلغ این راههای رفته و به بن بست رسیده؟در زمان رضا شاه هم این جماعت زور خودشونو زدن و بجایی نرسیدن اونم با اینکه نظام شاهنشاهی خودش طرفدار اینها بود حالا که دیگه جای خودش داره و اب در هاون کوبیدن هست چرا که اگه با هر روشی از این صحبتها بخواهید در اینجا طرفداری کنید 1همه مردم این سرزمین وجود ندارن و مطمئن باشید که نمیپسندن چراکه همه نه وبگردی میکنن و نه رویکرد بالا شهری و غرب زدگی دارن.2فقط باعث متوهم شدن خودتون میشه که امید وارم این توهم به توهم 88هیچ شباهتی نداشته باشه که مجبور بشند با سیلی 9دی به اون جواب بدن. نقد بالا بسیار منصفانه و مستند بود حتی با نگاه به ساخته های ایشون.
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    نه تنها فیلم هاش برای من به عنوان یک مرد مسخره و آزار دهنده و اهانت آمیز است، بلکه نشان می دهد جامعه و زندگی را نه در دنیای واقعی، بلکه در مغز خودش می بیند. واقعا متاسفم تراوشات ذهنی بیمارگونه امثال ایشون به راحتی در جامعه منتشر میشه
  • در جواب 90 درصد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    تو هم این آرزو رو به گور می بری که مردها را مثل زن ببینی. اینها رو فقط توی فیلم های این میلانی عقده ای می شه دید.
  • باخبر ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا مگه این مغز !!!!!!!! از کشور فرار کنه چه اتفاقی می افته؟ اصلاً کی قبولش می کنه؟ باباش هم نتونست اون رو توی خونه نگه داره و بعد که ددری شد اون رو از خونه بیرون کرد و ... که وضعش این شده. اگه هر کشوری اون رو قبولش کنه ما حاضریم ایشون رو صادر کنیم. یک چیزی هم می دهیم تا این کشور از لوث وجود ایشون پاک بشه
  • امیری ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    حاج خانم که به غیرتت برخورده. ترشیده را احتمالا برای شما نگفتند. برای زنهای سلیطه ای گفتند که یا به خاطر اخلاق گندشون شوهر پیدا نمی کنند یا به خاطر فمنیست بودن و زورگویی شون رو دست باباشون مونده و حاضر نیستند از عقایدشون دست بکشند و نرخ خود را بشکنند.
  • 251 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    شما از چی دردت گرفته؟
  • دراویش ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ااول یک بار متن رو بخون بعدش کامنت بگذار. ننه من غریبم هم درنیار.
  • قاضی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    رواج فمینسم= رواج طلاق حالا پیدا کنید پشگل فروش را
  • مومن نژاد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    مگر ما مردیم که بگذاریم این نامسلمان برای ما فیلم دفاع مقدس بسازه؟ حوزه هنری چرا این غلط رو مرتکب شده که به ایشون سفارش فیلمنامه بده؟!!!
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اشتباه مثبت شد
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    جناب ناشناس هستم به گمانم از سایتهای دیگر کاملا بیخبری!! افسادیون فقط و فقط نظرات ضد دین و موافقشان را می گذارند. حتی در سایتهای مثلا میانه رو از نظرات مخالف خبری نیست باز رحمت به مشرق که موافق و مخالف در آن هست تازه همین مشرق هم (بهش برنخوره) مثلا پاسخها را خطاب به نظرات افسادیون در این سایت نمیگذاره
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ادم غربزده باشه بهتر از اینکه دهانشو باز کنه و به مخالفینش رکیک ترین الفاظو نسبت بده اگه این یعنی مسلمانی من ترجیح میدم غربزده باشم
  • موسی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    میلانی لینک این نقد را در فیس بوکش گذاشته و داره مظلوم نمایی می کنه و اشک تمساح می ریزه.
  • یک آیه ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    و لعنت الله علی القوم الظالمین
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    شما از اول غربزده بودی. لطفا پز مسلمونی به خودت نگیر (ناشناس 23:37)
  • سحر ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    پایان نامه من یه جورایی به فمینیست مربوط بود من فمینیست نیستم و اون رو هم قبول ندارم ریشه و تعریف و تاریچه و ....همه چی در مورد فمینیسم میدونم بعضی عقاید فمینیست ها اصلا تو جامعه ما قابل بیان نیست اما انصافا بعضی افکار و حرفای مردهای جامعه نسبت به خانما انقدر تحقیرآمیز و توهین آمیزه که خون آدمو به جوش میاره خیلی حرف دارم ولی ........ تو خود حدیث مفصل بخوان ار این مجمل ......
  • 313 ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    میلانی به آخر خط رسیده و داره نفس های آخرش رو می زنه. اینها هم سکرات موت است.
  • عباس ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    بنظرتان نمیتوان در کنار کارهای تهمینه میلانی سریال ستایش که تلویزیون ساخته و پخش میکند انداخت
  • ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اگه اون شب صحبت هاش رو دیده باشید یه جا گفت به زنی که توسط محارمش تجاوز میشه یه جا دیگه گفت با آبرو مشکل داره و اگر کلا به فیلم هاش یه نگاه بندازید کلا زنان رو در حال تقابل با مردان و دست و پا زدن در مبارزه نشون می ده و البته این چیزیه که کاملا مورد خواست کشور های غربی و به خصوص ضد شیعه هستش تا میزان ازدواج و میل به ازدواج کاسته بشه ایشالا که این کارش ناخواسته بوده باشه وگرنه چجور باید در اون دنیا جواب بده بنده به عنوان یک منتقد می گم ایشون خیلی داره سعی می کنه تا کمبود هایی رو و احتمالا سختی هایی رو که کشیده در فیلم ها به نمایش بگذاره و سبک زندگی ای رو که دوست داره از طریق فیلم هاش به اجرا بگذاره از مذهب و دین هم اگر بیایم بیرون به طور کلی به شرافت زن هم توهین می کنه حقوق مردان هم به کنار مردان رو هم موجوداتی می دونه که حقوقی از زنان رو ضایع کرده اند و زنان در حال مبارزه برای باز پس گیری و مبارزه برای از دست ندادن اون ها هستن باید از ایشون پرسید جایگاه زن در چه درجه ای هستش که بخواهید بهش به طور غیر مستقیم اینجوری توهین کنید و خدا رو شکر که کسی که سیرت پاک نداره حتی صورت پاک هم خود به خود نداره زنان زیادی در تلویزیون میان و صحبت می کنن عده ای در عین ژیگول بودن و به اصطلاح امروزی بودن باز هم بسیار محترم و با حیا صحبت می کنن انسان خارج از دین خود به خود برای طرف احترام قائل می شه اما انصافا خانم میلانی شما مگه چقدر با وقار و با حیا صحبت کردی و چقدر مگه محترم بودی بسیاری از این نظرات خود به خود نشون دهنده جایگاه بی ارزشی برای شماست
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب سعید در فیلم های ایشون نشون داده میشه که به زن ها ظلم شده و زن ها زیر بار زور هستند و باید مبارزه کنن ببخشید پس کی زندگی کنن فیلم یکی از روش هایی هست که بیننده خود به خود متقاعد بشه ایشون هم روی قشر زنان جامعه همینجوری اثر کرده خانم های میبینن بعد فکر می کنن بهشون ظلم شده خود به خود شروع می کنن به جنگ در زندگی حتی خیلی وقت ها خودشون هم نمی دونن برای چی سر ناشازگاری دارند خیلی وقت ها حق می تراشند تا براش مبارزه کنن انصافا یه نگاه به کشو های دیگه بندازید کشو های اطرافمون که هیچ زن ها تقریبا حق و حقوقی ندارن کشور های به اصطلاح پیشرفته ها تا چند سال پیش از زنان برای کار اشتراکی استفاده می کردند در واقع با آزادی جلوی آزادگی زن رو می گرفتن حالا تازگی زنان رو بیشتر خانه نشنی و تشویق به تربیت فرزند می کنن حالا انصافا خود شما بگو ایشون چقدر نقش توی افزایش آمار طلاق داره
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    فقط فیلم های ایشون نیست یک منتقد کارش اینه که فیلم ها رو ببینه و نقد کنه من خودم به عنوان منتقد خیلی از فیلم ها رو میبینم
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    باحال اومدی واقعا همینطوره
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    احمد آقا صحبت های شما درسته اما خب هر نظری رو نمیشه اجازه داد بعضیاش مثل صحبت های ایشون سمی هستش واقعا فکر رو خراب می کنه و البته بیشتر مغز های ایران نرفتن عده ای رفتن عده ای هستن ایشون هم جز مغز های ایران نیستن اگر زن و بچه داشته باشی بعد ببینی یکی با حرف های مفت داره ذهن خونواده رو خراب می کنه اونوقت می فهمی دلیل ناراحتی دوستان چیه هر موقع در این شرایط باشی متوجه خواهی شد
  • ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    نگار خانم ظاهرا شما زیاد نقد نخوندی اینجا که خیلی آرومه بعضی از نقد ها جوریه که ممکنه فکر کنی دشمنی دارن الان این چیزی که شما گفتی تهمت بود اگر آخرت برات مهم باشه دو تا راه داری یکی اینکه اثبات کنی حرفی رو که زدی بعدی این که از نویسنده حلالیت بطلبی چون از این حرف مطمئن نیستی وگرنه اون دنیا جواب دادنش سخته
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دیدی یه از صحبتاش چی گفت گفت زنی که محارم بهش تجاوز کردن همچین طرز فکری داره فکر می کنه همه جا اینجوریه امیر جون با حرفات موافقم حیف که بیشتر از 100 نمیشه همون 100 درصد موافقم
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اصلا قیافش نشون میده چیه
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا باید از رئیس سابق صدا و سیما پرسید
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ترکوندی پسر
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    موافقتم جیییییییییییگر
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ببخشید جمله هاتون دو تا حالت داشت یکی اینکه احتمالا دروغ بودن دوم اینکه احتمالا افعال معکوس استفاده کردید چطور از نوشته به سطح شعور پی بردید اگر کلاس آموزشی بگذارید ما هم شرکت کنیم جمله دومتون چی بود آیه بود حدیث بود چی بود کی گفته جهت اطلاعتون بگم علما و مراجع جهت صحبت به آیات اشاره می کنن بریم بالاتر امام معصوم همگی در صحبت هاشون از آیات استفاده کردند فیلم های ایشون رو ببینید رفتار های دختران امروز رو هم بررسی کنید متوجه رفتار های تقلیدی مشابه زیادی خواهید شد
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    نقد های فیلم های مختلف در جاهای مختلف هست زحمت به خودت بده و در اینترنت جستجو کن
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دمت
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من هم جز جنسیت آقایون هستم اما واژه ترشیده بود بود نباید به کار می رفت اما دید زهرا خانم رو میشه به طور کامل قبول کرد اگر خانمی ازدواج نکرده ممکنه به خاطر امتحانی از سوی خدای متعال باشه و ممکنه به خاط همین عقاید فمینیستی باشه که خداوند هم براش شوهری رو پیش نمیاره البته یک چیزی هم هست که باید در نظر گرفت محجبه بانو زهرا خانم و ناشناس اگر در لحظه ای که خانم میلانی داشت صحبت می کرد پای تلویزیون بودید عکس العملتون احتمالا با صحبت های الانتون متفاوت بود ایشون جوری صحبت می کرد که انگار به همه زن ها تجاوز شده حقوقشون ضایع شده در سختی هستن عملا به جنگ مذهب و دینمون اومد اگر خود شما بودید ممکن بود بد تر از اینها صحبت کنید خیلی وقیح بود
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    کیوان جون یه بار دیگه کامنت ایشون رو بخون نگفته زنان در ایرن (((هیچ)) مشکلی ندارن خطاب به طرفداران فمینیسم در خارج گفته که مشکلات اونها رو ندارن معصومه باهات موافقم
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس 23/8 نیازی نیست کسی رو ببینید بیشتر تحقیق و بررسی و فکر و مشورت کنید
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    عقاید هیتلر گونه جالب بود سی و چند ساله زن داره تحقیر میشه قبل از انقلاب که اوضاع زنا بدتر بود کمی تاریخ بخون بی انصاف نباش این از ممکلت خودمون اطراف ایران هم که نیاز به گفتن نداره عربستان حتی زن ها شناسنامه ندارن گواهینامه دارن اما حق رانندگی ندارن توهین بالاتر از این که گواهینامه بدن بگن حق ندارید رانندگی گنید شناسنامه نداشته باشن کشور های پیشرفته هم ازدواج در واقع مشارکت جنسی هست چون در همه چی مساویه تازگی فهمیدن که زن رو تبلیغ کنن تا به تربیت فرزند برسه حالا بیا اینا رو با ایران مقایسه کن کدوم حقوق خانم هیتلر رو الان میشه به شما گفت کار اجباری نیست دلخواه خانم هاست تحصیل مشارکت رای برو ببین اینها چه میزان و چجوری در کشور های دیگه هست
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    سحر خانم حرفاتو میزدی ممکن بود جواب بگیری بعضی که گفتی رو نمیشه به همه بسط داد درسته مشکلات هست اما واقعا مشکلات جامعه های دیگه رو ندیدی باور کن اگر مشکلات بعضی از کشور های رو میدید صبح و شب شکر خدا می کردی چون دیدم میگم ایران خیلی خوبه به خدا شهرزاد دنیای امروز دنیا همون دنیاست آدماش امروزی شدن هنوز مفهوم بهره کشی رو نفهمیدی خدا نکنه این اتفاق برات بیوفته اما اگه افتاد میفهمی که حقیقت و واقعیت همون چیزی هست که خدا توی قرآنش گفته که مازحمت خوندنش رو به خودمون نمیدیم حقیقت و واقعیت اون چیزی نیست که دارن به خوردتون میدن بیشتر فکر کن
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خانم فاطمه حیف این اسم که روی شماست جریان آگاهی سازی کجا بود اگر چشماتو بیشتر باز کنی بیشتر فکر کنی بیشتر تحقیق کنی از فرادی که خارج از ایران رو دیدن و میبینن بپرسی مثل خود من بیشتر بررسی کنی بیشتر به عقلت رجوع کنی میبینی که جریان آگاهی سازی چیزیه که به وسلیه اون دارن تو و امثال تو رو بازی میدن چی بهتر از اینکه به عده ای پول ندن توی ذهنشون این جور چیزا رو بکارن بدون هزینه به چیزی که می خوان برسن آگاهی سازی به کار نیست در واقع شما رو از واقعیات دور نگه داشتن دور و برتون رو پر از اینجور چیزا کردن وقتی ذهنتون درگیر شد حالا چیزی رو که میخوان توی ذهنتون میکارن ذهنتون رو در اختیار خودتون بگیرید مریم خانم خوب اومدی افشین چی بگم
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اگر بدونید چقدر برای تغییر ذهنیت امثال شما این آمریکای خبیث هزینه می کنه مدل کاری من جوریه که توی چند تا حوزه کار می کنم کارمند هم نیستم روی پای خودمم وایستادم منم اوایل فکر می کردم ایران حقوق رو نمیده و زور می گه اما خدا رو شاهد میگیرم من که پولی از ایرن نمیگیرم که بخوام تبلیغ کنم ببینید ایران در فشار عجیبی داره به سر می بره و باور کنید اگر لطف و عنایت امام زمان نبود تا حالا ایران معلوم نبود چی شده بود امام زمان (عج) فرمودند ایران شیعه‌خانه ماست نمی‌گذاریم سقوط کند ایجا رو بخونید http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=238892 آمریکا از تولید فیلم و انیمیشن و بازی و هیچ چیزی کم نمیگذاره جریان نبرد خیر و شره یه تحقیق در اینترنت بکنید این جریانی که از ابتدای خلقت بوده و هست و شمایید که باید بگید کدوم جبهه هستید خیر شر آمریکا فیلم 300 رو ساخت کلی دروغ توش بود که بیاد ایران رو قومی بی فرهنگ و وحشی نشون بده فرهنگ چند هزار ساله ایران رو ببره زیر سوال بعد فشار های زیادی رو وارد کرد تا نارضایتی رو ببره بالا بعد هم صحبت های به ظاهر منطقی اما واقعا شیطانی رو پخش کرده جریان اسید پاشی و غیره فراتر از این ظاهر ساده هستند خیلی وقته داره زور می زنن ایران رو نا امن نشون بدن اما نمی تونن به هر راهی متوسل شدن هیچ می دونید ایران توی چند تا جبهه داره می جنگه عربستان داره واسه وهابیت توی ایران از سمت جنوب کار می کنه طالبان از سمت افغانستان جیش العدل از سمت پاکستان گروهک های تروریستی داخل ایران حمله به عتبات بر ضد ایران برای درگیر کردن ایران فشار اقتصادی تحریم بی انصافیه در این شرایط ایران رو تنها بذاریم اگر کسانی به بابای شما از چند طرف حمله کنند و نقشه بریزن شما چیکار می کنید آیا به دشمنان باباتون اضافه می شید آب به آسیاب اونا میریزید به کمک باباتون میاید درسته شرایط سخت شده اما ایران رو نباید تنها گذاشت
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    مجید جان دلبندم تو مو میبینی و من پیچش مو تو ابرو من اشارت های ابرو اول ببین قبل و بعد از آبرو چی گفت بعدشم منظورشون کاملا روشن بود کاملا واضح گفت منظور چیه و آخر هم اینکه فیلم هاش هم نشون دهنده منظورش بود
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    کاوه کاوه کاوه دمت گرم
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ترسناک اینه که توی ذهن کسی مثل شما چیزی کاشته بشه که حتی ازش خبر نداشته باشه و اونقدر تکرار بشه که جزو عقاید ناگسستنی طرف بشه خبر نداری که با عقایدی که برات ساختن فقط خودتو به یه زندگی با تفکرات منفی سوق دادی پس افکارتو دست خودت بگیر و تفکرت رو بیشتر کن مردسالای رو برو توی عربستان ببین زنهاشون حتی اجازه رانندگی ندارن ایران زن ها چی کم دارن کار شناسنامه رای مسافرت خرید تحصیل تدریس تو دیگه بزرگ شدی اینقدر خودتو بازیچه دیگران نکن
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    فریناز همین که اسید رو آوردی یعنی تو هم تحت تاثیر حرف زدی جریان اسید چه ربطی داشت الان گفتی هیچ قدرتی نتونست به زنان ایرانی عقیده ای رو تحمیل کنه اما فکر می کنم حداقل شما نه چون تونستن عقایدی رو به شما تحمیل کنن میگی نه برو با مادر و مادر بزرگ و بزرگان صحبت کن ببین اونها در مورد زندگی چی می گن اگر عقیده ای تحمیل نشده و همه قبول دارن که قدیمیا خوب و راحت زندگی کردن پس عقیده قدیمیا باید درست باشه دیگه برو باهاشون صحبت کن اگر با قدیمیا هم عقیده بودی تو هم نباید مشکلی داشته باشی اما اگر نظرشونو قبول نداشتی پس عقایدی به تو تحمیل شده چرا گذاشتی به تحمیل بشه افسارتو دست اونا نده
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس 23/8 انصافا چقدر فکر کردی که حرف زدی اگه دین دینه که میگه زن اگر درآمد و کار هم داشته باشه باز هم کار کردن از گردن مرد ساقط نمیشه دوم همین که یک زن کار می کنه یعنی یک موقعین شغلی رو اشغال کرده این موقعیت شغلی رو می تونه یه مرد یعنی جنس مذکر داشته باشه در نتیجه بتونه به خیال راحت ازدواج کنه در نتیجه خود به خود بخش اصلی فساد بیاد پایین حالا باید خیلی ساده فهمیده باشی که وقتی خانم میلانی حرفی میزنه در واقع پشتش خیلی چیزاست که تو و امثال تو خبر نداری ناراحت نشو اما بد جوری سر شما ها رو شیره مالیدند با اسم آزادی و حقوق دقیقا کردنتون توی زندونی که هیچ آرامش فکری دیگه ندارید اینقدر ساده لوح
  • آنتی فتنه ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    جمش کنید. خب این زنیکه با حجابش و حجاب زنای فیلماش معلومه چیکاره هست دیگه یه بچه 5 ساله هم متوجه میشه بویی از غیرت تو ژنشون وجود نداشته
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    فیلسوووووووووووف این فیلسوفو از کجات درآوردی
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    انیشتین :دو چیز بی نهایت هستند : کهکشان ها و حماقت بشر. البته من از بی نهایت بودن کهکشان ها مطمئن نیستم قریب الوقوع بودن شما که اینقدر غرب زده ای از واژگان جدید استفاده کن نه عربی حماقت شما آخه تا چه حده حتی هیچ کشوری رو ندیدید آواز دهل از دور خوشه برید کشور های دیگه رو از نزدیک ببینید نه برای سفر و با تور گردشگری بلکه برای زندگی برید ببینید من خود چند جا رفتم و دیدم هنوز قدر ایران رو نفهمیدید
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    وای از اونایی که نمی فهمن اما فکر می کنن می فهمن حضرت علی رو کیا خونه نشنین کردن هنوز نفهمیدید که خانم میلانی که افکار سمی ای رو وارد ذهن شما کرده ادعای امروزی بودن و با کلاس بودن رو می کنید اما میگید مرگ بر نفهم ها شما که فهمیده ای بیا بفهمون متاسف نباش بفهمون چه ادبیاتی دارید می خوای درود بفرستی بفرست مرگ واسه چیه هنوز به اندازه کافی بزرگ نشدی بفهمی پشت افکار و صحبت های خانم میلانی چی میگذره ممکنه وقتی صاحب خونه و زندگی شدی و مخصوصا بچه دار شدی بفهمی
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    آزیتا خانم زنی که جنگجو نباشه بخواد زندگی کنه شک نکن مرد خود به خود بهش خدمت می کنه به قول شما خادمش میشه اما چه انتظاری داری از زنایی که کارشون جنگه نشنیدی او بزرگی رو که شب دیر اومد خونه در بسته بود حتی در رو نزد که یه وقت خانم بیدار بشه عبا رو درآورد انداخت زیرش پشت در خوابید این جریان واسه همین چند سال پیشه آره آدم های اینجوری هستن فقط خودشون رو نشون نمی دن می خوای پیش کسایی ببرمت که با فرشته ها در ارتباطن اصلا به این چیزا فکر نمی کنن همه چیزشون شده اینکه خدا چجوری راضیه خدا چجوری دوست داره تو هم اینجوری باش با فرشته ها و با خود خدا در ارتباط باش این افکرا فقط تو رو از هدف زندگی دور می کنه
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من خودم کارگردانم شما اصلا میدونی کارگردانی چیه کارگردان چیکار می کنه از نظر کارگردانی خیلی حرفها توی فضای حرفه ای برای ایشون دارم که برای شما اصلا خوشایند نیست بدتر از این نقدی که اینجا نوشته شده رو بنده می تونم بنویسم شما از چی خبر داری که به بقیه توهین می کنی با بستن لقب به ایشون نمی تونید ایشون رو خوش فکر و متفکر کنید با چند تا از به اصطلاح خودتون خشک مغز ها صحبت کردید و به نتیجه رسیدید که خشک مغز هستن بیا تا منطقی صحبت کنیم هم از دید حرفه ای کارگردانی هم مذهبی و هم سیاسی اجتماعی باهات صحبت کنیم کاملا نرم و مستدل نظرت عوض میشه که اگر نشه معلوم میشه خود شما خشک مغز شدی که حرف حق در شما اثر نمی کنه
  • barbod ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خوب حرفاش کاملاً طبیعیه..! وقتی زنی در جامعه درجه دو حساب بشه و درونش پر از عقده و ضعف و نفرت پرورش پیدا کنه ، بهترین ابزار هست که بهش بشه خط داد و ازش در جهت منافع استفاده کرد... این تیپ افراد هم که ضعیف و بی پایه ، به راحتی در دام صهیونیزم گرفتار میشوند و ادامۀ ماجرا...! تا اینکه بیاد در یک برنامۀ زنده عقده گشایی کنه و درون بیمار گونۀ زنانه اش رو به همه نشون بده و چرندیّات که به هم می بافه...!
  • سعید ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    درود بر مشرق که ما را با این فمینیسم غرب زده اشنا کردی
  • سعید ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ان شا الله روزی درک کنی که زنان جامعه ما نیازمند چنین ادمهای غرب زده نیستند بلکه همه ما نیازمند ائمه هستیم
  • گرشاسب ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    ببین استاد شماها هم فکر نکنید قدیس هستید و جوش ما وکشور رو می زنید.اگه می زدید کشور و مردم به این روز نمی افتادند.ما ان چیزی که بایید بفهمیم فهمییدیم یعنی تمام ایران.پس بجای این که به دیگران به توپید .اول خودتونو اصلاح کنید.همونی که حضرت علی(ع) گفت
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا خیال میکنین هر کی ازدواج کرده یعنی فمینیسته یکی از اقوام ما دختر بزرگش ازدواج نکرده چون دخترای کوچیکترشو عروس کرده دیگران خیال میکنن دختر بیچاره مشکل داره. گاهی وقتا تفکرات و رسوم مسخره ما باعث این مشکلات میشه
  • محمّد ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    از این لحظه به بعد شما را دعوت می کنم تا برای احقاق حق مردان برخیزید
  • محمّد ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    حالا خدا رو قبول نداری دیگه چرا میای بنده هاشو میزنی
  • محمّد ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    یه تکبیریم تهش می گفتی
  • محمّد ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    احسنت ، آفرین میگم وسط راه رفتنم بد نیستا!؟
  • محمّد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من که ندیدم سند رو کن
  • محمّد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من بصیرتمو نیاوردم بذار بیارم ببینم
  • محمّد ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    تهمینه میلانی رو چیکار دارید یکی بیاد نقد نظرات زیر خبر بداره
  • محمّد ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    نقد عقاید بودا نه فیلم از من گفتن :))
  • محمّد ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    همیشه پای یک رییس در میان است:)
  • محمّد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    پیشرفت پن سیلین و آب تصفیه شده و برق نیستا کلا جهت اطلاع گفتم هی فرت برای زدن نچسبونید به 1400 سال پیش
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من کاری ندارم که اون زنیکه چه گفته و چه می‌کند اما شما امیر خان آیا به حرف‌هایی که می‌زنید باور دارید و عمل می‌کنید! آیا مثلا مانند آباذر هیچ ذخیره نمی‌کنید و .... بزرگترین تفاوت شما دو گروه در یک چیز مهم است که البته مایه پیروزی آنها خواهد شد،‌آنها در تفکر خود صادقند و به آن عمل می‌کنند هر چند غلط است! اما از شما جز حرف در نیامده است.
  • ناشناس ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا برای خودم به عنوان یک جوون مسلمون ایرانی متاسفم که شهدارفتندجلوی دشمن سینه سپر کردند جونشون روکف دستشون گذاشتند ازهمه چیزشون گذشتند شهیدشدند که این زن وامثال این زن امروزآسایش داشته باشندوازین فیلمهای چرند وخزعبلات بسازه ازکسی که بابازیگرخارج نشین که فساداخلاقیش ودشمنیش با نظام مشهوده عکس یادگاری میندازه چه انتظاری میره ازمسوولین مربوطه عاجزانه خواهشمندم این شخص روازکشوراخراج کنندلیاقت نداره توهوایی که ازیادونام شهدا عطرآگینه نفس بکشه
  • دارابی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    به نظر من مؤمن بودن در این زمونه به این نیست که از تکنولوژی و مادیات استفاده نکنیم. می توان استفاده کرد اما نبایست اولاً دلبسته آن شد و ثانیاً سعی کرد به آن وابسته شد. اما امثال میلانی تموم وجودشون به این دنیا است و اون رو می پرستند. اونها هدف دیگه ای برای زندگی کردن ندارند در ضمن شما مگر نویسنده رو می شناسی که تهمت می زنی؟ اگر واقعاً‌ چیزی می دونی بگو.
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    عالی بود ممنون تو زندگیم فقط یک بار فیلم میلانی رو دیدم واقعا پشیمون شدم (فیلم یکی از مادو نفر)تا امروز که این نقد رو خوندم حس کردم که احساسم نسبت به این خانم درست بوده غرب زده - عاشق تجملات - مخرب
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    خانم میلانی بیشتر از هرکسی به مشاوره که نه ، به روانپزشک نیاز دارد و جای مریدش ،فروید، خالی است که عقده های کودکی این خانم را روانکاوی کند.
  • حسن ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    این خانم تهمینه میلانی رو هیچ کس تحویل نمیگیره این از اون زنایی که تا یه جا یه تریبون گیرش میاد حرفای فمینیستی میزنه ولی تو خونه از شوهرش کتک می خوره. خانم تهمینه میلانی جمع کن این بساط کاسبیتو.اون وریا برات نون و آب نمیشن همون طور که برای خود شیفته نشدن فیلمی که تو افغانستان بازی کردو که دیدی حتما؟! نکنه تو هم دوست داری...
  • دانشجویان دانشگاه آزاد کرج ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    یکی نیست به ایشون بگه اینجا ایران اسلامیه شما به چه حقی به اسم دفاع ازحقوق زنان به بانوان مومن ومتدین ایرانی توهین میکنیداگرخیلی مدافع حقوق زنان هستی بروغرب اونجا فیلم بساز اونجا به زنان خیلی ظلم میشه به زن به عنوان یک کالا وابزار نگاه میکنن به زن تجاوزمیشه حقوق انسانی زن تو کشورهای غربی وبه اصطلاح مدافع حقوق بشرپایمال میشه اینجا ایران اسلامیه کشور امام زمانه به کسی اجازه نمیدیم بخواد به مقدسات ارزشها آرمانهای امام شهدا وانقلاب بانوان وخواهران متدین ما توهین کنه مرگ بر مزدور آمریکا و اسراییل
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    اشتباه مثبت شد
  • بنشف ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    جدی نمیگیرمش.فیلم های چندان جالبی هم نساخته تا حالا
  • سیدمجتبی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    زهی خیال باطل که ما ایمانمان را به این کفریات بفروشیم.
  • ایران ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    "باید" این افراد با این ابتذال ها را کنار گذاشت ما وقت برای در گیر شدن و بحث با این افراد نداریم استراتژی ما در فیلم سازی ها چیه زن محجبه در فیلم خیلی اروم محکم و جدی و دلسوز ونه پرخاشگر و لجوج کار و وظایف خانه احترام به همسر الگو باید این باشه هر چیزی میتونه به عکس خودش تبدیل بشه مشکلات رو باید حل کرد
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    کریستال با این مردم ابله نمیشه دهن به دهن شد اینا نه سواد کافی دارند نه شعور که بشه در مورد یه چیزی باهاش به صحبت نشست از این سایت مشرق تندرو هم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
  • دارانی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    2 0
    این عکس فیلم سرباز جین با اون اسلحه توی دستش چقدر به تهمینه میلانی شبیه شده. با عکس قبلش در برنامه هفت مقایسه کنید.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    به خاطر همین موارد است که این زن اینقدر وقیح شده و توی خانه همه ایرانی ها سرک می کشه.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    راست میگن یهودی مخفیه؟!
  • مهدی ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    آقا باور کنید این میلانی یهودی مخفیه!... یه تحقیق درباره یهودیان مخفی بکنید خیلی چیزا دستگیرتون میشه!... کتاب ذریه امامان و پیامبران و نقش ویژه ایران در آخرالزمانم دانلود کنید بخونید تا دود از کله تون بلند بشه!... البته اگه تا الان فیلترش نکرده باشن!
  • نگار ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 3
    زندگی و کودکی مردم به شما چه ربطی داره؟
  • نجاتی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    3 0
    به سواد دینی نگارنده احسنت محکمی گفتم موقع خواندن متن و به تعهد دینی اش. انگار زبان ما منزجرانِ از مدرنیته بود که در قلم ایشان به گردش در آمده بود. باز و باز هم بنویسید.متوقف نشوید.
  • لطفا منتشر کنید ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    2 3
    چه متن زن ستیزی ! و جالبه که نویسنده به میلانی به دلیل مردستیزی تاخته !! طرفدار میلانی و فیلم های آبکیش نیستم ولی یک فمینیستم که از خواندن این مثلا نقد تمام سلولهای تنم داره می سوزه !! بخصوص اون جا که نویسنده راجع به فرزند که "مال" پدره نوشته و رسما زن رو ماشین جوجه کشی دونسته که ماده خام رو می دهی و لابد دکمه ی ماشین رو می زنی ! و بچه رو تحویل می گیری .انگار زنان مرضی چیزی دارند که بدن و روانشون رو نابود کنند تا بچه ای که "مال" شوهره به دنیا بیاورند !! این قدر هم اطلاعات نداشته که نسب فقط به دلیل فرهنگ مردسالار از پدر می رسه و در دوره مادرتباری هم نسب از مادر به فرزند می رسید البته .نصف ژنهای فرزند به علاوه محیط مناسب رحم هم که از مادره . کمی خجالت بکشید جناب !
  • سینا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    3 3
    انگار نویسنده بد جوری از زنش خورده چه اتیش تندی داشت بیچاره البته از میلانی دفاع نمیکنم اما متن نوشته شده هم از اعتدال دینی خارجه اصلا کلا خارج میزنه بنده ی خدا از اوردن اسمش امتناع کرده
  • تعادل ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    1 3
    این جناب راقم با این سطح اعتدال شخصیتی ماشالا چه جسارتی هم بر تحلیل شخصیت میلانی داره.آخه عزیز جان لحن شما و سبک نگارشت پر از عقده های واخورده دوران کودکیه... به دیگران اینقدر راحت اتهام نزن... من متاسفم برای این سایت. البته اشتباهی مسیرم افتاد اینجا ولی خوب شد... عزت زیاد
  • منصور صادقی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    3 1
    مقاله بسیار کمل و جامعی بود. از نویسنده و سایت مشرق برای انتشار تحلیل های ضد فمینیستی نهایت تشکر را دارم. با سپاس
  • یاسمن ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    2 3
    امیدوارم خانم میلانی ها بالاخره بتونن لاقل تاثیری در طرز بیان انسان هایی مثل شما بگذارند تا دیگه به خودتون اجازه ندید خانم های مجرد رو ترشیده خطاب کنید
  • آنتی فمنیست IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    خاک تو سر فمنیست های غرب گرا
  • حمید رفعتی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    افراط در زن سالاری نتیجه ی افراط در مرد سالاری بوده و هست.
  • بابک امیدوار IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    اصلا تابلو نیست که بخش نظرات مردمی، مهندسی شده ست.خیلی فیلمین.دیگ به دیگ میگه روت سیاه. طرف میخواست ابروشو درست کنه زد چشم شم کور کرد حکایت موضع شما موهوم پرستان در مقابلِ مظاهرِ به انحراف کشیده شده ی تجدد است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس