کد خبر 361586
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران گفت: کشور ما بیشترین شمار افراد متخصص و آموزش دیده را در زمینه هیپنوتیزم درمانی در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، دکتر 'مهدی فتحی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: از سال 1380 تاکنون هفت هزار درمانگر در سطح ایران روشهای هیپنوتیزم درمانی را در قالب دوره های سه ماهه فراگرفته اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک سوم از این تعداد را پزشکان عمومی و متخصص و بقیه آنها را پرستاران و سایر کارشناسان بالینی پزشکی و روانشناسی تشکیل می دهند.

وی افزود: بر این اساس ایران قطب هیپونیتزم درمانی در قاره آسیا به شمار می رود.

دکتر فتحی در ادامه اظهارداشت: هیپنوتیزم یک فن ارتباطی است که می تواند در هر جایی که پزشک و بیمار با یکدیگر ارتباط دارند کاربرد داشته باشد.

وی گفت: هیپنوتیزم گستره وسیعی را برای درمان بیماریها در بر می گیرد بطوری که می توان گفت کاربرد هیپنوتیزم تنها به بیماریهایی مانند اسکیزوفرنی، جنون، عقب ماندگیهای ذهنی، بدبینی، اختلال شخصیتی و وسواس فکری محدود نیست.

او افزود: مرکزیت فعالیت انجمن علمی هیپنوتیزم ایران با 14 نمایندگی فعال در سطح کشور، در شهر مشهد مستقر است.

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران ادامه داد: در این چارچوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه نخست پژوهشهای مربوط به هیپنوتیزم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در طول دو سال اخیر 45 پایان نامه در زمینه هیپنوتیزم در محورهای مختلف از بیهوشی تا روانشناسی در سطح کشور ارائه شده است.

رییس سومین کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته در این خصوص نیز گفت: این کنگره طی روزهای 20 تا 22 فروردین ماه سال آینده به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران به مدت سه روز در تهران برگزار می شود.

دکتر فتحی افزود: کنگره هایی که در سالهای 91 و 92 به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد دستاورد و انعکاس خوبی را در سطح جهان برجای گذاشته است.

وی از حضور 22 سخنران خارجی در سومین کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی ایران خبر و ادامه داد: در این کنگره روسای انجمن هیپنوتیزم اروپا از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک و آلمان حضور دارند.

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران گفت: تاکنون 65 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی محورهای این کنگره را شامل 'هیپنوتیزم در بیهوشی و بی دردی، هیپنوتیزم در روانشناسی، هیپنوتیزم در روانپزشکی، هیپنوتیزم در طب ورزشی و هیپنوتیزم در طب زنان و زایمان' عنوان کرد.

'انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران' سال 1368 با مجوز وزارت کشور تأسیس شد و در سال ۱۳۸۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز فعالیت این انجمن را در حیطه امور پزشکی و روانشناسی تایید و پروانه فعالیت آن را صادر نمود.

بر این اساس 'انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران' تنها نهاد قانونی است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت در حیطه هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی را دریافت کرده است. اعضاء هیات مدیره این انجمن را هشت پزشک و دندانپزشک متخصص در رشته های گوناگون پزشکی تشکیل می دهند که اغلب با درجه استاد، دانشیار و استادیار ازاعضاء هیات علمی دانشکده های پزشکی هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس