کد خبر 361578
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

رهبر سپاه محمد پاکستان که ۱۸ سال زندان بدن هیچ محکومیتی زندانی شده بود سرانجام آزاد شد.

به گزارش مشرق، «علامه غلام‌رضا نقوی» از روحانیون سر‌شناس شیعه پاکستان، پس از ۱۸ سال از زندانی در ایالت پنجاب آزاد شده است. وی در این سال‌ها بدون هیچ محکومیتی در زندان بود.

رهبر سپاه محمد پاکستان روز جمعه از زندانی شهر لاهور آزاد شد. دادگاه ضد تروریسم پاکستان ۵ آبان (۲۷ اکتبر) به آزادی او رأی داد.

سپاه محمد پاکستان یک جنبش مقاومت شیعه و یک حزب سیاسی بود که دهه ۹۰ میلادی در واکشن به خشونت‌های سازمان‌یافته گروه‌های افراطی تکفیری علیه شیعیان پاکستان تشکیل شد.

علامه نقوی گفت: گذراندن هجده سال در زندان به جرم شیعه بودن و اکنون بازگشتن به خانه به من قدرت بیشتری داده است تا برای حفظ سازمان تلاش کنم. اگر شیعه بودن جرم است، احتمالا به این جرم اعتراف خواهم کرد. این چیزی است که برای آن ساخته شده‌ام. این کاری است که می‌خواهم تا آخرین نفس انجام دهم.

وی افزود ریشه تنش‌های فعلی بین شیعیان و اهل تسنن پاکستان خارج از این کشور است.

رهبر سپاه محمد پاکستان تاکید کرد دولت‌های غربی کمک مالی در اختیار گروه‌های تکفیری در پاکستان قرار می‌دهند تا بذر نفاق و تفرقه در میان مسلمانان بکارنند.

این روحانی شیعه سال ۹۶ دستگیر شد و پرویز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان نیز در اوت سال ۲۰۱۴ سپاه محمد پاکستان را غیرقانونی اعلام کرد.

این در حالی است که گروه‌های هوادار طالبان در پاکستان مبارزه خشونت‌آمیز علیه شیعیان این کشور را آغاز کرده‌اند. به گفته منابع محلی، تروریست‌های وابسته به طالبان و القاعده تا به حال هزاران تن از شیعیان پاکستان را به شهادت رسانده‌اند.

کشتار شیعیان پاکستان خشم بین‌المللی را به همراه داشته است و بسیاری از گروه‌های فعال حقوق بشر و کشورهای منطقه نگرانی خود را از خشونت‌های خونین جاری در پاکستان اعلام کرده‌اند. با این حال، کسانی که پشت پرده این خشونت‌ها هستند به ندرت دستگیر یا مجازات می‌شوند.

شیعیان پاکستان می‌گویند دولت اسلا‌م‌آباد باید اقدامی قاطع علیه نیروهایی که مرتکب این حملات تروریستی می‌شوند، انجام دهد. آن‌ها همچنین دولت پاکستان را به ناکامی در تامین امنیت جامعه شیعیان این کشور متهم می‌کنند.

{$sepehr_album_19604}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس